Виховна година на тему "У світі казки чарівної"

Про матеріал

Виховна година для учнів початкових класів на тему "У світі казки чарівної". Презентація до виховної години - в наступному файлі.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(вікторина – презентація)


У  КРАЇНІ  КАЗОК

(вікторина – презентація)

Мета: розширити знання учнів про казки; розвивати спостережливість,  увагу, пам’ять; виховувати інтерес до читання, до казок.

Хід заняття:

  1. Організація класу
  2. Мотивація діяльності учнів

Існує книг багато на землі.

Вони цікаві, мудрі, гарні.

Та кожен з нас, дорослий чи малий,

Всяк казочку читати полюбляє.

У казці звірі мову мають,

Дерева розмовляють, мов живі.

Добро і правда завжди зло долають,

Тому і люблять казку діти всі.

Казочко, казочко, ти приходь до нас,

Завітай любесенько у наш 1 клас.

В країну казок підемо я і ти,

У казці всім цікаво побувати.

  1. Конкурсна програма

Сьогодні ми з вами будемо грати – складати пазли. Але для того, щоб відкрити фрагмент пазлу, потрібно буде виконати завдання. Наприкінці на вас чекає сюрприз!

Фрагмент 1 «Що в торбинці?»

Кому з героїв казок належать ці речі?

  • Золоте яйце («Курочка Ряба»).
  • Половинка горіха («Дюймовочка»).
  • Капелюшок («Червона шапочка»).
  • Дзеркальце («Білосніжка та сім гномів»).
  • Колосок («Колосок»).

Фрагмент 2 «Казкова забава»

Пригадайте казку про Попелюшку. Я зараз вам буду називати героїв казок та різні казкові речі, якщо вони є в цій казці – ви плескаєте в долоньки, якщо ні – мовчите.

Принц

Король

Солдат

Попелюшка

Баба Яга

Гуси-лебеді

Добра Фея

Соловей-розбійник

Злі сестри

Чорт

Дід

Дідова дочка

Зла мачуха

Кришталевий черевичок

Фрагмент 3 «Хто я? Що я?»

Упізнайте казкового героя за його розповіддю про себе.

Казка 1

«Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі так само добрі, як мої Дідусь та Бабуся. Але виявилося, що у цьому світі мешкають і злі, і жорстокі, і хитрі…» (Колобок , «Колобок»)

Казка 2

«Оце так хвіст у цієї Мишки! Не зрівняти його ані з кулаком Дідуся, ні з кулаком Бабусі. Й треба ж було цій Мишці вибігти  з нірки … » («Курочка-Ряба»)

Казка 3

«Моя бабуся  живе сама в лісі , півгодини ходу від села буде. Одного разу вона захворіла. Взяла я шматок пирога  і я пішла її провідати. Та не послухалася мами – не звертати з дороги і звернула прямо в лісові хащі…» (Червона шапочка, «Червона Шапочка»)

Казка 4

«Я, звичайно ладна була виконати всі її побажання. Бо її чоловік врятував мені життя. Але, кінець кінцем, я зрозуміла: чим більше людині давати, тим більше вона хоче. Ось і доводиться таким людям залишатися у розбитого корита…» (Золота рибка, «Казка про рибака та рибку»)

 Казка 5

 «Ви гадаєте мені приємно жити з такою хазяйкою? Моя біда (а можливо й не біда) в тому, що я не можу брехати. Завжди їй всю правду розповідаю, за це мені й дістається: вона або кричить на мене, або кидає, або погрожує, що розіб'є. Але коли їй подобається, що я кажу, вона погладжує мою ручку і довго-довго дивиться у мене…» (Дзеркало, «Білосніжка»)

Казка 6

«Я з соломи зроблений,  смолою засмолений, мене дід зробив, смолою засмолив. А баба пасти водила…» («Солом 'яний бичок»)

Фрагмент 4 «Виправ помилки»

Прослухайте уважно уривки з казок і скажіть, що в них переплуталося.

  • «Жила-була на світі дівчинка. Звали її Зелена Шапочка. Покликала її тітонька  і попрохала :

- Піди до дідуся і віднеси йому  футбольний м’яч і кеди.

- Добре!- сказала Жовта Кепочка,  узяла булочки і пішла».

  • «Жила-була Коза. І було у неї семеро гарненьких маленьких кошенят. Одного разу зібралась вона до лісу і говорить своїм пухнастим діточкам:

- Кошенята мої, піду-но я на ставок, наловлю для вас рибки. А ви будьте пильні!»

Фрагмент 5 «Швидкісний потяг»

А зараз вам потрібно буде швидко назвати другу частину імені казкового героя.

Тато (Карло)

Крокодил (Гена)

Дід (Мороз)

Муха (Цокотуха)

Вінні (Пух)

Соловей (Розбійник)

Черепаха (Тортила)

Поштар (Пєчкін)

Баба (Яга)

Кіт (у чоботях, Матроскін, Леопольд)

Фрагмент 6 «Упізнай казку»

З якої казки взято уривок?

  • «Баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку…» («Ріпка»)
  • «Я не пила , я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку…» («Коза-дереза»)
  • «А мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, впало та й розбилося.» («Курочка Ряба»)
  • «Уліз ведмідь – семеро стало…» («Рукавичка»)
  • «В одного чоловіка був кіт, старий такий, що вже не здужав і мишей ловити. От хазяїн його взяв і вивіз у ліс. Покинув його, а сам поїхав додому. Сидить кіт, коли це підходить до нього Лисичка». («Пан Коцький»)
  • «... От одного разу пішла жінка на річку прати, коли ж котиться горошинка по дорозі. Жінка підняла горошинку та й з'їла. А згодом народився в неї синок...» («Котигорошко»)

Фрагмент 7 «Телеграма»

  • Приїхати не зможу, бо тато не зробив мені човник та весельце. («Івасик-Телесик»)
  • Дуже хотілося б потрапити до вас, але соромно своєї гидкої зовнішності. («Гидке каченя»)
  • Терміново викликали лікувати звірів у Африку. Не встигну повернутися. (Лікар Айболить)
  • Дуже засмучена, мишка випадково розбила яєчко, прийти не зможу. (Курочка Ряба)
  • Прибути до вас не можу. Мене викрала Лиска.  (Півник «Котик і півник»)
  • Вигнав дід мене із хати, іншу я пішла шукати. (Коза–Дереза)
  • Моя риболовля закінчилася погано. Мене побили, а хвіст опинився в ополонці. (Вовк-панібрат «Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат»)
  • Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжників. ( Падчерка «12 місяців»)
  1.  Перегляд мультфільму «Пригоди Котигорошка та його друзів»

(завантажити можна за адресою: https://www.youtube.com/watch?v=emVe3ZDy_xA&list=PLIgO4GkO-vs9r3k2bO99Bk-CVT33fWFfp)

Після виконання всіх завдань відкривається зображення Котигорошка. У якості сюрпризу для дітей – перегляд мультфільму.

  1.  Підсумок заняття

1

 

docx
Додано
12 липня 2018
Переглядів
1796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку