Виховний захід поглиблює знання учнів про Україну; прищеплює любов до рідного краю; розширює зміст поняття «Батьківщина»; розвиває мовлення учнів; виховує патріотичні почуття приналежності до українського народу.
Клас: 1
Класний керівник: Оксамитна Т. Г.
Виховна година
Тема: «Я – родина - Україна»
Мета: поглибити знання учнів про Україну; прищеплювати любов до рідного краю; розширити зміст поняття «Батьківщина»; розвивати мовлення учнів; виховувати патріотичні почуття приналежності до українського народу.
Обладнання: картини рідної природи; карта України; символи України; вишиваний рушник, колосся і калина; плакат «Видатні українці», український рушник з хлібом-сіллю.
Девіз: Усі ми – це наша родина, це наша сім’я, це наша Україна
Хід виховної години:
I.Вступна частина:
1.Організація класу:
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно –
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі.
Сядемо рівненько на місця свої.
2.Привітання:
- Доброго дня вам, дітки.
3. Повідомлення теми заняття: (відгадування загадок)
3.1 Без чого на білому світі
Дорослим не прожити і дітям?
Хто підтримає вас, друзі?
Ваша дружна... (сім'я)
3.2 Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься... (Україна)
- Отже тема нашої виховної години доторкнеться до кожного з нас, до кожної родини, до кожного жителя нашої країни. Вона звучить так: «Я – родина - Україна»
4. Слухання пісні:
Звучить пісня « Моя сім’я» у виконанні В. Семчук та О.Ліванцова.
5. Декламація віршів дітьми:
5.1 Як описати щастя дитини
Що з неї може зробити людину
Коли поруч мама, підтримує тато
Для щастя дитині не треба багато
5.2 То моя сім’я найрідніша до серця
І объ’єднує нас нитка , що не порветься
Тато, мамо і я
Запланована Богом сім’я!
5.3 Обійми тата, цілунок мами
Те що творить майбутнє Держави
Ми українці – велика родина
Давайте не втратимо цінність єдину
5.4. Нехай сім’я не перестане ніколи
Бо для кожного з нас це безцінна школа
Нехай розлучень зовсім не буде
Бо з сім’ї виростають відповідні люди
5.5 Нехай сльози дітей будуть тільки від щастя
Бо в міцній сім’ї у житті все вдасться
Коли поруч рідні, буде легше дорога
Бо сім’я перш за все, це є задум Бога!
6. Слово вчителя:
Родина — джерело продовження роду. Сильна родина, рід, сім´я — міцна буде наша ненька Україна. Тож, мабуть, це зрозуміли, нарешті, всі. Тому потрібно не забувати про родинні свята, звичаї, традиції, а відтворювати їх, бо нам зараз, як ніколи, не вистачає родинного спілкування, підтримки у тяжку хвилину, та й хвилини радості повинні нас єднати.
6.1 Які слова заважають щастю родини? ( учні знаходять серед слів)
Добробут пошана вірність
Затишок виховання кохання
Порада байдужість турбота
Сварки повага піклування
Допомога розуміння зрада
6.2 Українська сім´я тримається на жінці-матері. Ким вона є для кожного з нас?
Мати має найсильніший вплив на дітей, оберігає їх від нещасть і деморалізації, вносить в їх душу любов до Бога, до України. Тому ми вдячні своїм мамам. Ми завжди повинні низько схиляти голови перед їх мудрістю і добротою, ласкою і теплом.
6.3 Роль батька у сім´ї.
Батько — це наша тверда рука, на яку можна сміливо опертись. Споконвіку батько вважався господарем сім'ї. Роль чоловіка-батька визначається його відповідальністю. Батьків приклад, батьків наказ завжди служили законом для родини. Які ж традиції виховання, батьківського прикладу збереглись у вашій родині?
6.4 - От бачите, які ми з вами багаті! Маємо рідних: найрідніших людей, рідну хату, рідну вулицю. рідне село. Все це і є наша з вами рідна земля - земля, на якій ми народились. Вона для нас найсвятіша, найкраща
7. Перегляд відео ролика:
Є в нас ще одне багатство! Може здогадуєтесь яке?
Пропоную вам переглянути коротесенький ролик.
(Країна починається з тебе(про відмову від рідної мови)
Про що цей відео ролик?
Яка наша рідна мова?
Отже, рідна мова - та, якою ми думаємо, -і яку чули змалку, якою говорять наші батьки, якою і ми сказали перше слово. І ще, діти, її, як і маму, не можна ніколи зрадити, проміняти на чужу.
8. Слухання пісні: (звучить пісня про рідну мову)
9. Робота над загадками:
Вчитель:
Мова — це багатюща людська криниця, у яку народ складає багатий досвід свого життя, свої мрії, сподівання. Ми з вами повинні теж збагачувати рідну мову, розвивати своє мовлення. В українській мові дуже багато загадок, їх люблять відгадувати не тільки діти, а й дорослі. Спостережлива людина завжди відгадає загадку. Перевіримо, чи спостережливі ви.
1. Чорне насіння, по білому полю, Той його сіє, хто розуміє. (Букви, письмо)
2. Снігові поля, чорні грачі. Хочеш розумним бути, То бери та вчи. (Книга)
3. Чорні, криві, від роду німі, А як стануть вряд, Враз загомонять. (Букви)
4. Красивий, щедрий, рідний край І мова наша солов'їна. Люби, шануй, оберігай Усе, що зветься ... (Україна).
5. — Що ти, донечко, шепочеш І чому це ти не спиш? — Я, матусю, спати хочу, Але треба вивчить ... (вірш).
ІІІ Заключна частина:
Вчитель:
1)− Діти, в якій країні ми живемо? (В Україні)
--- А сімя твоя яка?(українська) − Якою мовою ми розмовляємо? (Українською)