Виховна година: "Права людини"

Про матеріал

Розробка виховної години на тему «Права людини» для учнів 7-8 класів. Мета виховної години: дидактична : дати уявлення учням про поняття «права людини», міжнародні документи з прав людини ; розвиваюча: розвивати вміння тлумачити поняття «права людини», сформувати негативне ставлення до неправомірних вчинків, спонукати учнів до захисту своїх прав; розвивати уміння аргументовано висловлювати свою точку зору та практичні навички роботи з нормативно-правовими актами; виховна: виховувати правову культуру учнів та повагу до прав інших людей;вміння захищати свої права цивілізованим шляхом;виховувати пріоритет загальнолюдських цінностей, активну життєву позицію, патріотизм, гуманізм, гендерну толерантність.

Форма проведення: виховна година з використанням мультимедійних технологій та інтерактивних методів.
Компетенції, на формування яких направлена виховна година:

-Навчально-пізнавальна компетенція – знаходження, переробка, використання інформації для вирішення навчальних завдань (опрацювання змісту Декларації прав людини);

-Комунікативна – усна і письмова комунікації(складання схеми);

-Інформаційна – обробка інформації;

-Компетентність самоосвіти та саморозвитку – порівняльний аналіз понять, юридичних термінів, встановлення та аналіз причинно-наслідкових зв'язків, визначення головного та другорядного (рольова гра «Юридична консультація»);

-Соціальна – організація спільної праці, проведення роботи в групах. Використання конкретних життєвих ситуацій для навчання.

Форми організації роботи: фронтальна, індивідуальні та групова.

Прийоми та методи: прийом «аукціон думок», робота з термінами,евристична бесіда, робота з нормативно-правовими документами в галузі прав людини, робота з відеоматеріалом, використання ІКТ(Skype-конференція).

Перегляд файлу

Тема: «Права людини»

Мета:

  • дидактична : дати уявлення учням про поняття «права людини», міжнародні документи з прав людини ;
  • розвиваюча: розвивати вміння тлумачити поняття «права  людини», сформувати негативне ставлення до неправомірних вчинків, спонукати учнів до захисту своїх прав; розвивати уміння аргументовано висловлювати свою точку зору та практичні навички роботи з нормативно-правовими актами;
  • виховна: виховувати правову культуру учнів та повагу до прав інших людей;вміння захищати свої права цивілізованим шляхом;виховувати пріоритет загальнолюдських цінностей, активну життєву позицію, патріотизм, гуманізм, гендерну толерантність.

Форма проведення: виховна година  з використанням мультимедійних технологій та інтерактивних методів.

Обладнання: ноутбук, проектор(доступ до мережі Інтернет; програма «Skype»), ватмани.

План виховної години

  1. Прийом «Аукціон думок»
  2. Міні-лекція «Нормативні акти»
  3. Перегляд відео «Мої права»
  4. Складання схеми (робота в групах 6-7 чоловік) «Я маю право на…»
  5. Обговорення Загальної декларації прав людини.
  6. Skype – конференція з представником юридичного управління.
  7. Рольова гра «Юридична консультація»
  8. Підведення підсумків.

 

 

 

Хід виховної години

 

«Усі люди народжуються вільними

і рівними у своїй гідності і правах.»

Загальна декларація прав людини

 

Вчитель:  Бувають такі ситуації у житті, коли ти ,напевне, знаєш, що правий, але в тебе не вистачає ні сміливості ні певних знань щоб це довести. Дуже часто і в школі і в засобах масової інформації ми чуємо про «права людини», з фільмів ми чітко пам’ятаємо фрази: «ви маєте право на…» , «ви порушуєте мої права» і тд. Про що ж йде мова? Які права ми маємо і для чого вони нам?

І Прийом «Аукціон думок»

(Учні висловлюють власні думки)

Вчитель: Дякую вам за ваші відповіді. Сьогодні ми з вами поговоримо саме про права людини.

Проблемне питання: Які ж права  має людина в державі та чим це регламентується?

Вчитель: Права людини це комплекс природних і непорушних свобод і юридичних можливостей, обумовлених фактом існування людини в цивілізованому суспільстві.

Як ви розумієте подане поняття?

(Учні висловлюють власні думки)

Учень: «КОМПАС:Посібник з освіти в області прав людини за участі молоді» каже, що права людини як броня — вони захищають нас; вони як правила — говорять нам, як себе поводити; і вони як арбітри — ми можемо до них звертатися. Вони абстрактні — як емоції, і як емоції вони належать всім й існують, що б навколо не відбувалося. Вони подібні до природи, тому що їх можна зневажити; та до духу, тому що їх неможливо зруйнувати. Подібно до часу, вони  однаково  ставляться  до  всіх нас: багатих і бідних, старих і молодих, білих і чорних, високих і низьких. Вони пропонують нам повагу, і вимагають від нас ставитися з повагою до інших. Вони подібні до доброти, правди і справедливості: ми можемо розходитися в думках стосовно їхнього визначення, але ми впізнаємо їх, коли бачимо, що їх порушують.

 

ІІ Міні-лекція «Нормативні акти»

Вчитель: Основою правового статусу людини згідно Конституції України являються права, свободи та обов’язки людини, які визначають принципи взаємовідносин держави й особи. Вони затверджені у розділі Конституції України «Права, свободи та обов’язки людини і громадянина».

Всі громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Ніхто не може мати привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних чи інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

ІІІ Перегляд відео «Права людини»

Після перегляду відео дайте відповідь на запитання:

  • Чи знаєте ви про свої права?
  • Які права є у кожної людини?
  • Що нового ви дізналися з відео?

ІV Складання схеми (робота в групах 6-7 чоловік) «Я маю право на…»

(Захист робіт)

V Обговорення Загальної декларації прав людини.

Вчитель: 24 жовтня 1945 року на конференції у Сан-Франциско було створено найбільшу та найвпливовішу міжнародну організацію — Організацію Об'єднаних Націй.

10 грудня 1948 року в Парижі, на засіданні Генеральної Асамблеї ООН, було ухвалено Загальну декларацію прав людини, в якій затверджені міжнародно-правові стандарти прав людини. Цей документ чинний і на сьогоднішній день. Дотримуватися норм цієї Декларації повинні всі країни, які входять до складу Організації Об’єднаних Націй.

Із Загальної декларації прав людини:

(Учні по черзі зачитують та коментують статті )

Учень1: Стаття 1. Усі люди народжуються рівними у своїй гідності та правах. Вони наділені розумом і совістю і мають чинити по відношенню один до одного в дусі братерства.

Учень 2: Стаття2. Кожна людина повинна мати всі права і всі свободи, незалежно від раси, кольору шкіри, статі, мови, релігії, політичних або інших переконань, національного чи соціального походження, майнового, станового або іншого становища.

Учень 3: Стаття 5. Нiхто не повинен зазнавати тортур, або жорстокого, нелюдського, або такого, що принижує його гiднiсть, поводження i покарання.

 

VI Skype – конференція з представником юридичного управління

Вчитель: Дізнавшись про порушення наших прав, ми маємо звернутися до спеціалістів. Такими спеціалістами являються юристи. Юристи – це люди, котрі добре знають закон і допоможуть розібратися у протиправних діях. Сьогодні у нас є можливість поспілкуватися з людиною, яка, майже, кожного дня має справу  з протиправними діями і допомагає громадянам нашого міста вирішувати конфлікті питання. За  допомогою програми Skype(Інтернет зв'язок) ми виходимо у прямий ефір з головним спеціалістом-юрисконсультаном відділу захисту майнових прав та правової допомоги. юридичного управління Вознесенської міської ради _______________(ПІБ).

(Розповідь юриста)

Орієнтовні питання учнів після розповіді юриста:

  • Як часто люди звертаються до Вас за допомогою?
  • Які неправомірні дії найпоширеніші у нашому місті?
  • Які існують покарання за порушення прав людини?

 

Вчиель: Дуже дякуємо спеціалісту за змістовну розповідь, сподіваюся ви отримали відповідь на всі запитання і зрозуміли, що правовідносини це дуже важлива справа, яка стосується кожного з нас.

А зараз у вас є можливість відчути себе юристами, адже ви вже добре знаєте права і зумієте захистити себе.


VII Рольова гра «Юридична консультація»

Вчитель: Різні літературні герої потребують вашої допомоги, ви, як спеціалісти, маєте допомогти їм, роз’яснивши їхні права користуючись Загальною декларацією прав людини.

Ситуація 1

Мауглі: «Так трапилось, що я все своє життя прожив у джунглях, а зараз я потрапив до людського суспільства, чи маю я такі ж самі права як і інші?»

Ситуація 2

Мауглі: «Я не знаю людської мови. Я звик розмовляти з птахами та тваринами. Люди посадили мене у клітку. Чи мають вони на це право?»

Ситуація 3

Гаррі Поттер: «Мій опікун не віддає листи, адресовані мені. Він їх читає сам, а я уявлення не маю хто може надсилати їх мені. Чи має він право так чинити?»

(Учні висловлюють власні думки)

VIII Підведення підсумків

Вчитель: Наші права – це наш захист, наша надія на мирне та безхмарне майбутнє. Ми з вами живемо у цивілізованому суспільстві, де не повинно бути місця для насильства та протиправних дій. На світі існує  багато різних націй та держав, у кожної країни  є своє бачення правильності рішень, але об’єднує нас те, що всі ми люди, звичайні прості люди, які хочуть жити у мирі та злагоді, радіти, кохати, народжувати дітей, милуватись світанками та відчувати гордість у серці за себе і свою країну. Де б ти не був, куди б ти не прокладав свій життєвий шлях, не забувай, що ти – ЛЮДИНА.

 

Учень: «Ти знаєш, що ти — людина»   (Василь Симоненко)

Ти знаєш, що ти — людина.

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.

 

Більше тебе не буде.

Завтра на цій землі

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди —

Добрі, ласкаві й злі.

 

Сьогодні усе для тебе —

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба —

Гляди ж не проспи!

 

Бо ти на землі — людина,

І хочеш того чи ні —

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.

 

Вчитель: Щож, дізнавшись про права людини, нормативні документи та вирішивши питання про неправомірні дії, з якими зіштовхнулися наші літературні герої, давайте повернемося до нашого проблемного питання, яке ми з вами поставили на початку нашого заняття: Які  ж права  має людина в державі та чим це регламентується?

(Учні висловлюють власні думки)

Дуже дякую вам за співпрацю, сподіваюсь, що наша класна година була цікавою для вас. А зараз я пропоную поділитися вашими враженнями, починаючи  речення зі слів: «Під час класної години мені сподобалось….», «Я дізнався(лась), що…», «Мене вразило….».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

  1. Загальна декларація прав людини.
  2. Інтернет-сайт: https://www.coe.int/uk/web/compass

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 квітня 2018
Переглядів
5278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку