Виховна година "Прийшла весна, прийшла красна"

Про матеріал

Виховна година "Прийшла весна, прийшла красна" насичена різноманітними конкурсами, завданнями, релаксацією, уявою та фантазією дітей, і героями багатьох казок- Баба-Яга, Весна.

Перегляд файлу

Тема: А вже весна, а вже красна…

Мета: розширити та закріпити знання дітей про весняні явища появи першоцвітів та прильоту пташок ; виховувати екологічну культуру, любов до природи, сприяти вихованню спостережливості, допитливості; вчити розуміти природу, відчувати її красу, активізувати зв’язне мовлення.

Обладнання та матеріали:  відеопроектор, комп’ютер, макет сонця, презентація-супровід до заняття, аудіозаписи «Вийди, вийди сонечко», хоровод-веснянка.

Хід заняття

  1.            Організаційний момент
  •         Діти, ми з вами велика і дружна родина. І ви знаєте, що людина і природа невіддільні одне від одного. А  природа – це велика таємниця. А ви ж любите розгадувати таємниці!?
  1.            Основна частина
  1.     Оголошення теми заняття. Мотивація діяльності.
  •         Всі пори року по своєму прекрасні. Але особливою є пора … А відгадайте, яка пора року є особливою.

Зійшли сніги,

Шумить вода,

Земля вже квіти викида,

Буяє травка молода.

Все сонне оживає,

Коли, діти, це буває? (Навесні)

  •         А зараз ми покличемо Весну, напевно всі вже за весною скучили. А тепер кличемо: Весна, Весна…

До класу заходить Баба-Яга.

  •         Хто це? Це та сама Баба-Яга.
  •         Так, це я – Баба-Яга! Чого це ви зібрались?
  •         Ми зустрічаємо весну!
  •         А як же ви її стрінете, якщо її немає. Я її вкрала!
  •         Ой, лишенько! Діти, ми разом можемо визволити Весну…
  •         Я можу віддати її вам, але, якщо діти будуть гарно працювати, а інакше – ні!
  •         То, може,  пробачимо Бабуню - Ягуню і запросимо до нас на заняття. Покажемо і розповімо їй все, що знаємо про весну .
  1.     Розповідь
  •         Сьогодні …….. хоче привітати нас усіх з приходом весни.
  •         Струмок серед гаю, як стрічечка.

На квітці метелик, як свічечка.

Хвилюють, милують, квітують поля.

З весною тебе, Україно моя!

  •         Весна! Це слово ніжне і ласкаве. Діти, скажіть це слово тихо, …., голосно, …., з радістю, …., з подивом, …..
  •         Давайте пригадаємо прислів’я про весну.
  1.     Робота в групах.

Завдання: скласти пазл - прислів’я про весну.

1гр. Проспиш весною, заплачеш зимою.

2гр. Весняний день рік годує.

3гр. Весна ледачого не любить.

Лідери груп читають прислів’я. Пояснюють їх значення.

  1.     Бесіда
  •         А тепер відгадайте загадку:
  •         Зранку-вранці на горбок

Піднімався колобок.

А увечері – з горбка –

І немає колобка. (Сонце)

  •         А чи сонячна сьогодні погода?
  •         Давайте, щоб і до нас у кімнату завітало сонечко. Покличемо його закличкою. (Співаємо закличку «Вийди, вийди сонечко»)
  •         Але чогось наше Сонечко невеселе. Що з тобою, Сонечко?
  •         Весна не приходить, її й досі немає. А ви її може бачили?
  •         Ні, але ми знаємо де вона. Ти її скоро побачиш. А чому ти без промінців?
  •         Промінці з’являться, коли ви скажете, що вам нагадує слово весна
  1.     Дидактична вправа «Асоціативний кущ». Діти кажуть слово, пов’язане, на їхню думку, з весною і чіпляють на дошку промінці до сонечка.
  •         Ось сонечко звеселіло і нам стало тепліше і радісніше. Сідай, Сонечко, та зачекай її разом з нами.
  •         А що є першими вісниками весни? (Квіти)
  1.     Групова робота
  •         Перед вами картки з зображеннями квітів. Це весна розгубила ці чарівні квіти (запитую у трьох дітей, як називаються їх квіти – ромашка, троянда, тюльпан).
  •         А тепер я хочу сплести гарний віночок (грає хоровод)
  •         Сплету я віночок з підсніжників.(Виходять діти, кружляють )
  •         Сплету я віночок з пролісків.
  •         Сплету я віночок з барвінку.
  •         Діти, а ви знаєте. Що є така квітка Медуниця (фото на слайді)
  •         Ця весняна квітка три рази змінює свій колір: коли вона розпускається, то стає рожевою, потім фіолетовою і, зрештою, синьою. Медуницю називають «світлофором». У цієї рослини квіти різного кольору на одному стеблі. Різне їх забарвлення – сигнали для бджіл: рожевий колір квітки сигналізує, що солодкий сік тут ще не з’явився; малиново-фіолетовий повідомляє: нектару багато – летіть сюди; у синій квітці соку вже немає.
  •         Діти. А хто ще є вісниками весни ?(Птахи)
  •         А тепер пригадаємо наших друзів і друзів природи птахів.
  •         Діти, які птахи прилітають до нас першими?
  •         Приліт йде  не абияк,  а в  чіткому порядку: першими до нас  весною прилітають ті птахи, які  відлетіли від нас останніми восени; останніми – ті, що  відлетіли  першими.
  •         Одними з перших повертаються з півдня граки. Ще сніг не зійшов, ще можливі заморозки, а граки вже тут. Вони –  перші вісники весни.
  •         Слідом за граками прибувають шпаки і жайворонки.
  1.     Фізхвилинка. Грає спокійна музика.Діти, підведіться та заплющте очі. Уявіть себе квіточкою навесні. Ви оживаєте, починаєте рости. Ось пригріло сонечко, ви розпускаєте пелюстки. Повіяв вітерець і ви погойдуєтесь. Наступає вечір, квітка закриває свої пелюстки, схиляється до землі і засинає. Спить, тихенько погойдуючись.
  •         Бабуся-Яга сказала мені, що Весна любить слухати вірші. Давайте й ми вивчимо для Весноньки вірш. Називається вірш «Навесні», а написав його Іван Якович Франко.
  1.     Робота над віршем
  •         Слухайте уважно, щоб дати відповідь на запитання. Що ж оживила весна?

Навесні

Надійшла весна прекрасна,

Многоцвітна, тепла, ясна,

Ніби дівчина в вінку.

Ожили луги й діброви,

Повно гомону, розмови

І пісень в чагарнику

.

  •         То що ж оживила весна?(Луги й діброви.)
  •         Діти, у вірші є незрозумілі слова. І я хочу впевнитись, що ви їх розумієте.
  •         «Многоцвітна» - та, що має багато кольорів, різнокольорова, різнобарвна.
  •         «Луги» - порослі травою та кущами поля, що використовується як пасовисько й сінокіс.
  •         «Діброви»  - листяні ліси на родючих ґрунтах, у яких переважає дуб.
  •         «Гомін» - розмова, гамір, шум.
  •         «Чагарник» - зарості багаторічних дерев'янистих кущових рослин, кущі.
  •         Молодці.
  1.            Підсумок заняття
  1.     Заключне слово вчителя.
  •         Дякую, діти за заняття. Ми з вами дійсно відчули прихід весни.
  1.     Рефлексія
  •         А що вам сподобалось на занятті найбільше?
  •         Що ви дізнались нового?
  •         Про що зможете розповісти батькам удома?
  •         Молодці. Бабуся-Яга, тепер віддасте нам нашу Весну?
  •         Тепер так! Але вам треба її покликати.
  •         Весно! Весно!

Весна заходить з караваєм та українським рушником у руках.

  •         Доброго дня, діти! Дякую вам, що визволили мене! Я хочу вам подякувати цим караваєм. Я зараз підійду до кожного, а ви відірвіть шматочок караваю. Смачного!
  •         Щиро дякуємо за гостинність! До побачення! ( разом)

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Голубенко Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
5893
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку