28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Виховна година-подорож "Світ туристичних пригод"

Про матеріал
Тема: «Світ туристичних пригод» Мета: створити в учнів емоційний настрій, розширити кругозір; поглибити знання учнів про рідний край , удосконалити навички та вміння роботи з джерелами географічної інформації, краєзнавчою літературою, користуватися туристським спорядженням, вчити юних туристів - краєзнавців простежувати зв’язки між компонентами природи, розвивати пізнавальну активність та інтерес до туризму, виховувати почуття патріотизму і любові до рідної землі. Допомогти кожному учневі зміцнювати волю, навчити переборювати труднощі, з’ясовувати, де і як краще прикласти свої знання ,енергію, сили, сприяти інтелектуальному розвитку, естетичному, фізичному, економічному вихованню, свідомому вибору майбутньої професії. Необхідні матеріали: 2 рюкзаки, 2 таблиці з топографічними знаками, набір картинок з зображенням грибів і ягід, мотузки для в’язання вузлів, блокноти, ручки , продукти, взуття, одяг, посуд, інструменти, ваги, 2 палатки, 2 компаса, 2 камені, 2 торбинки із горіхами та інш. Форма проведення: конкурс-подорож. Місце проведення: класна кімната.
Перегляд файлу

Управління освіти і науки Житомирської облдержадміністрації

Червоноармійський професійний ліцей

 

«Затверджую»                                        

 Заступник директора __________ Єль В. М.

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготовили  учні  групи№5

Класний керівник

Змієвська М.В.

 

 

 

Тема: «Світ туристичних пригод»

Мета: створити в учнів емоційний настрій, розширити кругозір; поглибити  знання учнів про рідний край , удосконалити  навички  та вміння роботи з джерелами географічної інформації, краєзнавчою літературою,  користуватися туристським спорядженням, вчити юних туристів - краєзнавців  простежувати зв’язки між компонентами природи, розвивати пізнавальну активність та інтерес до туризму, виховувати почуття патріотизму і любові до рідної землі.

Допомогти  кожному учневі зміцнювати волю,  навчити переборювати труднощі, з’ясовувати, де і як краще прикласти свої знання ,енергію,  сили, сприяти інтелектуальному розвитку, естетичному, фізичному, економічному вихованню, свідомому вибору майбутньої професії.

Необхідні матеріали: 2 рюкзаки, 2 таблиці з топографічними знаками, набір картинок з зображенням грибів і ягід, мотузки для в’язання вузлів, блокноти, ручки , продукти, взуття, одяг, посуд, інструменти, ваги, 2 палатки, 2 компаса, 2 камені, 2 торбинки із горіхами та інш.

Форма проведення:  конкурс-подорож.

Місце проведення: класна кімната.

 

Хід проведення

Учитель:
    Що таке здоров'я? Відсутність хвороби? Здоров'я - це більше, ніж відсутність хвороби. Це стан духу і тіла. І це нормальний стан організму. Ми задумані бути здоровими.
  Що тільки людина посіє -- те й пожне. Порушиш правила здоров'я - пожнеш хворобу. Тому сьогодні особливо важливо сформувати потребу в здоровому способі життя, а також в задоволенні від повноцінного життя.

Святково прибрана зала. Перед аудиторією в яскравих спортивних костюмах з туристичними рюкзаками за плечима з’являються ведучі. Діти голосно та дзвінко вигукують:

Ведучий 1: Добрий день, шановні друзі!

Ведучий 2: Добрий день, шановні гості, вчителі, учні! Ми раді, що ви завітали на наш захід.

Ведучий 1:  Рано-вранці всі ми встали

                Сонце й небо привітали

                В подорож рушати час

                То приєднуйся до нас.

Ведучий 2: Не знають ноги наші втоми

                 Щодня йдемо ми в путь

                 Усім відомо, що в поході

                  Потрібно знань набуть.

Ведучий 1:  Як мрію маєш ти свою

                То часу цінного не гай,

                А в похід мерщій рушай!

Ведучий 2: Хто походи з нас не любить?

                 Мабуть, люблять їх усі!

                 Але є на світі люди,

                 Що в похід – і не проси!

Ведучий 1: І таким, скажу я вам

               Є товариш наш Іван.

               Хоч всіма вважався, звісно,

               Найзапеклішим туристом!

Ведучий 2: Знав теорію – на «5»,

                  Міг усе вам розказать,

                  Хоч у справжньому поході

                  Не вдалось йому бувать.

Ведучий 1:  І про це ми зараз хочем

               Сценку вам на користь показать.

Ведучий 2: 

СЦЕНКА «Як Іван Бобир до походу готувався»

Діючі особи: Іван Бобир, , дід, , тренер.

Ведучий 1: Вчив Івана мудрий тренер:

Тренер:   «Щоби вдалим був похід,

                  то за день – не менше! – треба

                  все продумати як слід.

                  Брати – тільки необхідне,

                  зайве – геть без зайвих слів!»

Ведучий 1: Що ж, Бобир наш – учень здібний:

               Все чудово зрозумів.

Іван Бобир: Та-ак… Ітимуть у похід (загинає пальці)

                      Мама, тато, бабця й дід! О…

 

Ведучий 1: Став Іванко рахувати

                  Необхіднеє – як і слід.

 

Іван Бобир: (задумливо зводить очі, щось наче вираховує)

                   Мама… Буде готувати!

                   Тато?.. Пертиме рюкзак!

                   Дід?.. Ді-і-ід… О!

                   Дід – намети розбивати:

                   В цьому ділі він мастак!

                   Та-ак… А бабця? Хе-хе!

                   Бабця рідна теж мені украй потрібна:

                   У поході на привалі колискові хай співає.

(Бобир задоволено потирає руки – мовляв, усе вирішено чудово-пречудово).

Ведучий 1: Так Бобир і порішив,-

               І до рідних заспішив.

               Всі зраділи! Тільки дід

               Не схотів іти в похід,

               Хоч умів намети ставить

               За якусь мізерну мить.

Дід: Не похід це – а гулянка! –

        Відмахнувся вредний дід.

(махнувши рукою, відвертається)

Іван Бобир: Що ж, дід – зайвий,

                      Час і впуть!

                      Інше все – батьки візьмуть…

Ведучий 2: Справді можна лише уявити, що то за похід був би в Івана, коли б він потрапив до нього. Сподіваюсь серед вас таких, як наш товариш, немає? Чи я помиляюсь? Каже те, нема? Що ж, тоді перевіримо!

Класний керівник: пропонуємо вашій увазі конкурсну розважальну, туристичну програму "Світ туристичних пригод!" У проведенні конкурсу мені будуть допомагати помічники ведучі.  У конкурсі прийматимуть участь 2 команди по 6учнів. Кожна із команд отримала випереджувальні завдання які повинна підготовити. А чи впоралися вони із завданнями ми зараз побачимо. Отже команди займіть свої місця.  Також для проведення конкурсу нам потрібно вибрати журі. Діти які у Вас будуть пропозиції? Добре… а із гостей нам також потрібно когось обрати. __________________________________________________________________________________________________________________________________________ Класний керівник: Отже конкурс судить журі в складі:

Пишнюк Михайло Степанович – викладач фізичного виховання

Євпак Анатолій Дмитрович – майстер в/н

та наш гість (гостя)______________________________________________

Класний керівник:  під час нашої подорожі нам потрібно відвідати всі зупинки на яких команди повинні виконати умови конкурсів.

Отже першою нашою зупинкою буде  зупинка

 і  1-й конкурс "Візитка" 

Максимальна кількість балів 5. Кожна команда повинна була вдома :1 - обрати капітана;2 - придумати назву та девіз команди. Отже команди повинні . представити свою команду, її назву, девіз, щоб все відповідало тематиці конкурсу.

________________________________________________________________Команда «Дружба».

                    Девіз: Як будеш сміливим

                               І вправним усюди,

                               Тебе шануватимуть,

                               Знатимуть люди!

                   Команда «Горизонт».

                   Девіз: Горизонтом ми звемось –

                             До усіх висот рвемось.

Класний керівник: Молодці!!!
Ведучий1: "Кращий відпочинок влітку – туризм" – скаже учасник туристських походів. І з ним важко сперечатись. Влітку, коли все росте, цвіте, живе, особливо почуваєш, яка прекрасна наша Земля. Коли ти відпочиваєш під час привалу на лісовій галявині, тебе ладкає сонячний промінчик, а легенький вітерець шелестить у високих кронах дерев, поруч стрекоче коник – стрибунець і в тебе проникає суничний запах трав. Ось тоді ти всім серцем відчуваєш, що таке рідний куточок, що це і є твоя маленька Батьківщина.
Ведучий 2: Ось стежина, яка губиться в зарослях кущів, ось маленьке джерельце, що звучить як музика –все рідне, близьке, твоє. Привал закінчується,  всі встали,  похід продовжується, прекрасно! Але, якби тільки трішечки був легший рюкзак, або трішки коротша відстань... та всі ідуть, ідуть і тобі не хочеться показати, що ти стомився, що тобі важко, незвично... І ти також ідеш, ідеш, ідеш... Знайома картина? А все – таки, як зробити, щоб у поході було легше, щоб рюкзак не був таким важким, що потрібно в нього покласти?
Класний керівник: наступна  зупинка

і  2-й конкурс "ЗБЕРИ РЮКЗАК  

(максимальна кількість балів 5)
(на столику лежать різноманітні речі, продукти, взуття, одяг, посуд, інструменти і т.п. З кожної команди по 1 учаснику підходять і на швидкість складають в рюкзак те, що вони вважають необхідним в поході, потім пояснюють, чому ці речі вони беруть з собою в похід). Виграє той учасник, який візьме найнеобхідніші речі з собою в похід, і рюкзак в неї буде легшим.

Класний керівник: Молодці!!!
Ведучий 1: Ось настав чудовий час.

                  Капітанів ждем до нас.

                  Подивимось залюбки

                  Чи це справжні ватажки ?!

Класний керівник: наступна  зупинка

і 3-й «Конкурс капітанів».

Почергово капітанам команд  мої помічники будуть  зачитувати по 12 запитань. На обдумування надається 30 секунд. Правильна відповідь оцінюється 1 бал. Загальна кількість балів за конкурс 12. А хто буде підказувати то із тієї команди журі будь ласка зніматимете по 1 балу.

Ведучий 2:

Запитання капітану команди"Дружба"
1. Документ, на якому схематично визначені маршрути
до контрольних пунктів    (карта)
2. Супутник туристів в поході    (компас)
3. Природній витік води із землі    (джерело)
4. Романтичне вечірнє місце збору туристів  (біля вогнища)
5. Місце попадання цілі    (мішень)
6. Інструмент, найнеобхідніший в поході   (сокира)
7. Пункт випуску команд на змагання   (старт)
8. Фіксування цікавих пам'ятних моментів  (фотознімок)
9. Одна із головних якостей в туриста   (спостереження)
10. Категорія людей, які оцінюють змагання  (судді)
11. Природній спосіб орієнтування на місцевості (сонце)
12. Кращий відпочинок влітку    (туризм)
Ведучий 1:

Запитання капітану команди"Горизонт"

1. Основний похідний документ туриста   (маршрутка)
2. Місце забору води     (криниця)
3. Місце в таборі для оголошень     (вітрина)
4. Кінцевий пункт закінчення змагань    (фініш)
5. Відстань від старту до фінішу     (дистанція)
6. Похідне житло туриста    (намет)
7. Заплечовий мішок туриста     (рюкзак)
8. Засіб орієнтування на місцевості    (компас)
9. Один з видів туризму    (похід)
10. Прилад для визначення часу на дистанції   (секундомір)
11. Найулюбленіше слово в поході    (привал)
12. Технічний страховий засіб    (карабін)
Класний керівник: Молодці!!! Дякуємо вам за відповіді гарні та час перейти до наступної зупинки та наступного конкурсного завдання.

 Зупинка яка включає в себе два конкурса.

Наступний  конкурс 4-й: "ВИДИ ТУРИЗМУ"

 (максимальна кількість балів 5)
Класний керівник: Командам також потрібно було зазделегідь дізнатися які існують види туризу. Мої помічники роздають  командам лиски та ручки, вам потрібно за 2 хв записати на папері як найбільше видів туризму, які ви знаєте,. Записи подати журі . Почали…

Наприклад:

За характером організації туризм поділяють на:

o плановий (організований);

o самодіяльний (неорганізований

За термінами і тривалістю подорожей туризм поділяють на:

o короткочасний (туризм "вихідного дня");

o тривалий.

За територіальною ознакою внутрішній туризм поділяють на:

o місцевий;

o дальній.

Залежно від мети подорожі туризм поділяють на:

o пізнавальний (екскурсійний) - відвідування та ознайомлення з пам'ятними місцями та пам'ятками культури, історії, природи;

o оздоровлювально-пізнавальний - поєднання цілей оздоровлення і пізнання;

o курортно-лікувальний - пересування людей, зумовлене потребою поліпшити стан здоров'я;

o спортивний - участь у спортивних заходах;

o вихідного дня - перебування кілька днів за межами міста, а також у спеціалізованих зонах відпочинку;

o діловий - відвідування об'єктів за професійним інтересом;

o релігійний;

o зелений;

o аматорський - мисливство, рибальство тощо.

Спортивний туризм - це пересування людей у вільний час, щоб займатися спортом.

Він має такі різновиди:

o пішохідний;

o гірський;

o водний (на плотах, байдарках);

o лещетарський;

o гірськолижний;

o велосипедний;

o автомобільний та ін.

Класний керівник: Молодці!!!
А зараз журі повідомлять оцінки за перші три конкурси.

Ведучий 2: Ну, а зараз, друзі!

                  Туристична вікторина!

                  Розірвемо спільно, враз

                  Запитальну павутину!

Ведучий 1:  На землі, у небі, в морі –

                Скрізь у сонячнім просторі

                Нові загадки живуть,

                До відгадок нас зовуть…

Класний керівник:

 5-й  Конкурс вболівальників «Ерудит».

Для вболівальників мої помічники  зачитують загадки на туристичну тематику. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Якщо вболівальники однієї команди не знають відповіді  а вболівальники іншої команди знають то відповідь противника оцінюється в 0,5 балів

Ведучий 2: Запитання вболівальникам команди"Дружба"

                       Дружний це і теплий дім,

                     Всім туристам добре в нім

                                                        (намет)

                     Що за диво цей мішок,

                     Збоку є якийсь шнурок,

                     Не подушка і не ковдра,

                     Має він довгасту форму.

                     Всякий, хто у нього ляже –

                     «На добраніч» усім каже.

                                                      (спальник)

                  Ведучий 1: Запитання вболівальникам команди"Горизонт"

                       Аби не заблукати

                    У незнайомім місці,

                    Візьміть з собою друга –

                    Дороговказ туриста.

                                                      (карта)

                    Вправо, вліво все кручусь

                    Та ніколи не зіб»юсь. (компас)

Класний керівник:  Ну, що ж, загадки відгадали. Наступна наша зупинка

               А зараз  конкурс 6-й "ВИЗНАЧАЛЬНИЙ" ......... (3 балів)
Для участі у конкурсі потрібно по 1 учаснику із команди, їм і даються завдання визначити на око:
1. Вагу каменя;
2. Відстань між двома предметами;
3. Назвати кількість горіхів у торбинці.
Учаснику , відповідь якого буде найближча до справжньої, за кожне запитання дається 1 бал. 

Класний керівник:  Молодці!!!

Ведучий 2:
Під час прогулянок, походів, екскурсій до лісу дітям важко уникнути спокуси назбирати грибів, ягід, яких так багато навколо. Деякі діти за звичкою, не замислюючись, можуть зірвати будь-яку ягоду і зразу ж в рот, назбирати грибів і без консультації в дорослих зварити з них суп.

Ведучий 1:  Все це може закінчитись отруєнням, тому що багато ягід, грибів є непридатними до їжі. Тому вчителі, вихователі завжди проводять бесіди, інструктажі, дають поради, роз'яснюють, які ягоди, гриби можна збирати, а які – ні.

Класний керівник:  Зараз ми переконаємося, як ви засвоїли ці поради...на наступній зупинці  

конкурс 7-й називається "ПОВНИЙ КОШИК"

(максимальна кількість балів 5)

На столиках лежать фото грибів, ягід і два кошики. Один із команди повинен підійти до столика і наповнити свій кошик грибами і ягодами. Пояснити, чому саме ці ягоди і гриби він  взяв в свій кошик. Добре було б, якби знали і назви грибів і ягід.А журі оцінює правильність вибору та правильність назви грибів та ягід.

Класний керівник:  Дуже добре!!! Але нам пора на наступну зупинку  конкурс  8-й під назвою "ТУРИСТИЧНІ  ВУЗЛИ " .... (максимальна кількість балів 5) Кожна команда повинна була в дома також освоїти техніку в’язання туристичних вузлів. Чи освоїли вони ми зараз побачимо… Отже по одному учаснику від команди запрошуються на конкурс. Вам  потрібно за допомогою заготовленої мотузки на швидкість зав’язати два вузла, визначити назву вузла, його призначення, Журі визначає правильність зав’язання та назву вузла  Попрошу Михайла Степановича із секундоміром вийти до нас а також звернути увагу на  техніку в’язання вузлів. Готові…. Почали…!!!

Класний керівник:  Молодці!!!! Наступна зупинка

9-й конкурс «СКЛАДИ ПАЛАТКУ» максимальна кількість балів 5

Отже по одному учаснику від команди запрошуються на конкурс. Вам  потрібно на швидкість правильна та акуратно скласти палатку. Хто перший впорається піднімає руку вгору. Попрошу Михайла Степановича із секундоміром вийти до нас. Готові…. Почали…!!!

Класний керівник:  Молодці!!!!

А зараз попрошу  журі зробити підсумки за 8 конкурсів.

Класний керівник: Дякую! А на черзі остання зупинка   10-й конкурс "МУЗИЧНО-ЛІРИЧНИЙ"............... (максимальна кількість балів 10)
Всім відомо, що без музики, пісні і похід не похід. З музикою, піснею коротшою стає дорога, легше підніматися вгору, краще відпочивати на привалах. А у вечірні години біля вогнища тихо лунає лірична, задушевна мелодія, яку підхоплює і несе у вечірній тиші вітерець далеко — далеко...
Завдання командам:.
1. Проспівати улюблену пісню (похідну, маршову, ліричну, табірну).
В цьому конкурсі журі оцінює майстерність виконання, винахідливість, музикальність, артистичність.
На підготовку конкурсу дається 1 хвилина.

Класний керівник:  Поки команди готуються.  Для всіх присутніх запитання: Які бувають годинники? (сонячний, пісочний, квітковий, водяний, кварцовий, електронний, механічний...)

Класний керівник:  Молодці!!! А зараз виступи команд.

Класний керівник:  Дякуємо за прекрасні пісні. Та настав час оголосити підсумок усіх конкурсів та  нагородити переможців. Отже слово надається журі…
Класний керівник:  Ось і закінчився наш захід. Хочу подякувати всім присутнім за підтримку,за те що завітали до нас, командам за прекрасну участь у конкурах, а журі хочу подякувати за об’єктивні результати оцінювання команд.

Багато цікавого сьогодні ми дізналися і вже готові до нового походу. То ж, юні туристи, збирайтеся в дорогу! А дорога шляхами рідного краю принесе вам багато нового і цікавого, розширить ваш кругозір про життя людей, про рослинний і тваринний світ, історичне минуле краю, дасть нам душевну рівновагу і радість.

Класний керівник:  І пам'ятайте, що Земля, по якій ходите, на якій виростаєте, живете, радієте і працюєте – наша Земля. Будемо разом любити і берегти її, шанувати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ п/п

Назва конкурсу

Максимальна кількість балів

Команда

«                  »

Команда

«                  »

1

"Візитка" 

5

 

 

2

«ЗБЕРИ РЮКЗАК»  

5

 

 

3

«Конкурс капітанів»

12

 

 

Підсумок

 

 

4

"ВИДИ ТУРИЗМУ"

5

 

 

5

«Ерудит»

2

 

 

6

"ВИЗНАЧАЛЬНИЙ"

3

 

 

7

"ПОВНИЙ КОШИК"

5

 

 

8

"ТУРИСТИЧНІ  ВУЗЛИ "

5

 

 

Підсумок

 

 

9

«СКЛАДИ ПАЛАТКУ»

5

 

 

10

"МУЗИЧНО-ЛІРИЧНИЙ"

10

 

 

Підсумок

 

 

Загальна кількість балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СЦЕНКА «Як Іван Бобир до походу готувався»

Діючі особи: Іван Бобир, , дід, , тренер.

Ведучий: Вчив Івана мудрий тренер:

Тренер:   «Щоби вдалим був похід,

                  то за день – не менше! – треба

                  все продумати як слід.

                  Брати – тільки необхідне,

                  зайве – геть без зайвих слів!»

Ведуча: Що ж, Бобир наш – учень здібний:

               Все чудово зрозумів.

Іван Бобир: Та-ак… Ітимуть у похід (загинає пальці)

                      Мама, тато, бабця й дід! О…

 

Ведучий: Став Іванко рахувати

                  Необхіднеє – як і слід.

 

Іван Бобир: (задумливо зводить очі, щось наче вираховує)

                   Мама… Буде готувати!

                   Тато?.. Пертиме рюкзак!

                   Дід?.. Ді-і-ід… О!

                   Дід – намети розбивати:

                   В цьому ділі він мастак!

                   Та-ак… А бабця? Хе-хе!

                   Бабця рідна теж мені украй потрібна:

                   У поході на привалі колискові хай співає.

(Бобир задоволено потирає руки – мовляв, усе вирішено чудово-пречудово).

Ведуча: Так Бобир і порішив,-

               І до рідних заспішив.

               Всі зраділи! Тільки дід

               Не схотів іти в похід,

               Хоч умів намети ставить

               За якусь мізерну мить.

Дід: Не похід це – а гулянка! –

        Відмахнувся вредний дід.

(махнувши рукою, відвертається)

Іван Бобир: Що ж, дід – зайвий,

                      Час і впуть!

                      Інше все – батьки візьмуть…

 

 

 

1

 

docx
Додано
12 серпня
Переглядів
14
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку