Виховна година «Подорожуємо країною Україною»
Розробка виховного заходу
Вчителя початкових класів
Наквашанської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Попадич Ольги Степанівни
Виховна година: “ Подорожуємо країною Україною”
Мета: прищеплювати учням любов та глибоку повагу до своєї Батьківщини, державних символів України; познайомити з містами України – Києвом, Каневом, Львовом; розвивати мислення, фантазію, зв’язне мовлення; плекати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю.
Епіграф:
Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов'їну.
Вчитель:
Вишита колоссям і калиною,
Вигойдана співом солов’я,
Зветься величаво – Україною
Земле зачарована моя.
Учитель: - У кожної людини в житті є щось сокровенне, найрідніше, без чого вона не може навіть уявити свого життя. Це рідний батьківський край, де вперше дитиною побачила світ, ясне сонечко, дрібні сльозинки дощу на віконному склі, ріжок молодого місяця між міріадами зір, чисту зелену травичку і тисячі різних квітів, які радували серце своїм розмаїттям.
Це та земля, по якій ми зробили свої перші кроки, земля наших батьків, дідів і прадідів, і вона найдорожча за все на світі. Вона єдина, де ми почуваємо себе вдома, затишно і привітно. Де б людина не жила потім, а зі своїм краєм вона пов’язана невидимою ниточкою, яка не відпускає від себе, живить рідним теплом і дає наснагу.
Тільки в рідному краї людина почуває себе захищеною, впевненою, бо вона вдома.
Недаремно відомий поет сказав:
Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківшину.
(В.Симоненко)
Рідна земля, рідний народ, рідна мова – це найсвітліше, що є в кожного з нас. Наша Батьківщина має велику історію, зазнала і гноблення і розквіту, довгі часи стогнала під ворожим тиском, але знову і знову боролась за своє визволення і продовжує боротьбу за свою єдність та територіальну цілісність і нині.
Учитель: - Що ж для кожного з нас означає Україна?
Закінчіть речення:
«Для мене Батьківщина – це…» (Відповіді дітей)
Учень:
Знаєш ти, що таке Батьківщина?
Батьківщина – це ліс осінній,
Це домівка твоя, і школа,
І гаряче сонячне коло.
Батьківщина – це труд і свято,
Батьківщина – це мама й тато,
Це твої найщиріші друзі,
І бджола у веснянім лузі.
Батьківщина – це рідна мова,
Це дотримане чесне слово.
(А.Костецький)
Вчитель:
- Дійсно, немає для нас більшого щастя, як бачити Україну вільною, мирною, де люди живуть у злагоді один з одним. Кожен із вас раніше проживав у різних областях нашої неньки - України, бачив її багатства і красу, тому зараз ми прикрасимо квітами карту нашої країни і на кожній квіточці напишемо по одному слову, яке б відповідало на питання:”Яка наша Україна?” (Діти вирізають квіти і прикрашають ними карту України).
Учитель:
- А зараз я запрошую вас в цікаву подорож – подорож Україною, ми помилуємося її краєвидами, познайомимося з найбільшими та найвідомішими містами України. Отже, поїхали!
Пісня – кліп «Україна»
https://www.youtube.com/watch?v=fxUDAikvoog
Учитель:
- Ось ми і прибули до столиці України – міста Києва. І зустрічають нас його привітні жителі – кияни. Ащоб більше дізнатись про Київ, пропоную вам розгадати кросворд
-Розгадайте кросворд і ви багато дізнаєтесь про столицю України.
1 |
|
|
|
||||||
|
2 |
|
|
||||||
3 |
|
|
|
|
|
||||
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|||
1 – Столиця нашої держави (Київ)
2 – Засновник Києва(Кий)
3 –Річка, яка протікає через Київ (Дніпро)
4 - Головна вулиця Києва (Хрещатик)
5 –Дерево – символ Києва (Каштан)
З`являється учень – „ Київ”:
Славетні всі місця вітаю,
Всіх я вас люблю і знаю:
Аскольдову могилу,
Андріївський узвіз
Я в серці України
Крізь все життя проніс.
Я – Київ, я – столиця,
Добра і мужності я справжняя криниця.
(Звучить кліп – пісня „Як тебе не любити, Києве мій!” http://www.youtube.com/watch?v=cY3lhEFFb2c)
Київ:
-Діти, я радий вітати вас! І приготував цікаві завдання. Я хочу дізнатися, чи знаєте ви наші державні символи. Для цього розгадайте кросворд:
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
||
3 |
|
|
|
|
||||
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
||||
1 . Як по-іншому називають Батьківщину? (Вітчизна)
2 . Герб нашої держави. (Тризуб)
3 . Урочиста пісня, що є символом державної єдності. (Гімн)
4 . Полотнище одного або декількох кольорів. (Прапор)
5 . Слово, яке можна прочитати на Гербі України. (Воля)
Робота в групах.
1 група – складає розповідь про Герб України:
Тризуб – герб україни. Це ще родовий знак князя Володимира. З найдавніших часів тризуб шанують як магічний знак, своєрідний оберіг. Тризуб був викарбуваний на монетах. Він символізував поділ Усесвіту на небесне, земне й потойбічне, поєднання трьох природних стихій – повітря, води й землі.
Знак країни головний –
Це тризубець золотий.
Він – як сонце в небі синім,
В ньому слава, в ньому сила.
В нім священне слово «Воля»,
Що рятує від неволі.
2 група – складає розповідь про Прапор:
Державний прапор України був затверджений постановою Верховної Ради від 1992 року. Прапор складається з двох смуг: блакитної та жовтої, синє небо над золотою нивою. Жовта – багатство України – хліб, золотий степ, залитий сонячним промінням; блакитний – чисте небо, колір води. А якщо змішати ці два кольори, то утвориться зелений колір - колір життя.
Прапор – це державний символ,
Він є у кожної держави;
Це для всіх – ознака сили,
це для всіх – ознака слави.
Синьо – жовтий прапор маєм:
Синє небо, жовте – жито.
Прапор цей оберігаєм,
Він – святиня, знають діти.
3 група – складає розповідь про Гімн:
Гімн – це урочиста державна пісня «Ще не вмерла Україна». Цією піснею починається ранок і закінчується день. Вона підносить національний дух українців. Слова Гімну написані українським поетом Павлом Чубинським, музика – Михайлом Вербицьким.
Чубинський – щирий патріот,
Поет і вчений він.
Його шанує весь народ
За Український Гімн.
Київ:
-Дякую вам, діти, що ви так добре знаєте символи України і запрошую у гості до себе влітку, щоб вивчити історію Києва і помилуватися його краєвидами!
Діти: - Дякуємо за гостинність, а нас чекають цікаві зустрічі з іншими містами нашої неосяжної України.
Учитель:
- І ось ми вже прибуваємо до славетного міста Канева.
- Діти, а хто з вас знає, чим це місто відоме в світі? (Відповіді дітей).
( Виходить учень, який уособлює в собі „Канів”, учитель демонструє краєвиди міста)
Канів:
Добрий день, малята! Радий вас вітати!
Часто до мене приїжджають діти,
На Тарасову могилу
Щоб покласти квіти.
І побачити картини,
Що художник малював.
Щоб почути, як Кобзар
Людям пісню заспівав.
Канів:
- А чи знаєте ви, про кого я вам розповів? (Відповіді учнів)
- Всім своїм життям Тарас Шевченко був відданий справі визволення України з- під гніту. Він мріяв про справжню свободу, справедливість, правду на землі.
- А хто з вас знає вірші Тараса Шевченка? (Декламування віршів дітьми).
Канів:
-Спасибі, діти, за такі чудові виступи. Я сподіваюся, що ви обов`язково завітаєте до мене зі своїми друзями. Буду чекати на вас!
Вчитель:
- А зараз рушаймо до міста Лева – до Львова!
Дівчинка і хлопчик – львів’яни:
- Раді зустрічати вас у нашому місті Лева. Запрошуємо вас на прогулянку по нашому місту.
(Звучить «Пісня про Львів» youtube.com у виконанні О.Білозір) http://www.youtube.com/watch?v=jtA9FGFQEYM
-Львів’яни здавна любили і поважали рідний край, рідну домівку, рідну мову. Львівська земля щедра на усну народну творчість, яка передається із покоління в покоління. Тож хочемо перевірити, як ви знаєте прислів`я, тому пограємо в гру «Розсипанка» - зберіть прислів’я із розсипаних слів (робота в групах):
1 група – ( дерево, родом і народом, міцне, людина, корінням)
„Дерево міцне корінням, людина – родом і народом.”
2 група – (хаті, помагають, у своїй, кутки)
„У своїй хаті кутки помагають.”
3 група – (своя, чужа, хата, палата, як, ліпше)
„Ліпше своя хата, як чужа палата.”
4 група – (мати, сторона, мачуха, чужа, рідна)
„Рідна сторона – мати, чужа – мачуха.”
5 група – (знає, всяка, своє, гніздо, пташка)
„Всяка пташка своє гніздо знає.”
(Учні збирають прислів`я. Під час виступу пояснюють їх значення)
- Із прислів’ями ви справились чудово, а зараз позмагаємось у конкурсі “Юний поет» - доберіть риму:
Україна
Україна, любі … (діти),
Наш чудовий … (край).
Там ліси і полонини,
І луги, і гай.
І річок прудких багато,
І рибок в них тьма,
Все те, все, кохані … (діти), -
Вітчизна … (свята).
Україна - це біленькі
У садках … (хатки),
Ниви збіжжям засіяні,
Запашні … (квітки).
І міста розлогі, чисті,
Знай, дитя, це, знай.
Україна наша … ( рідна) –
Це чудовий …. (край).
Україно, Україно,
Мій рідний … (краю),
Цілим серденьком дитини
Я тебе …. (кохаю).
І щодня я шлю молитву
Всевишньому Богу,
Щоб послав нам в…. ( Україну)
Щасливу дорогу.
( Іванна Савицька)
Дівчинка і хлопчик – львів’яни:
- Молодці,діти, ви справжні українці, справжні патріоти своєї країни. Ми радо зустрічали вас у своєму місті. Будемо чекати наступної зустрічі з вами.
Учитель: От і закінчилася наша подорож містами України . Ще не одноразово ми подорожуватимемо рідним краєм, його безмежними просторами, щоб більще дізнатися про свою Вітчизну, полюбити її красу, познайомитися із звичаями та обрядами. А зараз ми дамо один одному обіцянку:
Щоб цвіла Україна моя,
Ми даємо обіцянку нині,
Вчитись так, щоб набуті знання
Знадобились моїй Батьківщині.
Присягаєм наш край рідний
Над усе любити,
Рідний народ шанувати
І для нього жити.
Присягаєм рідну віру
Завжди визнавати,
По – українськи говорити,
Молитись, співати.
Звучить пісня «Діти України»: (https://www.youtube.com/watch?v=f8gPUJ7tHN4 Діти України)
Дав нам Бог лани широкі і степи й поля!
Дав нам Бог гори високі, ріки і моря!
Дав нам Бог гаї зелені, пісню солов'я!
Дав нам Бог молитву неба, мамині слова!
Приспів:
Діти України, квіти України!
Діти України чисті, як сльоза!
Діти України, квіти України!
Діти України це ти і я!
Діти України, квіти України!
Діти України це ти і я!
Дав нам Бог чудову мову, слово кобзаря,
Душу сповнену любові, мудрості й добра!
Тож співаймо українці, разом ти і я,
Що би квітами рясними розцвіла земля!
Приспів.
Діти України!
Приспів.