Виховна година на тему: "Наші друзі - фрукти й овочі"

Про матеріал

ТЕМА ЗАХОДУ: Наші друзі - фрукти й овочі

МЕТА ЗАХОДУ: ознайомити дітей із фруктовими та овочевими рослинами, історією їх вирощування, значенням; допомогти набути знань і навичок, необхідних для майбутньої трудової діяльності; розвивати інтерес до читання книг, перегляду телепередач про фрукти і овочі; виховувати працелюбність в юних садівників та городників, юних кулінарів.

ОБЛАДНАННЯ І ОФОРМЛЕННЯ: Виставка композицій «Дари осені»; 2.6 книга «Українська національна кухня»; картки із написаними на них загадками; карточки з малюнками овочів; аудіозапис пісні «Чи не той то Омелько».

ДАТА ПРОВЕДЕННЯ: 22 жовтня 2015р. , 11.55 год.

МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: класна кімната

ФОРМА ВИХОВНОГО ЗАХОДУ: виховна година

ВІКОВА КАТЕГОРІЯ УЧАСНИКІВ: 2 клас

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДУ:

І. Організаційний етап

1.1 Створення позитивного емоційного настрою

1.2 Вступне слово вчителя

ІІ. Основний етап

2.1Оголошення теми і завдань заходу

2.2 Презентація учнями овочів та фруктів, розповідь про них.

2.3 Розповідь вчителя

2.4 Відгадування загадок

2.5 Презентація композицій «Дари осені»

2.6 Презентація книги «Українська національна кухня»

ІІІ. Підбиття підсумків заходу

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:

1.Матеріали сайту http://metodportal.com/

2.Красоткіна Надія Григорівна. Виховні заходи. 1-4 клас. – Тернопіль: Мандрівець, 2008р. – 256с.

3.

ХІД ЗАХОДУ

І. Організаційний етап

1.1 Створення позитивного емоційного настрою

- Золотиста осінь прийшла.

Дари нам щедрі принесла,

Щоб українці в кожній хаті

Були щасливі і багаті.

1.2 Вступне слово вчителя

- Я раді вітати Вас. Наберіться терпіння і незабаром ви дізнаєтесь багато цікавого про овочі та фрукти, які дарує нам осіння пора. Отже, кожен з вас отримав домашнє завдання на той овоч чи фрукт, який був обраний шляхом жеребкування. Цікаво дізнатись, що з цього вийшло.

ІІ. Основний етап

2.1 Оголошення теми і завдань заходу

- Сьогодні ми зібралися на свято Врожаю і здійснимо подорож на звичайнісінький город і відомий усім нам сад. А що там можна побачити, друзі?

Учні (разом). Овочі та фрукти.

- Так, овочі та фрукти. Сьогоднішню виховну годину ми проведемо під назвою «Наші друзі - рукти й овочі.» Ознайомимося з фруктовими та овочевими рослинами, історією їх вирощування, їх значенням

- А зараз перевіримо ваше домашнє завдання:ви повинні були зібрати цікаву інформацію про обраний фрукт чи овоч.

2.2 Презентація учнями овочів та фруктів, розповідь про них.

(Учні по черзі виходять до дошки зі своїми презентаціями)

2.3 Розповідь вчителя

- Про овочі й фрукти ми дізнаємося у школі на уроках та позакласних заходах, під час роботи на пришкільних ділянках . А вдома усі ми – помічники своїх батьків на городах і в садах.

Немає єдиного пояснення, як овочі отримали свої назви. Деякі були названі за зовнішній вигляд, інші за назвою місця зростання, треті тому, що були на щось схожі і так далі. Ось декілька прикладів їх походження та цікавих фактів про них.

Сьогодні важко повірити в те, що в свій час цей овоч мав репутацію отруйного. Древні греки, наприклад, вважали, що хто скуштує його, ризикує втратити розум. А нині він — бажаний гість на нашому столі. Це -баклажан.

Її батьківщина — країни Атлантичного узбережжя і Середземноморського узбережжя Європи і Азії. Археологічні розкопки свідчать, що людина почала використовувати цю рослину з часів кам'яного і бронзового віків. Капуста походить від латинського слова, що має значення «голова». Здавна вона цінилася не тільки як харчова, а ще й як лікарська рослина. Давньогрецький математик Піфагор твердив, що вона підтримує бадьорість і веселий настрій. Він дуже цінував цей овоч та його лікувальні властивості та займався його вирощуванням. Вона використовується в харчовій промисловості, а також у косметиці. Це - капуста.

Є багато видів капусти: червонокачанна, білокачанна, цвітна … Цвітну капусту Марк Твен називав капустою, яка закінчила коледж. Броколі американці називають «капустою з університетською освітою».

2.4 Відгадування загадок

- Друзі, Чарівниця-осінь надіслала нам кошик з ось такими чудовими листочками. А на кожному з них — загадка про овоч або фрукт. Тож пропоную вам їх відгадати.

(Учні дружно відгадують запропоновані загадки).

1. Як не віриш — перевір, на мені — дванадцять шкір,

А гризнеш — в сльозах полинеш, бо зовусь я ...

(цибулина).

2. Що за грона висять і на сонечку блищать,

Прикрашають кожен сад? Це — солодкий ...

(виноград).

3. Подивіться, що за пан!

Він смуглястий, як кабан,

Любить всяк його ласун.

Це солодкий, що ?

(Кавун)

4. Ми зеленої всі масті, всі довгасті і смугасті,

Прив'язали нас в рядках на зелених ланцюжках.

Гарбуза ми всі синочки. Звати як нас?

(Огірочки)

5. Він поважний і огрядний, він червоний і смачний,

Виглядає як сеньйор. Хто це, діти ?

(Помідор)

6. Мене смажать, мене варять,

хоч отрутою і кроплять, Всі мене їдять і хвалять, бо зовуся я ...

(картопля).

7. В темній я живу коморі, а коса моя надворі,

Гарбузова я сестриця, мене звати ...

(морквиця).

8. Ми цукрові, ми кормові, є брати у нас столові.

В полі ми зросли рядками. Люди звуть нас ...

(буряками).

9. Повз, мов танк, він по городі, повз на тин, мов паровоз,

Та чомусь мене в народі звуть не так, а як ?

(Гарбуз)

10. Я на грядці сонцем сяю, родичів багато маю,

Гарбузову господиню усі знають. Хто я?

(Диня)

11. Вузлувата і листата, а доспіє — головата,

На нозі стоїть одній, сто сорочечок на ній.

(Капуста)

12. Я зелений із полів, я давно уже дозрів.

Я стручастий і рясний виріс цього року,

І зернистий, і стеблистий виховавсь нівроку.

Я стручастий і рясний, значить,

буде суп смачний! (Горох)

13. Плаття шовкове наділа, заплела косу,

Ну-мо, друзі, подивіться на мою красу!

Цю культуру добре знають, та і поважають,

Бо із неї молоко, сало, м'ясо мають.

У колгоспі, на городі добре доглядали,

І тому такий високий урожай зібрали!

(Кукурудза)

14. Я кругленька, червоненька, з хвостиком тоненьким,

На городі мене рвуть і до столу подають.

(Редиска]

15. Червоний Макар по полю скакав,

а в борщ попав, (Перець)

16. Що то за голова, що лиш зуби й голова?

(Часник)

17. Не кінь, не віл, а прив'язаний.

(Гарбуз)

18. Хто ховає під кущі наші супи та борщі?

(Картопля)

19. Була дитиною — не знала пелюшок,

А старою стала — сто пелюшок мала.

(Капуста)

20. Що на нашому городі стає першим у пригоді?

Виростають щодоби, як у лісі ті гриби.

(Огірки)

21. Кругла, а не місяць, біла, а не борошно,

з хвостиком, а не миша. (Редька)

22. Всередині червоне, а зеленим оксамитом крите.

(Кавун)

- Молодці! Всі загадки відгадали! Але що це? На дні кошика я бачу конверт, а в ньому лист. (Вчитель відкриває листа і читає)

«Любі друзі!

Ви, мабуть, дуже кмітливі,відгадали всі мої загадк. А чи виконаєте ще декілька завдан?А для найкмітливіших у мене є подарунки!»

  • -Ну що впораємося?! Тоді до справи. (Вчитель дістає з конверта картки у вигляді овочів і фруктів із завданнями)

А зараз Осінь пропонує вам назвати четверо овочів (на картках). Це — буряк, помідори, огірки і редиска. Розташуйте їх у порядку достигання. (Учні розташовують у такому порядку: редиска, огірки, помідори, буряк). Молодці! І з цим завданням ви впоралися. Переходимо до наступного. Назвіть відомі вам цитрусові.

(Діти називають: апельсин, мандарин, лимон).

- Останнє завдання — «Фруктовий алфавіт». Завдання для вас таке: назвати відомі вам назви фруктів, які починаються буквами «А- Я». Отже, граємо у фруктовий алфавіт від «А» до «Я»!

(Учні називають: абрикос, айва, алича, ананас, апельсин, яблуко).

2.5 Презентація композицій «Дари осені»

- А ще в народі завжди цінували працьовитих людей. Адже щоб виростити овочі та фрукти, слід багато попрацювати. Ось і в композиціях на виставці, яку ви підготували, бачимо плоди спільної праці — вашої та ваших батьків. Дякуємо за гарні й змістовні композиції.

(Учні розповідають про свої композиції)

Завждив народі було негативне ставлення до ледарів. Але ми впевнені, що серед вас немає таких, як цей Омелько з української народної пісні.

(Звучить пісня «Чи не той то Омелько»).

2.6 Презентація книги «Українська національна кухня»

- Овочі і фрукти завжди займали почесне місце на столах українців. Які ж страви можна з них приготувати? Про це нам розповідають книги «Українська національна кухня», де є безліч рецептів страв, які можна приготувати і в свята, і в будні. Сподіваємось, що деякі з них і ви вмієте вже готувати. А чому овочі і фрукти такі корисні для людини? (Учні відповідають).

ІІІ. Підбиття підсумків заходу

- Сьогодні ви показали свої знання та вміння.А ще дізналися багато цікавого про овочі та фрукти.

(Стук у двері, заходить Осінь)

- Я городом походжаю,

Усі овочі збираю,

Усі овочі чудові!

Їх вживають для здоров'я.

Кожен смак і користь має,

Людям сили добавляє.

Пам'ятайте, любі діти...

Треба овочі (разом) любити!

Іду від вас з любов'ю в серці,

Іду, бо ще роботи безліч маю,

Усім діткам я здоров'я,

Нових знань та удачі бажаю.

  • -Ви всі молодці, справилися з моїми завданнями! І за це я приготувала вам подарунки. (Осінь роздає дітям яблука)
  • -А зараз мені час вирушати, адже ще безліч справ. Бувайте!
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Мороз А. В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА ЗАХОДУ: Наші друзі - фрукти й овочі

 МЕТА ЗАХОДУ: ознайомити дітей із фруктовими та овочевими рослинами, історією їх вирощування, значенням; допомогти набути знань і навичок, необхідних для  майбутньої трудової діяльності; розвивати інтерес до читання книг, перегляду телепередач про фрукти і овочі; виховувати працелюбність в юних садівників та городників, юних кулінарів.

ОБЛАДНАННЯ І ОФОРМЛЕННЯ: Виставка композицій «Дари осені»; 2.6 книга «Українська національна кухня»; картки із написаними на них загадками; карточки з малюнками овочів; аудіозапис  пісні «Чи не той то Омелько».

ДАТА ПРОВЕДЕННЯ: 22 жовтня 2015р. , 11.55 год.

МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: класна кімната

ФОРМА ВИХОВНОГО ЗАХОДУ: виховна година

ВІКОВА КАТЕГОРІЯ УЧАСНИКІВ: 2 клас

 

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДУ:

І. Організаційний етап

1.1 Створення позитивного емоційного настрою

1.2 Вступне слово вчителя

ІІ. Основний етап

2.1Оголошення теми і завдань заходу

      2.2 Презентація учнями овочів та фруктів, розповідь про них.

2.3 Розповідь вчителя

     2.4 Відгадування загадок

2.5 Презентація композицій «Дари осені»

     2.6 Презентація книги «Українська національна кухня»

ІІІ. Підбиття підсумків заходу

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:

  1. Матеріали сайту  http://metodportal.com/
  2. Красоткіна Надія Григорівна. Виховні заходи. 1-4 клас. – Тернопіль: Мандрівець, 2008р. – 256с.
  3.  

 

 

 

 

 

 

ХІД ЗАХОДУ

І. Організаційний етап

1.1 Створення позитивного емоційного настрою

                    - Золотиста осінь прийшла.

  Дари нам щедрі принесла,

  Щоб українці в кожній хаті

  Були щасливі і багаті.

1.2 Вступне слово вчителя

- Я раді вітати Вас. Наберіться терпіння і незабаром ви дізнаєтесь багато цікавого про овочі та фрукти, які дарує нам осіння пора. Отже, кожен з вас отримав домашнє завдання на той овоч чи фрукт, який був обраний шляхом жеребкування. Цікаво дізнатись, що з цього вийшло.

ІІ. Основний етап

2.1 Оголошення теми і завдань заходу

- Сьогодні ми зібралися на свято Врожаю і здійснимо подорож на звичайнісінький город і відомий усім нам сад. А що там можна побачити, друзі?

Учні (разом). Овочі та фрукти.

- Так, овочі та фрукти. Сьогоднішню виховну годину  ми проведемо під назвою «Наші друзі - рукти й овочіОзнайомимося   з фруктовими та овочевими рослинами, історією їх вирощування, їх значенням

 - А зараз перевіримо ваше домашнє завдання:ви повинні були зібрати цікаву інформацію про обраний фрукт чи овоч.

   2.2 Презентація учнями овочів та фруктів, розповідь про них.

(Учні по черзі виходять до дошки зі своїми презентаціями)

   2.3 Розповідь вчителя

-  Про овочі й фрукти ми дізнаємося у школі на уроках та позакласних заходах, під час роботи на пришкільних  ділянках . А вдома усі ми – помічники своїх батьків на городах і в садах.

Немає єдиного пояснення, як овочі отримали свої назви. Деякі були названі за зовнішній вигляд, інші за назвою місця зростання, треті тому, що були на щось схожі і так далі. Ось декілька прикладів їх походження та цікавих фактів про них.

  Сьогодні важко повірити в те, що в свій час цей овоч мав репутацію отруйного. Древні греки, наприклад, вважали, що хто скуштує його, ризикує втратити розум. А нині він — бажаний гість на нашому столі. Це -баклажан.

Її батьківщина — країни Атлантичного узбережжя і Середземноморського узбережжя Європи і Азії. Археологічні розкопки свідчать, що людина почала використовувати цю рослину з часів кам’яного і бронзового віків. Капуста походить від латинського слова, що має значення «голова».  Здавна вона цінилася не тільки як харчова, а ще й як лікарська рослина. Давньогрецький математик Піфагор твердив, що вона підтримує бадьорість і веселий настрій. Він дуже цінував цей овоч та його лікувальні властивості та займався його вирощуванням. Вона використовується в харчовій промисловості, а також у косметиці. Це -  капуста.

Є багато видів капусти: червонокачанна, білокачанна, цвітна … Цвітну капусту Марк Твен називав капустою, яка закінчила коледж. Броколі американці називають «капустою з університетською освітою».

2.4 Відгадування загадок

 - Друзі, Чарівниця-осінь надіслала нам кошик з ось такими чудовими листочками. А на кожному з них — загадка про овоч або фрукт. Тож пропоную вам їх відгадати.

(Учні дружно відгадують запропоновані загадки).

1. Як не віриш — перевір, на мені — дванадцять шкір,

А гризнеш — в сльозах полинеш, бо зовусь я ...

(цибулина).

2. Що за грона висять і на сонечку блищать,

Прикрашають кожен сад? Це — солодкий ...

(виноград).

3. Подивіться, що за пан!

Він смуглястий, як кабан,

Любить всяк його ласун.

Це солодкий, що ?

(Кавун)

4. Ми зеленої всі масті, всі довгасті і смугасті,

Прив’язали нас в рядках на зелених ланцюжках.

Гарбуза ми всі синочки. Звати як нас?

(Огірочки)

5. Він поважний і огрядний, він червоний і смачний,

Виглядає як сеньйор. Хто це, діти ?

(Помідор)

6. Мене смажать, мене варять,

хоч отрутою і кроплять, Всі мене їдять і хвалять, бо зовуся я ...

(картопля).

7. В темній я живу коморі, а коса моя надворі,

Гарбузова я сестриця, мене звати ...

(морквиця).

8. Ми цукрові, ми кормові, є брати у нас столові.

В полі ми зросли рядками. Люди звуть нас ...

(буряками).

9. Повз, мов танк, він по городі, повз на тин, мов паровоз,

Та чомусь мене в народі звуть не так, а як ?

(Гарбуз)

10. Я на грядці сонцем сяю, родичів багато маю,

Гарбузову господиню усі знають. Хто я?

(Диня)

11. Вузлувата і листата, а доспіє — головата,

На нозі стоїть одній, сто сорочечок на ній.

(Капуста)

12. Я зелений із полів, я давно уже дозрів.

Я стручастий і рясний виріс цього року,

І зернистий, і стеблистий виховавсь нівроку.

Я стручастий і рясний, значить,

буде суп смачний! (Горох)

13. Плаття шовкове наділа, заплела косу,

Ну-мо, друзі, подивіться на мою красу!

Цю культуру добре знають, та і поважають,

Бо із неї молоко, сало, м’ясо мають.

У колгоспі, на городі добре доглядали,

І тому такий високий урожай зібрали!

(Кукурудза)

14. Я кругленька, червоненька, з хвостиком тоненьким,

На городі мене рвуть і до столу подають.

(Редиска]

15. Червоний Макар по полю скакав,

а в борщ попав, (Перець)

16. Що то за голова, що лиш зуби й голова?

(Часник)

17. Не кінь, не віл, а прив’язаний.

(Гарбуз)

18. Хто ховає під кущі наші супи та борщі?

(Картопля)

19. Була дитиною — не знала пелюшок,

А старою стала — сто пелюшок мала.

(Капуста)

20. Що на нашому городі стає першим у пригоді?

Виростають щодоби, як у лісі ті гриби.

(Огірки)

21. Кругла, а не місяць, біла, а не борошно,

з хвостиком, а не миша. (Редька)

22. Всередині червоне, а зеленим оксамитом крите.

(Кавун)

- Молодці! Всі загадки відгадали! Але що це? На дні кошика я бачу конверт, а в ньому лист. (Вчитель відкриває листа і читає)

«Любі друзі!

Ви, мабуть, дуже кмітливі,відгадали всі мої загадк. А чи виконаєте ще декілька завдан?А для найкмітливіших у мене є подарунки!»

  • Ну що впораємося?! Тоді до справи. (Вчитель дістає з конверта картки у вигляді овочів і фруктів із завданнями)

А зараз Осінь пропонує вам назвати четверо овочів (на картках). Це — буряк, помідори, огірки і редиска. Розташуйте їх у порядку достигання. (Учні розташовують у такому порядку: редиска, огірки, помідори, буряк). Молодці! І з цим завданням ви впоралися. Переходимо до наступного.  Назвіть відомі вам цитрусові.

(Діти називають: апельсин, мандарин, лимон).

- Останнє завдання — «Фруктовий алфавіт». Завдання для вас таке: назвати відомі вам назви фруктів, які починаються буквами «А- Я». Отже, граємо у фруктовий алфавіт від «А» до «Я»!

(Учні називають: абрикос, айва, алича, ананас, апельсин, яблуко).

2.5 Презентація композицій «Дари осені»

- А ще в народі завжди цінували працьовитих людей. Адже щоб виростити овочі та фрукти, слід багато попрацювати. Ось і в композиціях на виставці, яку ви підготували, бачимо плоди спільної праці — вашої та ваших батьків. Дякуємо за гарні й змістовні композиції.

(Учні розповідають про свої композиції)

 Завждив народі було негативне ставлення до ледарів. Але ми впевнені, що серед вас немає таких, як цей Омелько з української народної пісні.

(Звучить пісня «Чи не той то Омелько»).

2.6 Презентація книги «Українська національна кухня»

- Овочі і фрукти завжди займали почесне місце на столах українців. Які ж страви можна з них приготувати? Про це нам розповідають книги «Українська національна кухня», де є безліч рецептів страв, які можна приготувати і в свята, і в будні. Сподіваємось, що деякі з них і ви вмієте вже готувати. А чому овочі і фрукти такі корисні для людини? (Учні відповідають).

ІІІ. Підбиття підсумків заходу

- Сьогодні ви показали свої знання та вміння.А ще дізналися багато цікавого про овочі та фрукти.

(Стук у двері, заходить Осінь)

- Я городом походжаю,

Усі овочі збираю,

Усі овочі чудові!

Їх вживають для здоров'я.

Кожен смак і користь має,

Людям сили добавляє.

Пам'ятайте, любі діти...

Треба овочі (разом)  любити!

Іду від вас з любов'ю в серці,

Іду, бо ще роботи безліч маю,

Усім діткам я здоров'я,

Нових знань та удачі бажаю.

  • Ви всі молодці, справилися з моїми завданнями! І за це я приготувала вам подарунки. (Осінь роздає дітям яблука)
  • А зараз мені час вирушати, адже ще безліч справ. Бувайте!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

 

 

http://2.bp.blogspot.com/-8uLe3bgYhsE/TmusryHDZlI/AAAAAAAAABo/n8qu8pdoiIM/s200/%25D0%25B1%25D0%25B0%25D0%25BA%25D0%25BB%25D0%25B0%25D0%25B6%25D0%25B0%25D0%25BD.png

 

 

 

 

Розташуйте у порядку достигання

http://2.bp.blogspot.com/-6eGkXTXjpTc/ToCplaSIpCI/AAAAAAAAACM/fvbzo42D8nc/s1600/tomato.jpg

http://www.sadigorod.com/images/redish2.jpg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT-3xTBCgTHP3qVkx-nom7n5eLWbJSu464htZiOhgsIWCKTqubk4w

 

Лист від Осені

 

 

 

 

 

 

«Любі друзі!

Ви, мабуть, дуже кмітливі,відгадали всі мої загадки. А чи виконаєте ще декілька завдан?А для найкмітливіших у мене є подарунки!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загадки

http://mtdata.ru/u17/photoB3EA/20364356228-0/big.jpeg 

 

              Як не віриш —

                                                      перевір,                                         Що за грона           висять і на

                на мені — дванадцять                                         сонечку                блищать,

                                             шкір,

                                       А гризнеш — в сльозах                                    Прикрашають кожен сад?

                                                                 полинеш,                                            Це — солодкий ...

                                          бо зовусь я ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                   Подивіться, що за пан!

                                                                                    Він смуглястий, як кабан,

                                                                                    Любить всяк його ласун.

                                                                                           Це солодкий, що ?

 

                                Ми зеленої всі масті,

                               всі довгасті і смугасті,                                                                Він поважний і огрядний,              

                              Прив’язали нас в рядках на                                                     він червоний і смачний

                               зелених ланцюжках.

                            Гарбуза ми всі синочки.                                                                    Виглядає як сеньйор.

                                                 Звати як нас?                                                                        Хто це, діти ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання від Осені

 

 

 

 

 

Назвіть відомі вам цитрусові.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.trafaret.net/includes/goods/1/im_pub/vectors/trafaret/cat_type/big/fruit-mnb02m_l.png 

 

 

 

 

«Фруктовий алфавіт»

Нназвати відомі вам назви фруктів,

 які починаються літерами А-Я

 

docx
Додано
30 червня 2018
Переглядів
4552
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку