Краматорська спеціальна загальноосвітня школа-iнтернат I-II ступенів №18 Донецької обласної ради
Година спілкування
«Неси добро у світ природи»
Підготувала:
вихователь І кваліфікаційної категорії Кушнір А.М.
Краматорськ
Мета:
Обладнання: плакати із висловлюваннями про природу, запис голосів птахів, виставка художньої літератури про природу, картинки із зображенням рослин і тварин.
Хід заходу
Вступна бесіда.
- Яке довге для нас всіх слово – Батьківщина? Вона у людини - одна, без неї людина – немов дерево без коріння.
- Як ви вважаєте, яке найбільше багатство нашої країни? (Природа)
- Чому ви так вважаєте?
світ у Неси добро природи
ІІІ. Проведення заходу.
Де вона проходить –
Там травиця сходить,
Квіти розцвітають,
Солов’ї співають.
Відгадали, хто вона,
Ця красуня чарівна? (Весна)
Перша пелюстка пропонує нам поговорити про весняні квіти. Особливо багато радості приносять людині квіти навесні – вони першими радіють теплу і світлу. Весна пропонує нам загадки про весняні квіти.
Синім цвітом серед гаю
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку. (Пролісок)
Ми у лісі проживаєм,
Маєм гарні сині очка,
Називаємось…(Дзвіночки)
І рожеві, й світло-сині
Пахнуть медом – п’янким трунком –
Квіти лісові - …(Медунка)
І дрімоту наганяє,
А сама не спить,
Синім цвітом манить. (Сон-трава)
Аромат в нас ніжний-ніжний. (Конвалія)
Як задзвенить весна здаля
І ледь прогріється земля,
Я відкриваю очі голубі
І посміхаюсь, дивосвіт, тобі!
Низенько наді мною нахилися,
До мене ти очима доторкнися.
Свою я подарую просинь
Усім, хто лиш мене попросить.
Тільки не рви, мене, благаю,
Я землю й світ цей звеселяю.
Наше довідкове бюро «Природа» повідомляє:
Друга пелюстка пропонує нам здійснити подорож до лісу.
Шумить ліс, дні і ночі не вгавають –
Пісні про щось там про своє співають.
І кожна в нім травинка і листок
Свій має неповторний голосок.
Тихенько ллється музика жива –
Струмочок лісовий в траві співають.
Аж раптом загуділи десь баси –
Дерев старих лунають голоси.
І я збираю в лісі не квітки –
Приношу із собою пісеньки.
Пропоную вам уважно послухати інформацію, яку підготували ваші товариші із довідкового бюро про деякі дерева та кущі.
Під час розповідей демонструються картинки із зображенням рослин.
Третя пелюстка пропонує нам з вами звернутися до скарбнички народної мудрості. З рослинами у народі пов’язано багато прикмет. Ось деякі з них.
(показ зображення рослин)
Конюшина лише розправить листя – теплий дощик буде литися.
Прислів’я про рослини.
Ми квіти весняні, (діти присідають)
З-під листя виходимо, (встають)
Голівки підводимо
І руки-листочки до сонця ясного. (підводять голови, піднімають руки вгору)
Нас вітерець нахиляє (нахиляються в різні боки)
І на місця підганяє. (сідають за парти)
Четверта пелюстка принесла нам звістку від птахів та комах. Вони просять нас про допомогу. Як ви гадаєте, що ми з вами повинні зробити, щоб птахи не тільки звеселяли нас своїм співом, а й поїдали шкідливих комах, оберігаючи рослини?
Зараз ми з вами пограємо. Утворіть дві команди. Зараз ви називатимете по черзі: одна – птахів, а друга – комах. Команду – переможницю чекає приз від нашої гості Весни.
П’ята пелюстка має таке завдання: треба розгадати кросворди і з ключових слів скласти речення.
Кросворд 1.
Кросворд 2.
Шоста пелюстка пропонує нам поміркувати над тим, як можна захистити природу.
Наше довідкове бюро повідомить лише кілька фактів.
Завдання 1. Діти прийшли до лісу. Дівчата рвуть великі букети. Хлопці розпалили вогнище. Діти залишили у лісі багато сміття, не загасили вогнище. Які правила вони порушили?
Завдання 2. Люди відпочивали біля річки. Рибалки глушили рибу динамітом. Маленьку рибу викинули в річку, а велику взяли на юшку. Викинули в річку сміття, на березі залишили биті пляшки. Помили в річці мотоцикли й машини.
Про захист природи можна багато й гарно говорити. Та краще розкажіть, що ви зробили для того, аби допомогти рослинам, звірам і птахам.
Наближається до завершення наша зустріч. У нашої Весни на чарівній квітці залишилася лише одна пелюстка. На цій сьомій пелюстці Весна підготувала для вас домашнє завдання.
Завдання 1. Підготувати книжки – саморобки з прислів’ями, народними прикметами, віршами, загадками про природу.
Завдання 2. Взяти участь у конкурсі малюнків «Природа рідного краю».
Завдання 3. Знати самим і дотримуватися правил поведінки у лісі, біля річки, роз’яснювати ці правила молодшим дітям, одноліткам.
Висновок. Любі діти, любіть і оберігайте природу. Ваша любов і турбота збережуть природу, а отже, і життя на планеті Земля. Нехай добром будуть сповнені ваші серця. Творіть добрі справи щодня і завжди!
1