Тема. Дружба – найцінніший скарб
Мета.: розширити знання про дружбу і товаришування; навчити розрізняти добрі та погані вчинки; спонукати до дружнього спілкування; виховувати вміння допомогти другові у біді; розвивати почуття дружби та товариськості з однокласниками.
Обладнання: мультфільм; вірш; ілюстрації до казок; мирилка; правила дружби.
Хід заняття
І. Організаційна частина.
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось - не шуміти,
Руку гарно піднімати,
На занятті не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Тож гаразд часу не гаймо
І заняття починаймо!
- Мене звати Анжеліка Михайлівна, і сьогодні я проведу у вас виховне заняття.
-А хто буде чемно слухати, піднімати руку і чемно відповідати на мої питання, той у кінці заняття отримає приз!
ІІ. Основна частина.
1.Розповідь з елементами бесіди.
Зараз я хочу поговорити з вами про важливість дружби і товаришування. Адже, говорять, що дружба потрібна людині тільки трішечки менше, ніж їжа і повітря. Отже, тема нашого заняття: « Дружба – найцінніший скарб».
Дружба – це взаємні міцні відносини засновані на повазі один до одного та підтримці.
- Для початку, я пропоную вам, подивитися мультик про найкращих і найвеселіших друзів «Фіксиків». Вам подобається цей мультик?
2. Перегляд мультфільму «Фіксики».
- Діти ви уважно дивилися мультик? (Так)
- А про кого він? (Про Нуліка, Сімку і Дім Дімича).
Так, це мультик про справжніх друзів.
-А у вас є друзі? (Так)
- Хто такі друзі? ( Це ті хто не свариться, допомагає і ділиться секретами)
Друзі – це люди, зв’язані між собою довір’ям, відданістю, які поважають та допомагають один одному.
- Як ви гадаєте, чому кожна людина хоче знайти собі друга? ( Тому що без друзів наше життя було б не цікавим, ми б не мали з ким ділитися своїми переживаннями та таємницями).
- Як ви розумієте слово «дружити»? Так, дружити означає гратися дружно, не сваритися, не ображати один одного, не битися, а ділитися іграшками та гостинцями; допомагати друзям коли це потрібно.
- Інколи Нулік буває не слухняним, тому Сімка і Дім Дімич вирішив дати йому цікаве завдання. Але сам він не може з ними справитися. Ви допоможете Нуліку?
2. Дидактична гра « Назви героїв казок».
- Ви бачите, що на дошці висять різні малюнки з казковими героями. Вам потрібно назвати тих героїв, які завжди допомагали один одному. («Котик і півник», «Рукавичка», «Лисичка і журавель», «Ріпка», «Семеро козенят», «Зайчикова хатинка»)
- А як котик допомагав півникові? ( Він захищав його від лисички)
- Хто допомагав дідусеві рвати ріпку? ( Баба, внучка, песик, котик, мишка)
- А чи були дружніми лисичка і журавель? ( Ні, лисичка була хитрою і насипала журавлику їжі у тарілку, з якої він не міг їсти)
- Хто допоміг зайчикові вигнати лисичку із хатки? ( Півник)
- Молодці, ви виконали перше завдання.
3. Читання вірша «Справжні подруги».
- А тепер послухайте віршик про двох подруг.
- Справжні подруги
Першокласниця Людмила
вранці мамі заявила:
— Все! До школи я — не йду! Я не стерплю цю біду.
Щастя скінчено моє:
Адже в Рити джинси є!
І тепер зі мною Рита
відмовляється дружити…
Здивувалась мама дуже
— Ви ж були найкращі друзі!?
— Так. Але сказала Рита
поки буду я ходити
не у джинсах, а в спідниці, —
їй не хочеться й дивиться,
бо вона вважає: жінці
для краси потрібні джинси...
Мамо! Дружбу виручай.
Джинси і мені придбай!
Мама спершу подивилась
на похнюплену Людмилу,
а потім мовила: — Діла-а...
Ви — спра-а-вжні
подруги!.. –Й пішла...
А ви, що скажете мені.
Це — справжні подруги, чи ні?
- Діти, про кого цей віршик? ( Про двох дівчаток)
- Як звали дівчаток? ( Рита і Людмила)
- Чому Рита не хотіла дружити з Людмилою? ( Бо у неї не було джинсів)
- А якими мають бути справжні подруги? ( Чесними, ділитися іграшками та солодощами, ніколи не наговорювати на друзів)
- Що б ви порадили Людмилі і Риті?
4. Малювання квітки дружби.
- А у вас у класі є друзі? (Так)
- Я пропоную вам зробити їм подарунок. Кожному на парту я роздам по одному аркуші паперу. Ваше завдання, намалювати на ньому квітку дружби і подарувати своєму другові по парті.
- Тепер скажіть, вам сподобалось виконувати таке завдання? (Так)
- Якою ви намалювати свою квіточку? ( Великою, веселою)
- Чи сподобався ваш малюнок другові? ( Сподобався)
- Ви напевно, вже трішки втомились. Тож зараз ми відпочинемо і проведемо фізхвилинку. Виходьте дітки з-за парт.
Фізхвилинка під музику
Ніжкам треба пострибать,
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Спинці прямо розігнутись,
Ручкам догори тягнутись.
Раз і два вперед нагнутись,
Три, чотири назад прогнутись.
Раз і два присісти, встати,
Потім за парти посідати.
5. Правила дружби.
- Ми сьогодні багато дізналися про дружбу та справжніх друзів. Запам’ятаємо правила дружби і будемо їх виконувати.
1) Завжди ділися з товаришем гостинцями, іграшками.
2) Допомагай товаришеві у скруті, намагайся бути дружнім.
3) Якщо іграшка одна, грайтеся нею по черзі.
4) Не сварися з товаришами, якщо хтось плаче, підійди і втіш його.
5) Зупини іншого якщо він робить щось недобре.
6. Вивчення мирилки.
- Діти, ви знаєте, що навіть між друзями бувають незгоди і найкращі друзі також сваряться. Я пропоную вам вивчити мирилку, щоб коли ви посваритесь з своїм другом, могли швидко помиритись.
- Зараз я прочитаю, а ви уважно послухайте.
Я мирюся, й ти мирися,
Більш не бийся, не сварися.
Не кричи і не кусайся,
Моїм другом залишайся!
- Тепер спробуємо всі разом, але спочатку по частинках.
- А тепер повністю.
- А хто вже запам’ятав і може нам розказати самостійно?
- Тепер ще раз всі разом.
ІІІ. Заключна частина.
- Про що ви дізналися на нашому занятті?
- Що вам найбільше сподобалося?
- Хто такий друг? ( Друг - це той хто завжди тобі допомагає, підтримує, не наговорює на тебе, ділиться своїми переживаннями)
- Які правила дружби ви запам’ятали? ( Не сваритися; допомагати товаришеві у скруті; ділитися гостинцями; втішити когось якщо він сумує)
- Чудово, молодці!
- Якщо ви будете, їх пам’ятати і виконувати, то у вас буде багато друзів, які завжди будуть вас підтримувати та веселити.
- Заняття закінчено. До побачення!