Мета: сформувати розуміння того, що батьки і діти – це одне єдине ціле; формувати теплі, дружні стосунки між дітьми і батьками; виховувати любов і повагу до найближчих і найрідніших людей – батька й матері, бажання допомагати їм.
Шануй свою родину –
Найкращу і єдину!
Бо у великім світі
Це вічний оберіг.
ВИХОВНА ГОДИНА
НА ТЕМУ:
«МОЯ РОДИНА – МОЯ ФОРТЕЦЯ»
Розробила: Кравченко Людмила Володимирівна,
класний керівник 6 класу
Вельбівської ЗОШ І-ІІ ступенів
2018
Мета: сформувати розуміння того, що батьки і діти – це одне єдине ціле; формувати теплі, дружні стосунки між дітьми і батьками; виховувати любов і повагу до найближчих і найрідніших людей – батька й матері, бажання допомагати їм.
Обладнання й матеріали: картки, рисунки, кольорові папірці, фломастери, кольорові олівці, ватмани, родовідні дерева кожної родини, аудіозаписи пісень «Родина» (у виконанні Н. Яремчука), макет «Щаслива родина», нагрудні медалі (для батьків та дітей), дерево мудрості, паперове сердечко, на промінчиках якого батьки писатимуть побажання своїм діткам; по класній кімнаті розвішані висловлювання про родину.
Форма проведення: колективно-творча справа.
Місце проведення: класна кімната 6 класу.
Тривалість свята: 1,5-2 години.
Очікуваний результат: свято, чудовий настрій учасників та гостей, радість від спілкування, укріплення дружніх стосунків в сім'ї.
Епіграф: «Гра об’єднує батьків».
ХІД ЗАХОДУ
І. Організаційний етап
Класний керівник. Добрий день! Дорогі діти! Шановні гості! Ми раді вітати вас сьогодні на нашому родинному святі «Моя родина – моя фортеця!».
Народна мудрість стверджує: «З родини починається життя людини!».
Для кожної людини родина, сім'я починається з мами і тата, а ще бабусі і дідуся, які для них найближчі, найрідніші і їх дуже люблять.
Класний керівник. Сьогодні ми зібралися на свято,
До нього готувалися усі!
Щасливі, бо у класі: мами й тата,
А також ще й бабусі, тьоті, дяді!
1. На світі білому єдині,
Як і Дніпрова течія,
Домашнє вогнище родинне –
Оселя наша і сім'я!
2. В щасливі і важкі години –
Куди б нам не стелився шлях,
Не гасне вогнище родинне,
В людських запалених серцях!
3. Коли в родині мир і згода
Та щирі почуття,
Тоді і щедро родить сад,
Немов в раю життя.
Міцна сім'я – міцна держава!
4. Шануй свою родину –
Найкращу і єдину!
Бо у великім світі
Це вічний оберіг.
5. До кожного у слові,
Звертаймося з любов’ю,
Бо це – наша родина,
Бо це – єдиний рід!
6. Пишаюсь тобою, родино моя!
Хай вогнище наше горить не згсає,
Домашнім теплом всі серця зігріває!
7. Сім’я і родина – два слова єдиних,
Для будь-кого радість життя!
Сім’я – це підтримка,
Сім’я – це турбота,
Бо в жилах тече спільна кров!
8. Люблю свою родину,
І неньку Україну!
Зате, що дружна в нас сім’я
Радію я завжди, щодня.
Сім’я в житті – це основне!
Це найдорожче і святе!
9. Родина – це життєва зернина!
Добра і щира, як МОЯ Україна!
10. Щасливе дитинство, так вільно тече!
Родина, якщо вона є, це – СВЯТЕ!
Класний керівник. А зараз я прошу діток зайняти свої місця. В народі говорять, що «Дерево не може жити без коріння, а людина без сім'ї». Кожна родина – це своєрідна фортеця, яка забезпечує захист, опору, підтримку.
Сьогодні ми доведемо, що коли всі члени сім’ї разом – це велика сила, яка здатна здолати будь-які випробування.
Ми маємо 8 команд-учасників. Прошу команди зайняти свої місця!
Визначати переможців
Буде в нас журі поважне
Воно буде, знаєм точно,
Об'єктивне і уважне!
А оцінювати роботу наших команд буде журі у складі:
Шановне журі, звертаємо вашу увагу, що основними критеріями в оцінюванні відповідей учасників є творчість, гумор, артистизм, єдність, дотепність, винахідливість.
ІІ. Основна частина
Класний керівник. Ви про себе розкажіть
І кмітливість проявіть,
Щоб усі, хто в класі в нас,
Пораділи би за вас!
Класний керівник. Колись давним-давно, у добу Середньовіччя у кожній родині було прийнято мати свій родинний герб. Голова сім'ї обирав символи, що будуть зображені на гербі і будуть відзнакою роду.
Конкурс «Візитна картка моєї родини»
Класний керівник. Я пропоную вам представити герб своєї родини та девіз. Максимальна оцінка за конкурс – 5 балів.
(Представлення команд).
Класний керівник. Шановні команди, дотримуючись принципу «Наша слава не поляже, а про себе все розкаже», переходимо до наступного конкурсу.
Конкурс «Дерево не може жити без коріння, людина без сім'ї»
Класний керівник. Отже, правила гри такі: я роздаю вам «цеглинки» родинної фортеці, на яких ви напишете відповіді на наступні питання:
Класний керівник. Ми переконалися в тому, що кожна сім'я – це окрема книга життя, яку спочатку пишуть батько й мати, а потім продовжують їх діти. Тож я запрошую вас до наступного конкурсу. Діток попрошу пройти і зайняти місце біля мене.
Конкурс «У колі дружньої сім'ї»
Класний керівник. А ось і перший сюрприз для наших родин.
Запитання для дітей:
Діти дали письмові відповіді на запитання (на одній із «цеглинок» родинної фортеці). (Журі перевіряє). А тепер на них спробують відповісти їх батьки. Кожна відповідь, що співпала оцінюється в 1 бал.
Запитання для батьків:
Конкурс «Квітка родинного вогнища»
Класний керівник. На кожній пелюсточці написане слово, кожна родина має скласти квіточку так, щоб прочитати народне прислів’я. Скріпіть пелюстки цієї квітки.
Максимальна оцінка за конкурс –5 балів.
(З квітів складаємо віночок).
Класний керівник. Давайте, дорогі діти, будемо пишатися своїми батьками, же вони у вас такі талановиті, розумні, добрі, щирі, люблячі. Вони – ваша опора в житті!
Конкурс «Упізнай мамині руки»
(Мамам й дітям зав’язують очі, діти мають впізнати мамині руки). Максимальна оцінка за конкурс – 3 бали.
Класний керівник. А тепер увага! Мами мають впізнати долоньки своїх діток.
Конкурс «Слідство ведуть Знавці»
(Мамам пропонують зображення долоньок дітей, кожна мама має впізнати долоньки саме своєї дитини). Максимальна оцінка за конкурс – 3 бали.
Конкурс «Родинна веселка»
Із запропонованих букв складіть якомога більше слів на тему «Наша сім’я». Запишіть отримані слова на одній із «цеглинок» родинної фортеці.
Кожна відповідь (слово) рахується як 1 бал.
Букви: Р, Д, О, А, И, Я, І, М, Б, С, Т, Н. (Рід, родина, сім’я, баба, рідня, мама, син, доня, дід).
Класний керівник. А зараз на наші команди чекає непросте випробування. Мам я прошу підійти до мене і отримати конверт.
Конкурс «Таланти моєї мами»
Класний керівник. Кожна мама отримала набір слів, що римуються, з них потрібно скласти вірш. Максимальна оцінка за конкурс – 5 балів. Час на виконання завдання – 5 хв. Готовий вірш мами записують на одній із «цеглинок» родинної фортеці.
Слова: миша-тиша;
дитина-машина,
клас-нас;
кішка-ніжка;
плач-скач;
мама-папа.
Класний керівник. А доки наші мами працюють ми з вами перейдемо до наступного конкурсу.
Іноді діти і батьки досягають такого взаєморозуміння, що можуть читати думки один одного на відстані. Сьогодні ми перевіримо чи вдасться це нашим учасникам.
Конкурс «Думки на відстані»
Класний керівник. Маємо чарівну скриньку із завданнями. Кожна команда отримує завдання: зобразити прислів’я, що написане на картці, не використовуючи жодного слова чи літери. Можна зображувати людей, тварин, будь-які предмети, стрілочки.
У конвертах знаходяться записи з прислів’ями, які ви маєте зобразити в картинках. Прочитали? Готові малювати? Почали!
Максимальна оцінка за конкурс – 5 балів. Час на виконання завдання – 5 хв. (Звучить мелодія із кінофільму).
Класний керівник. Цей конкурс усім нам показав, що батьки і діти розуміють один одного без слів. Молодці!
Конкурс «Разом – ми сила»
Класний керівник. Кожен учасник команди має по три спроби збити кеглі. Кожна збита кегля рахується як 1 бал.
Класний керівник. І з цим наші команди добре впоралися!
Конкурс «Таланти нашої родини»
Класний керівник. А наше завдання таке: кожна команда по черзі співає пісню, що починається словом «Ой…». Кожна пісня рахується як 1 бал.
Класний керівник. І з цим наші команди добре впоралися!
Конкурс «Працьовита в нас сім'я»
Класний керівник. Кожна команда має написати якомога більше назв хліба. Запишіть отримані слова на одній із «цеглинок» родинної фортеці. Кожна відповідь рахується як 1 бал.
Конкурс «Дуже творча в нас сім'я»
Класний керівник. Кожна відповідь рахується як 1 бал.
а злі діти - … (батькам капець).
який батько – … (такий син).
яка мати - … (така й дитина).
Класний керівник. І це наші команди вміють!
Конкурс «Влуч відповіддю прямо в ціль»
Класний керівник. Кожна відповідь рахується як 1 бал.
Класний керівник.
І останній конкурс – звичайно ж, це конкурс на кращу фірмову страву сім’ї.
Конкурс «Смачна страва нашої родини»
Класний керівник. Запрошуємо родини продемонструвати свої кулінарні шедеври.
Класний керівник. Сьогодні, ми з вами побудували міцні фортеці кожної родини, разом – ми єдине _________ ім’я якому 6 клас.
ІІІ. Заключна частина
Заключне слово вчителя
Класний керівник. Я переконана, що «Наш клас – це сузір’я творчих родин!».
Ось і підійшла до завершення наша з вами гра. Час підбити підсумки. Але я думаю, що найкращою і найдорожчою нагородою є ваші діти. Я дякую всім командам за активну участь у конкурсах, бажаю всім злагоди і щастя.
Хай щастя поселиться в ваших родинах,
Хай діти сміються у ваших хатинах!
Запрошую до слова голову журі – Кузьменко Валентину Василівну.
(Журі підводить загальний підсумок конкурсу; оголошує результати участі команд. Нагородження команд учасників).
Звання «Найдружніша сім'я» одержує родина …
Звання «Найвеселіша сім'я» одержує родина …
Звання «Найспритніша сім'я» одержує родина …
Звання «Найартистичніша сім'я» одержує родина …
Звання «Найкреативніша сім'я» одержує родина …
Звання «Найерудованіша сім'я» одержує родина …
Звання «Найталановитіша сім'я» одержує родина …
Звання «Найтрудолюбивіша сім'я» одержує родина …
Класний керівник. Сім’я – це ваші «Я»,
Тож завжди пам’ятайте!
Ваша сила - в сім’ї,
У вашому домі!
Класний керівник. А тепер я запрошую всіх покуштувати солодощі, приготовані дбайливими руками наших люблячих мам!