Виховна година на тему: "Спілкування і дружба"

Про матеріал
Мета виховної години: формувати правила спілкування з однолітками, друзями. Продовжувати відпрацьовувати навички спілкування: слухати і говорити, розуміти і використовувати «мову жестів», розвитку щирої і доброзичливої манери спілкування, уміння долати сором’язливість.
Перегляд файлу

                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

121009-154954-6048.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:  формувати правила спілкування з однолітками, друзями. Продовжувати відпрацьовувати навички спілкування: слухати і говорити, розуміти і використовувати «мову жестів», розвитку щирої і доброзичливої манери спілкування, уміння долати сором’язливість.

Обладнання: плакат «Правила поведінку під час тренінгу», сніжинки, ялинкові прикраси, квіточка

Пояснювальна записка: тренінг має чітку структуру, учасники тренінгу сидять колом.

 

Хід проведення

I. Організаційний момент.

Добрий ранок, сонечко, рідне і привітне,

Добрий ранок, небо, лагідне, блакитне.

Ставитись до кожного нам треба із добром,

Спілкуватись, дружно, щиро і з теплом.

Візьміться за руки і привітайте один одного. А зараз побажайте один одному здоров'я, щастя і справжньої дружби.

 

  1. Актуалізація знань учнів.

Сьогодні ми з вами поговоримо про спілкування один з одним.Та насамперед давайте ознайомитися з правилами поведінки під час тренінгу.

(Плакат із записаними правилами заздалегідь повинен висіти на видному місці)

III. Вивчення нового матеріалу.

1.Вправа «Очікування»

(Плакат із зображенням ялинки висить на видному місці)

Вчитель

-Чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття.Прокоментуйте , запишіть на ялинковій прикрасі і прикріпіть до ялинки.

        2.Подорож у країну, де живуть Увага і Доброта.

Є така країна, де можна придбати те, що неможливо купити за гроші. У цій країні живуть фея Увага і чаклунка Доброта. В цю країну може потрапити кожен, але за однієї умови: потрібно помічати прекрасне в людях, які вас оточують, захоплюватися їхніми гарними рисами, виявляти доброзичливість до них. Навчатися цьому нам допоможе фея Увага і чаклунка Доброта. Фея зробить нас уважними до оточуючих, підкаже, як стежити за власною поведінкою, а чаклунка навчить бачити в людях хороші риси характеру.

Хороші риси людини або її вчинки побачити важче, ніж погані. Погані вчинки кидаються у вічі, тому що завдають нам болю, хвилюють і сердять.

А тепер спробуйте уявити, на кого подібні, наприклад, хлопчики і дівчатка нашого класу. Охарактеризуйте їхні риси і поясніть, чому ви так вважаєте. (Відповіді).

Щоб навчитися дружити, потрібно розуміти людей. Іноді люди не хочуть розуміти інших через те, що вони відрізняються від них за зовнішніми ознаками: худий, товстий, невисокого зросту, короткий тощо, соціальним станом: багатий, бідний, характером, поведінкою. Не всі ці перешкоди є суттєвими для спілкування. Деякі з них можна подолати, делікатно вказавши однокласникові на недоліки і спільно доклавши зусиль для порозуміння.

3.Вправа: «Асоціативний кущ».

Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово ДРУЖБА? (на дошці записуються слова)

ДРУЖБА

Близька, міцна, зворушлива,  вірна, людська, не підкуплена, тепла, віддана, сильна, щира, незрадлива, безмежна, давня…

 

Якщо заглянути в тлумачний словник, то можна прочитати: «Дружба ‑ це добрі, приязні стосунки на основі взаємної прихильності».

А яким, по-вашому, повинен бути справжній друг? (Відповіді дітей записуються на дошці).

 

ДРУГ

 Безкорисливий, відважний, щирий, єдиний, добрий, справжній, відданий, надійний, справедливий, постійний, душевний

 

Що означає дружити? (до друга уважно ставитися, не сваритися. Намагатися для нього зробити щось хороше, ділитися усім).

3.Вправа «Прохання»

(Використовується роздатковий матеріал «сніжинка»)

-Ви отримали сніжинку.Спробуєте отримати її від свого сусіда використовуючи лише лагідні слова і просьбу.

Таким чином кожен учасник повинен попросити в іншого.Обов’язкова умова- використання переконливих реченьі просьб.

Мета вправи: навчити переконувати один одного підбираючи правильні слова і слова ввічливості.

Давайте пригадаємо, що таке взаємодія й наведемо приклади взаємодії людей. (напри­клад: дружба, спільна гра, навчання, робота, спілкування в родині). Пригадайте визначення понять «взаємодія», «агресивна поведінка», «тиск однієї лю­дини на іншу». Наведіть приклади з життя класу,  родини, що ілюструють кожне з понять (приклади дітей). Дякую, ви молодці!

Ми продовжимо розмову про взаємодію між людьми й про те, якою буває взаємо­дія. Крім того, ми зможемо у грі повчитися ефективній взаємодії один з одним.

Діти, а хто такий партнер та конкурент, суперник?

Партнер – це людина, яка робить з тобою спільну справу, допомагає тобі.

Суперник або конкурент – це людина, яка змагається чи бореться з тобою.

Давайте наведемо приклади та обговоримо різницю між партнерами й конкурентами, які змагаються чи борють­ся, партнерською і змагальною взаємодією.  В чому по­лягає ця різниця.(приклади дітей: футбольна команда, дитячий хор, діти, що прибирають шкільний клас)

Робота в парах:

За бажанням об'єднуємося з однокласниками в пари, а парам — сісти об­личчям один до одного. Зараз пари гратимуть у гру «Один, два, три, почали!».

Правила гри:

  1.  Я буду рахувати до трьох, а потім скажу: «Почали!»
  2.  За моїм сигналом учні в парах мають показати один одному великий або вказівний палець.
  •      Якщо обидва партнери покажуть вказівний палець, то кожен одержить по одному очку.
  •      Якщо обидва партнери покажуть великий палець, то кожен одержить по два очка.
  •      Якщо один покаже вказівний палець, а інший — великий, то учень, який покаже вказівний палець одержить чотири очка, а учень, який покаже великий палець, — не одержить жодного.
  1. Кожний учень має записувати в робочому зошиті (див. завдання 4) кількість очок, зароблених ним за кожен раунд.
  2. Завдання кожної пари — набрати якнайбільше очок.

Гра починається. З цього моменту ви не можете роз­мовляти між собою.

Починаємо 1 частину гри (стежте за тим, щоб діти не перемовлялися між собою й мали у своєму розпорядженні досить часу, щоб записати очки в зошиті. Проведіть п'ять раундів)

Після п'ятого раунду гра зупиняється.(не коментуйте і не обговорюйте результати кожної пари)

Запитання для учнів:

  1. Чи вважав (ла) ти свого однокласника(цю) партнером?
  2. Чи вважав (ла) ти свого однокласника(цю) конкурентом?
  3. Чи допомага в(ла) ти своєму(їй) однокласникові(ці) набрати якнайбільше очок?
  4. Чи змагався (лась) ти зі своїм(єю) однокласником(цею)?

А тепер проведемо 2 частину гри. Нагадую умову, що кожна пара повинна набрати якнай­більше очок,  але під час другої частини гри діти можуть розмовляти. (запропонуй­те парам обговорити, як вони гратимуть далі, щоб набрати якнайбільше очок). Після 5 раунду 2 частини гри кожен учень додає свої очки й записує суму рахунку в колонку «усього».  (потім запропонуйте партнерам у парах додати разом особисті рахунки кожного і записати їх у колонку «загальний рахунок»).

Запитання для учнів:

  1. Про що ви домовилися?
  2. Як пара могла набрати найбільше очок?
  3. Яка взаємодія веде до найбільшого загального рахунку?
  4. Якщо ви взаємодіяли як партнери, як ви почували себе під час гри?
  5. Якщо ви взаємодіяли як конкуренти, що змагаються між собою, як ви почували себе під час гри?
  6. Чи навчає ця гра партнерської взаємодії з друзями?

 (Типові відповіді дітей на запитання вчителя:(1) «спочатку він показує великий палець, а я вка­зівний, а потім — навпаки», «увесь час разом показуємо великий палець», «я увесь час великий палець показую, а вона —увесь час вказівний»; (2) «треба було щоразу показувати великі паль­ці», «можна по черзі показувати великий і вказівний»; (3) «партнерська: коли домовитися, буде більше очок»; (4) «дуже добре», «якщо домовляєшся, одержуєш більше очок, почуваєш себе до­бре»; (5) «погано», «непевно»;(6) «звичайно, навчає».)

Які висновки після цієї гри ми можемо зробити? (двоє людей можуть взаємодіяти як партнери або конкуренти. Партнерська взаємодія допомагає обом людям домогтися успіху. У конкурентній боротьбі або змаганні суперників успіху досягає лише тільки одна людина)

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Розігрування діалогів у ситуації знайомства.

На дошці вчитель прикріплює «чарівну» квіточку з відривними пелюстками. Вона допоможе познайомитись і подружитися.

Перша пелюстка «Здоров'я побажаєш ‑ щастя знайдеш» (Гра «М'ячик»- передаєш по колу м’ячик і бажаєш здоров’я).

Друга пелюстка «Дізнайся про незнайому людину якомога більше цікавого» («Мікрофон»).

Третя пелюстка «Розкажи, що найбільше цінуєш у собі» (Іграшковий гномик допомагає несміливим дітям).

Четверта пелюстка «Виявляй доброзичливість не лише словами, але й посмішкою, рухами, жестами» (пантоміма)

Творче завдання (робота в групах).

І група: придумайте кілька речень, які б стали кінцівкою твору «Кінь утік..»

II група: згадайте і назвіть назви творів В.О.Сухомлинського, в яких розповідається про дружбу.

III група: складіть правила спілкування з родичами.

 

  1. Підсумок уроку

Послухайте віршик і зробіть висновок.

Помирились сонце з хмарою,

І тепер танцюють парою.

Ллється дощ, і сонце світить,

Усміхаються їм діти.

Райдуга місток зробила -

Сонце з Хмарою здружила.

Хай з них приклад беруть діти.

Треба дітям всім дружити.                                                                                                                               

docx
Додав(-ла)
Буснюк Людмила
Додано
24 лютого 2023
Переглядів
541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку