Виховна година "Планета здоров'я"

Про матеріал
Виховна година з теми збереження здоров'я. Технологія дослідницької роботи та практичних блоків.
Перегляд файлу

«Доброго дня», - мовим за звичаєм.

Доброго дня кожному зичимо!

Доброго дня всім людям бажаємо!

Цими словами стрічних вітаємо.

 

  • Вітаю діти вас на нашому занятті. Привітаємо наших гостей.

Візьміть один одного за руки, заплющить очі і подумки побажайте товаришеві щось хороше, а тепер скажіть це вголос. Я розпочну, а ви продовжите…

 

  1. Повторення раніше проведеної бесіди
  • Діти, про що була наша попередня бесіда? Хто пам’ятає?

     -   Про що нового дізналися?

     -   Діти, то яка була тема бесіди на попередньому занятті? («Здорове довкілля-         здорова країна»;

      -   Які ми можемо зробити висновки?

Головний висновок - здоровим повинна бути і людина і навколишній світ, природа, нація, країна.

 

 

  1. Мотивація теми виховної години. Повідомлення теми та мети заняття

Послухайте уважно про що в цьому вірші говориться?

 

        Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.

        Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

        Хай сміється мирне небо і дивує світ.

        А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

        Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.

        А здорових і веселих - щастя не мине!

   Отже, ви зрозуміли, що говорити будемо про здоров’я.

 

Тема нашої виховної години «Планета ЗДОРОВ’Я»

 

  Мета: сформувати  поняття про здоров'я, як найвищу цінність людини; навчити вести здоровий спосіб життя; ознайомити з поняттям «режим дня»; довести необхідність правильного харчування; прищеплювати дітям елементарні санітарно – гігієнічні навички; довести шкідливість нехороших звичок.

 

 Епіграф нашої години  - «Здоров’я – найбільший скарб у житті».

Так, і справді,  людина може мати у своїй власності різноманітні багатства та блага, але найголовнішим скарбом є ЗДОРОВ’Я.

  • Діти, як називається планета на якій ми живемо? (Земля)

 уявімо, що поруч з нашою, є ще одна планета, про яку ми майже нічого не знаємо.

  • Я вам пропоную дослідити уявну планету- Планету ЗДОРОВ’Я.

 

Вивішування макету планети

Давайте домовимось, що ми будемо:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

 

На наше заняття ми запросили для виступу трьох лікарів та асистента лікаря.

Це лікар Красива постава, лікар Здорова іжа з асистентом, та Головний лікар

   З давніх давен український народ вважав найголовнішою цінністю у своєму житті - здоров’я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я: «Здрастуйте!», (проговорюють діти):…………………………...

 «Здоровеньки були!», «Дай Боже, здоров’я!», «Доброго Вам здоров’я!», «Бувайте здорові», «Ідіть здорові».

А хто мені скаже, що таке здоров’я, коли людина почуває себе здоровою?

 Здоров’я – це: ……………………………………………………(відповіді дітей)

А ось в  словнику, дається таке визначення терміну здоров’я:

«Здоров'я - стан організму, при якому нормально працюють всі його органи» (словникова робота)

 

   Іншими словами, здоров'я — щастя, благо, дароване людині Богом. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. Здоровим потрібно бути з раннього дитинства, і зберігати його мусить кожен сам. Не можна розраховувати на те, що можна залишитися здоровим, зовсім не докладаючи до цього ніяких зусиль. Здоров’я в усі часи вважалося найвищою цінністю. Людина завжди  прагнула до зміцнення свого здоров’я, сили, спритності, витривалості. Проте, незважаючи на поліпшення умов життя, кількість хворих неухильно збільшується, а тривалість життя зменшується.

   Життя – це багатство, яке дається кожному із нас батьками. І, звичайно, хочеться, щоб воно було красивим і щасливим. А це можливо лише за умови міцного здоров’я. Недаремно говориться:

«Здоров’я не купиш ні за які гроші»

Так. Діти, ось і на сьогоднішній день нас всіх торкнулася проблема епідемії КОРОНОВІРУСУ. І майже кожного тижня ми чуємо, що в тій чи іншій частині нашої земної кулі вмирають від вірусу КОРОНИ знамениті та заможні люди, хоча у них є чимало коштів, але ні за ніякі гроші не вийшло в них відкупитися від вірусу.

У вас на днях розпочнуться канікули, не забувайте про небезпеку КОРОНОВІРУСНОЇ інфекції Виконуйте всі рекомендації захисту.

 

 

  1. Активний спосіб життя.

Як я вже зазначала, ми будемо досліджувати планету Здоров’я.

Кожна її частинка це - один із факторів нашого здоров’я

Перша частинка нашої планети - АКТИВНИЙ спосіб життя

Будь - який застій згубний для людського організму і приводить до різних захворювань. Тому намагайтеся більше рухатися.

  • Діти, а ви полюбляєте займати ся фізкультурою?
  • А любите ігри на свіжому повітрі? Прогулянки?

Але при цьому завжди слідкуйте за своєю поставою.

- Що таке постава?

Постава - звичне положення тіла під час ходіння, сидіння. Манера тримати голову. (словникова робота)

- Для того щоб бути бадьорим і здоровим, слід уміти правильно стояти, ходити, сидіти.

Поради Лікаря Красива Постава

 Стояти потрібно прямо, розпрямивши плечі, підібравши живіт, трохи висунувши груди вперед.

 Ходити треба так, ніби якась уявна сила тягне тебе вгору.

 Хода може бути плавною, повільною, величавою, а може бути бадьорою, спортивною.

 Стеж за собою — хода буде красивою!

  •    Лікар Красива Постава пропонує нам вправу для постави «Деревце».  Поставте ноги разом, стопи притиснуті до підлоги, руки опущені, спина пряма. Зробіть спокійно вдих і видих, плавно підніміть руки вгору. Тримайте їх долонями одну до одної, пальці разом. Потягніться всім тілом. Витягуючись угору, уявіть міцне, сильне деревце. Високий, стрункий стовбур тягнеться до сонця. Організм, як деревце, наливається силою, бадьорістю, здоров'ям. Опустіть руки і розслабтеся. Посміхніться одне одному. 

ВИСНОВОК Активні прогулянки на свіжому повітрі просто необхідні! Займайтеся фізкультурою та спортом. Старайтесь працювати на городі, клумбі в саду. Це сприятиме зміцненню вашого здоров’я

  2.  Друга частинка - правильне харчування

   Жоден продукт не дає людині всіх поживних речовин, які потрібні для підтримки гарного здоров'я. Одні продукти дають організму енергію, щоб рухатися, добре думати, не втомлюватися, а в інших продуктах високий вміст речовин, необхідних для будівництва нашого організму. Якщо ми вживаємо різноманітну їжу, то організм отримує необхідні поживні речовини.

Для нормального життя людині потрібно близько 20 вітамінів. Ягоди, фрукти, овочі — основні джерела вітамінів. Більшість вітамінів потрапляють до організму людини з їжею. Ось чому ягоди, овочі і фрукти мають бути в раціоні дитини регулярно.

  • Діти, а в нашій школі дбають про ваше харчування?
  • Скільки разів на день ви харчуєтесь?
  • А які продукти вам дають, які містять вітаміни?

Поради лікаря Здорова іжа та асистента

Пам'ятайте: краще бачить той, хто моркву сиру жує або сік морквяний п'є.

Пам'ятайте: дуже важливо зранку їсти за сніданком вівсянку.

Пам'ятайте: від застуди і ангіни допомагають лимони й апельсини.

Послухайте поради

 Їжте 5 разів на день і ніколи не перекушуйте.

 Їжте повільно, маленькими шматочками.

 Пережовуйте їжу дуже ретельно, не відволікайтеся.

 Споживайте хліб і цукор у помірній кількості.

Робота в групах 

 Так, як ми з вами  сьогодні юні дослідники, під час нашої подорожі ми зголодніємо, тому Лікар Здорова їжа запрошує вас до «Магазину». Виберіть продукти: 1 група-корисні, 2 група не дуже корисні, і дайте пояснення своєму вибору.

 (Діти доводять свій вибір. Вибирається правильне рішення.)

Давайте назвемо продукти, які слід вилучити з нашого раціону. (…………………………………………………Діти називають). 

 Ми повинні пам’ятати, що не всі продукти, які ми споживаємо, є для нас корисними. Дуже важливо знати і про те, що в нашому раціоні зустрічаються продукти, які є шкідливими дитячого організму, тому потрібно відмовитись від їх споживання. 

Гра «Корисно- шкідливо»

Якщо   це  корисно  -  плескаємо  у  долоні,  а  якщо    ні -   сидимо  тихо.

1). Можна  переїдати.  

2). Їсти  треба  5  рази  на  день. +

3). Під  час  вживання  їжі  можна  відволікатися . –

4). Їжа  повинна  бути  різноманітною .+

5). Їсти  треба  швидко,  не  пережовуючи  їжу . –

6). Сіль  потрібна  людині 

7). Цукор можна їсти ложками.-

Молодці! Ви справилися із завданням.

Підсумок  Правильне харчування - основа здорового способу життя. Харчування повинно бути регулярним. Доросла людина повинна приймати їжу 3 рази на добу, дитина та підліток -4-5 разів.                                                          Ви трошки притомилися, давайте розімнемося. Будемо тілом рахувати до 10. Фізкультхвилинка                                                                                                 2.Режим дня

А ми продовжуємо досліджувати нашу планету. І наступна частинка планети здоров’я є РЕЖИМ.

Що таке режим?

Режим – це точно встановлений розпорядок життя, праці, відпочинку. (словникова робота)

Чи знаєте ви для чого режим дня? Чи треба його дотримуватися?

- Діти, для того, щоб людина була завжди охайною, все встигала зробити, не запізнювалася на заняття, на роботу, вона повинна дотримуватися режиму дня. У нас в школі заведений свій режим дня, який забезпечує ваш нормальний розвиток, умови навчання, дозвілля та відпочинку.

Давайте пригадаємо з вами режимні моменти нашої школи.

- Хто ще хоче щось доповнити про режим дня?


1. Дотримуйся режиму дня,

Живи по розпорядку:

Вмивайся, снідай і роби

Ранкову ти зарядку

2. Обідати не забувай,

І трохи відпочити,

А вже тоді поквапсь скоріш:

Все встигнеш ти зробити.

3. Умиватись треба зранку

Добре-добре милом,

Зуби чистити завжди,

Щоб ставали білі.

4. Не забудь перед обідом

Руки добре мити,

Ну, а ввечері ще й ноги,

Як у бруді жит


 


 


Підсумок: ви все правильно зрозуміли. Режим дня дисциплінує людину, робитьїї сильною духом. І тут є доречною приказка «В здоровім тілі - здоровий дух»

  1. Погані звички

Наступною частинкою нашої планети є ПОГАНІ (НЕХОРОШІ) звички

   Проведемо експеримент з аркушем паперу. Зверніть увагу на його первісний стан. Він чистий, гладенький, цілий. У вас на столах лежать аркуші паперу. Візьміть фломастер і проведіть лінію від руки у будь-якому напрямку.  Лінія символізуїє всі наші дії та звички. Тепер відірвіть від аркуша частинку. Решту зімніть.

Чи змінився стан аркушу?

Чи можна його зробити таким, яким він був спочатку?

Висновок: Так само як дії над аркушем зруйнували його первісний стан, шкідливі (НЕХОРОШІ) звички (наша лінь, вживання шкідливої їжі, недотримання правил гігієни, порушення режиму дня, зловживання гаджетами) знищують здоров’я людини.

Шкідливі звички так називаються, бо завдають шкоди різної тяжкості в першу чергу нашому організму.

- Які ви знаєте нехороші звички? Ось я маю погану звичку........................................

А ви?...............................................................................................(діти називають).

- Які ви маєте хороші звички?.................................................... (діти називають).

Прошу вашої уваги. Давайте зайдемо на прийом до нашого головного лікаря.

   Сценка

Підсумок. Ми не уявляємо сучасний світ без мобільних телефонів, планшетів, комп’ютерів. Вони корисні для нашої мобільності, але і зловживання ними дуже шкодить нашому здоров’ю. Намагайтеся не користуватися мобільними телефонами та іншими гаджетами під час освітнього процесу, на самопідготовці, перед сном. Адже ви знаєте, що у нашій школі заборонено користуватися мобільними телефонами під час освітнього процесу.

  • Так яка тема була нашої виховної години?
  • Ми дослідили нашу планету ЗДОРОВ’Я
  • Які частини нашої планети ми заповнили?:
  1. Активний спосіб життя

2) Правильне харчування

3) Режим дня

4) Погані звички

  •  Як ви бачите, її карта планети ЗДОРОВ’Я ще не повністю складена, це називається «білі плями»
  • Але я маю надію, що на наступних наших заняттях, ми заповнимо ці пробіли.

 

Сподіваюся, що поради, як зберегти здоров’я допоможуть вам.

Чи будуть у вас до мене запитання, побажання?                                          Підсумок: так,  тепер ви знаєте, що наше здоров’я залежить від багатьох чинників, у тому числі від способу життя. Той, хто веде здоровий спосіб життя, зазвичай спокійніший і більш врівноважений. А хто неуважний до свого здоров’я, той часто нервує, конфліктує, хворіє, не вірить в себе. А коли людина втрачає віру у власні сили, то перестає цінувати саму себе і навіть може заподіяти собі шкоду.                                                                                            Бережіть здоров’я, зміцнюйте і примножуйте його. Пам’ятайте, що здоров’я – найцінніший скарб, і від вас залежить, чи зумієте ви зберегти його на довгі роки.                                                                                                                              1. Хочу я усім сказати,                                                                                             Що здоров’я краще мати,                                                                                       Аніж хворому ходити                                                                                                  Й світ чарівний не любити!


2. Бо любов, здоров’я, сила

Нам дають чарівні крила.

Ще дають саме життя

І несуть у майбуття.

 

3. Нам долать нові вершини,

Ми – майбутнє України!

Щоб творити і дерзати,

То здоров’я треба мати.

 

4. Як зростемо ми здорові,

Як богатирі казкові,

Буде нація здорова

І держава – пречудова!

 

5. То чому ж не порадіти,

Ми ростемо, наче квіти,

В колі дружньої родини.


Ми – майбутнє України.


 


Сьогодні ми з вами багато чого пригадали, дещо дізналися нове, над чимось задумалися.

Ростіть здоровими, діти, щоб раділи ви світові, а світ радів вам!

Швидко спливають хвилини -

От і прощатись пора.

Я на прощання вам зичу

Щастя, здоров'я, добра.

Усі разом:

Здоров'я - це сила!

Здоров'я – це клас!

Хай буде здоров'я

У вас і у нас!

Ось і закінчилася наша подорож.

Гадаю, що вам всім сподобалась.

doc
Додано
19 березня 2021
Переглядів
638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку