Виховна година "Неси добро у світ природи"

Про матеріал
Мета: • навчальна: формувати в учнів початкових класів розуміння єдності природи, залежності існування всього живого від стану навколишнього середовища; учити висловлювати свої думки, враження, почуття; • розвивальна: розвивати естетичні почуття, образне мовлення і мислення; • виховна: виховувати любов і бережне ставлення до природи; • корекційна: розвиток в учнів інтелектуальної, емоційно-вольової, мотиваційної, рухової сфери особистості, пізнавальних інтересів, навчальних здібностей.
Перегляд файлу

Краматорська спеціальна загальноосвітня школа-iнтернат I-II ступенів №18 Донецької обласної ради

 

 

 

 

 

 

Година спілкування

 

 

«Неси добро у світ природи»

 

 

Підготувала:

вихователь І кваліфікаційної категорії Кушнір А.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

Краматорськ

Мета:

  •                 навчальна: формувати в учнів початкових класів розуміння єдності природи, залежності існування всього живого від стану навколишнього середовища; учити висловлювати свої думки, враження, почуття;
  •                 розвивальна: розвивати естетичні почуття, образне мовлення і мислення;
  •                 виховна: виховувати любов і бережне ставлення до природи;
  •                 корекційна: розвиток в учнів інтелектуальної, емоційно-вольової, мотиваційної, рухової сфери особистості, пізнавальних інтересів, навчальних здібностей.

Обладнання: плакати із висловлюваннями про природу, запис голосів птахів, виставка художньої літератури про природу, картинки із зображенням рослин і тварин.


Хід заходу

Вступна бесіда.

- Яке довге для нас всіх слово – Батьківщина? Вона у людини  - одна, без неї людина – немов дерево без коріння.

- Як ви вважаєте, яке найбільше багатство нашої країни? (Природа)

- Чому ви так вважаєте?

  •                   Сьогодні ми з вами будемо говорити про наше ставлення до природи. Ми зазирнемо у світ довкілля, будемо вчитися ще більше оберігати його. Визначимо гасло нашого заходу. Для цього складемо його з окремих слів.

світ     у     Неси    добро     природи

ІІІ. Проведення заходу.

  •                   Відгадайте загадку.

Де вона проходить –

Там травиця сходить,

Квіти розцвітають,

Соловї співають.

Відгадали, хто вона,

Ця красуня чарівна? (Весна)

  •                   Прийшла весна до нас із дарунками. Вона принесла нам чарівну квітку з білими пелюстками. На зворотному боці кожної пелюстки є завдання, яке треба виконати.

Перша пелюстка пропонує нам поговорити про весняні квіти. Особливо багато радості приносять людині квіти навесні – вони першими радіють теплу і світлу. Весна пропонує нам загадки про весняні квіти.

  •                   Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку. (Пролісок)

  •                   Хто з вас, діти, нас не знає?

Ми у лісі проживаєм,

Маєм гарні сині очка,

Називаємось…(Дзвіночки)

  •                   В лісі весняної днини

І рожеві, й світло-сині

Пахнуть медом – пянким трунком –

Квіти лісові - …(Медунка)

  •                   Навесні розквітає

І дрімоту наганяє,

А сама не спить,

Синім цвітом манить. (Сон-трава)

  •                   Ми дзвіночки білосніжні,

Аромат в нас ніжний-ніжний. (Конвалія)

  •                   Молодці, відгадали всі загадки нашої гості Весни. А ще вона принесла нам листи від першої весняної квіточки – проліска.

Як задзвенить весна здаля

І ледь прогріється земля,

Я відкриваю очі голубі

І посміхаюсь, дивосвіт, тобі!

Низенько наді мною нахилися,

До мене ти очима доторкнися.

Свою я подарую просинь

Усім, хто лиш мене попросить.

Тільки не рви, мене, благаю,

Я землю й світ цей звеселяю.

  •                   Це прохання весняної квіточки комусь видається дивним, але рослини збагачують нашу атмосферу киснем. Людина здавна використовувала їх для лікування різних хвороб, виготовляючи з них ліки. Зриваючи квіти без потреби, людина заподіює зло не тільки їм, а й собі. Адже в природі все взаємопов’язано.

Наше довідкове бюро «Природа» повідомляє:

  •                   Щохвилини на планеті Земля знищується понад 50 гектарів лісу.
  •                   Щогодини зникають 5-6 видів рослин чи тварин.
  •                   Діти, що ми повинні робити, щоб зберегти наших зелених друзів?

Друга пелюстка пропонує нам здійснити подорож до лісу.

  •                   Ви коли - небудь чули, як дзвенить у лісі тиша? Ви бачили, як квітне під ногами лісовий килим із перших весняних квітів? Кожен з нас бачить, але не кожна людина вміє слухати. Пропоную вам послухати голос лісу (звучить запис) і вірш нашої гості.

Шумить ліс, дні і ночі не вгавають –

Пісні про щось там про своє співають.

І кожна в нім травинка і листок

Свій має неповторний голосок.

Тихенько ллється музика жива –

Струмочок лісовий в траві співають.

Аж раптом загуділи десь баси –

Дерев старих лунають голоси.

І я збираю в лісі не квітки –

Приношу із собою пісеньки.

  •                   Які картини намалювала ваша уява?

Пропоную вам уважно послухати інформацію, яку підготували ваші товариші із довідкового бюро про деякі дерева та кущі.

Під час розповідей демонструються картинки із зображенням рослин.

Третя пелюстка пропонує нам з вами звернутися до скарбнички народної мудрості. З рослинами у народі пов’язано багато прикмет. Ось деякі з них.

(показ зображення рослин)

  •                 Якщо на сосні багато шишок, буде добрий урожай ячменю.
  •                 Якщо навесні рясно зацвіли проліски, то восени добре вродить картопля.
  •                 Рясно цвіте горобина – на добрий врожай льону.
  •                 Чорна бузина достигла раніше, ніж звичайно, - чекай холодної зими.
  •                 Коли цвіте черемха, завжди холодно.
  •                 Якщо влітку цвіте багато дикої моркви, то наступна зима буде теплою.
  •                 Рясна роса вранці – на сонячну погоду.

Конюшина лише розправить листя – теплий дощик буде литися.

Прислівя про рослини.

  •                 Багато лісу - не губи, мало лісу – бережи, нема лісу – посади.
  •                 Ліс не школа, а всіх навчить.
  •                 Рослинність – землі окраса.
  •                 Гай і водиця – брат і сестриця.
  •                 По лісу ходи – під ноги гляди.
  •                   Пропоную вам, діти, уявити себе квітами. Наш вірш перетворимо на маленьку виставу.

Ми квіти весняні, (діти присідають)

З-під листя виходимо, (встають)

Голівки підводимо

І руки-листочки до сонця ясного. (підводять голови, піднімають руки вгору)

Нас вітерець нахиляє (нахиляються в різні боки)

І на місця підганяє. (сідають за парти)

Четверта пелюстка принесла нам звістку від птахів та комах. Вони просять нас про допомогу. Як ви гадаєте, що ми з вами повинні зробити, щоб птахи не тільки звеселяли нас своїм співом, а й поїдали шкідливих комах, оберігаючи рослини?

Зараз ми з вами пограємо. Утворіть дві команди. Зараз ви називатимете по черзі: одна – птахів, а друга – комах. Команду – переможницю чекає приз від нашої гості Весни.

П’ята пелюстка має таке завдання: треба розгадати кросворди і з ключових слів скласти речення.

Кросворд 1.

  1.               Білокоре дерево. (береза)
  2.               Тварина, що має найдовшу шию. (жирафа)
  3.               Рідина, без якої неможливе життя на землі. (вода)
  4.               Місце, де рослини і тварини охороняються людьми. (заповідник)
  5.               Як назвати одним словом все, що нас оточує? Яке слово виділене у цьому кросворді?(природа)

Кросворд 2.

  1.               Голубі очі нашої планети. (водойми)
  2.               У Червоній книзі вони розміщені на зелених сторінках. (рослини)
  3.               Без нього ми не можемо прожити й кількох хвилин. (повітря)
  4.               Щоб утворився 1 см цього шару, потрібно понад 100 років. (грунт)
  5.               Храм лісу. (гай)
  •                   Яке ключове слово утворилося? (врятуй)
  •                   Яке речення можна скласти із цих ключових слів? (Врятуй природу)
  •                   До чого нас закликає природа? Чому треба її рятувати?

Шоста пелюстка пропонує нам поміркувати над тим, як можна захистити природу.

Наше довідкове бюро повідомить лише кілька фактів.

  •                   Зі зникненням лісів зникають рослини і тварини. Зникнення одного виду рослин може призвести до зникнення від 10 до 30 видів комах.
  •                   За три з половиною століття з планети Земля зникло 46 видів ссавців і 150 видів птахів.
  •                   Мурахи розпушують грунти. За один сезон вони знищують до 5 мільйонів комах-шкідників. Один гектар лісу можуть урятувати 2 діючих мурашники.
  •                   Люди почали усвідомлювати необхідність збереження природи ще за 2 тисячі років до нашої ери, у Вавилоні.
  •                   Діти, пропоную вам виконати наступні завдання і визначити певні правила.

Завдання 1. Діти прийшли до лісу. Дівчата рвуть великі букети. Хлопці розпалили вогнище. Діти залишили у лісі багато сміття, не загасили вогнище. Які правила вони порушили?

Завдання 2. Люди відпочивали біля річки. Рибалки глушили рибу динамітом. Маленьку рибу викинули в річку, а велику взяли на юшку. Викинули в річку сміття, на березі залишили биті пляшки. Помили в річці мотоцикли й машини.

  •                   Що можна порадити таким відпочивальникам?
  •                   Можна багато говорити про те, як оберігати довкілля, як нести добро у світ природи. Але від нас із вами залежить дуже і дуже багато. Наше з вами ставлення до природи – це зелені ліси, чисті річки й водойми, живі тварини і комахи, чисте повітря, спів пташок.

Про захист природи можна багато й гарно говорити. Та краще розкажіть, що ви зробили для того, аби допомогти рослинам, звірам і птахам.

Наближається до завершення наша зустріч. У нашої Весни на чарівній квітці залишилася лише одна пелюстка. На цій сьомій пелюстці Весна підготувала для вас домашнє завдання.

Завдання 1. Підготувати книжки – саморобки з прислів’ями, народними прикметами, віршами, загадками про природу.

Завдання 2. Взяти участь у конкурсі малюнків «Природа рідного краю».

Завдання 3. Знати самим і дотримуватися правил поведінки у лісі, біля річки, роз’яснювати ці правила молодшим дітям, одноліткам.

Висновок. Любі діти, любіть і оберігайте природу. Ваша любов і турбота збережуть природу, а отже, і життя на планеті Земля. Нехай добром будуть сповнені ваші серця. Творіть добрі справи щодня і завжди!

1

 

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, 2 клас, Виховна робота
НУШ
Інкл
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
1129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку