Виховна година на тему "Місяці одного року"

Про матеріал

Виховна година на тему "Місяці одного року" (ігрова програма). Стане в нагоді вчителям початкових класів.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Лисичанськ


Тема: Місяці одного року

Мета: Розширити знання учнів про місяці та пори року. Розвивати мислення, творчу уяву, мовлення, пам’ять. Виховувати любов до природи.

Зміст:

  1. Організація класу.
  2. Повідомлення теми та мети.
  1. Слухання казки  Ганни Сигачової «Як усі пори року зустрілися».

ЯК УСІ ПОРИ РОКУ ЗУСТРІЛИСЯ

Сталося це якраз під Новий рік, коли збуваються мрії і загадані бажання, коли творяться чудеса, а казка стає бувальщиною.

У мальовничій долині, оточеній з усіх боків високими горами, зійшлися біля невимовної краси блакитного озера Зима, Літо, Ве­сна й Осінь. За спиною у кожної пори року вимальовувався притаманний їй пейзаж.

За білими шатами Зими сніжна гора, вкрита смерековим лісом, аж дзвеніла від дитячих голосів. Діти щодуху мчали під гору хто на лижах, хто на санчатах. Лунав сміх, а щічки дівчаток і хлопчиків пломеніли від морозу, немов червоні яблучка. Позаду Літа буйно зеленіли ліси та луки, привабливо мерехтіли на сонці річкові струмені, звідки долинали веселі голоси засмаглих купальників. Червоніли полуниці, вишні, жовтіли абрикоси. Квітковий килим вкривав землю, а вгорі, в зелених вітах дерев, витьохкувало, щебетало і цвірінькало незчисленне птаство.

Весна стояла у супроводі жвавих ручаїв талого снігу, білої кипені квітучих яблуневих і вишневих садочків і слухала одним вухом переливчасту пісню жайвора, а другим — ловила перший виступ соліста солов'їного хору.

А навпроти неї Осінь пишалася багатим урожаєм овочів і фруктів. Була вона у вінку з виноградного грона та в золотому вбранні мережаних сонцем листочків.

Та одного разу немов злий дух пролетів між ними. Засперечалися пори року, хто з них кращий та корисніший.

  • I яка з тебе користь, Зимо? — почала суперечку Осінь. — Тільки мороз та холод. Люта ти надміру і до людей, і до тварин, і до рослин.
  • А ти? — повернулася вона до Літа. — Спекою поля випалюєш, громами та блискавками лякаєш.

Весні теж дісталося.

 Яка в тобі краса?! Брудне місиво на шляхах і полях, калюжі
по коліно. Весною запаси фруктів та овочів, які люди надбали
восени, закінчуються і починається вітамінний голод. Зовсім інша
справа — я. Я дарую людям щедрий врожай. Всі радіють моєму
приходу і складають у погреби всіляку городину, аби пережити
такі непотрібні пори року, як ви!

У відповідь обурені Весна, Зима і Літо заговорили разом. Кожен доводив свою користь та необхідність людям. Ледь-ледь не почали чубитися, аж упріли від суперечки.

 Чого ми лементуємо?! — схаменулася першою Зима. — Нехай
хтось сторонній розсудить нас. Он зайчик із зимового лісу
вигулькнув — спитаймо у нього.

Покликали зайчика. Дрижить побігайчик від холоду і жаху, бо слідом лисиця женеться. Зима улесливо підступила до нього:

  • Зайчику-побігайчику, а скажи-но, яку пору року ти найбільше любиш?
  • Літо. Я під кожним кущем сховаюся і їжу скрізь знайду. Влітку тепло і ситно мені жити. `
  • От бачите! — запишалося Літо. — Я найкраще!

 Почекай, — знітилася Зима, — запитаємо ще кого-небудь.
Аж чують — у високості жайворонок заспівав. Покликали його

та й запитують:

  • Жайворонку співучий, яка пора року тобі найбільше до вподоби?
  • Весна! Весною я повертаюся додому. Моя пісня народжується навесні, а вслід за піснею з'являються на світ і мої пташенята. — Прощебетав і зринув у небесну блакить.
  • Я найкраща, — звеселіла Весна, а три інші пори року спохмурніли.
  • Е ні, — одказує Осінь, запитали ми тих, хто по землі бігає і в небі літає. Хай відповість і той, хто у воді плаває, і нахилилася над озером.
  • Окуню! — гукнула в темно-синю глибінь Осінь. — Прилинь на розмову. — Над тихим плесом озера виринула бульката риб'яча голова. — Скажи правду, хто з нас тобі любий найбільше?
  • Літечко красне, бо водичка сонечком прогріта і дихати мені легше, коли криги над головою немає. Літом в озері їжі вдос­таль. — Відказав і пірнув у свою глибину.

Ще більше хизується Літо — за нього вже двоє подали свій голос, а бідна Зима зовсім сумною стала, бо ніхто про неї доброго слова ще не сказав.

I знову розгорілася суперечка.

  1. Бесіда за змістом казки.
  • А яка пора року подобається найбільше вам? Чому?
  • Всім подобаються різні пори року. Ніяк ми не розв’яжемо цю суперечку. А давайте відправимося з вами в подорож по усіх порах року та місяцях та подивимось, яка ж пора року найкраща.
  1. Проведення гри.

Входить дівчинка.

  • Ви уявляєте, моя мачуха відправила мене в ліс за пролісками! Вона наказала мені без квітів не повертатися. Але ж проліски з’являться лише навесні.  Та мені пощастило. Я зустріла в лісі всі пори року одночасно! Вони допомогли мені, і я змогла набрати цілий кошик квітів! Я бачу, що і ви теж їх зустріли. Вони мені всі так сподобалися! А вам?

Візьміть і  мене з собою. Я буду вам допомагати.  Але перед тим, як відправитися у подорож, я хочу перевірити, чи добре ви знаєте пори року. Чи немає серед вас таких, як моя мачуха, яка вважає, що взимку можна знайти проліски? Спробуйте відгадати мої загадки.

Сонце пече, липа цвіте,

Жито поспіває… Коли це буває?

 Птахи відлітають, пшеницю збирають,

 З дерев листя злітає… Коли це буває?

Іній на гілках, сніг на полях,

Хуртовина завиває… Коли це буває?

 Бруньки набухають, птахи прилітають,

 Пролісок розцвітає… Коли це буває?

(Дівчинка витягує номер сектора від 1 до 12. Діти виконують завдання.  Після цього на карту вивішується назва місяця)

Сектори:

Вересень. З приходом цього місяця починаються заняття в школі. А що ж треба взяти з собою на уроки?

Кожен учень щоденно

На урок бере … вареник!

Для письма, сказати прошу,

Що потрібно взяти? … кошик!

Малювать в альбомі цім

Допоможуть … голубці!

Ручки, олівці, щоб знали,

Ми кладемо у … сандалі!

Жовтень. Осінь – пора збору врожаю. О цій порі достигають овочі та фрукти. А чи знаєте ви овочі та фрукти? (Розподілити на групи, плескаючи в долоні).

Листопад. Восени листя починає змінювати свій колір. Воно стає жовтим, червоним, багряним. А потім опадає. З якого дерева опали ці листочки? Давайте спробуємо розібратися.

Грудень. Взимку настає святкова пора. Наближається Новий рік та Різдво. А яке ж свято без казкових героїв! Хто завітав до нас сьогодні?

Обертаючись часами

В хатці з курячими ногами,

Стара баба проживає,

На мітлі вона літає,

В неї кістяна нога.

Та це ж бабонька … (Яга).

 

Гена крокодил – мій друг,

Тільки я не Вінні-Пух,

Не ведмідь, не їжачок,

Не маленький слимачок,

Не байбак я, не комашка.

Я вухастий … (Чебурашко).

 

Він – людина-вертоліт,

В розквіті чудових літ,

На даху високім жив,

З гарним хлопчиком дружив. (Карлсон).

 

Мудрим він себе вважає

Каже, що багато знає.

Навпаки, завжди на ділі:

В нього руки геть невмілі.

Він невдаха, ще й зазнайка.

А хлопчиська звуть … (Незнайко).

 

Наплескала взимку воду

Та зробила хатку з льоду.

Сонечко ледь-ледь пригріло,

Хатку з льоду розтопило.

Гарна, бач, у зайця хатка!

Гоп! – і вигнала зайчатка.

Так вчиняти не годиться!

Хто це був? Руда … (лисиця).

Січень. Взимку до нас приходить найкраще свято – Новий рік! А який же Новий рік без подарунків?

Гра «Новорічні подарунки»

У ніч під Новий рік Дід Мороз приніс подарунки в одну сім’ю. татові подарував гребінець, мамі – м’ясорубку, доньці – ляльку, яка кліпає очима і говорить: «Мама», а синові статуетку, яка хитає головою. (Виконати всі дії одночасно).

Лютий. Це – останній місяць зими. На цей місяць припадають найбільші морози та хуртовини. Знайдіть однакові сніжинки, що прилетіли до нас в клас.

Березень. У цьому місяці весна вступає в свої права. Тане сніг, прилітають пташки з вирію, з’являються перші квіти. Спробуйте зібрати весняну квітку та впізнати її.

Квітень. Цей місяць починається днем гумору. Давайте і ми спробуємо розвеселити всі пори року.

           Гуморески

Толі в класі не сидиться.

Непосиді все б крутиться:

То щипа свого сусіда,

То погляне навкруги,

То під партою обіда,

То на парті ловить мух…

Хтось запитує у Толі:

  • Ти завжди крутько такий?
  • Ні, не кожен день я в школі,

У неділю вихідний.

                  Бабусин вихідний

Сьогодні неділя, бабуся ще спить.

Не буду я рано бабусю будить.

Насмажу картоплі сама на сніданок,

Сама підмету я і стіни, і ґанок,

Пиріг із повидлом спечу я сама,

А то ж вихідних у бабусі нема!

Картопля парує, букет на столі…

А де ж це бабуся? Немає її…

Бабусенько! Де ви? Я вас чекаю!

  • Ох, ох! Лушпиння з картоплі на кухні збираю!

Змиваю повидло зі стелі, зі стін,

Змітаю розсипаний цукор і кмин.

Ще раз із воріт повідшкрібую тісто,

І сяду з тобою, онученько, їсти!

Травень. На цей місяць приходиться буяння трав та квітів. Спробуйте знайти квітку, якої в природі не існує, та придумати їй назву.

Червень. Влітку з’являється малеча у тварин та птахів. Вони дуже кумедні та веселі. Як наприклад маленькі каченята, які дуже гарно вміють танцювати. І ми станцюємо разом з ними «Танок веселих каченят».

Липень. Канікули в розпалі. Спека. А як приємно в спеку скупатися в ставку або просто проїхатися на велосипеді, коли вітерець обвіває твоє обличчя. До речі, один герой мультфільму дуже любить це робити. А хто ж він? Спробуйте здогадатися, прослухавши пісеньку( «Пісенька кота Леопольда»).

Серпень. Канікули закінчуються. Але ще є час  пограти в цікаві ігри. Давайте пограємо в одну з них.

Гра «Заборонені рухи» (заборонені рухи: руки за голову  - треба сісти; дві руки над головою – двічі плеснути в долоні).

  1. Закріплення. Висновки.
  • То ж яка пора року краща? Давайте ще раз згадаємо їх усі.

Вересневе небо синє,

І сади ще пахнуть літом,

В палісаднику жоржини

Розгорілись дивоцвітом.

Сяють золотом берези,

Жовтень ним вінчає осінь,

Журавлиний клин мережить

Висоти холодну просинь.

                    Весна у вінку з черемхи і бузку

На теплу землю стелить килим свій,

Зозуля їй кує: «Ку – ку, ку – ку!»,

Мете  в садах квітковий сніговій.

Пахне літо липами і медом,

Соком наливає всі плоди;

Часом хмари вже збере на небі,

Дощ рясний пройде вряди-годи.

Потім враз веселка загориться,

Мовби сотні квітів розцвіли,

Видно мак, нагідки й чорнобривці

Барви їй по щирості дали.

                    Всі річки тепер в обнові,

Біле скло над бережком.

Ходить грудень по діброві,

Застеляє світ сніжком.

 

doc
Додано
12 липня 2018
Переглядів
1879
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку