Виховна година "Подорожуй Інтернетом безпечно"

Про матеріал
Даний захід розроблено до дня безпечного Інтернету. Містить файл зі сценарієм та дві презентації. Пдійде для учнів 8-11 класів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

10 золотих правил безпеки в Інтернеті для дітей

Номер слайду 2

1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.

Номер слайду 3

2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.

Номер слайду 4

3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.

Номер слайду 5

4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.

Номер слайду 6

5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.

Номер слайду 7

6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.

Номер слайду 8

7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.

Номер слайду 9

8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.

Номер слайду 10

9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.

Номер слайду 11

10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

День безпечного Інтернету

Номер слайду 2

Тур «Хто більше?»«10 золотих правил роботи в Інтернеті»

Номер слайду 3

Тур «Розпізнай небезпеку»

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Спам – масова розсилка кореспонденції рекламного чи іншого характеру людям, які не висловили бажання її одержувати. Кібер-хуліганство – термін, який використовується для того, щоб описати інформаційні атаки на дитину через Інтернет. Комп'ютерний вірус – комп'ютерна програма, яка має здатність до прихованого самопоширення. Секстинг – це інтимне спілкування за допомогою листування або телефонних розмов.

Номер слайду 6

Фейк – повністю або частково вигадана інформація про суспільні події, явища, певних осіб, яка подається у ЗМІ під виглядом справжніх новин. Фішинг – вид шахрайства, метою якого є виманювання у довірливих або неуважних користувачів мережі персональних даних клієнтів онлайнових аукціонів, сервісів з переказування або обміну валюти, інтернет-магазині. Грумінг – входження в довіру до дитини з метою її схилення до якого-небудь брутального поводження, в тому числі і в сексуальному план. Тролінг— розміщення в Інтернеті провокаційних повідомлень з метою викликати флейм, конфлікти між учасниками, образи.

Номер слайду 7

Інтернет-залежність – це наполегливе бажання вийти в Інтернет, перебуваючи off-line, і нездатність вийти з Інтернету, знаходячись on-line». Клавіатурний шпигун – програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів. Хакер – особа, що намагається отримати несанкціонований доступ до комп'ютерних систем, як правило з метою отримання секретної інформації. Флуд – повідомлення на форумах і чатах, що не несуть ніякої корисної інформації.

Номер слайду 8

Тур «Ключворд»

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Тур «Кібербулінг»

Номер слайду 12

Виконати вправу, зробити скріншот та надіслати результат виконання завдання на електронну адресу або Viber. Вправа знаходяться в Інтернеті за посиланням:https://learningapps.org/display?v=p5a9o6wht20 Електронна адреса: ya.kolisnyk@gmail.com. Viber: 0665606239

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Тур «Хмаринка»

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід

«Подорожуй Інтернетом безпечно»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель інформатики

ОЗ «Вовчицький ліцей ЛМР»

Журавель Яна Андріївна

 

 

 

 

2024

Мета:

  •       дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету;
  •       засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті;
  •       розвивати логіку, кмітливість;
  •       сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;
  •       виховувати інформаційну культуру учнів.

Обладнання: Соціальні ролики про безпечний Інтернет, аркуші паперу, маркери або ручки, ноутбуки, роздаткові карки з завданнями.

Хід заняття

Організаційний момент

Вступне слово

Інтернет. Що це? Останні роки це слово щільно увійшло в наше життя. Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без Інтернету.

Ми живемо в епоху інформаційних технологій, які увійшли у життя кожного з нас. Кожний шостий житель Землі регулярно працює у Всесвітній мережі, а в розвинутих країнах її колапс може призвести до колапсу цивілізації. Сьогодні електронною павутиною користується кожен п'ятий українець. Розвиток сучасної глобальної мережі Інтернет дав поштовх у розвитку різного виду страхів для дітей та їхніх батьків. Дорослі, не завжди маючи досвід спілкування в мережі, щонайменше, стривожені доступом своїх чад до цієї «темної та страшної мережі». Ніхто не заперечуватиме, що тепер Інтернет відіграє важливу роль у житті людей. Просто вражає, скільки часу у нас забирає Інтернет.

Сьогодні Інтернетом користується понад чверть населення земної кулі – 1,9 млрд. людей. Середній рівень Інтернет-проникнення у світі наближається до 30%, а в розвинених європейських країнах цей показник досягає 70%. В Україні ця цифра становить 10-12 млн. осіб – близько чверті населення країни. При цьому діти потрапили в Мережу значно раніше за дорослих. На тлі стабільно високого рівня користування Інтернетом серед дітей віку 11-14 і 15-17 років, також зростає число дітей молодшого віку (6-10 років). У зв'язку із цим виникає проблема забезпечення безпеки дітей. А хто їм може в цьому допомогти, якщо не батьки?

Учні класу об’єднуються у дві команди

Хід гри

1. Тур «Хто більше?»

 Кожній з команд видається маркер та аркуш ватману. Учитель пропонує командам написати за 3 хвилини якомога більше правил поводження в Інтернеті.

Далі кожна з команд називають правила по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи закреслюють слово.

Перемагає той, в кого найбільша кількість не закреслених слів.

 

Перегляд презентації «10 золотих правил безпеки в Інтернеті»

 

 

2. Тур «Розпізнай небезпеку».

Розшифруйте назви небезпек Інтернету, що сховані під QR-кодами та співставте у відповідність небезпеки Інтернету з їхніми правильними означеннями.

Спам – масова розсилка кореспонденції рекламного чи іншого характеру людям, які не висловили бажання її одержувати.

Кібер-хуліганство – термін, який використовується для того, щоб описати інформаційні атаки на дитину через Інтернет.

Інтернет-залежність – це наполегливе бажання вийти в Інтернет, перебуваючи off-line, і нездатність вийти з Інтернету, знаходячись on-line».

Клавіатурний шпигун – програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів.

Комп'ютерний вірус – комп'ютерна програма, яка має здатність до прихованого самопоширення.

Хакер – особа, що намагається отримати несанкціонований доступ до комп'ютерних систем, як правило з метою отримання секретної інформації.

Фейк – повністю або частково вигадана інформація про суспільні події, явища, певних осіб, яка подається у ЗМІ під виглядом справжніх новин.

Флуд – повідомлення на форумах і чатах, що не несуть ніякої корисної інформації.

Фішинг – вид шахрайства, метою якого є виманювання у довірливих або неуважних користувачів мережі персональних даних клієнтів онлайнових аукціонів, сервісів з переказування або обміну валюти, інтернет-магазині.

Грумінг – входження в довіру до дитини з метою її схилення до якого-небудь брутального поводження, в тому числі і в сексуальному план.

Тролінг — розміщення в Інтернеті провокаційних повідомлень з метою викликати флейм, конфлікти між учасниками, образи.

Секстинг – це інтимне спілкування за допомогою листування або телефонних розмов.

 

3. Тур «Ключворд».

Ваше завдання до кросворду: за 2 хвилини в таблиці знайти 11 слів, що заховалися. Читати слова можна в будь-якому напрямку, крім діагонального.

А

Н

Т

И

А

Х

Р

О

В

І

К

В

К

Е

Р

Т

П

О

Н

І

Е

Г

Р

А

О

Ф

Л

Р

Й

Т

Е

Д

Ш

Т

У

У

Б

С

М

О

Ф

А

Д

С

Р

А

З

Похожее изображение

Е

Ч

А

Н

Г

У

Е

Р

Й

К

Т

І

Л

О

Р

Т

 

  1. Мережевий засіб для швидкого обміну текстовими повідомленнями між користувачами Інтернету у режимі реального часу.
  2. Основний елемент інтерфейсу Windows.
  3. Програма, яка захищає комп'ютер від вірусів.
  4. E-mail - електронна ...
  5. Особа, що намагається отримати несанкціонований доступ до комп'ютерних систем, як правило з метою отримання секретної інформації.
  6. Повністю або частково вигадана інформація про суспільні події, явища, певних осіб, яка подається у ЗМІ під виглядом справжніх новин.
  7. Повідомлення на форумах і чатах, що не несуть ніякої корисної інформації.
  8. Американський підприємець і винахідник, засновник компанії Microsoft.
  9. Програма для виходу в Інтернет.
  10. Розміщення в Інтернеті провокаційних повідомлень з метою викликати конфлікт.
  11. Людина, що підтримує порядок і комфортну атмосферу в колі Інтернет-спільноти

 

4. Тур «Кібербулінг»

Виконайте вправу, зробіть скріншот та надішліть результат виконання завдання на електронну адресу, вказану в презентації із зазначенням назви команди.

Вправи знаходяться в Інтернеті за посиланням:

https://learningapps.org/display?v=p5a9o6wht20

 

 

5. Тур «Хмарина». Розшифруйте зміст фрази, яку містить "хмаринка".

 

 Заключне слово вчителя:

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час – це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчіться користуватись Інтернетом із розумом.


ДОДАТКИ

До завдання 3

     

 

  

 


До завдання 5

 

А

Н

Т

И

А

Х

Р

О

В

І

К

В

К

Е

Р

Т

П

О

Н

І

Е

Г

Р

А

О

Ф

Л

Р

Й

Т

Е

Д

Ш

Т

У

У

Б

С

М

О

Ф

А

Д

С

Р

А

З

Похожее изображение

Е

Ч

А

Н

Г

У

Е

Р

Й

К

Т

І

Л

О

Р

Т

 

 

  1.    Мережевий засіб для швидкого обміну текстовими повідомленнями між користувачами Інтернету у режимі реального часу.
  2.    Основний елемент інтерфейсу Windows.
  3.    Програма, яка захищає комп'ютер від вірусів.
  4.    E-mail - електронна ...
  5.    Особа, що намагається отримати несанкціонований доступ до комп'ютерних систем, як правило з метою отримання секретної інформації.
  6.    Повністю або частково вигадана інформація про суспільні події, явища, певних осіб, яка подається у ЗМІ під виглядом справжніх новин.
  7.    Повідомлення на форумах і чатах, що не несуть ніякої корисної інформації.
  8.    Американський підприємець і винахідник, засновник компанії Microsoft.
  9.    Програма для виходу в Інтернет.
  10. Розміщення в Інтернеті провокаційних повідомлень з метою викликати конфлікт.
  11. Людина, що підтримує порядок і комфортну атмосферу в колі Інтернет-спільноти.

До завдання 4. Розпізнай небезпеку.

 

Спам

 

масова розсилка кореспонденції рекламного чи іншого характеру людям, які не висловили бажання її одержувати.

 

Кібер-хуліганство

 

термін, який використовується для того, щоб описати інформаційні атаки на дитину через Інтернет.

 

Інтернет-залежність

 

це наполегливе бажання вийти в Інтернет, перебуваючи off-line, і нездатність вийти з Інтернету, знаходячись on-line».

 

Клавіатурний шпигун

 

програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів.

 

Комп'ютерний вірус

 

комп'ютерна програма, яка має здатність до прихованого самопоширення.

 

Хакер

 

особа, що намагається отримати несанкціонований доступ до комп'ютерних систем, як правило з метою отримання секретної інформації.

 

Фейк

 

повністю або частково вигадана інформація про суспільні події, явища, певних осіб, яка подається у ЗМІ під виглядом справжніх новин.

 

Флуд

 

повідомлення на форумах і чатах, що не несуть ніякої корисної інформації.

 

Фішинг

 

вид шахрайства, метою якого є виманювання у довірливих або неуважних користувачів мережі персональних даних клієнтів онлайнових аукціонів, сервісів з переказування або обміну валюти, інтернет-магазині.

 

Грумінг

 

 входження в довіру до дитини з метою її схилення до якого-небудь брутального поводження, в тому числі і в сексуальному план.

 

zip
Додано
30 листопада 2024
Переглядів
99
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку