Виховна година на тему «Сучасні технології (гаджети) - актуальна проблема людства»

Про матеріал
Методична розробка виховної години «Сучасні технології (гаджети) - актуальна проблема людства» подана у формі тренінгу. Виховна година спрямована на основні виникнення актуальної проблеми: гаджет-залежності у сучасному молодіжному середовищі. Мета – показати значущість здоров’я для кожного учня та суспільства в цілому. Задачі: разом з учнями дійти висновку, що здоров’я на 50 відсотків залежить від них самих; сприяти відпрацюванню вміння протистояти шкідливим звичкам та своїм тимчасовим потребам.
Перегляд файлу

ДНЗ «ОДЕСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ МОРСЬКОГО ТРАНСПОРТУ»

 

 

 

 

 

 Методична розробка

        виховної години по темі:

«Сучасні технології (гаджети)

 актуальна проблема людства»

C:\Users\eldo\Documents\Современнные технологии\0_1acc9d_931e0a44_XXL.jpgC:\Users\eldo\Documents\Современнные технологии\imagesC9PLZUM2.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            Підготувала:

класний керівник групи № 48,

Білоцерковець О.Р.

 


 

 Протокол засідання ЦМК №____ від _______2018 р.

Голова ЦМК _____________________________

 

 

 

Одеса, 2018

Анотація

   Методична розробка виховної години «Сучасні технології (гаджети) - актуальна проблема людства» подана у формі тренінгу. Виховна година спрямована на основні виникнення актуальної проблеми: гаджет-залежності у сучасному молодіжному середовищі. Визначені причини появи симптомів та наслідків цієї залежності, способів формування адекватної самооцінки для профілактики гаджет-залежності сприяє формуванню в підлітків відповідальності за свої вчинки, становленню їх активної життєвої позиції, умінню бути самим собою, аналізувати свої вчинки, давати їм оцінку; виховувати в підлітків високі моральні якості.

 Мета – показати значущість здоров’я для кожного учня та суспільства в цілому.

Задачі: разом з учнями дійти висновку, що здоров’я на 50 відсотків залежить від них самих; сприяти відпрацюванню вміння протистояти шкідливим звичкам та своїм тимчасовим потребам.

            Актуальність роботи:

Сьогодні практично у кожної дитини, починаючи з першого класу, є телефон, планшет і інші гаджети. Проте, при надмірному захопленні інноваційна техніка, яка покликана полегшувати життя в суспільстві, може бути шкідливою для здоров'я. Протистояти гаджетам і інтернету дуже важко!

Сучасні технології (гаджети): доступний спосіб отримання інформації, спосіб розважитися, спосіб самовираження оригінальним аксесуаром.

 Дослідження сучасних учених, спостереження психологів, педагогів свідчать про неоднозначний вплив гаджетів на дітей та підлітків. Ситуація, що склалася, в суспільстві обумовлює необхідність пильної уваги до проблеми з боку системи освіти, а також необхідність вибудовування моделі навчання, що забезпечує безпеку, охорону здоров'я, психологічну підтримку учнем. В зв'язку з цим зростає роль і відповідальність викладача та учбового закладу за вироблення звичок здорового способу життя.

 

Додаток  

 

Га́джет (англ. gadget штуковина, пристосування, пристрій, дрібничка, приблуда) - невеликий пристрій, призначений для полегшення і удосконалення життя людини. Гаджети широко поширені в самих різних сферах: спорт - фітнес-трекери, смарт-браслети, спортивні пристрої, у тому числі і "розумний" одяг; медицина: електронні пластири, трикодери, гідрокоптери, экзоскелети; розваги: смартфони, планшети, музичні плеєри, ігрові приставки, окуляри для доповненої і віртуальної реальності, а також багато що інше. Нині люди активно користуються сучасними технологіямі - гаджетами. Ця активність з кожним роком підвищується швидкими темпами, особливо в Україні, де сучасні технології лише в останнє десятиліття сталі доступні широкому класу населення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година:

«Сучасні технології (гаджети) - актуальна проблема людства»

    Мета: 

  • визначити та проаналізувати основні проблеми  залежності від сучасних технологій (гаджетів, комп’ютерів та інтернет) у молодіжному середовищі;
  • визначити причини появи, симптоми та наслідки цієї залежності, способи формування адекватної самооцінки  для профілактики комп’ютерної і гаджет-залежності.
  • розглянути вплив комп’ютера та мережі INTERNET на соціокультурний розвиток учнівської молоді, дати інформацію про вплив комп’ютерних ігор на організм дитини;
  • сприяти формуванню в підлітків відповідальності за свої вчинки, становленню їх активної життєвої позиції, умінню бути самим собою, аналізувати свої вчинки, давати їм оцінку;
  • виховувати в підлітків високі моральні якості.
  • визначити комп’ютерну та Інтернет  залежність шляхом проведення анкетування.

Форма роботи: тренінг.

Наочність: презентація, мультимедіапроектор, комп’ютер (ноутбук), екран, листи форматів А4, фломастери або ручки.

 

Хід виховної години

Викладач: 

Доброго дня!

Ми зустрічаємося з вами щодня, але в такому складі, в такій якості (у колі друзів) зустрілися уперше. Нам завжди бракує часу поговорити про наболілі питання, тому сьогодні, в колі друзів ми хочемо поговорити про здоровий спосіб життя. Форму бесіди ми вибрали тренінг.

 Тренінг- це урок активної думки і мовної діяльності учнів.

Перш ніж почати нашу розмову давайте ще раз нагадаємо один одному своє ім'я.

Ви усі брали участь в тренінгах. Нагадаємо правила тренінгу.

Правила роботи

Тактовність

Розсудливість

Адекватність

Добровільна участь

Правило однієї піднятої руки

Незалежність

Активність

 

При зустрічі ми вітаємося, тобто бажаємо здоров'я. Давайте візьмемося за руки і побажаємо здоров'я один одному.

 

Викладач:

Комп’ютер увірвався у наше життя стрімко  і з кожним днем стає невід’ємною частиною нашого повсякденного життя. В сучасному світі не вміти користуватись ним все рівно, що не вміти писати або читати.  Сьогодні майже вся діяльність людини супроводжується інноваційними технологіями, які допомагають людині розвиватись та збагачувати свої знання, швидко і оперативне отримувати необхідну інформацію, економити час і раціоналізувати свою діяльність. З появою сучасних технологій людство вийшло на нову сходинку свого розвитку. Саме завдяки інформаційним технологіям є можливість виконати великий обсяг роботи за  менший проміжок часу, що підвищує ефективність професійної діяльності.

 

Вправа 1.  Асоціативний кущ

Учням пропонується дати відповідь на запитання:

«Для мене комп’ютер це …»

(Розваги, спілкування, перегляд фільмів, пошук додаткової інформації, велика бібліотека,  помічник у навчанні….)

Доповідь учня: Сучасне життя та комп’ютер.

 

Викладач:

Важко уявити собі у наш час людину, яка б не користувалася інформаційними технологіями та гаджетами. Вони так глибоко проникли в наше повсякденне життя, що ми вже не знаємо, що робити при їх відсутності.

Ми живемо у світі, де комп'ютер, планшет, смартфон, мобільний телефон вважаються такою ж звичною річчю, що і електричне освітлення, телевізор і машина. Але дорослі намагаються обмежити час, який діти проводять за електронікою, мотивуючи це тим, що гаджети шкідливі і викликають звикання і залежність.       

В результаті проникнення комп’ютерів та Інтернету в повсякденне життя людини з`явилися і хвороби, про які ще кілька років тому ніхто не знав – це комп’ютерна, Інтернет та гаджет-залежності.

 

Вправа 2. «Позитив та негатив»

Мета: з’ясувати уявлення учнів про позитивні та негативні сторони при користуванні комп’ютером

Учасники діляться на дві групи:

  • перша група  вказує про позитивні наслідки використання комп’ютерів;
  • друга  група — про негативні наслідки використання комп’ютерів;

(відповіді необхідно обґрунтувати)

 

 Доповідь учня: Розвиток комп’ютерної залежності. Ігроманія.

 

Викладач: 

Розглянемо загальні ознаки комп’ютерної залежності

Психологічні симптоми:

  • Людині важко самостійно відірватись від роботи або гри на комп’ютері;
  • Якщо хтось або щось відволікає від комп’ютера, людина відчуває сильне роздратування;
  • Прийшовши додому або прокинувшись зі сну першим ділом вмикає комп’ютер;
  • Нездатність спланувати завершення сеансу роботи або гри (ще трошки, ще 5 хвилин);
  • Час проведений за комп’ютером змушує залежного відкласти  або ігнорувати домашні справи, роботу, навчання, зустрічі, домовленості;
  • Постійний пошук грошей на  придбання ігор, обладнання, оплати Інтернету;
  • Завжди є пояснення і виправдання власної пристрасті перед іншими. Дитина обманює, дорослий імітує бурну діяльність;
  • Відчуття емоційного піднесення, ейфорії під час роботи на комп’ютері;
  • Справи поза  комп’ютером викликають пригнічений стан (абстиненція);
  • Обговорюється комп’ютерна тематика завжди і зі всіма, хто щось розуміє з даного питання.

Фізичні симптоми:

  • Зап’ястний тунельний синдром — оніміння та зниження чутливості пальців;
  • Сухі очі;
  • Головні болі (схожі на мігрень);
  • Болі у спині;
  • Недотримання гігієни;
  • Розлади сну.
  • Нехтування власним здоров’ям, гігієною, сном на користь часу, який проведено за комп’ютером.
  • Готовність нерегулярно харчуватись випадковою або одноманітною їжею, не відволікаючись від комп’ютера;

 

Доповідь учня: Медичні аспекти   користування комп’ютером

 

Викладач: 

Розлянемо перші признаки  залежності дитини/підлітка:

  • пропуски занять через ком­п’ютерну гру чи віртуальне спілкування в мережі Інтернет;
  • просиджування за комп’ютером  уночі;
  • приймання їжі за комп’ютером;
  • відсутність інших захоплень, крім комп’ютерних ігор; та  віртуальних пошуків у мережі Інтернет
  • віддавання переваги віртуальному спілкуванню;
  • загальний час, проведений за комп’ютером та у мережі, перевищує час виконання домашніх завдань, прогулянок, спілкування з батьками і однолітками, інших захоплень;
  • дитина не уявляє, чим себе зайняти, коли комп’ютер зламався;
  • конфлікти з батьками та їх шантажування у відповідь на заборону проводити час за комп’ютером.

 

    Вправа 3. 

Проведення анкетування на тему: «Проблема комп’ютерної та Інтернет залежності у молодіжному середовищі».

 

Анкета на визначення комп’ютерної та інтернет-залежності.

Відповіді даються за п’ятибальною шкалою: 1 – дуже рідко, 2 – іноді, 3 – часто, 4 – дуже часто, 5 – завжди

 

1. Як часто Ви виявляєте, що затрималися в мережі довше, ніж задумували?

2. Як часто Ви закидаєте свої домашні обов’язки, щоб провести більше часу в мережі?

3. Як часто Ви користуєтесь Інтернетом?

4. Як часто Ви будуєте нові відносини з друзями по мережі?

5. Як часто Ваші батьки скаржаться з приводу кількості часу, що Ви проводите в мережі?

6 . Як часто через час, проведений в мережі страждає Ваша освіта чи робота?

7 . Як часто Ви перевіряєте електронну пошту або соц.мережі, перш ніж зайнятися чимось іншим?

8 . Як часто страждає Ваша ефективність або продуктивність в роботі через використання Інтернету?

9 . Як часто Ви приховуєте або обманюєте, якщо Вас запитують про те, що Ви робили в мережі?

10 . Як часто Ви відсуваєте на другий план неприємні думки про своє життя , замінюючи їх заспокійливими думками про Інтернет?

11. Як часто Ви відчуваєте приємне передчуття від майбутнього виходу в мережу?

12. Чи боїтеся Ви, що життя без Інтернету стане нудним і порожнім?(на скільки балів від 1 до 5)

13. Як часто Ви роздратовані, кричите, якщо щось відриває Вас, коли Ви знаходитесь в мережі?

14 . Як часто Ви втрачаєте сон, коли пізно перебуваєте в мережі?

15. Як часто Ви відчуваєте, що поглинені Інтернетом, коли не перебуваєте в мережі , або уявляєте, що Ви там?

16 . Як часто Ви кажете слова «ще пару хвилин …» , коли перебуваєте в мережі?

17. Як часто Ви намагаєтеся безуспішно урізати час перебування в мережі?

18 . Як часто Ви намагаєтеся приховати кількість часу перебування в мережі?

19 . Як часто Ви віддаєте перевагу перебувати в мережі замість того, щоб зустрітися з людьми?

20 . Як часто Ви відчуваєте пригніченість, поганий настрій, нервуєте, коли Ви не в мережі, що незабаром зникає, варто Вам вийти в Інтернет?

 

При сумі балів 40-69 варто враховувати серйозний вплив Інтернету на ваше життя.

При сумі балів 75 і вище, у Вас з високою часткою ймовірності розвинена комп’ютерна залежність і Вам необхідна допомога фахівця.

На скільки ти залежний від комп’ютера та мережі Інтернет?

Сума балів

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Або інший тест на визначення  комп’ютерної та Інтернет-залежності, який

розробила Кімберлі Янг— провідний спеціаліст США у вивченні інтернет-залежності

Анкета Кімберлі Янг.

 

Дайте відповідь  «Так» або  «Ні».

1. Чи відчуваєте Ви занепокоєння через відсутність комп’ютера або Інтернету?

2. Чи відчуваєте Ви  потребу в збільшенні  часу для роботи за комп’ютером або перебуванню в Мережі Інтернет?

3. Чи були у Вас невдалі спроби контролювати, обмежувати  або припинити використання комп’ютера або Інтернету.

4. Чи  відчуваєте Ви  себе  втомленим, пригніченим або  роздратованим  при  спробі  обмежити або припинити користування комп’ютером або Інтернетом?

5. Чи сиділи Ви за комп’ютером або знаходились в on-line більше ніж планували?

6. Чи були у Вас випадки коли  ви могли отримати проблеми на роботі, навчанні або іншій сфері через надмірне користування комп’ютером або  Інтернетом?

7. Чи траплялось вам приховувати членам сім’ї, друзям або іншим людям час проведення за комп’ютером або у Мережі?

8. Чи використовуєте Ви комп’ютер або Інтернет за для того, щоб уникнути проблем або поганого настрою  (почуття безпорадності, провини, роздратування, депресії).

Якщо опитуваний дає 5 або більше позитивних відповідей, то він вважається  залежним.

 

   Викладач: 

Отже, ми бачимо, що саме ця проблема на сьогоднішній день є досить актуальною.

Для її профілактики хочеться запропонувати кілька порад, що стануть вам у пригоді:

  • Обмежувати час перебування за комп’ютером – до 30 хв, після чого треба змінити вид діяльності;
  • Установити часовий закон не грати перед сном, після їжі й поки не виконані домашні завдання та справи;
  • Контролювати зміст ігор, не допускаючи сюжетів насилля, жорстокості, з елементами культових ритуальних обрядів та образами нечисті;
  • Частіше гуляти з друзями, не забувати, що реальне спілкування важливіше і корисніше  від віртуального;
  • Принципово не їсти за комп’ютером;
  • Навчитись правильно ставитись до комп’ютера: як до технічного пристрою, за допомогою якого можливо отримати знання і навички, а не як до засобу отримання емоцій.

 

А також, якщо ви все-таки вирішили посидіти за комп’ютером, слід дотримуватись таких правил безпеки:

1. Комп’ютер потрібно розташувати в кутку чи задньою стінкою до стіни.

2. У приміщенні, де працює комп’ютер, необхідне щоденне вологе збирання. Тому підлогу в кімнаті не треба накривати килимом.

3. До і після роботи на комп’ютері слід протирати екран спеціальними серветками.

4. Вважають, що наші зелені друзі – кактуси – також допомагають зменшити негативний вплив комп’ютера.

5. Не забувайте частіше провітрювати кімнату. Акваріум або інші ємності з водою збільшують вологість повітря.

 

  Вправа 4. «Як би ви вчинили?»

Мета: на прикладі конкретних ситуацій навчити молодь оцінювати ступінь ризику потрапляння у залежність від ігор та Інтернету.

 

Учні об’єднуються у дві групи. Кожна отримує картки з описом ситуації та відповідає на запитання до них. Після того, як обидві групи закінчили обговорення, необхідно зробити  підсумки.

 

    Ситуація 1. Ваш найкращий друг Юрій проводить багато часу у залах гральних ав­томатів, або (якщо не може собі цього доз­волити) грає у дворі з підлітками в азартні ігри, часто на гроші або речі.

Запитання:

1.Що б ви зробили у такій ситуації? На­пишіть шляхи, які б ви використали під час розмови з ним.

2.Чи повинні ви розповісти батькам про залежність їхнього сина? Якщо «так» (або «ні»), то чому?

3.Чи потрібно відвести Юрія до лікаря чи психолога, який допоміг би йому подо­лати цю залежність?

 

    Ситуація 2. Максим пропонує піти Дмитру на вулицю погуляти з друзями о десятій годині ранку. Дмитро відмовляє другові, кажучи, що він ще не виспався, бо до четвертої «зависав» у Інтернеті.

Запитання:

1.Чи має Максим розповісти другові про шкоду для здоров’я, яку викликає постійна робота за комп’ютером, не кажучи вже про «зависання» в Інтернеті?

2.Як ви вважаєте, чи налякає Дмитра ін­формація про втрату друзів?

3. Як треба вчинити друзям Дмитра, щоб він перестав сидіти в Інтернеті вночі?

Вправа 5. «Робінзон Крузо»

Давайте зараз усі уявимо, що ми на безлюдному острові, й по рації  ви можете замовити щось із запропонованого списку, тільки одне і через певний проміжок часу (через годину, день, тиждень, місяць, рік).

 

   Викладач: 

І на останок, послухайте короткі історії, що трапились із залежними людьми:

«Сімнадцятилітній  юнак забив своїх батьків залізними прутами, бо вони не пускали його в комп’ютерний клуб. Убивство скоїв підліток зі своїм приятелем. За їхнім задумом цей злочин мав покласти початок серії убивств у місті: горе-гравці збиралися грабувати й убивати батьків інших фанатів комп’ютерних ігор».

 

Двоє підлітків розстріляли дванадцять однокласників, вчителя і поранили ще кілька  людей, розкидаючи саморобні гранати. Після  цього покінчили життя самогубством. У знятому перед тим фільмі один з них говорить, що відбуватиметься щось на зразок Doom.

 

Двадцятидворічний житель Таїланду вмер під час гри в Counter-Strіke. Відпрацювавши зміну на заводі, він пішов до Інтернет – клубу, а щоб зайве не відриватися від комп’ютера, закупив по дорозі провізію. Друзі знайшли його в критичному стані тільки наступного дня. Молоду людину доставили в лікарню, однак було вже пізно і він помер не приходячи до тями. Причиною смерті стала серцева недостатність — геймер просто перехвилювався під час гри.

 

Двадцятидворічний безробітний китаєць украв у матері 2900 юанів  (майже 300 доларів), що збирався витратити на комп’ютерний клуб. Коли мати влаштувала своєму чаду скандал, той її просто отруїв. Батько нещасного знайшов труп дружини через півтора місяці після вбивства в шухляді для білизни. Убивцю страчено.

 

Двоє  геймерів випадково зустрівшись у реальному житті почали з’ясовувати стосунки які згодом перетворилися у бійку в  результаті якої одного було забито на смерть. Винуватця засудили до 8 років обмеження свободи.

 

Викладач:

Кожен з вас зробіть свої висновки.  Але якщо пройдений тест показав, що існує ймовірність залежності, то можливо варто серйозно задуматись?

 Можливо потрібно більше часу гуляти з друзями, читати книги, прогулюватись по свіжому повітрі, вести здоровий спосіб життя, а не сидіти за комп’ютером і псувати своє здоров’я.

 

Який висновок ви можете зробити із нашої сьогоднішньої зустрічі?

Рефлексія… (учні виказують свої думки):

  • Без комп’ютерів у сучасний час не обійтися, тим паче, що вони проникли майже во всі сфери людської діяльності
  • Гаджети мають як позитивні риси їх використання, так і негативні
  • Сучасні технології – це здорово, але в міру!
  • Реальний друг краще віртуальних двох.
  • «Цей світ чудовий, але не забути б мені повернутися»

 

Домашнє завдання: попробувати хоча б 1 день прожити без комп’ютера та інтернету. Після цього зробити висновок, про вплив його на ваше життя.

 

Дякую за увагу!

Нехай вам щастить!

 

 

Джерела інформації:

 

1) Стаття «Диагноз: Гаджет-зависимость» [Електронний ресурс] Автор: А.Н. Савин.   http://zdr.ru/articles/diagnoz-gadzhet-zavisimost

2) Стаття «Есть ли жизнь без гаджетов?» [Електронний ресурс] Автор: Е.В. Мурашова. http://www.psychologos.ru/articles/view/est_li_zhizn_bez_gadzhetov_

vop_zn__kompyuternaya_zavisimost

3)https://www.menobr.ru/article/40017-klassnyy-chas-zavisimost-detey-i-podrostkov-ot-kompyuternyh-igr

4)https://infourok.ru/issledovatelskaya-rabota-vliyanie-sovremennih-gadzhetov-na-shkolnikov-1271890.html

5)http://grunin.com.ua/statia

6)http://www.m24.ru/m/articles/113556

7)http://qkempek.livejournal.com/2270443.html

8)http://vk.com/away.php

9)http://mel.fm/2016/01/06/screen

Презентація до виховної години «Сучасні технології (гаджети) актуальна

 проблема людства»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Карпюк Інна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 червня 2019
Переглядів
4273
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку