19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Інтерактивна гра "Дорога в 5-ий клас"

Про матеріал

Інтерактивна гра, яка дає змогу проаналізувати, які якості формуються в шкільному житті, чи сприятимуть вони в майбутньому в 5 класі. Сприяти формуванню позитивних установок на навчання у 5 класі. Розвивати групову згуртованість, вміння визначати своє місце і призначення у групі.



Перегляд файлу

Психологічна гра

„Дорога в п’ятий клас”

 Щербакова Вікторія Вікторівна,

учитель початкових класів Кролевецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3

 

Мета : Формування психологічної готовності учнів 4-х класів до переходу в середню школу.

 

Завдання:

- Проаналізувати, які якості формуються в шкільному житті, чи сприятимуть вони в майбутньому в 5 класі.

- Сприяти формуванню позитивних установок на навчання у 5 класі.   

- Розвиток групової згуртованості, вміння визначати своє місце і призначення у групі.
 

Вітаю вас діти. Сьогодні ми з вами вирушимо в уявну подорож до п’ятого класу. Що звичайно люди беруть із собою в дорогу? (валізу, карту, речі і т.д.). Ми сьогодні спробуємо разом з вами зібрати валізу вашого класу. Для цього нам потрібно вирішити, що ми візьмемо з собою в дорогу, що повинно бути в учня 5-го класу, щоб йому було навчатись цікаво та продуктивно.

Вправа «Який я».

Мета: розкрити свої позитивні якості, висвітлити свою індивідуальність

Слова тренера:
Ви з одне одним так давно знайомі, , майже усі ви вчитесь разом з першого класу. Вам потрібно написати своє ім’я великими літерами у стовпчик (показую як), а потім напроти кожної літери записати вашу характерну якість, особливість вашої поведінки, як повинна починатися на цю літеру. Наприклад, ім’я – Аліна, літера А, якість – активна (альтруїстична, амбіціозна, авторитетна…). Зрозуміло? Тоді починаємо, а потім по колу зачитаємо, і таким чином поглянемо на себе та інших новими очима.

  • Погляньте, який портрет ми отримали вашого класу. Що ми дізналися за допомогою цієї вправи?

Вправа «Однією мотузкою».

Мета : усвідомити, що кожен у колективі об’єднаний з іншими невидимою «мотузкою», розривання якої, приводить до критичного стану відносин.

Слова тренера:
Ось я тримаю у своїй руці мотузку. Ми зараз прив’яжемо до неї одне одного, при цьому, прив’язуючи свого товариша, звертаєтеся до нього з такими словами: «Я хочу бути з тобою поєднаний в одній команді, тому що…». Продовжуєте свої слова, чому саме ви хочете бачити свого товариша в одній команді, тобто які якості характеру, які його здібності ви помітили, і вони вас приваблюють в ньому.

Запитання для обговорення:

  • Що ви відчуваєте, будучи прив’язаними один до одного?
  • Запишіть зараз, будь ласка, що може ось так об’єднувати вас в одному колективі?
  • Важко було виконувати вправу?
  • Для чого ця вправа?

Висновок: ви навчаєтесь в одному класі і зєднані між собою невидимою мотузкою. Коли ця мотузка розривається виникають різні непорозуміння. Ця мотузка є для кожного з вас підтримкою, повагою і розумінням.

Вправа «Плутанка».

Мета: зняття емоційної напруги, створення приязної атмосфери.

Учасникам потрібно за відведений час заплутатися (вони всі ще поєднані мотузкою), а потім за той же час розплутатися.

Слова тренера:
Ви помітили, що заплутатись набагато легше, ніж потім все це розплутати? А ви помітили, що саме так відбувається у разі конфліктної ситуації? Не встиг помітити, як розпочалася сварка, і як же буває важко потім все поправити, все так заплутується – хто правий, а хто винний. Правда? І дуже часто, конфліктна ситуація так і залишається не розплутаною, тільки «вузликів» затягується ще більше, так що вже і наважуєшся почати, щось розв’язувати? Зараз я вам запропоную виконати одне завдання, бо якщо ми його не зробимо, ви не справитеся з тим важким випробуванням яке чекає на вас попереду.

Вправа «Листування».

Мета: владнати стосунки між собою, вибачитись один перед одним за можливі образи, навчитись знаходити шляхи примирення.

Слова тренера:
Іноді буває важко висловити почуття, прямо сказати людині, що тобі не подобається, як він з тобою себе поводить. Таку ситуацію можна владнати за допомогою листів. Напишіть листа однокласнику, з яким у вас натягнуті стосунки. Поясніть, чим саме ви не вдоволені і запропонуйте шлях розв’язання конфлікту. Висловлюйте все у тактовній формі.

Запитання для обговорення:

  • Чи згодні адресати з претензіями?
  • А зі шляхами розв’язання долання труднощів?
  • Напишіть відповідь, пояснивши свою точку зору на цю ситуацію.
  •  Чи вдалося домовитися?
  • Що для цього ви зробили?
  • Як далі будете будувати відносини?

Гра «Загублений острів».

Мета гри: усвідомити цінність кожного члену колективу, сформувати навички продуктивної взаємодії, вміння узгоджувати дії та спільно приймати рішення, розв’язувати конфліктні ситуації.

Хід гри: учасники гри виконують пропоновані їм завдання і в кінці обговорення виконання випробувань.

Слова тренера: зараз ви опинетесь на “Загубленому острові” і у вас буде багато випробувань. Отже, розпочнемо гру.

Сталася повітряна катастрофа і всі ви опинилися на острові. Літак не можна відремонтувати, але збереглися деякі з речей, які можуть вам допомогти вижити на цьому острові доки вас не знайдуть рятівники.

Завдання 1. (5 хв.)
Разом у команді визначити, які речі у вас збереглися, але є така умова, їх потрібно бути не більше 15. Отже, вирішуйте, які речі стануть вам у найбільшій пригоді.

Завдання 2. (10 хв.)
А тепер вам потрібно визначитись, що це за острів на якому ви опинились

 ( дайте свою назву острову, річкам, гірським вершинам, якщо вони є, назвіть свою стоянку) .

Завдання 3. (10 хв.)
Щоб витримати всі перешкоди, які неодмінно постануть перед вами на цьому острові, вижити у надзвичайних ситуаціях, вам потрібно визначити, хто візьме на себе обов’язки керівника, хто буде його радниками, визначте, які ще в кого будуть обов’язки (кухар, мисливець, шукач їстівних рослин, лікар, рибалка…)

Випробування 1.
Вранці висока приливна хвиля накрила вашу стоянку і унесла в океан деякі з речей.
Завдання: визначте три речі, які опинилися в океані (3 хв.)

Випробування 2.
Їжі стає все менше й менше. Все більше відчувається недоїдання.
Завдання: розв’язати цю проблемну ситуацію. (5 хв.)

Випробування 3.
Почалася сильна злива, коли вже настала ніч ви помітили, що одного з ваших товаришів з вами немає і ніхто не знає коли і куди він зник.
Завдання: визначити які будуть ваші дії. (5 хв.)

Випробування 4.
Між двома вашими товаришами почалася сильна ворожнеча.
Завдання: визначити які будуть ваші дії. (5 хв.)

Слова тренера:
Ви залишаєте свій острів. Але на ньому може опинитися хтось інший. Що б ви їм порадили, якими думками хотіли би поділитися. Напишіть їх на цих аркушах і прикріпить до намальованого острова.

 

Запитання для обговорення:

 

  • Чи важко було виконувати цю вправу?
  • Яке із випробувань було найважчим?
  • Що було не дуже приємним у цій вправі?
  •  

Вправа «Світ в якому ми живемо». (40хв.)

Мета: створення згуртованого і працездатного творчого коллективу .

Хід проведення: учасникам пропонується створити коллаж на тему: «Клас в якому я навчаюсь».

Вправа «Все найкраще для тебе…»

Мета: залишити приємні спогади про зустріч у колі, сприяти взаємній емпатію.

Слова тренера:
Зараз кожен візьме аркуш паперу і внизу напише своє ім’я. Потім ви підходите одне до одного, обмінюєтеся аркушами, і кожен пише на листі свого товариша все те добре, що він хоче йому сказати, побажати.
Ці свої аркуші збережіть.

Підсумки. (10хв.)

  1. Що нового ви відкрили для себе?
  2. Яка вправа була найцікавішою?
  3. Що сподобалось, що-ні?
  4. Що відчували протягом заняття?

 

 

 

D:\фото\4 клас\SL744923.JPG

 

 

D:\фото\4 клас\SL744910.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\фото\4 клас\SL744935.JPGD:\фото\4 клас\SL744927.JPG

doc
Додано
30 червня 2018
Переглядів
205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку