Виховна година " Пригоди на потязі добра"

Про матеріал
Ознайомити учнів із поняттями і законами доброти, честі, справедливості; формувати у школярів найвищі людські цінності: ввічливість, милосердя, людську гідність, чуйність, любові і поваги до ближнього; виховувати почуття людської гідності, бажання духовно вдосконалюватися; розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальний інтерес, мотивацію до навчання
Перегляд файлу

«Добро і Зло»

 

Мета:

Ознайомити учнів із поняттями і законами доброти, честі, справедливості;

формувати у школярів найвищі людські цінності: ввічливість, милосердя, людську гідність, чуйність, любові і поваги до ближнього;

виховувати почуття людської гідності, бажання духовно вдосконалюватися;

розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальний інтерес, мотивацію до навчання.

Обладнення: ноутбук, записи пісень, наочні  матеріали( таблиці),дерево «добрих справ»,  індивідуальний, роздатковий матеріал, кубики Зайцева, динамічні иаблиці «Мої перші казки»

Хід  заняття

Учитель. Доброго дня, любі діти! Сьогодні наша виховна година  буде незвичайною.Ми будемо подорожувати Країною Доброти.

- А як вивважаєте, чому сааме туди ми поїдемо?

Їхати ми будемо на  потязі( показ великого потяга). Але для початку  необхідно нам вибрати водія потяга.

- Як називають водія потяга?(машиніст)

Спочатку відгадайте загадку :

Прийшла кума із довгим віником

 На бесіду із нашим півником,

 Схопила півня на обід

 Та й замела мітлою слід.

 (Лисиця)

(Машиніст сідає перед классом, одягає фуражку, свисток, і бере зображення потяга).

Учитель. Машиніст буде тримати найголовніший вагон.А кожен з вас буде маленьким блакитним потягом.Тож давайте перетворимось на маленькі потяги (діти одягають таблички з зображенням вагончиікв) і всі станемо одним великим потягом, вирушаємо в дорогу.

(По  сигналу машиніста діти встають, імітують рухи і звуки потяга під мелодію «Голубой вагон»)

І зупинка «Добра і Зла»

Розпочинається година доброти,

Тож прошу Вас серця свої відкрити,

Щоб зрозуміти і запам’ятати,

Лише з добра усе бере початок!

Мудрець сказав: «Краса врятує світ!»

Але уже на протязі століть

Панує істина проста:

«Наш світ рятує доброта».

Гра «Мікрофон»

- Як ви вважаєте що таке «добро»? В мене є справжній мікрофон, в який співають артисти, от і ви будете зараз в нього говорити.

Учитель. Доброта – найбільша цінність нашого життя. Так, це саме та якість, що коштує так дешево, але цінується так дорого. Її не можна купити ні за які гроші, вона по краплиночці виховується змалечку, її вбирає дитина змолоком матері і на протязі усього життя дарує світу. Діти, спробуймо поміркувати разом. На що, на Вашу думку,схожа доброта? (Діти висловлюють свої думки) Так, і мені здається, що вона схожа на тепле, ласкаве, усміхнене сонечко. (Вчитель вивішує на дошку сонечко, на якому у вигляді усмішки написане слово «доброта»). Скажіть мені, будь ласка, а яку людину можна назвати доброю? (Учні відповідають).

На дошці висить сонечко плакат)

Дітки а давайте порахуємо скільки променів у сонечка (рахують). А тепер на кожен промінь давайте придумаємо рису характера доброї людини ( діти відповідають).

Учитель. Дітки подивіться, що я тримаю (кубики Зайцева).

- Які звуки ви чуєте глухі чи дзвінкі? Як вважаєте , що може бути всередині?

- Хто може викласти з кубиків слово «доброта»? (дитина виходит до дошки і ивкладує).

Гра «Знайди де Добро ,а де Зло».

Допомагати батькам,

 ображати молодших,

слухати вчителя, 

дратися, вітатися, 

дружити з іншими,

штовхатися,дразнитися…

Робота в парах.

  • А тепер трішки попрацюємо в парах.У вас на партах лежать малюночки з різними вчинками, ви на протязі хвилинки поспілкуєтесь і потім ми проаналізуємо їх.(Грає релаксаційна музика).
  • Отже ,що ми побачили на малюнках? (діти парами виходять і розказують).

Рушаємо далі.

(По  сигналу машиніста діти встають, імітують рухи і звуки потяга під мелодію «Голубой вагон»)

ІІ зупинка «Казкова»

- Дітки, чи зустрічали ви в казках добро і зло? В яких? Про що там йшлося?

- Пам’ятаєте  , ми сьогодні читали казочку «Лисичка –сестричка та Вовчик -братик»? Давайте відтворимо цю казку з допомогою картини (на дошці динамічна таблиця) .Але спочатку згадаємо героїв казки. (вчитель показує героїв різних казок,діти вказують лише героїв даної казки).

Атепер давайте відтворимо казку .Діти відтворюють казку за плакатом вказівником.

- Про кого з героїв можна сказати ,що він злий? Добрий? Чому?

- Які поради можна дати лисичці?

Гра Свічка милосердя

-В мене є ще один чарівний засіб, який допоможе лисичці сатит доброю, це Свічка доброти і щирості, всі хто бере її до рук, то стає найдобрішим.От і ми зараз запалимо цей вогонь, станемо в коло і тримаючись за руки проговоримо,ту добру справу яку хочете зробити.

Рухаємося до наступної зупинки

(По  сигналу машиніста діти встають, імітують рухи і звуки потяга під мелодію «Голубой вагон»)

ІІІ зупинка   «Дерево добрих справ»

Учитель. Діти, підкажіть, доброта – це якість людини, що дається при народженні, чи її потрібно виховувати? (Діти висловлюють свої думки).

 Я також довго думала над цим питанням і дійшла до висновку, що людина повинна постійно удосконалювати себе на протязі життя.

Відсьогодні у нашому класі буде поряд з Вами жити «дерево добрих справ». Воно допоможе нам планувати важливі справи, які ми запишемо на листочках. Весною і влітку дерево буде зеленим, восени – жовтим, а взимку – білосніжним. Надворі початок весни, і наше дерево доброти сьогодні вперше одягнеться у зелене вбрання.

 Я пропоную кожному взяти один листочок і записати ту добру справу, яку Ви плануєте зробити навесні. Коли ж ці справи будуть виконані, листочки замінимо на нові.  З однієї сторони буде ваша справа, а з іншої ви розмалюєте  його.

А для того,щоб у вас зявилося натхнення творити, то я пропоную послухати поради ,що підготували наші діти.

 1 учень  

 Коли ти будеш добрим,

 Про тебе люди скажуть.

 Ніколи не забудуть про ввічливість твою.

 У школі і удома усім давно відомо

 Що добрих не народжують, а добрими стають.

2 учень

Не лінуйтесь робити добро

Лише зла не бажайте нікому

Бо воно, як велика гора

Стане вам на шляхові земному

3 учень

 І старайтесь робити добро

День і ніч, і у кожну хвилину,

Щоб серденько, як сонце цвіло,

Це хорошою робить людину!

 

  • Беріться до роботи.

(Учні пишуть свої задум. Хто не вміє писати - малює)

(Деякі учні на прохання вчителя зачитують свої записи)

  • Ну що ж, нехай тоді оживе наше «дерево надії, ласки і добра».

(Усі прикрашають деревце і стають півколом і декламують вірші)

 (Виходить учитель із запаленою свічкою, на фоні музики робить загальний висновок)

Учитель. Ну що ж, любі діти. Підходить до завершення наша виховна година. Я вірю в те, що від сьогодні стала добрішою кожна дитина. Я вірю, що запалений вогник доброти поселиться у ваших серцях і з ним ви будете іти по житті до своєї мети.

Нехай любов земна і доброта сердечна

Завжди крокують поруч з Вами у житті.

 

1

 

docx
Додано
26 вересня 2019
Переглядів
558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку