Виховний захід
«Подорожуй Інтернетом безпечно»
Підготувала
вчитель інформатики
ОЗ «Вовчицький ліцей ЛМР»
Журавель Яна Андріївна
2024
Мета:
Обладнання: Соціальні ролики про безпечний Інтернет, аркуші паперу, маркери або ручки, ноутбуки, роздаткові карки з завданнями.
Хід заняття
Організаційний момент
Вступне слово
Інтернет. Що це? Останні роки це слово щільно увійшло в наше життя. Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без Інтернету.
Ми живемо в епоху інформаційних технологій, які увійшли у життя кожного з нас. Кожний шостий житель Землі регулярно працює у Всесвітній мережі, а в розвинутих країнах її колапс може призвести до колапсу цивілізації. Сьогодні електронною павутиною користується кожен п'ятий українець. Розвиток сучасної глобальної мережі Інтернет дав поштовх у розвитку різного виду страхів для дітей та їхніх батьків. Дорослі, не завжди маючи досвід спілкування в мережі, щонайменше, стривожені доступом своїх чад до цієї «темної та страшної мережі». Ніхто не заперечуватиме, що тепер Інтернет відіграє важливу роль у житті людей. Просто вражає, скільки часу у нас забирає Інтернет.
Сьогодні Інтернетом користується понад чверть населення земної кулі – 1,9 млрд. людей. Середній рівень Інтернет-проникнення у світі наближається до 30%, а в розвинених європейських країнах цей показник досягає 70%. В Україні ця цифра становить 10-12 млн. осіб – близько чверті населення країни. При цьому діти потрапили в Мережу значно раніше за дорослих. На тлі стабільно високого рівня користування Інтернетом серед дітей віку 11-14 і 15-17 років, також зростає число дітей молодшого віку (6-10 років). У зв'язку із цим виникає проблема забезпечення безпеки дітей. А хто їм може в цьому допомогти, якщо не батьки?
Учні класу об’єднуються у дві команди
Хід гри
1. Тур «Хто більше?»
Кожній з команд видається маркер та аркуш ватману. Учитель пропонує командам написати за 3 хвилини якомога більше правил поводження в Інтернеті.
Далі кожна з команд називають правила по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи закреслюють слово.
Перемагає той, в кого найбільша кількість не закреслених слів.
Перегляд презентації «10 золотих правил безпеки в Інтернеті»
2. Тур «Розпізнай небезпеку».
Розшифруйте назви небезпек Інтернету, що сховані під QR-кодами та співставте у відповідність небезпеки Інтернету з їхніми правильними означеннями.
Спам – масова розсилка кореспонденції рекламного чи іншого характеру людям, які не висловили бажання її одержувати.
Кібер-хуліганство – термін, який використовується для того, щоб описати інформаційні атаки на дитину через Інтернет.
Інтернет-залежність – це наполегливе бажання вийти в Інтернет, перебуваючи off-line, і нездатність вийти з Інтернету, знаходячись on-line».
Клавіатурний шпигун – програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів.
Комп'ютерний вірус – комп'ютерна програма, яка має здатність до прихованого самопоширення.
Хакер – особа, що намагається отримати несанкціонований доступ до комп'ютерних систем, як правило з метою отримання секретної інформації.
Фейк – повністю або частково вигадана інформація про суспільні події, явища, певних осіб, яка подається у ЗМІ під виглядом справжніх новин.
Флуд – повідомлення на форумах і чатах, що не несуть ніякої корисної інформації.
Фішинг – вид шахрайства, метою якого є виманювання у довірливих або неуважних користувачів мережі персональних даних клієнтів онлайнових аукціонів, сервісів з переказування або обміну валюти, інтернет-магазині.
Грумінг – входження в довіру до дитини з метою її схилення до якого-небудь брутального поводження, в тому числі і в сексуальному план.
Тролінг — розміщення в Інтернеті провокаційних повідомлень з метою викликати флейм, конфлікти між учасниками, образи.
Секстинг – це інтимне спілкування за допомогою листування або телефонних розмов.
3. Тур «Ключворд».
Ваше завдання до кросворду: за 2 хвилини в таблиці знайти 11 слів, що заховалися. Читати слова можна в будь-якому напрямку, крім діагонального.
А |
Н |
Т |
И |
А |
Х |
Р |
О |
В |
І |
К |
В |
К |
Е |
Р |
Т |
П |
О |
Н |
І |
Е |
Г |
Р |
А |
О |
Ф |
Л |
Р |
Й |
Т |
Е |
Д |
Ш |
Т |
У |
У |
Б |
С |
М |
О |
Ф |
А |
Д |
С |
Р |
А |
З |
|
Е |
Ч |
А |
Н |
Г |
У |
Е |
Р |
Й |
К |
Т |
І |
Л |
О |
Р |
Т |
4. Тур «Кібербулінг»
Виконайте вправу, зробіть скріншот та надішліть результат виконання завдання на електронну адресу, вказану в презентації із зазначенням назви команди.
Вправи знаходяться в Інтернеті за посиланням:
https://learningapps.org/display?v=p5a9o6wht20
5. Тур «Хмарина». Розшифруйте зміст фрази, яку містить "хмаринка".
Заключне слово вчителя:
Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час – це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчіться користуватись Інтернетом із розумом.
ДОДАТКИ
До завдання 3
До завдання 5
А |
Н |
Т |
И |
А |
Х |
Р |
О |
В |
І |
К |
В |
К |
Е |
Р |
Т |
П |
О |
Н |
І |
Е |
Г |
Р |
А |
О |
Ф |
Л |
Р |
Й |
Т |
Е |
Д |
Ш |
Т |
У |
У |
Б |
С |
М |
О |
Ф |
А |
Д |
С |
Р |
А |
З |
|
Е |
Ч |
А |
Н |
Г |
У |
Е |
Р |
Й |
К |
Т |
І |
Л |
О |
Р |
Т |
До завдання 4. Розпізнай небезпеку.
Спам
масова розсилка кореспонденції рекламного чи іншого характеру людям, які не висловили бажання її одержувати.
Кібер-хуліганство
термін, який використовується для того, щоб описати інформаційні атаки на дитину через Інтернет.
Інтернет-залежність
це наполегливе бажання вийти в Інтернет, перебуваючи off-line, і нездатність вийти з Інтернету, знаходячись on-line».
Клавіатурний шпигун
програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів.
Комп'ютерний вірус
комп'ютерна програма, яка має здатність до прихованого самопоширення.
Хакер
особа, що намагається отримати несанкціонований доступ до комп'ютерних систем, як правило з метою отримання секретної інформації.
Фейк
повністю або частково вигадана інформація про суспільні події, явища, певних осіб, яка подається у ЗМІ під виглядом справжніх новин.
Флуд
повідомлення на форумах і чатах, що не несуть ніякої корисної інформації.
Фішинг
вид шахрайства, метою якого є виманювання у довірливих або неуважних користувачів мережі персональних даних клієнтів онлайнових аукціонів, сервісів з переказування або обміну валюти, інтернет-магазині.
Грумінг
входження в довіру до дитини з метою її схилення до якого-небудь брутального поводження, в тому числі і в сексуальному план.