Виховна година "Подорож на острів Дружба"

Про матеріал
ПОДОРОЖ НА ОСТРІВ ДРУЖБА ( ВИХОВНА ГОДИНА У ФОРМІ ГРИ) Мета:розширити і поглибити поняття «дружба»; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного.
Перегляд файлу

ПОДОРОЖ  На острів ДРУЖБА ( ВИХОВНА ГОДИНА У ФОРМІ ГРИ)


 

Мета:розширити і поглибити поняття «дружба»; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного.

 

Обладнання: мультимедійна презентація, мікрофон, аудіозаписи про дружбу, атрибути для інсценізації казки та оформлення класу.

 

Хід заняття:

Епіграф на дошці:

Дерево міцне корінням, а людина-друзями.

( народна мудрість)

Вчитель:

  Який у вас настрій?

Підніміть кружечок. Червоний-чудовий, жовтий- хороший, синій-трішки сумний.

 

Вчитель:

Прослухайте пісню і відгадайте тему нашої виховної години .

(звучить пісня про дружбу).

  1.  Оголошення теми і очікуваних результатів.

Так, сьогодні мова піде про дружбу як про одне з найбільших багатств  людини. Гадаю, після сьогоднішнього спілкування ви розширите свої знання правилами дружби і краще будете розбиратися в справжніх друзях, більше будете розуміти і цінити друзів.

 

Інтерактивна вправа « Мікрофон»

- Що таке «дружба»? Як ви розумієте це слово?

(Відповіді дітей:Дружба – це  коли люди дружать між собою, підтримують один одного у біді і в радості, разом проводять час, це коли разом весело і цікаво.)

Вчитель:Хоч ви ще маленькі, проте вже розумієте що таке дружба.

У кого з вас є справжній друг? Чудово ! Я впевнена, що ви знаєте про свого друга все, його характер, його звички, про його вчинки. 

 

Гра «Мій друг (подружка)»

Діти по черзі розповідають про своїх товаришів у класі, не називаючи їх імен. Слухачі повинні за описом відгадати ім'я друга. Той, хто правильно відгадав, стає ведучим.

 

 

Ми сьогодні вирушаємо на острів Дружби.

Капітаном буду я, а ви моя команда, мої помічники.

Щоб допливти  до острова, потрібно пройти випробування. Ви готові?

Із собою в дорогу візьмемо наполегливість, ініціативність, спостережливість.

 

Щоб нам мандрівка наша була веселою, проведемо розминку.

 

Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»

Якщо відповідь про вас, промовляєм хором враз:

«Це все я, це все я, це  мій кращий друг і я»

Якщо ні-то мовчимо і тихенько сидимо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

Рано – вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

 Хто  уміє берегти ручки, зошити й книжки?

А хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?

Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

 

 Вчитель  Відповіли ви чудово. По секрету вам скажу, ми вирушимо в дорогу, якщо ви назвете слово, яке характеризує справжнього друга.

 

Інтерактивна вправа «Мозкова атака»

Діти називають якості характеру.

(доброзичливий, чемний, толерантний, стриманий, добрий, чесний, вірний,

 справедливий, надійний, сміливий, щедрий)

 

Ми виконали завдання. Рушаємо. (гудок теплохода)

 

 На цьому острові жителі вміють дружити.

 Здогадайтеся, хто ще живе на острові Дружби?

 Вибігають «Котик і Півник» із конвертами.

Скласти пазли до казки «Котик і півник»

Руханка, утворити групи.

 

Гра   «Референдум дружби»

На острові Дружби існують свої закони,яких потрібно дотримуватися. Записані вони у документі - Конституції Дружби ( Записати на дошці).  Та хто це бігає довкола ? Це ж мишенята, які не вміють дружити. Вони знову щось придумали-підклали зайві сторінки у Конституцію. Наше завдання- визначити, які сторінки зайві. Будемо голосувати оплесками.

 

Прийом «Лови помилку»

Закони

Один за всіх,і всі за одного.

Обманюй друга, коли тобі це вигідно.

Розділи з другом і радість, і смуток.

Підтримай друга у біді.

Свого друга ображай, обзивай , зрідка кусай.

Бережи друга , не ображай, не обзивай його.

Поступайтеся один одному.

Будь з другом чесним та відвертим.

 

 Вчитель

Всі ви дітки молодці! Ми прийняли справжній закон на острові Дружби.:

 

Вчитель Ми зупинились у порту  Поетичному.

Тут нас зустрічають наші учні, які знають вірші про дружбу.

Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас,

Все нам легко удається,

Весело усім живеться.

 

1 учень: Дружба, дружба над усе,

Дружба радість нам несе.

Дружба всім нам дорога,

Дружба жити помага.

Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без друга не прожити.

 

2учень: Дружать хлопчики й дівчатка. 

В лісі дружать всі звірятка. 

Дружать ріки і струмки, 

Дружать гори і горбки. 

 

3учень: Дружать стежки й дороги. 

Колоски дружать у полі. 

Пташенята у гнізді, 

Дружать риби у воді. 

 

4учень:  Хмарки дружать в небесах,

І дерева у садках.

Сонце дружить з усіма,

І для всіх воно сія.

 

5учень: І дорослі дружать, й діти.

Як нам цьому не радіти?

Де в сім'ї любов і ласка.

Там панує мир і щастя.

 

6-й учень: Міцна дружба переможе

І тривоги, і хворобу.

Що одному не під силу,

Те гуртом ми зробим сміло.

 

 Вправа: «Руханка»

Ми усі одна сім’я (3хлопки)

Друзі ми і ти і я (3 хлопки)

Руку дай тому, хто справа

Руку дай тому, хто зліва.

 

Ми усі одна сім’я (3хлопки)

Друзі ми і ти і я (3 хлопки)

Обніми того, хто справа

Обніми того, хто зліва

Ми усі одна сімя.

 

 

Вчитель: Із порту Поетичного ми мандруємо у порт Казковий.

 

  Перегляд «Казки про рюкзачок»

 

 

Учитель. На долоньці написати своє ім’я, а на пальчиках свої риси характеру.

Із долонь утворюємо сонечко.

 

Щоб продовжити подорож, нам потрібно розкрити «Квітку дружби», яку ми подаруємо жителям острова.

Подивіться на цю квіточку - семицвіточку. Вона незвичайна, бо має назву, прочитайте «Дружба». Свої кольорові пелюсточки вона нам розкриє (повернеться лицьовою стороною) за умови виконання «Правил дружби». Чи готові ви довести, що всі знаєте правила дружби і вмієте дружити? Тож, рушаємо у путь.

  1. Перше правило дружби.
    •    Виведемо його, і відкриється нам перша пелюсточка. Ану подивіться на свого сусіда по парті. (Витримує деякий час, щоб діти мимоволі посміхнулися один одному) Що ви побачили на лиці у сусіда? Так діти, саме з посмішки починається дружба.
  •    А коли, в яких ситуаціях людина повинна посміхатися? (Відповіді дітей.)
  •    Правильно!
  • Посміхайтеся, коли вітаєтесь.
  • Посміхайтеся, коли з кимось розмовляєте.
  • Посміхайтеся знайомим і незнайомим людям.
  • Посміхайтеся, коли поганий настрій, - і тоді одразу стане легше і світліше на душі.
  • Усміхайтесь сонцю, квітам, незнайомим перехожим, і тоді усе на світі ти зробити з другом зможеш.

Отже, перша пелюсточка квітки - семицвітки відкривається, і вона нам говорить перше правило дружби – «Посміхайся».

  1. Друге правило дружби – мудрість

З давніх-давен люди передавали уміння дружити. Вміти дружити – це ціла наука. Вона відобразилась у народних прислів’ях і приказках. А чи знаєте ви якісь з них?   Над містечком Мудре з’явилися хмаринки.

 А ви знаєте, що дружба робить чудеса?

 Якщо ми зараз знайдемо хмаринки, які дружать між собою, то ви побачите справжні чудеса!

 

Робота у групах

(Об’єднуємо  прислів’я  на хмаринках)

·        Немає друга-шукай, а знайдеш- тримай.

 Друзі пізнаються в біді.

·        Дружний табун і вовків не боїться.

·        Дружба – найбільший скарб.

·        При горі та в лиху годину пізнаєш вірну людину.    

·        Без друзів погано жити, а іноді — неможливо.

 

 

в) Третє правило дружби: «Допомагай»

Гра «добре-погано» (у парах).

Завдання. Допоможіть один одному:попрацюйте в парах і розкладіть у два кошики слова, які означають добрі й погані вчинки. Погані вчинки – у кошик «Погано», а добрі вчинки - у кошик із назвою «Добре».

    

розірвав

образив

посварилися

відібрав

штовхнув

ударив

зруйнував

злякав

схитрував

обманув

зрадив

насміхався

зрадів

відвідав

 

Молодці, ви показали себе, як справжні мудреці.

 

г) Четверте правило дружби «Уміти вибачати і вибачатися»

Слово вчителя.

– Всім відомо, що не завжди з другом можна згодитися у якійсь справі чи думкою. Іноді навіть на емоціях мимоволі виникають конфлікти. Але треба уміти прощати і вибачати. Як же це правильно робити?

 Розучування «мирилки».

– Правильно! Щоб помиритись, треба вибачитись. Для цього існує безліч способів. Як ви миритесь, розкажіть. (Відповіді дітей.)

Мир миром,  пироги з сиром,

Вареники в маслі, ми - дружечки красні! Поцілуймося!

 

  д) П’яте правило дружби «Добрела». Гра «Добрі слова» (в парах).

– «Добре слово і кішечці приємне» – всі чули такс прислів’я. А чи знаєте ви добрі слова?! Тоді поверніться до сусіда по-доброму, з приємною посмішкою по черзі скажіть один одному ці слова.

 

Шосте правило дружби «Єдність»,

Тренінг з гілочками.

Погляньте на свої парти. У Вас у всіх лежать гілочки. Згадайте казку «Батьківський заповіт», і ви зрозумієте, для чого вони вам. У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів , дав їм по гілці у руки і попросив їх переламати. Сини виконали батьківську волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев’язав їх і знову попросив зробити те саме,але сини не змогли переломити цей оберемочок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом,то ніякі вороги вас не зламають, і всі негаразди ви легко зламаєте ».

 

д) Сьоме правило дружби «Радість». Гра «Давайте жити дружно!»

 

– А зараз підійдіть до мене, станьте в коло.

Передавайте цю м’яку іграшку по черзі зі словами-побажаннями, які ви б хотіли сказати своєму справжньому товаришеві. Закінчуйте свої слова словами кота Леопольда. А почну я.

– Дорогі мої дітки! Я хочу, щоб ми з вами поважали один одного, не ображали, жили у мирі і злагоді. В цьому я вам буду допомагати. Я вас люблю! Давайте жити дружно!

(Діти по черзі говорять від себе і зі словами «Давайте жити дружно!» передають іграшку сусідові.)

 

Релакційна пауза «Коло любові».

А тепер візьміться за руки, подивіться на сусіда справа, на сусіда з ліва і подаруйте найчарівнішу посмішку. Саме з неї починається дружба. А яким буде наш клас? За вашими посмішками сподіваюсь, що дружнім. А ви відчуваєте, як у ваших долоньках з’явилося тепло, це маленьке сонечко від ваших добрих сердець зігріває їх теплом. У когось ручка була холодною, і швидко зігрілася від руки сусіда. Ви відчуваєте тепло долонь, радість від ваших чарівних посмішок. Ми разом – велике сонечко, воно не спалює, а ніжно зігріває наші душі. поблискуючи радісними іскорками в ваших очах. Ми єдине ціле. Ми 2 клас. Ми будемо дружити, цінити і поважати один одного, радіти за успіхи своїх однокласників, разом будемо переживати і співчувати, разом будемо долати невдачі і перепони, допомагаючи один одному. Бо дружба велика сила. Тільки в єдності нас ніхто не подолає, ми все зможемо, всього досягнемо.

Відкриття шостої і сьомої пелюстки квітки-семицвітки «В єдності наша сила» і «Радій за себе і за товариша».

 

  1. Підсумок

Розгляд цілої квітки-семицвітки.

– Ось і зібрали ми «Квітку Дружби». Хай же цвіте вона і розквітає у ваших душах добротою і ласкою, справжніми людяними вчинками, хай мир і дружба, любов і злагода оселяться в нашому класі.

Подорож закінчилась. Ми прибули на чарівний острів «Дружба»

-Що найбільше сподобалось?

Який у вас настрій?

Підніміть кружечок. Червоний-чудовий, жовтий- хороший, синій-трішки сумний.

Вчитель:

Можна забути того, з ким сміялись, але ніколи не забувайте того, з ким плакали.Умійте прощати всім і собі . Найкоротша відстань між людьми – усмішка.Тож частіше усміхайтеся! Дружіть і будьте щасливі!

 

docx
Додано
26 березня 2019
Переглядів
2455
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку