Виховна година на тему "Подорож до Країни Енергія"

Про матеріал

Виховна година для учнів початкових класів на тему "Подорож до Країни Енергія". Презентація до виховної години - в наступному файлі.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИХОВНА ГОДИНА

НА ТЕМУ:

«ПОДОРОЖ У КРАЇНУ ЕНЕРГІЯ

(ЕНЕРГОЕФЕКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПОБУТІ)»

 

 

Підготувала:

вчитель початкових класів Лисичанської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4

Банник Марина Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М.Лисичанськ


Тема. Подорож у країну Енергія (Енергоефективні технології в побуті)

Мета: дати уявлення про джерела енергії, необхідність зберігати електроенергію у побуті, шляхи збереження енергії; розвивати увагу, творче мислення, уяву, пам’ять; виховувати бажання зберігати електроенергію вдома та в школі.

Обладнання: мультимедійна презентація, квітка семицвітка, смайлики.

Зміст:

І. Організація класу

ІІ. Мотивація діяльності

 Учитель:

  • Жили собі на світі звичайні діти. Звали їх Ліда та Сашко.

Учитель:

  • Хоча вони були не зовсім звичайні діти. Адже вони будуть сьогодні нашими провідниками у країні Енергія, до якої ми збираємося відправитися. Ви готові? Тоді вперед. А подорожувати ми будемо за допомогою чарівної квітки. Ви впізнали її? Так, це квітка семицвітка. А хто пам’ятає, що може робити ця квітка? Давайте спробуємо відірвати пелюстку і гайда у подорож!

Діти:

  • Лети, пелюстка, лети.

Все навколо нам покажи.

Знання отримати допоможи.

ІІІ. Подання нових знань

  1. Темна кімната
  • Ой, куди це ми з вами потрапили? Тут так темно. Якась кімната, але тут зовсім нічого не видно. Давайте спробуємо використати пелюстку нашої чарівної квітки. (Діти промовляють чарівні слова).
  • Нічого не відбулося. Та сама темрява. Ліді та Сашкові стає дуже страшно. Треба швидко їм допомогти. Ой, тут хтось є. Це фея. І не проста, а електрична фея. Вона сказала мені по-секрету, що для того, щоб тут стало світліше, нам потрібно запалити лампочки. Лампочка загориться, якщо ми відгадаємо загадку або розв’яжемо задачу. Всі вони пов’язані з енергією. Ви готові?

а) Дуже-дуже давно, у ті далекі часи, коли ще не було світла, а воду брали з колодязів, жив собі Іванко, але не дурник. Вирішив Іванко, що вода в його колодязі несмачна та пити не годиться. Вирішив він викопати інший колодязь. День копає, другий копає… Скоро казка мовиться, та не скоро діло робиться… Бачить Іванко, а замість води в новому колодязі якась темна масляниста рідина з’явилася. Думає Іванко: спробую я в цій рідині ганчірочку намочити ти запалити. Так і зробив. Загорілася ганчірочка яскравим полум’ям. Зрадів Іванко, що тепер можна собі лампадку запалити, а не лучинку. Став Іванко поживати та цю рідину в побуті застосовувати.

- Про яку рідину йде мова? Ось і запалала перша лампочка.

б) А щоб запалити другу лампочку, потрібно відгадати, що лежить у цій скарбничці. (Учень виходить і намагається на дотик упізнати предмет – шматок кам’яного вугілля).

- Ось іще одна лампочка запалала.

в) Нафта, газ та кам’яне вугілля залягають дуже глибоко. Дістати їх нелегко. Потрібно глибокі свердловини пробурити або шахти побудувати. Вчені довго думали, як же можна цю проблему вирішити. Та й знайшли рішення, яке дуже велику економію дає. Що ж це за рішення?  (Відповіді учнів: енергія Сонця, вітру, рухомої води).

- Ось і запалала третя лампочка.  Тепер ми можемо розгледітися в цій кімнаті.

На стінах цієї кімнати висять малюнки та картини. Давайте подивимося на них ближче. Ви впізнали, що це за споруди? (ГЕС, ТЕС,  вітряна , сонячна електростанції).

Всі вони виробляють електроенергію. Ми з вами звикли до того, що в наших будинках та квартирах є світло, працює телевізор, комп’ютер, магнітофон. Мама пере ваші речі у пральній машинці, у холодильнику ми завжди зможемо знайти смачний борщ або суп. Нам здається, що все дуже просто: електроенергії, яку виробляють електростанції, вистачить на всіх. Але це не зовсім так. Енергетичні ресурси, такі як газ, нафта, кам’яне вугілля,  з часом вичерпуються. Та й їх спалювання наносить шкоди навколишньому середовищу. Енергія Сонця, вітру, води  доступні нам не завжди та не всюди. Чим більше ми використовуємо електроенергії в побуті, тим більше наша держава повинна витрачати коштів та те, щоб знайти або купити потрібні енергетичні ресурси. Нерозумне використання електрики призводить до зношення обладнання. А це веде до додаткових розходів.

Чи знаєте ви, що п’ята частина всієї виробленої в Україні електроенергії витрачається на освітлення вулиць, квартир, будинків, шкіл, дитячих садків, лікарень тощо. Наша фея запрошує нас у музей країни Енергія, де ми зможемо побачити, як люди намагалися освітлювати свої приміщення в давні часи. Ви готові? Тоді використаємо нашу квітку. (Діти промовляють чарівні слова).

  1. Музей лампочки

Розповідь учителя за слайдами презентації.

1-й слайд:

Давайте уявимо, що одного разу на всій планеті Земля загасили усі лампи та лампочки, вогні реклам. Згасли навіть фари машин, пропали всі сірники разом. Страшно? Мабуть, з того часу людина й мріяла завести вдома маленьке приручене сонечко.

Мільйон років тому. Перед нами  - житло печерної людини. Посередині горить вогнище, яке не лише освітлює печеру, а й слугує джерелом тепла та потрібне для приготування їжі. А прогулюватися ввечері доводиться з палаючою деревиною в руці, хоча  моторошно все одно.

2-й слайд:

Ось ми бачимо похмурі замки феодалів. Замість палаючої деревини – факели. Це такі палиці із заглибленням для смоли.

3-й слайд:

Масляна лампа з’явилася у греків. Багато століть коптила вона, тому що лампове скло винайшли лише у 18 столітті.

Свічка була придумана в Давньому Римі близько 2000 років тому. Це були рослини, покриті смолою та воском. Воскові свічки з’явилися лише в 10 столітті.

А у наших хатах аж до 20 століття горіла тоненька суха щепка – лучина. Вона закріплювалася над посудиною з водою, куди падали вуглинки.

4-й слайд:

У середині 19 століття з нафти вперше отримують гас, і гасові лампи починають свою ходу по планеті.

5-й слайд:

У 19 столітті десятки винахідників намагалися створити лампу розжарювання. Але невдача слідувала за невдачею, й на ідею її створення вже махнули рукою. Але винахідник Олександр Лодигін зміг зробити першу лампу, яка горіла лише півгодини.

Американський винахідник Томас Едісон вніс свій внесок у історію лампочки: 6 000 дослідів – ось ціна, яку від заплатив за своє відкриття. Його лампа могла горіти сотні годин не перегораючи. З того часу лампа розжарювання майже не змінилася: та сама скляна колба та нитка розжарювання, через яку проходить електричний струм.

6-й слайд:

Але історія лампочки на цьому не закінчується. Ще в 19 столітті було помічено, що деякі гази в скляній трубці будуть світитися під дією струму. Так були створені перші газорозрядні лампи. На їх основі академік Сергій Вавілов винайшов люмінесцентні лампи, які стали популярними при освітленні магазинів та офісів. Наприкінці 20 столітті вчені удосконалили їх. Так з’явилася компактна люмінесцентна енергозберігаюча лампа.

Ой, хто це? Хтось хоче з нами познайомитися!

7-й слайд:

Але сьогодні місце люмінесцентних ламп вже почали займати набагато ефективніші джерела світла – світлодіодні лампи.  Почалася нова ера в освітленні завдяки найенергоефективнішим з існуючих видів ламп – світлодіодним.

А тут теж  хтось є!

8-й слайд:

 Свєтік та Люмік хочуть нам розповісти про те, чим же вони кращі за звичайні лампи розжарювання. Основні переваги енергоефективних ламп полягають у економії електроенергії та тривалості їх служби.

Характеристика ламп

Лампи розжарювання

Люмінесцентні лампи

Світлодіодні лампи

Потужність

100 Вт

20 Вт

12 Вт

Тривалість служби

1 рік

10 років

50 років

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Але не все так добре, як хотілося б Люмікові та Свєтіку. Виявляється, злий чаклун намагається захопити весь світ, щоб сіяти зло. Люмік та Свєтік готові до боротьби! А ви? Наші друзі запрошують нас до місцевого кінозалу! Ви готові? Тоді голосно промовляємо чарівні слова. (Діти промовляють чарівні слова).
  1. Кінозал

Перегляд мультфільму.

  • А тепер наші друзі запрошують Ліду та Сашка (і нас разом з ними) до місцевої школи. У них там якраз урок математики. Ви готові? Тоді вперед. (Діти промовляють чарівні слова).
  1. Школа міста Енергія

а) Урок математики

- У кімнаті горіла лампа розжарювання на 100Вт. Тато замінив її люмінесцентною лампою на 20 Вт. Скільки електроенергії зекономив тато? А якщо таких лампочок буде 2?

-  Якщо замінити 1 лампу розжарювання на світлодіодну лампу, то можна зменшити викиди шкідливих речовин у повітря, що рівноцінно насадженню 45 дерев. Скільки дерев замінять 2 світлодіодні лампи?

б) Урок читання

Але навіть найсучасніші лампи можуть спалити величезну кількість електроенергії, якщо будуть горіти й вдень, і вночі. Учні місцевої школи навіть склали про це казку. Хочете послухати?

Сергійкове електрогоре

Жив собі хлопчик Сергійко. Одного разу, прийшовши додому зі школи, він забіг до себе в кімнату та ввімкнув телевізор, комп’ютер, світильник, настільну лампу та ще деякі електроприлади.

Потім хлопчик побіг гуляти, а пристрої вимкнути забув. Працювали, працювали електроприлади та й втомилися.

І сказав голосно Телевізор:

  • Я так більше не можу. Від Сергійка я піду!

І заспівали тихенько лампи:

  • Ми розжарені, нам жарко, жарко, ми працюємо цілий день, ще й цілу ніч. Хто нам може допомогти. Втечемо й ми!

І сказав Комп’ютер:

  • Треба малюка провчити, всім приладам з дому піти. Подивимося, що він буде робити та як зможе жити.

І пішли від Сергійка усі прилади, але залишили листа для хлопчика.

Прийшов з прогулянки Сергій:

- Що сталося? Нічого не розумію. Де мій комп’ютер, де магнітофон? А чайник де? А телефон?

Та ось хлопчина знайшов листа: «Дорогий ти наш Сергійко-горенько. Жити з тобою ми не хочемо, від тебе ми втечемо. Ти, Сергійко, нас не любив, з розетки нас не відключив. Дарма енергію спалив!»

Побіг за приладами Сергійко :

- Ой-ой-ой! Поверніться ви додому!

А прилади відповідають:

- Краще в полі пропадемо, а до Сергія не повернемося!

Сергійко заволав:

- Я все зрозумів, я буду економити її величність Електрику. Не буду вас ображати, буду відключати. Пам’ятатиму правила економії!

Змилостивилися прилади й повернулися до Сергія.

Вчитель:

  • А нам теж пора повертатися до своєї країни, свого кабінету. Ви готові? (Діти промовляють чарівні слова).

IV. Закріплення матеріалу

Вчитель:

  • Ось і завершилася наша подорож. Сподіваюся, що дізналися багато цікавого з нашої подорожі. Але як же наші друзі? Ліда та Сашко не хочуть прощатися з нами. Вони хочуть розповісти нам історії про своїх товаришів. А ми спробуємо оцінити, як поводили себе діти в цих ситуаціях, і дати їм поради. (Діти оцінюють за допомогою смайликів).

а) Ніна, йдучи зі своєї кімнати на кухню, залишає горіти світло в своїй кімнаті. На питання мами, чому вона так вчинила, Ніна відповідає: «Я ж за 15 хвилин знову повернуся сюди, навіщо вимикати світло?».

б)Марійка, йдучи до школи, обходить усю квартиру і ретельно перевіряє: чи не забула вона скрізь вимкнути світло та інші електроприлади.

в) Артемко - завзятий меломан. У кожній кімнаті квартири Артема звучить якась музика: у залі по телевізору йде концерт, у дитячий кімнаті в комп’ютері включені відео-кліпи, а в кухні лунає гучна мелодія з радіоприймача.

г) Тато Тетянки замінив звичайні лампи розжарювання на люмінесцентні та світлодіодні лампи, і Тетянка всім у школі розповідає, як можна зекономити електроенергію вдома.

Вчитель:

  • Ми теж можемо допомогти усім дітям та дорослим бути бережливими. Адже у нас залишилася ще пелюстка нашої квіточки. Давайте її використаємо. (Діти промовляють чарівні слова).
  • Але хочу відкрити вам секрет: чародійство діє тоді, коли людина сама цього хоче й щось робить для цього. Тому давайте почнемо з себе: якщо ми з вами будемо самі зберігати електроенергію, розповідати іншим про необхідність її економії, то й оточуючі нас люди будуть робити так само, як і ми.

V. Підсумок заняття

 Щовечора на планеті

 Багато лампочок нам світять.

 Розжарювання лампи не купуй –

 І світ від катастрофи ти врятуй!

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Анодіна Олена Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 липня 2018
Переглядів
935
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку