Виховна година на тему: "Безпека на дорозі - безпека життя"

Про матеріал
Мета: • узагальнення, систематизація та повторення знань з теми «Правила дорожнього руху»; • формування уміння правильно поводитися на проїжджій частині; • закріплювати з учнями знання правил та умов безпечного переходу вулиці; • виховувати культуру поведінки на дорозі, обов’язковість у дотриманні Правил дорожнього руху.
Перегляд файлу

20190415_1414382cebfdae7a8ea5d691033c085990a9d4_XL.jpgoblaka_0.jpg53c4bf4793c81_b (1)                                                         2019 р.

Мета:

  • узагальнення, систематизація та повторення знань з теми «Правила дорожнього руху»;
  • формування уміння правильно поводитися на проїжджій частині;
  • закріплювати з учнями знання правил та умов безпечного переходу вулиці;
  • виховувати культуру поведінки на дорозі, обов’язковість у дотриманні Правил дорожнього руху.

Хід виховної години

 

І. Організаційний момент. Емоційне налаштування класу

Подивилися на мене,

Усміхнулися усім:

Всі готові до роботи?

Всі бадьорі? Молодці!

 

II. Вітання

Учитель (звертаючись до учнів, які стоять у колі). Поміняйтеся місцями з тими, хто:

    сьогодні поснідав; .

    займається у спортивних секціях;

    робить ранкову зарядку;

    зараз почуває себе здоровим на 100 %;

    дотримується правил дорожнього руху;

    вміє за правилами переходити дорогу;   

    вважає, що безпека на дорозі – безпека життя.

IІI. Оголошення теми і мети

– Всім відомо, що найдорожчий скарб людини – це ії власне життя i здоров'я. Необережність на вулиці часто призводить до втрати не тiльки здоров'я, а й навіть життя. Тому вciм потрібно дотримуватися певних правил дорожнього руху.

– А зараз уважно послухайте вірш «Азбука міста» і спробуйте здогадатися якою ж  буде тема нашої сьогоднішньої виховної години.

Азбука міста

Місто, в якому ми з тобою живем,

Можна по праву зрівняти з букварем.

Азбука вулиць, розкрившись для нас

Місто уроки дає повсякчас.

Ось вона, азбука  треба всю знать,

Вздовж тротуару, глянь, знаки стоять.

Азбуку міста завчи до ладу,

Щоб не потрапити раптом в біду!

  Отже, діти, як ви здогадалися, сьогодні ми будемо говорити  про правила дорожнього руху, безпеку на дорозі.

 

  1. Вправа «Асоціативний кущ»        

Запитання до учнів:

— Які асоціації пов’язані у вас з поняттям «безпека на дорозі»?

 

 Пішоходи     Машини     ДАІ   

                

 Переходи      Безпека на дорозі   Світлофор

      

                

H:\Дорога 2019\20000104_083239.jpgH:\Дорога 2019\20000104_083027.jpgH:\Дорога 2019\20000104_083058.jpg    Водії   Швидкість 

 

 

 


ІV.  Сприймання та усвідомлення нових знань

Вчитель:

 - Сьогодні  ми не можемо уявити свого життя без транспорту, без доріг, світлофорів, пішохідних переходів. Відстані між районами, установами, магазинами такі значні, що подолати їх можна тільки за допомогою транспорту.

Отже, транспорт - наш вірний друг! Але, забуваючи про власну безпеку, нехтуючи правилами дорожнього руху, люди можуть стати жертвою своєї необдуманої поведінки. Адже транспорт може бути не тільки корисним, а й небезпечним, якщо не знаєш правил дорожнього руху.

- Діти, а як ви думаєте, коли з’явилися правила дорожнього руху?  

-  Щоб машини вправно їздили по дорозі, люди придумали правила дорожнього руху. В січні 1683 року Петро І видав наказ про введення правил дорожнього руху, та справжні правила почали діяти лише через 125 років. Ці правила вказували, де можна було їздити, де зупинятися кінним екіпажем. Було введено правосторонній рух. Правила з часом змінювалися, доповнювалися. В 1891 році в нашій країні з'явився перший автомобіль. Він мав право їхати зі швидкістю 26 км/год. Нині Правила дорожнього  руху, яким повинні підкорятися не тільки водії, а й велосипедисти, пішоходи записані в ось такій книзі і є обов`язковими для виконання. А що чекає тих, хто порушує ці Правила?

H:\Дорога 2019\20000104_083958.jpg- Їх чекають різноманітні покарання. Це можуть бути попередження, штрафи, громадські роботи і навіть ув`язнення.

- Діти, а що допомагає нам орієнтуватися на дорозі і виконувати ПДР?

- Правильно. Це дорожні знаки, дорожня розмітка, світлофор. Що таке дорожня розмітка? (Це лінії, які розділяють дорогу, вказують місця, де можна переходити дорогу пішоходам тощо.)

- Дорожніх знаків існує дуже багато, але всі вони поділяються на кілька груп. Це попереджувальні знаки, знаки пріоритету, заборонні знаки, наказові, інформаційно-вказівні знаки та знаки сервісу.

- На жаль, у нашому селі немає світлофора, але всі ми знаємо, для чого він потрібен. H:\Дорога 2019\20190415_135206.jpgСвітлофор допомагає учасникам дорожнього руху рухатись по дорозі за допомогою кольорів. Які кольори має світлофор? Що вони означають?

 

Фізкультхвилинка

 

- Діти, у нас гість

Світлофор:

H:\Дорога 2019\20000104_083338.jpgЯ красивий, кольоровий,

Маю зір такий чудовий.

Перехрестя регулюю,

Ще й права свої диктую.

Хто я, діти? (Світлофор)

Світлофор: Мені так приємно сьогодні зустрітись з вами. Я дружу з усіма дітьми. А тих, хто виконує правила дорожнього руху, дуже люблю.

Вчитель:  Діти теж тебе люблять і поважають. І багато про тебе знають, навіть з історії. Ось послухайте всі  хвилинку-цікавинку.

Світлофору вже більше трьохсот років. Він старший за автомобіль і почав свій трудовий шлях на залізниці. Перші світлофори були незручними – поруч з ними стояла людина і міняла скло. Жовтого, попереджуючого сигналу не було. Його замінював свисток регулювальника. Тепер у великих містах працюють світлофори, яким допомагає електроніка- А зараз я пропоную вам трішки відпочити і переглянути мультфільм. Але дивитися його треба дуже уважно, бо головна героїня цього мультику порушила дуже багато правил дорожнього руху, а вам ці порушення треба буде назвати. Домовились?

H:\Дорога 2019\20190415_141841.jpg- А зараз я пропоную вам трішки відпочити і переглянути мультфільм. Але дивитися його треба дуже уважно, бо головна героїня цього мультику порушила дуже багато правил дорожнього руху, а вам ці порушення треба буде назвати. Домовились?

(Перегляд мультфільму про Машу та Ведмедя «Лижню!»)

- Отже, які правила порушила Маша?

1. Не можна їздити на будь-якому транспортному засобі маленьким дітям без дозволу та супроводження батьків.

 

7

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

2

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

2. Їздити треба тільки по дорозі, а не де заманеться.

3. Треба бути дуже уважним, аби не завдати шкоди іншим.

4. Порушення правил може призвести до аварії – ДТП, яка може мати негативні наслідки. ДЇП — це подія, що сталася під час руху транспортного засобу, внаслідок якої загинули або було поранено людей чи завдано матеріальних збитків.  Сумна статистика:  аварійність на дорогах України дуже висока, кожну годину гине людина, кожну добу — дві дитини, двадцять отримують травми, кожні десять хвилин відбуваються ДТП.

Фізкультхвилинка

V. Закріплення отриманих знань

 1. Розгадування кросворду

 - А зараз я пропоную вам розгадати невеличкий кросворд.


H:\Дорога 2019\20000104_083928.jpg3. Біжать чотири брати

один одного не можуть

 наздогнати.

(Колеса)

8. Як переходиш вулицю,

То завжди зупинись,

H:\Дорога 2019\20000104_084056.jpgІ перш за все з увагою

На мене подивись.

Я шлях вкажу надійний,

Де небезпек нема,

Трикольорові очі

Я маю недарма...

H:\Дорога 2019\20000104_084214.jpg(Світлофор)

7. Маленькі будинки

по рейках біжать,

Хлопчики й дівчатка

H:\Дорога 2019\20000104_084452.jpgв будиночках сидять.

(Трамвай),

9. З рогами, а не коза,

Є сідло, а не кінь.

З педалями, а не рояль,

З дзвоником, а не двері.

(Велосипед)

H:\Дорога 2019\20000104_083751.jpg4. Наче пташка він летить,

Але всім на лихо

Він реве, кричить, тріщить,

Бо не може тихо.

Є два колеса у нього

Сила й швидкість також є.

Швидко мчить він по дорогах,

Має ім`ячко своє.  (Мотоцикл)

H:\Дорога 2019\20000104_084651.jpg5. На колесах їде хата,

А у ній людей багато. (Автобус)

6. Така я велика, що й кінця не маю;

Лежу собі тихо, нікого не займаю.

Тільки добрі люди

День і нічку топчуть груди. (Дорога)

1. Ця тварина непроста:

Без копит і без хвоста.

Не гуляє, не біжить –

Серед вулиці лежить. (Зебра)

2. Я не їм вівса, ні сіна,

Дайте випити бензину.

H:\Дорога 2019\20190415_143340.jpgУсіх коней обжену,

Кого хоч наздожену! (Автомобіль)

H:\Дорога 2019\20190415_140825.jpg2. Гра «Перехід»
Перед початком руху подивіться наліво. Машин не має – іди!
Дійшов до середини – подивись направо. Машини близько – почекай.
Машин не має – закінчуй перехід.

3. Практична робота.

Виготовлення моделі світлофора (аплікація)

Вчитель. -  Діти, щоб усе у вас було добре, ми будемо і надалі вивчати правила дорожнього руху. Правила треба застосовувати кожен день, бо життя в людини одне. Тому ніколи не поспішайте. Недарма в народі кажуть: «Той, хто спішить, той людей смішить».

4. Вікторина
- А зараз, діти, я перевірю ваші знання.  За правильну відповідь ви одержите зелену фішку, а за неправильну – червону фішку. Учень,  який  набере більше зелених фішок, буде вважатись переможцем.
1. Який сигнал світлофора забороняє рух пішоходів?
2. Чи можна починати переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора?
3. Яка тварина втекла із зоопарку, щоб увесь день лежати на перехресті посеред дороги?
4. Які острівки розташовані не на воді, а на суші?
5. Де можна гратися?
6. Маленькі будиночки
По місту біжать.
Дорослі і діти
В будиночках сидять.  (Автобуси)
7. Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
H:\Дорога 2019\20190415_135445.jpgПідморгне червоним оком – стоїмо.  (Світлофор).
8. На якій вулиці розташована наша школа?

9. Назвіть елементи вулиць.

10. Що таке проїзна частина.

11. Що таке тротуар.

12. Який рух транспорту встановлено в Україні?

13. Для чого потрібні світлофори?

14. Де і як повинні рухатися пішоходи?

15. Чи можна перебігати вулицю?

16. Кого ми називаємо учасниками дорожнього руху?


VІ. Підсумок уроку.
Вчитель. Ну що ж закінчилася наша виховна година. Хочу сказати велике дякую всім, хто гарно працював. Ви молодці. Ви показали досить глибокі знання з правил дорожнього руху. Гадаю, що всі ці теоретичні знання ви зможете використати на практиці, у повсякденному житті. Виконуючи наші поради, ви збережете своє здоров’я і життя.

 

Бо життя у нас одне,

Іншого не буде.

Хай же сонечко ясне

Ніжно вас голубить.

Хай всміхаються до вас

І травичка, й квіти.

А тепер, у добрий час,

Наші, любі діти!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ребрина Maйя Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Рябова Олена
Додано
10 січня 2020
Переглядів
6738
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку