Виховна година "Моя Україна - найкраща у світі"

Про матеріал

Виховний захід формує в учнів ціннісне ставлення до держави, суспільства,

прищеплює любов до рідного краю, нашої неньки України;

розвиває в дітей зв'язне мовлення, формує вміння чітко

висловлювати свої думки, активізує знання учнів про Україну;

виховує у дітей патрiотичнi почуття приналежностi до

українського народу.

Перегляд файлу

Виховна година  «Моя Україна – найкраща у світі»

 

Мета: формувати в учнів ціннісне ставлення до держави, суспільства,

            прищеплювати любов до рідного краю, нашої неньки України;

            розвивати у дітей зв'язне мовлення, формувати вміння чітко    

            висловлювати свої  думки, активізувати знання учнів про Україну;        

            виховувати у дітей  патрiотичнi почуття приналежностi до 

            українського  народу.

Обладнання: на дошці написана тема заходу, карта України, приготовані на 

                        партах квіти з паперу для вправи  «Віночок»,  музичний   

                        супровід, презентація про Україну, на дошці вислови видатних

                        людей про Батьківщину, Конституція України.

 

                                                    

                                                            Хід заходу

І. Організаційний момент.

    Розпочинаємо захід державним гімном України

На дошці прислів'я, вислови відомих людей про Батьківщину (діти, давайте прочитаємо вислови відомих людей які написані на дошці)

                                                  Свою Україну любіть.

Любіть її... Во врем'я люте.

В останню тяжкую минуту

За неї Господа моліть.

(Т. Шевченко)

Людина без Батьківщини, що пташка без домівки (прислів ҆ я)

Любіть Україну, як сонце, любіть,

як вітер, і трави, і води…

В годину щасливу і в радості мить,

любіть у годину негоди.

Любіть Україну у сні й наяву,

вишневу свою Україну,

красу її, вічно живу і нову,

і мову її солов'їну. (В. Сосюра)

     Мова народу – кращий, що ніколи не в'яне і вічно знову розпускається, цвіт усього його духовного життя, яке починається далеко за межами історії. У мові одухотворяється глибокий, повний думки й почуття, голос рідної природи, який лунає так гучно в любові людини до її іноді суворої Батьківщини, який відбивається так виразно в рідній пісні, в рідних мелодіях, в устах народних поетів.      (К.Д.Ушинський)     

Вправа «Мікрофон» (учитель пропонує учням висловити свою думку)

  • Який зміст вкладений в ці слова?
  • Як ви розумієте слова Т.Г.Шевченка?
  • Чому письменник назвав мову солов' їною? 

Зараз модно розмовляти українською мовою. Вважається якщо ми розмовляє українською, ми є патріотами.

  • Як ви вважаєте хто такі патріоти? (людина яка любить свою Вітчизну, віддана своєму народові, розуміє рідну мову розмовляє нею, цікавиться історією своєї країни, готова на подвиг в ім 'я інтересів своєї Батьківщини).
  • Чи часто ви розмовляєте українською мовою?
  • Які пісні вам більше подобаються на українській мові чи іноземній мові?
  • Як ви вважаєте, чому ми повинні розмовляти рідною мовою?

Учитель: Говорять: «Народ який забув свою мову мертвий народ.» Так от для того щоб нам не стати мертвим народом ми повинні розмовляти рідною мовою і зберегти та передати її наступним поколінням.

 Українці які живуть за кордоном спеціально вивчають українську мову і між собою розмовляють щоб не забувати.  

      ІІ. Повідомлення теми, мети заходу

Учитель: Діти, я хочу запропонувати вам, відгадати кросворд (перевіримо         

                 ваші знання).

  1. Як називається герб України? (тризуб)
  2.  Про цю визначну особистість нашого народу І.Я Франко писав так:

 "Він був сином мужика — і став володарем у царстві духа. Він був кріпаком — і став велетнем у царстві людської культури. Він був самоуком — і вказав нові світи й вільні шляхи професорам і книжним ученим. Десять літ він томився під вагою російської солдатської муштри, а для волі Росії і України зробив більше, ніж десять переможних армій".(Т.Г.Шевченко)

  1. Хто є головою нашої держави, гарантом Конституції України, державного суверенітету, територіальної цілісності держави? (Президент) додаткове питання  - На скільки років обирається Президент?
  2. Які гори України ви знаєте? (Карпати)
  3. За легендою це місто заснували троє братів та сестра. Ім'ям одного з братів названо це місто. Символом цього міста є каштани. Як називається це місто? (Київ)
  4. Хто є автором слів Державного Гімна України? (Чубинський)
  5. У віночку зеленистім,

У червоному намисті,

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду. (Калина)

Дякую вам, діти. Ви гарно справились з завданнями і показали нам, що знаєте про Україну.

Отже сьогодні ми будемо говорити про нашу Батьківщину -  неньку Україну.

 

Учитель. Діти, де б ви не жили: серед безкрайого степу чи в оточенні віковічних лісів, біля високих гір чи синього моря, у місті чи у селі – все це зветься одним словом – Україна.

         Україна – це ваша Батьківщина, і ви її громадяни, бо живете на цій землі. Як наша планета є маленькою частинкою безмежного Всесвіту, так і ми з вами є невід'ємною частинкою великого народу України.

Україна — це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народились, уперше  побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку — це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як і мама.

Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

Так писав відданий поет, патріот і мужній громадянин України -Василь Симоненко. Як рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не вибирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя.

От і ми сьогодні будемо говорити про нашу Батьківщину – неньку Україну. Любов — найвище в світі почуття, Вона не має меж — безкрая. З любові починається життя, Вона усе найкраще починає.

Кожен народ любить свою батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. А ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди була вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України.

(Використовується презентація)

Діти, як ви гадаєте, Україна велика чи маленька?

 Так, на це запитання важко дати однозначну відповідь.Ось погляньте на карту Європи. Тут багато є різних країн (називає  деякі і показує на карті). Кожна з них має свою територію — землю, свою мову, культуру, історію і свої символи. Земля кожної держави — її недоторканна власність, яку вона готова обороняти від ворогів. Україна, наша Батьківщина, розміщена у центрі Європи. Вона також має свою землю, мову, культуру, історію, звичаї, традиції і державні символи.

Учень: (учень  розповідає загальні відомості про Україну використовуючи слайди презентації.) Україна за світовими мірками і не велика, і не маленька.Однак серед країн Європи (якщо не брати до уваги європейську частину Росії) наша країна має найбільшу територію — 603,7 тис. км2, розкинулася на тисячу кілометрів із заходу на схід і на сотні кілометрів із півночі на південь. За кількістю населення вона посідає п'яте місце в Європі після таких країн, як Німеччина, Італія, Англія і Франція. В Україні проживає 47,5 млн осіб. Майже три чверті з них — українці. Крім того, живуть у нас представники більш ніж ста інших національностей. А мільйони українців живуть в інших країнах світу.

Кожна країна має свою столицю. На берегах Дніпра розкинувся красень-Київ — столиця нашої держави (показує на слайдах).

Погляньте на карту України. Вона ніби вишита блакитними нитками річок. На нашій території нараховується близько 73 тисяч річок. В основному це малі річки, лише 125 із них мають довжину більшу ніж 100 км.

Найбільша в Україні й третя за величиною річка в Європі — Дніпро, він пролягає через усю Україну і через усю її історію.

Його оспівано в численних піснях, думах, легендах. Т.Г.Шевченко  описав всю велич і могутність Дніпра у поемі «Причинна»

Реве та стогне Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі,

Горою хвилю підійма.

 З півдня Україну омивають моря — Чорне й Азовське. На заході здіймаються у небо вершини Карпат, а на півдні розкинулися Кримські гори.

Густі ліси на півночі — це Полісся. А далі на південь природні пейзажі поступово змінюються, переходячи у вільні степи. Ось така дивовижна природа нашої України.

Учень читає вірш:              

На світі є багато ще держав,

Де кожен з нас ніколи не бував.

Та матінка в житті єдина,

Такою є для нас і Україна

 

Шануймо нашу неньку дорогу,

Плекаймо її чисту й гарну вроду,

Бо ми назавжди будемо в боргу,

Коли не збережемо землю й воду.

 

Не треба нищити дерева і пташок,

Хай солов’їна пісня в гаї лине,

Хай спіє в нас пшеничний колосок,

Бо це – моя прекрасна Україна.

Учитель: Ми з вами — патріоти і громадяни, ми повинні цікавитися і знати історію нашої держави, ми покликані захищати свій край від ворогів, трудитись, щоб жилося всім добре, найкраще у світі, бо кожна людина має право на достойне і радісне життя.

  • А яке завдання стоїть перед учнями?

 Відповіді учнів: старанно вчитись, оволодівати знаннями, розвивати свої творчі здібності, оберігати довкілля.

Правильно, діти, ви повинні гарно навчатися, щоб у майбутньому стати гарними спеціалістами і приносити велику користь Україні. Сьогодні держава дбає про вас, як рідна мати про свою дитину. В головному законі України – Конституції, записані права і свободи які нам гарантує держава.

Діти, а які нам права гарантує Конституція України? (відповіді учнів)

 А ви, вже зараз можете виконувати посильну працю на благо Вітчизни: добре вчитись; садити дерева і квіти, стежити за чистотою свого села чи міста, щоб всім дихалося вільно у рідному краю.

                                   Бо рідний край — це наша Україна,

                                   Найкраща в світі, дорога земля.

                                   Для нас вона, як матінка — єдина,

                                   Її ліси, озера і поля,

Учитель: Діти, послухайте невеличку розповідь (діти розігрують сценку)

  Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?

Діти:  1. – До магазину, - там є цукерки.

           2. – Ні, до школи, - там є діти.

           3. – Ні, до річки, - там можна купатись.

           4. – Ні, в садок, - там повно яблук та груш.

           5. – Ні, у поле, - там простір широкий.

Але тут увійшла мама. Діти запитують її: (хором)

« Мамо, яка стежка найкраща?»

Учитель:  Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла:

Мати: -   Додому, діти! До рідного дому!

Учитель: Діти, як ви гадаєте чому дорога додому є найкращою? 

Так діти, дійсно дорога додому, до рідної домівки, до рідної

Батьківщини найкраща. Наша Україна прекрасна, як та квіточка.

 А зараз кожен  із вас подумає, прислухається до свого серця і

скаже заповітні і щирі слова про Україну. Яка наша Батьківщина?

( діти думають і добирають слова, передаючи один одному символ – квітку називають слова,  наприклад: мила, дорога, славна, рідна, свята,чарівна, чудова).

Учитель. Слова, що йдуть від серця — найщиріші і найтепліші. Давайте з вами допишемо вірш про Україну. Я почну, а ви добиратимете останнє слово другого рядка в риму.

 Колективна робота

 Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

 Моя Україна — найкраща у світі!

 Моя Україна — це ліс і озерця,

 Безмежні степи і чарівні джерельця.

 Красиві пейзажі і гори високі,

 Маленькі струмочки і ріки глибокі.

 Міста старовинні і замки прекрасні,

 Великі будови і дуже сучасні.

 Сади чарівні, мальовничії села,

 Моя Україна — це пісня весела.

 Це щира, багата, як світ, її мова,

 Крилата, така мелодійна, чудова!

 Її обереги — верба і калина.

 Найкраща у світі — моя Україна.

 Бо нам найрідніша Вітчизна і мати.

 То як же нам, дітям, її не кохати!

 Моя Україна — козацькая слава!

 Така волелюбна і мирна держава.

 Вона дорога нам, і рідна, і мила,

 Бо світ перед нами, як мати, відкрила.

 Вітчизно свята, дорога Україно,

 Для кожного з нас ти у світі — єдина.

Учитель: Кожна людина, патріот України, може сказати такі ж слова, бо трудиться для дорогої і милої України, щоб вона процвітала, була вільною і незалежною. А це означає, що в кожну роботу людина вкладає свою любов і тепло своїх долонь, розум і знання.

Ми з вами говорили про те, що Україна відома далеко за своїми межами – своїми традиціями ,історією, але ж невід'ємною часточкою історії є люди, славні українці, які прославили нашу Україну на весь світ    це поети, композитори, спортсмени, винахідники, актори, політики, письменники. Їхні імена записані  в історію нашої держави золотими літерами.

Діти, давайте назвемо їх (діти називають імена відомих українців)

 -Робота в групах -  Склади пазл (на партах у кожної команди є розрізані пазли, які потрібно скласти і відгадати - хто зображений на пазлі)

 (грає музика- пісня про Україну)

Учитель: Українські народні звичаї та традиції, народні символи – це ще одна  сторінка історії нашої держави .

  Діти,  які  народні символи нашої держави ви знаєте? ( вишиванка, вишитий рушник, верба, калина, житне колосся, українська пісня, віночок, спів солов'я).

Український народ вкладав у все це свою душу і серце, безмежну любов до своєї Батьківщини.

Учень: (повідомлення про українську вишивку)

 Важливе місце у житті українського народу займає рушник. Не було жодної хати без вишитого рушника. Ним прикрашали стіни, вкривали хліб, витирали руки. Хліб-сіль на вишиваному рушнику- ознаки гостинності. Щедрості і щирості  українського народу. Без рушника не святкували ні народження дитини, ні весілля. Коли син вирушав у дорогу, мати дарувала йому рушник, як оберіг від лиха. А дочок навчали вишивати рушники ще змалечку.

  Не менше відомим символом України є вишита сорочка. Вона належить до найстарішої одежі наших предків. Вишивка відігравала роль оберега. Вважалося, що вишивка на грудях захищає душу людини від руйнування, від смерті. Старі люди казали: «Сідати вишивати потрібно тільки з хорошим настроєм.» Українська вишивка вражає своїм різноманіттям.

Учитель:  Діти, це народні символи України, а які державні символи нашої держави ви знаєте? (що означають, коли затверджені, як вшановують державний прапор та гімн, хто автор слів та мізики гімна України)

Учитель. А зараз ми сплетемо віночок із квітів любові для милої і рідної України. Перед вами, діти, лежать квіти які ви підготували.  А зараз  поміркуйте  - колись ви станете дорослими, будете працювати на користь нашої держави, так от, на ваш розсуд, яку користь ви можете принести своїй країні в майбутньому?

Напишіть  на квітці, вдихніть у цю роботу свою любов до нашої неньки-України.

Діти приклеюють квіточки  навколо карти України  щоб вийшов віночок.

 Завершити наш захід хочу такими рядками:

Щоб ти був щасливим - тобі заповім:

Люби Батьківщину всім серцем своїм!

Найбільше у світі люби ти її!

Є інші держави, є інші краї -

А рідна Вітчизна у світі одна,

Для тебе, мій друже, як мати, вона.

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
4 травня 2018
Переглядів
3728
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку