Виховна година "Ми - громадяни України"

Про матеріал

Виховна година для старшокласників з використанням краєзнавчого та дослідницького матеріалу на тему "Ми – громадяни України".

Метою заходу є формування громадянина патріота України; виховувати в учнів повагу до Конституції України, державних символів, свідоме ставлення до обов'язків людини громадянина, пізнати себе, свій народ, землю, бажання своєю працею розбудувати державу; примножувати її багатства. Виховний захід проводиться у формі телевізійного ток - шоу "Стосується кожного"


Перегляд файлу

1

Виховна година 9 клас

Тема. Ми – громадяни України

Мета: формування громадянина патріота України; виховувати в учнів повагу до Конституції України, державних символів, свідоме ставлення до обов'язків людини громадянина, пізнати себе, свій народ, землю, бажання своєю працею розбудувати державу; примножувати її багатства.

Форма проведення: ток - шоу

Обладнання: тексти «Конвенція про права дитини» і «Конституції України», державна символіка України, цитати з творів поетів і мислителів.

 

Музика для початку ток - шоу

Хід заходу

«Сьогодні діти – завтра народ»

В. Сухомлинський

«Уже і я за все відповідаю,

Що діється у рідній стороні»

М.Луків

Вчитель. Добрий день! Ми з вами присутні на ток – шоу в Ульянівській школі «Стосується кожного». Телепередача що змінює світ і з вами я, її ведуча (класний керівник є ведучим) Підорич Наталія Василівна. Тема нашого спілкування сьогодні «Ми – громадяни України». Виходячи з цієї теми у нашій студії будемо з'ясовувати яким же повинен бути громадянин України.

Хто ж такі громадяни – це всі ми. Ми – це кожен з вас, це ваші батьки, усі хто живе в нашому селі, в Україні.

Але чи всі, хто проживає на території України, можуть назвати себе її громадянами?

Кожен з присутніх буде мати змогу у цьому залі висловити свою думку з даного питання, а в кінці нашої телепередачі ми маємо дійти спільних висновків щодо якостей справжнього громадянина України.

Музика

В нашій студії присутні дослідники, експерти, гості, але впершу чергу ми всі громадяни України. Отже спочатку ми повинні згадати що означає  поняття «громадянин» і експерт правознавець Пахомі Єлізавета нам про це скаже. (оплески)

Правознавець (дитина з класу, яка отримала випереджальне завдання). У словнику поняття «громадянин» означає – особа, що належить до постійного населення якої небуть держави, користується її правами і виконує обов'язки встановлені законами цієї держави; той, хто підпорядковує особисті інтереси громадським, служить Батьківщині, член громади.  Українська держава забезпечує охорону прав, свобод та інтересів своїх громадян як усередині країни, так і за її межами. Про що зазначено у Законі України “Про громадянство України”

З юридичної точки зору громадянин — це загальне поняття, а індивідуальне поняття громадянина вміщено в його громадянській позиції — у певному ставленні до різних суспільних явищ і процесів з урахуванням інтересів суспільства та держави. Особисто я вважаю що, власне від умов соціалізації в суспільстві, від родинного виховання, від рівня розвитку особистої культури й освіченості залежить рівень громадянськості певної особи

Вчитель. Дякуємо Єлізавета. Чи згодні ви з таким визначення та з Лізиною думкою?

Учні висловлюють свою думку.

Вчитель. До нас у студію ми запросили експертів (діти з класу, які отримали випереджальне завдання), які досліджували символи України. І зараз ми послухаємо їх думку. Бо вони вважають, що неможливо бути гідним громадянином своєї держави не поважаючи її символи як державні так і народні.

Музика (оплески)

Вчитель Отже, ми надаємо слово першому експерту Подольян Діані, яка досліджувала герб як символ України.

1 й експерт Ми досліджували зв'язок між любов'ю до символів України та званням гідного громадянина своєї держави. По – перше про українські народні символи можна говорити багато.

(До учнів) А які народні символи України ви знаєте? (калина, верба, писанка, вишиванка, вишитий рушник, борщ, сало, пампушки і т.д.). Молодці, та наша група все таки вирішила зупинитися на державній символіці. Ознакою нашої держави є герб, прапор, гімн.

Герб – емблема держави, він зображений на знаменах, печатках, офіційних документах.

19 лютого 1992 р. Верховною Радою України ухвалена постанова "Про Державний Герб України", якою було затверджено «Тризуб, як малий герб України» i, відповідно, головний елемент великого герба. З найдавніших часів тризуб шанується як магічний знак, свого роду оберіг. Його зображення археологи зустрічали у багатьох пам'ятках культури, датованих першими століттями нашої ери. 

Вчитель. Горчук Іван досліджував  як символ України Гімн. Іван тобі слово.

2 й експерт Державний гімн України — один з головних державних символів України поряд з прапором і гербом. Державним гі́мном є перший куплет та приспів пісні «Ще не вмерла України і Слава, і Воля» слова Павла Чубинського, музика Михайла Вербицького. Офіційно його «Музичну редакцію» ухвалила Верховна рада України 15 січня 1992 року; слова гімну затверджено законом «про Гімн України» 6 березня 2003 року

Вчитель. Пальчик Віктор розкаже нам про прапор України.

3 й експерт Прапор — це певного кольору чи кольорів і форми полотнище з емблемами та іншими прикрасами, яке є символом країни, території, організації, партії, навіть однієї особи. Залежно від ритуалу прапор кріпиться до древка, піднімається на щоглі, просто вивішується чи розстеляється.

Українські національні кольори — блакитний і жовтий. З давніх-давен українська земля була хліборобським краєм. Блакитне небо над золотою нивою — ось який прекрасний зміст нині вкладає у національні кольори кожен українець-патріот. Отже, наш прапор — блакитно-жовтий. А чи можна сказати, що він жовто-блакитний? Ні, оскільки за правилами геральдики (наука, що вивчає герби) кольори «читаються» згори донизу. До прапора виявляють пошану, схиляючи голову чи вклоняючись, а часом і стають на одне коліно. Військові віддають прапорові честь.

1 й експерт Наша група вважає що необхідно поважати і шанувати державні символи України бо саме по тому, як людина ставиться до державної символіки нашої країни ми з легкістю можемо зрозуміти, чи є вона патріотом своєї держави та її гідним громадянином.

Вчитель Ми дякуємо нашим експетрам (оплески) І усі бажаючі зараз можуть висловити свою думку щодо державних символів України та відношення до них.

Учень Я б ще додав до державних символів мову, адже нема мови, нема країни. Українська мова – це море у якого нема дна й берегів, і яке багате й різноманітне, що ніколи не встановити йому меж. Вона є душа нашої нації. І сьогодні патріоти розмовляють українською, хоча я також вважаю, що не зайвим знати ще декілька мов, але рідна завжди має бути на першому місці.

Вчитель. Чи погоджуєтесь ви з Олексієм?

Вчитель. Я передбачила, що виходячи з теми нашого шоу, хтось із вас обов'язково згадає про українську мову і тому, я запросила в нашу студію вашу вчительку української мови. Галина Григорівна вам слово.

Музика

Вчителька укр мови говорить про важливість вивчення рідної мови і т. д.

Вчитель. Дякуємо Галина Григорівна. А ви діти візьміть до уваги все що сказала вчителька.

 

Учень Що за велет  - народ,

Що за диво – народ!

Помудруйте,

Збагніть собі.

Що за могутній народ,

Котрий в пісні

Скажених своїх ворогів

«вороженьками» називає?

Він великий, а значить: дрібні вороги

Проти зросту його і всесилля.

Рідна пісне, тобою звучить заповіт

Бути гідним такого народу.

 

Вчитель. Гарні слова  «Бути гідним такого народу». Ми з вами напередодні провели соціологічне дослідження серед учнів класу та порівняли отримані результати з дослідженнями центру Разумкова, зокрема жителів південної України. Всім було запропоновано відповісти на три питання:

1. Чи вважаєте Ви себе патріотом України?

- так (82% - 88%),

- ні (6% -0%),

- важко відповісти (12% - 11%).

 

2. Наскільки Ви пишаєтеся тим, що Ви – громадянин України?

- дуже пишаюся (73% - 78% ),

- не дуже пишаюся (12% - 11%),

- зовсім не пишаюся (0% - 0%),

- важко відповісти (15% - 11% ).

 

3. Мешканцем якої території Ви себе вважаєте в першу чергу?

- мешканець села, де Ви живете (12% - 11%),

- мешканець регіону України, де Ви живете (21% - 0%),

- мешканець України в цілому (61% - 73%),

- європеєць (0% - 0%),

- мешканець Землі в цілому (6% - 16%)

(результати соціологічного дослідження учнів нашого класу та соціологічного Центру Разумкова відображені на діаграмах,).

(перша цифра – це результати опитування учнів класу, а друга – центр Разумкова)

 Вчитель: згідно даного опитування ми бачимо. Що 88 % із вас вважають себе патріотами України, та 73% дуже пишаються що є її громадянами.

Хочу у вас запитати, з чого для вас починається розвиток громадянської позиції?

(учні відповідають)

Вчитель на дошці в нас є вислови видатних людей, як ви їх розумієте?

 

Вчитель Я хочу зараз сказати про те, що дійсно ваша громадська позиція вже є на сьогодні активною. Ми разом з вами приймаємо участь у різноманітних заходах та акціях. Ось у нас на дошці є такий собі фотозвіт. Щороку ми усім класом допомагаємо громаді села наводити порядок на території Улянівки – білимо дерева, прибираємо сміття, гілки та листя. Ми з вами разом допомагали у підготовці місця для установки дитячого майданчика, садили там дерева, а потім неодноразово їх поливали. Доброю традицією стало вже 7 й рік на свято Святого Миколая відвідувати Ульянівський дитячий садок «Джерельце» з театралізованим дійством, на Різдво багато з вас ходить до кожного двору з колядою для збору коштів на будівництво храму у нашому селі, за три роки ви вже зібрали близько 20 тисяч гривень. Ми навіть маємо за це певні відзнаки, про це писала районна газета «Маяк». Так чому ми це все робимо, чи маємо ми якийсь зиск із цього?

(учні відповідають)

Вчитель. Ми з вами гадаємо що ми активні громадяни нашого села, але чи це так насправді? До нас у студію ми запросили сільського голову Ракочу Меланію Миколаївну. М.М. вам слово.

 

Вчитель. Дякуємо Меланія Миколаївна за добрі слова та настанови, ваші рекомендації ми приймемо до уваги. В нашій студії є ще один експерт Мельник Оксана, яка дослідила, як виявляють громадську позицію учні інших шкіл району.

 

Оксана. Я впевнена що в кожній школі нашого району учні мають активну громадську позицію, проте для прикладу я взяла декілька шкіл. В Кір'яківській школі учні в межає благодійної акції» Подаруй краплину щастя дитині» зібрали кошти для придбання подарунків дітям, які живуть з ВІЛ, до дня Святого Миколая. Учні Новоандріївської школи на зимових канікулах у лісовому господарстві назбирали 400 кг шишок, 12 кг білої акації, 5 кг жолудів. За надану допомогу лісове господарство придбало вхідні двері у школу. Учні Ольшанської школи постійно співпрацюють з будинком для людей похилого віку. Допомогають їм в озелененні та прибиранні території, на свята відвідують їх з концертами. Все це, я вважаю, виховує в учнів доброту, людяніть та порядність, що є рисами справжнього громадянина будь – якої країни.

 

Учень. Як спитають мене люди,

Хто я, тоді скажу їм,

Що я українка щира,

Український в мене дім!

І для України в мене

Серце із любов'ю б'є,

Я за Україну віддам все життя своє.

Люблю землю українську

Усім серцем, з усіх сил,

А любові цеї вчуся від насипаних могил.

В цих могилах сплять герої,

Що у хвилю у страшну

Буйні голови поклали

За рідню і за вітчизну.

І як ці герої впали,

Так і я усе готов –

За країну жертвувати

Все життя, майно і кров.  (Р.Завадович)

 

Музика («За сонце за небо за спів солов'я»).На фоні музики.

 

Вчитель. Наш ефірний час добігає кінця, тому давайте підведемо підсумок та дамо відповідь на запитання яке ми поставили на початку ефіру – яким повинен бути громадянин України? У нас на дошці є сонце, яке символізує сонячне, світле майбутнє України а у вас є листочки – промінчики, напишіть на них ті якості, які вважаєте необхідними для того, щоб бути гідним громадянином своєї держави і прикріпіть промінчики до сонечка.

Читаємо що написано на промінцях.

Вчитель. Так, від кожного з вас залежить, яким буде майбутнє нашої України. А любити її – це значить працювати в ім'я рідної землі.

 

Не розчаровуйсь в Україні.

Немає єдності у нас,

То наша головна провина

За весь неволі довгий час.

Не розчаровуйсь в Україні,

А розумій її печаль.

Що робиш ти для неї нині -

У себе спершу запитай.

Не розчаровуйсь в Україні.

Вона – свята, а грішні – ми.

В її недолі часто винні

Її ж бо дочки і сини.

Не розчаровуйсь в Україні,

Ідеї волі певним будь,

Бо тільки той є справжнім сином,

Хто вміє неньки біль збагнуть.

Не розчаровуйсь в Україні,

Вір, що мине важка пора,

Розквітне пишний цвіт калини

В садах достатку і добра.

 

Вчитель. Гадаю ви виростете справжніми патріотами своєї держави, її гідними громадянами. Народна мудрість говорить; «Краще запалити одну свічку, ніж ганьбити пітьму».

І якщо ці свічки запалахкотять у кожного з нас  у серці, то Україна, громадянами якої ми є, дійсно стане вільною і незалежною, могутньою державою, і в ній, як і в наших душах, запалає вогонь відродження.

 

Усі разом виконують пісню О.Пономарьова «Заспіваймо пісню за Україну».

 

docx
Додано
4 вересня 2018
Переглядів
2731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку