Виховна година для учнів початкових класів на тему "У світі казки чарівної". Презентація до виховної години - в наступному файлі.
(вікторина – презентація)
У КРАЇНІ КАЗОК
(вікторина – презентація)
Мета: розширити знання учнів про казки; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять; виховувати інтерес до читання, до казок.
Хід заняття:
Існує книг багато на землі.
Вони цікаві, мудрі, гарні.
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Всяк казочку читати полюбляє.
У казці звірі мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі.
Добро і правда завжди зло долають,
Тому і люблять казку діти всі.
Казочко, казочко, ти приходь до нас,
Завітай любесенько у наш 1 клас.
В країну казок підемо я і ти,
У казці всім цікаво побувати.
Сьогодні ми з вами будемо грати – складати пазли. Але для того, щоб відкрити фрагмент пазлу, потрібно буде виконати завдання. Наприкінці на вас чекає сюрприз!
Фрагмент 1 «Що в торбинці?»
Кому з героїв казок належать ці речі?
Фрагмент 2 «Казкова забава»
Пригадайте казку про Попелюшку. Я зараз вам буду називати героїв казок та різні казкові речі, якщо вони є в цій казці – ви плескаєте в долоньки, якщо ні – мовчите.
Принц
Король
Солдат
Попелюшка
Баба Яга
Гуси-лебеді
Добра Фея
Соловей-розбійник
Злі сестри
Чорт
Дід
Дідова дочка
Зла мачуха
Кришталевий черевичок
Фрагмент 3 «Хто я? Що я?»
Упізнайте казкового героя за його розповіддю про себе.
Казка 1
«Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі так само добрі, як мої Дідусь та Бабуся. Але виявилося, що у цьому світі мешкають і злі, і жорстокі, і хитрі…» (Колобок , «Колобок»)
Казка 2
«Оце так хвіст у цієї Мишки! Не зрівняти його ані з кулаком Дідуся, ні з кулаком Бабусі. Й треба ж було цій Мишці вибігти з нірки … » («Курочка-Ряба»)
Казка 3
«Моя бабуся живе сама в лісі , півгодини ходу від села буде. Одного разу вона захворіла. Взяла я шматок пирога і я пішла її провідати. Та не послухалася мами – не звертати з дороги і звернула прямо в лісові хащі…» (Червона шапочка, «Червона Шапочка»)
Казка 4
«Я, звичайно ладна була виконати всі її побажання. Бо її чоловік врятував мені життя. Але, кінець кінцем, я зрозуміла: чим більше людині давати, тим більше вона хоче. Ось і доводиться таким людям залишатися у розбитого корита…» (Золота рибка, «Казка про рибака та рибку»)
Казка 5
«Ви гадаєте мені приємно жити з такою хазяйкою? Моя біда (а можливо й не біда) в тому, що я не можу брехати. Завжди їй всю правду розповідаю, за це мені й дістається: вона або кричить на мене, або кидає, або погрожує, що розіб'є. Але коли їй подобається, що я кажу, вона погладжує мою ручку і довго-довго дивиться у мене…» (Дзеркало, «Білосніжка»)
Казка 6
«Я з соломи зроблений, смолою засмолений, мене дід зробив, смолою засмолив. А баба пасти водила…» («Солом 'яний бичок»)
Фрагмент 4 «Виправ помилки»
Прослухайте уважно уривки з казок і скажіть, що в них переплуталося.
- Піди до дідуся і віднеси йому футбольний м’яч і кеди.
- Добре!- сказала Жовта Кепочка, узяла булочки і пішла».
- Кошенята мої, піду-но я на ставок, наловлю для вас рибки. А ви будьте пильні!»
Фрагмент 5 «Швидкісний потяг»
А зараз вам потрібно буде швидко назвати другу частину імені казкового героя.
Тато (Карло)
Крокодил (Гена)
Дід (Мороз)
Муха (Цокотуха)
Вінні (Пух)
Соловей (Розбійник)
Черепаха (Тортила)
Поштар (Пєчкін)
Баба (Яга)
Кіт (у чоботях, Матроскін, Леопольд)
Фрагмент 6 «Упізнай казку»
З якої казки взято уривок?
Фрагмент 7 «Телеграма»
(завантажити можна за адресою: https://www.youtube.com/watch?v=emVe3ZDy_xA&list=PLIgO4GkO-vs9r3k2bO99Bk-CVT33fWFfp)
Після виконання всіх завдань відкривається зображення Котигорошка. У якості сюрпризу для дітей – перегляд мультфільму.
1