Виховна година "Райдуга професій"

Про матеріал

Мета

Навчальна – ознайомити вихованців із різноманітним світом професій, звернути увагу підлітків на таке важливе проблемне питання, як вибір професії.
Виховна – виховувати повагу до людей різних професій, до їхньої праці.
Розвиваюча – активізувати пізнавальну активність, цілеспрямованість, працелюбність, наполегливість учнів.
Корекційно-розвивальна – розвиток комунікативних вмінь, уваги, цілеспрямованості.

Перегляд файлу

Картинки по запросу малюнки профорієнтаціяВиховна година з профорієнтації "Райдуга професій."

 Обладнання: папір, ручки, фломастери,виставка книг , журналів з різних професій, вислови мудрих людей про роботу, приказки, прислів’я.

Учитель: Друзі, ми проводимо класну годину "Радуга професій". Сьогодні в світі існує більше 10 тис. Професій понад 40 тисяч. Дійсно, ціле море можливостей і варіантів. Виявляється, і в нашому місті Мелітополі - існує близько 350 професій та спеціальностей. Важко орієнтуватися в сучасному світі професій, але ми все-таки спробуємо. Подивіться, кожен з вас зайняв місце навколо одного з п'яти столів. Кожен сидить за столом, таким чином, стає учасником команди. Але, як в будь-якій грі, необхідно якось назвати свою команду. Тому ми проведемо гру, яка називається

. 1. "Вгадай ПРОФЕСІЮ"

Кожна команда витягне одну букву алфавіту, придумає на цю букву професію і покаже її особливості іншим групам (пантомімою, жестами, мімікою). Решта команд повинні відгадати назву професії. (Представник від кожної команди підходить до столу, де розкладені всі букви алфавіту, витягує будь-яку; команда радиться, показує, інші групи відгадують професію.

Учитель: Придумані вами професії і складуть назву команди. Отже, у нас з'явилися такі команди "Теслярі", "Єгері", "Лікарі", "Будівники", "Ювеліри". Учитель: У всі часи люди по-різному ставилися до своєї роботи, до праці, що їм доводилося виконувати. Послухайте легенду. Давним-давно у французькому місті Шартрі будувався великий собор. Трьох робітників, які підвозили на тачках будівельний камінь, запитали, чим вони займаються. Перший відповів: "обтісував ці кляті камені, он які мозолі на руках набив!" Другий мовив: "Я обтісував і вожу камені, заробляю на шматок хліба своїй дружині і дочкам". А третій сказав з посмішкою: "Я будую прекрасний собор".

Займаючись однією роботою, всі троє дали різні відповіді на поставлене запитання.

 Питання командам: Чому? (Відповідають учні).

Учитель: У відповідях кожного прозвучало їх особисте ставлення до однієї і тієї ж діяльності: будівництва собору. Не секрет, що і в наш час розвитку науки, техніки, телебачення, комп'ютерів далеко не всі люди ставляться до своєї роботи з любов'ю, отримуючи від праці задоволення і радість; не кожен відчуває любов до своєї професії.

Питання: Як ви думаєте, чому? (Відповідають учні).

Учитель: Головна причина цього криється у виборі професійної діяльності, що не відповідає інтересам, схильностям, здібностям людини. Отже, праця приносить радість і успіх тоді, коли він до душі.

ЗАВДАННЯ № 2.

Зараз кожна команда отримає картку з п'ятьма пропозиціями, які необхідно закінчити. А потім ми подивимося, що у вас вийшло.

"Закінчити пропозиції":

1. Люди працюють заради ...

2. Цікава праця - це ...

3. При виборі професії люди часто не враховують ...

4. У будь-якому професійній праці найважливіше ...

5. Щастя - це ...

 Поки діти закінчують пропозиції, учитель вивішує тексти цих пропозицій на дошку з чистим аркушем для відповідей, які будуть записуватися за учнями. (Записали, зачитали).

Учитель: Ви написали все правильно, а тепер давайте, порівняємо ваші висловлювання з думками на цю ж тему філософів, економістів, політиків.

 1. Люди працюють заради задоволення своїх потреб, заради самовираження власного "Я".

 2. Цікава праця - це самовіддача і творчість.

 3. При виборі професії люди часто не враховують поняття, які виражаються трьома словами: хочу, можу, треба. А. Хочу - своє бажання. Б. Можу - свої можливості, здібності, знання, стан здоров'я. В. Треба - потреби ринку праці. 4. У будь-якому професійному праці найважливіше - знання, і вміння їх застосовувати на практиці.

5. Одного разу, на питання: "Що ж таке щастя?" пролунав таку відповідь: "Щастя - це коли вранці з радістю йдеш на роботу, а ввечері з радістю повертаєшся додому".

 Значить, однією зі складових щастя є правильний вибір своєї професії. Ця проблема рано чи пізно постає перед будь-якою людиною.

Учитель: А зараз слово надається вам,учні. Йде літмонтаж, підготовлений заздалегідь групою дітей самостійно про різні професії.

Учитель: Хлопці, кожна професія, як і будь-яке живе явище, має властивості старіти, зникати, отримувати новий зміст. Зараз прийшов час для нового завдання.

ЗАВДАННЯ № 3: Зараз ви отримаєте картки із завданням, де необхідно назвати професії, які:

А) майже або зовсім зникли;

Б) з'явилися тільки в XX столітті;

В) з'являться в майбутньому.

Учні радяться, дають свої назви і варіанти професій.

Для довідки:

А) пішли в минуле професії: кучер, ліхтарник, пряха, прачка, ямщик, белошвейка, стряпчий, сажотрус, поштмейстер, городовий, купець і т.д .;

Б) програміст, оператор ЕОМ, менеджер, секретар - референт, оператор верстатів з числовим програмним управлінням (ЧПУ), тракторист - машиніст широкого профілю, льотчик, кранівник, космонавт, ембріолог, електромонтер і т.д .;

В) професії, пов'язані з освоєнням морських глибин, космосу, розвитком робототехніки, комп'ютеризацією, хімічної і ядерною промисловістю, економікою, телебаченням, відеотехнікою, екологією, криміналістикою, генною інженерією та т.д.

 

Учитель: Людська думка не стоїть на місці, люди придумують нове, з'являються, винаходяться нові професії. Але дуже часто виходить, що нове - це добре забуте старе. На базі старих професій народжуються інші, які ... А, втім, давайте подивимося і послухаємо ..

. (Інсценізація за оповіданням Євгена Перм "Маляр із золотою медаллю")

Знаєте, хлопці, а у нас сусід є: маляр Корній. У нього чотири сини: Іван, Степан, Василь і Петя. Прийшов час Петі ремесло вибирати. Каже йому батько:

 - Будь, Петя, як я, як брати твої, маляром. Гарне ремесло.

 - Папа, я ж школу закінчив із золотою медаллю. Як же я можу з такою освітою маляром бути, мазаний ходити?

 - А ти їдь, подивися, як твої брати працюють. Тоді вирішиш.

- Приїхав Петя до старшого брата, Івану. Брат будинок культури кистями розписує, та так красиво, що заздрість бере.

 - Приїхав я до другого брата . Другий брат, Степан, без щітки стелі і стіни фарбує. В руках у нього "пістолет", а з "пістолета" блакитним променем фарба б'є і на стіни рівним шаром лягає. Півгодини - годину і кімната готова.

- Приїхав Петя до третього брата, Василю, на автомобільний завод.

Третій брат, як доктор, в білому халаті, стоїть, на прилади дивиться і перевіряє, як автоматична камера сама по собі легкові автомобілі фарбує.

Та так добре фарбує, що заздрість бере. Повернувся Петя до батька і каже:

- Далеко, батько, твоя спеціальність зробила крок. Буду і я на маляра вчитися, щоб нашу родову професію ще далі пронести і вище підняти.

 - Хіба одна наша малярська професія така? Всі вони по-старому називаються, та по-новому розуміються. Будь-яку з них треба далі нести і понад піднімати. Для цього і вчаться 10 років. Та й цих-то десяти років іноді замало буває.

(Учасники сценки займають свої місця за столами).

 

Учитель: Друзі, добре, якщо поруч з вами знаходиться людина, яка може порадити у виборі професії, допомогти освоїти. Але ось уявіть собі, що ви - сучасні люди XXI століття - потрапляєте на ... безлюдний острів!

ЗАВДАННЯ № 4: "Безлюдний острів"

На цьому острові є всі умови для життя: прісна вода, риба в річках, птахи та звірі в лісах, фруктові дерева ... А у вас, абсолютно випадково, виявилися насіння соняшнику і гороху, пшениці та моркви, а також сокиру, пила, молоток, моток мотузки ... Коротше, щось середнє між островом Робінзона Крузо з книги Даніеля Дефо і таємничим островом капітана Немо з книги Жуля Верна ...

Ваше завдання: Кожна команда складає список з 10 видів професійної діяльності, які є найнеобхіднішими, на ваш погляд, для того, щоб вижити на безлюдному острові. Час!

(На дошці на аркуш паперу записуємо підсумковий вибір 10 професій).

Учитель: Подивіться, хлопці, скільки професій необхідно освоїти, щоб вижити людині. А чи знаєте ви, скільки повинно попрацювати людей, щоб ми змогли прочитати книгу, включити світло, сісти на стілець? .. А скільки людей взяли участь в тому, щоб ми змогли взутися? одягнутися? Або, якщо запитати по-іншому, "З чого зроблено плаття?"

Учитель: Подивіться, виявляється, кожна людина, вносячи свою посильну лепту в спільну працю, в результаті працює не тільки для інших людей, але і на себе теж. А, може бути, навпаки, працюючи на себе, в результаті виходить, що результат праці - для всіх людей. А ось якими якостями, здібностями, знаннями,станом здоров'я треба мати, вибираючи ту чи іншу професію?

ЗАВДАННЯ № 5: Зараз всі команди отримають картки з чотирма парами професій. Ваше завдання: Визначити, що є загальним для цих пар професій? МЕДСЕСТРА – ТОКАР

 ОФИЦИАНТ - ВОДІЙ ТАКСІ

 ІНЖЕНЕР-КОНСТРУКТОР – КОМПОЗИТОР.

 ПРОДАВЕЦЬ - ТРЕНЕР

Поки хлопці готуються, учитель прикріплює до дошки аркуш паперу з незакінченою фразою: "БУТИ ПРОФЕСІОНАЛОМ ..." і нижче - чисте полелиста, куди буде записувати все, сказане дітьми.

Учитель: Подивіться, виявляється, щоб бути професіоналом у своїй справі, необхідно володіти такими якостями: (зачитує з дошки всю фразу, яка вийшла після того, як команди висловили свої думки). А зараз надамо слово професіоналам своєї справи. (Виступ гостей ).

Учитель: Хлопці, наше знайомство зі світом професій в рамках класної години добігає кінця. Настав час останнього завдання.

ЗАВДАННЯ № 6: Рефлексія, тобто зворотний зв'язок.
Намалювати картину вашого настрою за підсумками класної години. Намалюйте думки, які викликала у вас тема "СВІТ ПРОФЕСІЙ".
Учні малюють, коментують. Учитель вивішує малюнки на дошку.
Учитель: Подивіться, з яким хорошим настроєм ми закінчили роботу! Підводячи підсумок класної години, хочу привести слова Костянтина Дмитровича Ушинського: "Якщо ви вдало виберете працю і вкладете в нього всю свою душу, то щастя саме знайде вас".
Спасибі, друзі, за роботу! На все добре до побачення!
 

 

docx
Додано
7 листопада 2018
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку