Виховний захід. "Добро починається з тебе"

Про матеріал
«Добро починається з тебе!» Мета: розширити уявлення дітей про моральне поняття «доброта»; формувати вміння оцінювати вчинки, диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати зв′язне мовлення, критичне мислення, увагу, уміння творити добро; спонукати бажання іти дорогою добра; виховувати почуття чуйності, доброти, схильність безкорисливо чинити добро. Обладнення: квітка, дерево добрих слів, відео добрих справ. Форма проведення: квест, створення квітки.
Перегляд файлу

«Добро починається з тебе!»

Мета: розширити уявлення дітей про моральне поняття «доброта»; формувати вміння оцінювати вчинки, диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати зв′язне мовлення, критичне мислення, увагу, уміння творити добро; спонукати бажання іти дорогою добра; виховувати почуття чуйності, доброти, схильність безкорисливо чинити добро.

Обладнення: квітка, дерево добрих слів, відео добрих справ.

Форма проведення: квест, створення квітки.

Хід заходу

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Дорогі мої дітки, станьте всі рівненько. Я бажаю вам дружно та весело провести цей урок, побачити багато цікавого та здивуватися красі, яка нас оточує.

Щоб налаштуватися на цікавий урок та у вас був суперовий настрій пропоную його розпочати з посмішки. Підійдіть. будь ласка,  до дошки та візьміть собі в подарунок усмішку.

Сідайте, будь ласка.

Я бажаю вам, щоб такий настрій супроводжував вас протягом усього  заняття.

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Щоб ви зрозуміли про кого сьогодні буде йти мова, ми зараз виконаємо таку вправу .

В мене в руках є скринька, вам потрібно зазирнути в неї. У цій скрині ви побачите того, про кого ми будемо говорити на сьогоднішньому занятті. Але не розповідайте про те, кого ви там побачили до тих пір, аж поки всі учні не зазирнуть на дно скриньки.(Звучить музика. Діти по черзі заглядають у скриньку, на дні якої – дзеркальце).

Дітки, то кого ви побачили у чарівній скриньці? - Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе – людину. Тому поговоримо ми сьогодні про людей. 

Кожен із вас – особистість, і саме такої людини, як ви, немає на землі і не може бути. Кожна людина є єдиною і унікальною.

Тож наше з вами завдання сьогодні подумати, поговорити, з’ясувати те:

 - якими нам потрібно бути, живучи між людьми;

- поговоримо про людські вчинки

 

 - чи варто дотримуватися людських правил, законів, чи, можливо, краще жити без них

  • 13 листопада незвичайний день, в цей день весь світ відзначає свято – День Доброти.
  • Офіційно Всесвітній день доброти затвердили у Сінгапурі 18 листопада 2000 року. Слайд 3
  • Діти, як ви вважаєте, що таке доброта? Що означає бути добрим? (Відповіді дітей).
  • Доброта — це наше лагідне слово, посмішка подарована людям, добрі вчинки, любов до живої природи, настрій, любов до своїх близьких, турбота про них.

 

Доброта з роками не старіє.

Доброта від холоду зігріє

Якщо доброта як сонце світить,

Їй радіють і дорослі й діти.

  • Послухайте пісню та скажіть про що вона? (Додаток )
  • Давайте всі разом з вами скажемо слово «Доброта». Дивовижне, чарівне слово. Навіть після його промовляння, на душі стає тепліше.
  • Подумайте і скажіть, про кого чи про що можна сказати «добрий»? (Про людину, про вчинки).
  • Добра людина, а значить вона ще яка? (Уважна, чуйна, усім допомагає, ввічлива….).
  • А якщо людина недобра, вона яка? (Зла, жадібна, груба, всіх ображає).

Не залежить доброта від зросту,

Не залежить доброта від віку.

Доброта з роками не старіє,

Доброта, як сонце, гріє.

  • Молодці ! Діти, давайте пригадаємо правила доброти. Слайд 4
  • Скажіть, а якби у вас була чарівна паличка, яке б найзаповітніше бажання ви загадали?
  • А які ще чарівні предмети ви пам’ятаєте з казок, які можуть виконувати бажання?
  • Все це, про що ми говорили, я хочу разом з вами зібрати в одну чудодійну квітку. А що це за квітка, ви зрозумієте, прослухавши оповідання В. Сухомлинського «Якби я мав килим – літак». (Читає вчитель)
  • Далеко – далеко за морем, серед високих гір, росте дивовижна квітка. Розцвітає ранньою весни і цвіте усе літо до пізньої осені. Має ця квітка предивну властивість: вона очищує повітря. Хто дихає повітрям біля цієї квітки, той ніколи не хворіє.
  • Якби я мав килим – літак, полетів би за море, опустився у горах, знайшов би дивовижну квітку. Я б зібрав би її насіння і привіз би додому. Роздав би усім людям по насінинці, щоб в усіх виросла чудодійна квітка, щоб не було жодної хворої людини.
  • Ось і я хочу, щоб  в нас ця квітка розквітла. Квітка 2- В класу.
  • А станеться це тоді, коли ми з вами виконаємо завдання. У Всесвітній День Доброти принято дарувати одине одному квіточку, а ми створимо з вами квіточку добра 2-В класу.
  •  Бажаєте побачити цю квіточку?
  •  Хто згоден, просигналізуйте пальчиком угору. Тоді переходимо із вами до виконнання завдань, за кожне завдання отримуватимете пелюстку квіточки.
  • Отже ,Завдання №1

Асоціативний кущ до слова добро. Слайд 5

  • Діти, давайте визначимо з чим у вас асоціюється добро.
  • Чудова, молодці! Перша пелюсточка вже є. Слайд 6

Завдання №2

Під час виконання цього завдання, ми визначимо риси характеру людини. Попрацюємо в групах, перша група зачитує слово, а інша підбирає протилежне за значенням.

Протилежне слово. Слайд 7

  • Доберіть будь ласка до поданих слів протилежні за значенням.

Злий                                    Добрий

Жадібний                            Щедрий

Ледачий                              Працьовитий

Дратівливий                        Спокійний

Байдужий                           Дбайливий

Акуратний                          Неохайний

Робота в групах

  • Блакитна пелюсточка наша. Слайд 8

Завдання №3

Гра « Правда-неправда». Слайд 9

У вас є два сигнали – лайк і дизлайк. Якщо ви згідні із почутою думкою, то піднімайте лайк, пальчик вгору, а якщо ні – то дизлайк, пальчик вниз.

 

  • Коли поїли, треба встати з-за столу і нічого не сказати.
  • Після того як погралися конструктором Lego, зібрали і поклали на місце.
  • Коли прийшли до школи, з вчителем вітатися нетреба.
  • Дівчатка завжди допомагають у домашньому прибиранні.
  • Якщо друг отримав погану оцінку, треба з нього посміятися.
  • Якщо мама стомилася, діти ведуть себе тихенько.
  • Якщо другові сумно, треба з нього покепкувати.
  • Коли на дереві уже немає листя, то можна спокійно ломати його гілки.
  • Якщо друг потребує допомоги, слід обов'язково допомогти йому.
  • Пригости друзів печевом
  • Ніколи не вимикай світло коли виходиш з кімнати.
  • Молодці, ви ростите добрими людьми, ще одна пелюсточка наша. Слайд 10

Завдання №4

Щоб отримати наступну пелюсточку, ви папрацюєте в групах та обговорити ситуацію.

Аналіз ситуацій

  • Обговорювати поведінку інших людей легко. А як би ви самі вчинили в цих ситуаціях? (Повторення правил роботи в групах)
  • Слухайте одне одного, обговоріть ситуацію, вирішіть хто буде відповідати, яка команда буду готова, зловіться за руки та підніміть їх вгору.

 

  • Ситуація 1

Дівчинка обурено скаржилася мамі: «У дворі є такий поганий хлопчик- увесь час зве мене Валькою ». «А ти як його звеш?» - запитала мама. – «Я його взагалі ніяк не зву. Я йому просто кричу: «Ей, ти!»

  • Чи правильно вчиняла дівчинка?

( Дівчинка сама повинна звати хлопчика по імені, показуючи йому приклад, а не кричати «Ей, ти!»)

  • Ситуація 2

Хлопчик крикнув перехожому: «Скільки годин?»

  • Яких помилок припустився хлопчик?
  1. Потрібно було не кричати, а говорити; 2) Хлопець забув ужити слова ввічливості – «Скажіть, будь ласка»; 3) Правильно говорити «котра година», а не «скільки годин»)
  • Прекрасно ! Слайд 12

Завдання №5

Цілий день сьогодні ми говоримо про добро, але добро має ще протилежне слово зло.

Ось зараз ми перевіримо, чи добре ви знаєте значення слів добро та зло.

В мене в руках є мішечок, в якому є долоньки на яких записані слова, які потрібно віднести до добра або до зла.

Мир

Любов

Вірність

Щирість

Радість

Турбота

Війна

Обман

Хіліганство

Жорстокість

Лінь

Ввічливість

 

Завдання №6

« Шифрувальник» Слайд 15-17

  • Перед вами таблиця  у якій розгубилися букви, вам потрібно серед них знайти відповідні слова до нашої теми.

( щирість, добро, посмішка, світло, турбота,співчуття)

  • Ось і ще одна пелюсточка у нас є. Слайд 18

Завдання №6

Топ добрих справ. Слайд 19

  • А зараз кожен уважно подумайте і напишіть на сердечках, яку добру справу сьогодні ви обов’язково виконаєте. Тільки ці справи ви повинні виконувати не одноразово, а кожного дня.
  • Та прикріпіть їх до нашого дерева “Добрих справ”
  • І нам дісталась ще одна пелюсточка. Слайд 20

Завдання №7

Протягом всього життя ми робимо багато добрих справ, добро завжди перемагає зло. Ваші серця наповнені великою любовю та добротою. Пропоную переглянути відеоролик ваших добрих справ та заспівати пісню.

І тепер ви отримуєте останню пелюсточку.

  • Ми з вами зібрали  квіточку добра та виконали всі завдання. Слайд 21
  •  І я з гордістю можу сказати, що ви в мене самі доброзичливі учні. Тож нехай ніколи не гасне ваша зірочка доброти. Якщо всі ми будемо творити добро, то наша планета перетвориться в чарівний світ. То ж хай більше буде на землі добра, щастя і тих, хто поспішає його творити!

Старайтесь робити добро

День і ніч, і у кожну хвилину,

Щоб серденько,як сонце цвіло,

Це хорошою робить людину!

 

Дітки, то якими ми повинні бути живучи на цій землі???? (відповіді дітей)

Дякую вам за активну роботу та ваші великі, добрі серця!!!!

Запамятайте цей вислів “Добро починається з тебе”

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кислякова Надія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
1820
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку