29 липня о 18:00Вебінар: Формування та розвиток лідерських якостей сучасних учнів

Виховна година ."Мистецтво - це не іграшка й не примха"

Про матеріал
Виховна година спрямована ознайомити учнів з найвизначнішими надбаннями світової художньої культури, сприяти виробленню позитивного ставлення до мистецьких здібностей, виховувати духовність.
Перегляд файлу

            Мистецтво –це не іграшка й не примха

                                 (година спілкування)

Мета: ознайомити учнів з найвизначнішими надбаннями світової  художньої культури; сприяти виробленню позитивного ставлення до мистецьких  здібностей; Розвивати вміння самостійно оцінювати мистецькі  твори ; художні та творчі здібності; виховувати духовність.

Обладнання:мультимедійне обладнання,свічка.

                                             Перебіг заняття

Учитель. Шановні діти,гості, колеги! Не вперше   сьогодні  зібрались у нашій залі знавці та шанувальники мистецтва. І кожен приніс із собою неоціненний скарб – любов до поетичного слова, музики, архітектури, образотворчого мистецтва. А ще доброзичливість у серці, бажання творити. Тож  подаруємо один одному мить насолоди від спілкування.

Ведучий 1. У кожній людині закладено творчі начала – вроджені можливості, передумови для створення чогось нового , оригінального.

Ведучий 2. Відомо, що творчість найвища форма активності та самостійності в діяльності  людини , старт на шляху до вершини високої інтелектуальності.

Ведучий3. ”Поетична свічка” – традиція наших зустрічей. Тож давайте прислухаємось один до одного. (Учитель запалює свічку і передає її учням, які читають вірші без оголошення, передаючи свічку один одному.)

Ведучий4. Свіча горить ,горить і не згасає.

                   І наші душі сповнює теплом.

                   Свіча горить,горить і не згасає –

                   Вже щастя птах торкає нас крилом.

(Учні читають 5-6 поезій за власним вибором)

Ведучий1. “У мистецтві не створюється нічого без ентузіазму”, - говорив німецький композитор  Роберт Шуман.  Про все , що відбувається у світі : політику, літературу, людей – роздумують на свій лад композитори, й усе це проситься виразитись музикою. Вона має чудесну силу, навіює радість і сили, може піднімати дух  як окремої людини , так і мас.

Ведучий2. Немає дивного в тому, що музика Шумана, Чайковського, Мендельсона, Шопена, Берліоза , Ліста звучить і хвилює сьогоднішнього слухача . Адже вони зуміли через сіру завісу буднів побачити істинну красу життя й оспівати поезію людських почуттів. І саме цим вони близькі серцю.

Ведучий3. На Галявину талантівзапрошуються музикознавці . Сьогодні вони проведуть нас сторінками життя лише трьох композиторів, віртуозів своєї справи:Ф.Шопеном, В. Моцартом, П.Чайковським. Отже, увага їм слово.(На екрані демонструються світлини ,а діти в цей час розповідають цікаві фрагменти з біографії композиторів).

Ведучий4. Хтось із відомих  сказав:”Живопис – це не просто інший спосіб вести щоденник, занотовувати у ньому не все те, що бачиш, а все те, що відчуваєш. Художник не повинен бути в’язнем  самого себе, в’язнем стилю, в’язнем репутації, в’язнем успіху.”

Ведучий1. Кожен може творити історію,проте лише визначна людина може її написати. Ось перед вами на екрані  портретна галерея людей, які залишили нам у спадок прекрасне, добре, вічне, створене за допомогою фарб.

Ведучий2. Це Іван Айвазовський, Клод Моне, Ілля Репін, Рафаель Санті, Густав Клімнт,  Сандро Ботічеллі, Сальвадор  Далі, Рембрант ван Рейн, Петер Пауль Рубенс, Пабло Пікассо, Леонардо да Вінчі, Мікеланджело , Вінсент Ван Гог, Поль Сезан, Вільям Бугро.

Ведучий3. Представники із Майстерні художниківпознайомлять нас лише з одним іменем із когорти Мистецького Олімпу. Але яким !..(на екрані демонструються світлини,учень розповідає короткі фрагменти із біографії Леонардо да Вінчі;потім демонструється відео про створення   шедевру художника- картину “Мона Ліза”).

Ведучий 4.Плин часу не змінює краси,не пригнічує кольорів,е стирає поняття вічного,чистого, ангельськи прекрасного. Сучасне переплітається з минулим,і сьогодні ім’я  Мони Лізи  ми вже чуємо із уст естрадних виконавців (звучить пісня Мона Ліза у виконанні В.Чайки).

Ведучий 1.Красу не можна виміряти,нею можна милуватися. Тільки ті здатні проникати в найпотаємніші закутки незайманої природи,відчувати любов до рідної землі, до життя, хто бачить красу,творить красу,дарує її для насолоди іншим.

Ведучий 2 .Це художники і композитори,поети і скульптори,архітектори і майстрині,театрали,оратори,співаки. Цей список ще можна продовжувати і продовжувати. Адже так багато людей,яких ми називаємо одним звичним словом-митці.

Ведучий 3.Мистецтво відіграє важливу роль у нашому житті. Поезія ж – це правдивий щоденник емоційного життя людини. То ж пропонуємо вам побувати декілька хвилин у ролі поетів(складання буриме за поданими римами:1 Голубим,сонце,дім ,віконце;

2 Книжки,школи,стежки,навколо;

3 Чарівниця,сніг,таємниця,поріг

4 Путі,в житті ,обрій,добре )

Ведучий 4. Глибокою помилкою було б розглядати мистецтво як дорогоцінну прикрасу. За мистецтвом криється частка людської душі. А отже,справжній митець володіє такими рисами:по-перше,він передусім мусить бути людиною,по-друге-має бути людиною,по-третє-бути людиною.

Ведучий 1.Кожен обирає свій шлях до оволодіння цими рисами,обирає заняття,вид мистецтва,захоплення,але при цьому пам’ятає, що людиною треба залишатися завжди,залишатися самим собою(В.Симоненко « Ти знаєш ,що ти – людина…»).

Ведучий2.Проходять роки і століття,змінюються традиції та звичаї,але таємниче мерехтіння поетичної свічки навіює незвичайний, особливий стан душі, романтичний, життєствердний.(Звучить романс на слова Б. Пастернака ”Свеча горела на столе”.

Учитель. Зустріч добігла кінця. Вдячна всім за співпрацю, взаєморозуміння. Переконана: сьогодні ви ще більше  впевнились у тому, що тільки прагнення до гармонії може стати умовою розвитку особистості зокрема, й усього людства в цілому. Наша розмова завершена. Нехай тепло зустрічі і запалена свічка ще довго зігрівають ваші душі.

 

 

docx
Додано
14 квітня
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку