Виховна година на тему: «ХАЙ ДИТИНА ЗНАЄ КОЖНА – ЖАРТУВАТЬ З ВОГНЕМ НЕ МОЖНА»

Про матеріал
МЕТА: • продовжувати ознайомлювати учнів із поняттям « вогонь»; • формувати уявлення про причини виникнення пожежі та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виявлення пожежі вдома чи інших об’єктах; • виховувати пильність, обережність, розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки; • розвивати логічне мислення, уміння робити висновки; • виховувати інтерес до професії пожежного. ОБЛАДНАННЯ:. Ілюстрації, малюнки учнів, намальоване багаття, різні види пожежної техніки (плакати), вогнегасник, пожежний.
Перегляд файлу

 

МЕТА:

  • продовжувати  ознайомлювати учнів із поняттям « вогонь»;
  • формувати уявлення про причини виникнення пожежі та її   наслідки;   вчити учнів правильно діяти у випадку виявлення пожежі вдома чи інших  об’єктах;
  • виховувати пильність, обережність, розсудливість, почуття   відповідальності за свої вчинки;
  • розвивати логічне мислення, уміння робити висновки;
  • виховувати інтерес до професії пожежного.

ОБЛАДНАННЯ:. Ілюстрації, малюнки учнів,  намальоване багаття, різні

види пожежної техніки (плакати), вогнегасник, пожежний.                                                                            ХІД ЗАХОДУ:

I. Організація класу

Завжди в житті

І день за днем

Будь обережний ти з вогнем!

  • Отже сьогодні поговоримо про вогонь.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1.     Слово учителя:

– Діти, ви любите казки? Зараз я прочитаю вам казку про червоного півня.

Цей червоний півень має інше ім’я, а яке - ви скажете, прослухавши  казку. Сідайте зручно і слухайте уважно.

                                    Казка   про    червоного    півня

 Давно це було. Жив серед людей червоний півень. Підступний він був і злий, небезпечний і страшний. Люди дуже боялися цього півня, тримали під замком у своїх печах. Тільки  утримати його було дуже важко. Півень цей був хитрий: вирветься, бувало, маленькою іскринкою з димаря, з лампи і пішов гуляти – простір йому. Люди воду на нього ллють, а йому хоч би що. Де побував червоний півень – там лихо. Замість хати – чорний попіл, а інколи і худобу з’їсть, і навіть людей.

 А  червоний півень знай собі гуляє: то у місті, то у селі з’явиться. Боролися люди з  червоним півнем, як могли, але не завжди під силу їм було упоратися, тому що є у нього чарівна властивість: чим більше він їсть, тим ненажерливішим стає.

 Є у нього ще й спільники. Червоний півень  намагається бути поближче до них: малих дітей обдурює, а неохайних дорослих перехитрює. Але стоїть проти нього славне військо, готове за першим сигналом кинутися проти червоного півня. Сміливі, неспокійні, відважні бійці у ньому. Ім’я  їм – пожежні.

      Яке ж справжнє ім’я червоного півня? (Вогонь).

     

I:\фото мама\IMG_20181109_124312.jpgА як ви думаєте, вогонь – наш друг чи ворог? (Ворог і друг).

      Коли вогонь для людини друг?

      А коли вогонь для людини ворог?

Він може зігріти, зварити обід,
Він плавить метал і розтоплює лід.
А може і ліс велетенський спалити,
Майно і будинок – усе спопелити.

 2.       Слово учителя:

 З сивої давнини люди боялися землетрусів, пожеж. Але згодом вони навчились передбачати стихійні лиха. Вогонь досі несе загрозу людям, продовжує час від часу жахати нас.

 А які причини виникнення пожежі?

 

1– й учень

На роботі мама й тато,
Сірники знайшли малята,
І  не знає дітвора,
Чим скінчитись може гра.

2 – й учень

Наказали мама й тато:
«Діти, разом не вмикайте
Праску та магнітофон,
Телевізор «Електрон»,
Бо нагріється розетка,
Спалахне вогнем умить,
А від нього й дім згорить.»

3 – й учень

I:\фото мама\IMG_20181109_123917.jpgЕлектропраска – кожен знає –
У побуті допомагає.
Та пам’ятати має кожний,
Що бавитись з вогнем не можна.

4 – й учень

Чайник без води нагрівся,
Перегрівся, загорівся.
Загорілася плита –
В нас пожежа,
В нас біда.

 

 

5 – й учень

Коли грім гримить, гуркоче,
Блискавиця цілить в очі,
Вікна треба зачиняти,
Не пускати їх до хати.

 

6 – й учень

Листя спалюють малята
Близько дуже біля хати.
А від того, треба знати, –
Хата може запалати.

Довіряє батько Вові
Телевізор кольоровий
Щоб дитина не лежала,
А культурно розважалась.
Розважатись Вова вміє:
Крутить – вертить, аж упріє.
То вмикає, вимикає,
То канали він міняє,
До антени вже добрався…
Раптом – бах! Оце догрався…
Бідний «телек» дух спустив – 
мало хату не спалив…

Учитель:

 Від пожеж багато лиха, гірких сліз, понівечених людських доль. Про це

I:\фото мама\IMG_20181109_124252.jpg знає маленька героїня вірша:

Іринка і жаринка

Мама попіл вигрібала
І за хатою зсипала.
Раптом дивиться Іринка:
Тліє в попелі жаринка.
А вітрище дме у бік,
А жаринка скік та скік…
На дворі лежить зерно
Ой, згорить же все воно!
Іра чопцями – туп-туп,
На жаринку з кухля хлюп.
Утопилась в ній біда.

― Скажіть чи правильно зробила Іринка?

 

 

 

3.   Фізкультхвилинка 

I:\фото мама\IMG_20181109_124833.jpgНе вмикай на кухні газ – раз,I:\фото мама\IMG_20181109_124812.jpg
Не клади під піч дрова – два,
В лісі сірників не три – три,
Не лишай вогонь в квартирі – чотири,
Не лягай при свічці спать – п’ять,
Іскра впала на підлогу – погасіть – шість,
Зачиніть вікно, коли в небі грім – сім,
У грозу під деревом не стійте в лісі – вісім,
Сірником не забавляйся – дев’ять,
Пам’ятайте все, про що в лічильці йдеться – десять.

 

 

 

4.    Конкурс загадок

Учитель:

– Що ще може стати причиною пожежі, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки.

В нашій кухні кілька літ
Він муркоче, наче кіт,
І ховає справжню зиму
За надійними дверима.                                      (холодильник)

              Схожа груша ця на сонце,
Має вуса й шапочку.
Темряву з’їсть охоче
Електрична…                                                         (лампочка)

Скрізь, неначе крокодил,
Встромить ніс – насос.
І якщо почує пил,
Всмокче…                                                                (пилосос)

      Як назвати ці предмети одним словом?              (електроприлади)

      Для чого вони потрібні?

      Чи небезпечно користуватись ними? Чому?

 5.       Слово учителя:

 У наш час щороку у світі стається близько 5 мільйонів пожеж. Щогодини у вогні гине одна людина, 2-3 особи одержують травми і опіки, кожен третій загиблий – дитина.

В Україні пожежі теж приносять багато біди. Щодня в Україні виникає до 120 пожеж, в яких гине в середньому 7 чоловік. А за рік ці цифри набагато збільшуються. За статистичними даними за один рік у нашій країні  виникло 9745 пожеж, загинуло 845 громадян, з них – 46 дітей.

       Пожежа сама по собі не виникає. Причин виникнення пожежі багато. Отже, давайте спробуємо їх ще раз назвати (відповіді дітей).

6. Інсценізація казки.

I:\фото мама\IMG_20181109_125003.jpgКазка про по пожежу 

На галявині лісній

Стався випадок такий:

У болоті жила жабка, 

Мала діток-пустунів.

Побрела вона в болото,

Захворів там друг близький.

Залишились жабенята.

Ну і що ж робить малим?

Враз їм треба прасувати,

знадобилась праска їм.

Праску взяли і ввімкнули,

За хвилину вже й забули.

Почалася у них гра:

Хто з їсть швидше комара.

Враз розжарилася праска,

I:\фото мама\IMG_20181109_125157.jpgвже горить під нею стіл.

-Що робити? Що робити? 

Набирайте 101

Розгубилися малята,

По куткам давай тікати.

- Де ж поділась наша мати?

- Як той номер набирати?

Пожежний.

А поблизу я ходив,

Швидко стіл водой залив,

Врятував малечі дім.

Ось до чого зводять, дітки,

Пустощі із праскою, плиткою,

Пам’ятати треба всім,

Якщо виникла пожежа

Порятунок в  …101 (показує картку)

Учитель.

  • Хто розповість жабеняткам, що вони неправильно зробили?

Учитель:

I:\фото мама\IMG_20181109_125507.jpg      Тепер ми знаємо причини виникнення пожежі, а також ми повинні знати, як треба себе поводити у разі їх виникнення.

Та все ж як трапиться біда,

Що тоді робити?

1– учень

Не ховатись у кутку,

А вогонь гасити!

2 – учень

Як  горить щось, треба, діти,

До пожежних подзвонити.

Бачите вогонь і дим –

Набирайте… (101) 

 

                                 Правила поведінки при пожежі:

·         зателефонувати до служби 101 (якщо це можливо);

·         повідомити повну домашню адресу, що горить, свій телефон, прізвище, ім’я та по батькові, скільки поверхів у будинку, якщо не знаєте - як до нього під’їхати;

·         вікна відкривати не можна, адже кисень посилить полум’я;

·         негайно вийти з приміщення, покликати дорослих;

·         під час пожежі заборонено користуватися ліфтами;

·         з висотного будинку не бiжіть сходами вниз, якщо зайнялося внизу, а рятуйтеся на даху, використовуйте пожежну драбину.

·         Щоб уберегти органи дихання від чадного газу, слід пробиратися до виходу повзком, бо внизу менше диму, накрити голову шматком мокрої тканини або пальтом.

 

 8. Слово учителя:

– Пожежники – захисники життя і здоров’я людей, мужні люди. Кожного дня вони  готуються до героїчного вчинку. Їх називають бійцями «вогняного фронту». Найкращий пожежник одягає бойове спорядження за 18 секунд, а через 30 секунд він займає місце в машині. У пожежників є клятва. Давайте ми її повторимо.

Клятва пожежниківI:\фото мама\IMG_20181109_130216.jpg

Ми пожежники – вогнеборці!

Ми бійці вогняного фронту,

Захисники життя і здоров’я людей!

Клянемося бути сміливими!

Клянемося бути спритними, мужніми!

Учитель:

I:\фото мама\IMG_20181109_130515.jpg      Які наші пожежники уважні, перевіримо під час гри із дзвіночком.

 

Гра «Дзвіночок»

Подзвоню один раз – треба підстрибнути на місці. Подзвоню два рази – підняти праву руку вгору. Подзвоню три рази – тричі плеснути в долоні.

I:\фото мама\IMG_20181109_132739.jpg

 

Гра «Пошук ляльки»

      Під час пожежі у диму майже нічого не видно. Із зав’язаними очима ви повинні відшукати ляльку.

Гра «Гасимо пожежу»

Бім – бом! Бім – бом!

Загорівся кицькин дім.

Треба всім нам поспішити

І пожежу загасити.

      Зараз подивимось, чи потрібні знання математики пожежникам. Беремо в руки вогнегасники і гасимо пожежу.

48 + 26 =                                                        23 + 59 =

15 + 30 =                                                        50 + 25 =

80 + 20 =                                                        30 + 70 =

17 + 18 =                                                        14 + 19 =

      Найкращим пожежником виявився…

 

 

I:\фото мама\IMG_20181109_131138.jpg

I:\фото мама\IMG_20181109_131005.jpgУчитель:

      Ви мужні,сміливі, рішучі. Потисніть один одному руки. Такі люди, як ви, ніколи не допустять пожежі.

ІІІ. Підсумок виховної години

Пам’ятай!  Вогонь від одного сірника може спалити дім.

Пожежі легше запобігти, ніж її загасити.

I:\фото мама\IMG_20181109_131947.jpgУчень: А чи знаєте ви чим потрібно гасити пожежу? (загадки)

До пори вишу,

До пори мовчу,

А вогонь зачую

І сичу й лютую. (Вогнегасник)

-А ми давайте згасимо нашу пожежу на дошці крапельками води, які у вас на партах.(Закрили вогонь)

Учні:

Пожежу легше просто попередити,

Ніж потім загасити.

Щоб в кожний дім прийшло благополуччя,

І не сталося біди,

Ми скажемо разом наше дружне «Ні»

Усім пожежам на Землі.

 

Учитель: Діти, пам’ятайте! Вогонь – друг людини, але вогонь стає ворогом якщо з ним поводитись необережно! Всі разом прочитаємо нашу тему! «ХАЙ ДИТИНА ЗНАЄ КОЖНА –ЖАРТУВАТЬ З ВОГНЕМ НЕ МОЖНА».

 

docx
Додав(-ла)
Рябова Олена
Додано
10 січня 2020
Переглядів
1421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку