Виховна година " Раз добром зігріте серце – вже не охолоне ”

Про матеріал

Мета. Розширити знання учнів про доброту,її значення в житті людини.

Стимулювати дітей до добрих вчинків. Вчити робити висновки.

Розвивати зв'язне мовлення,вміння висловлювати свої думки.

Виховувати чуйність, доброзичливість, співчуття до оточуючих.

Обладнання: клубок з нитками, маркери, мікрофон, свічка, тлумачний

словник, картки для індивідуальної та групової роботи, мультимедійне устаткування.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

" Роз добром зігріте серце – вже не охолоне ”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2013

 

Мета. Розширити знання учнів про доброту,її значення в житті людини.              

          Стимулювати  дітей до  добрих вчинків. Вчити робити висновки.

           Розвивати зв’язне мовлення,вміння висловлювати свої думки.

           Виховувати чуйність, доброзичливість, співчуття до оточуючих.

Обладнання: клубок з  нитками, маркери, мікрофон, свічка, тлумачний

словник, картки для індивідуальної та групової роботи, мультимедійне устаткування.

 

План виховної години

 

 

І.Організація класу.

1. Вправа «Вітання»

ІІ. Оголошення теми і мети.

1.Оголошення теми і завдань заняття

ІІІ. Робота над темою.

1. Робота з словником

2. Робота  в групах на картках

3. Перегляд мультфільму

4. Вправа «Сонце доброти». Робота в 

   групах.

 

 

5.  Робота з прислів’ями в парах.

    Гра «Збери прислів’я»

6.Вправа «Займи позицію»

7. Оповідання В. Сухомлинського «Образливе слово»

8. Мозковий штурм «Інтерв’ю»

9.

ІV. Заключний етап. Рефлексія

1.

2. Стежка доброти

3. Підсумок

 

 

 

Хід виховного заходу

І.Організація класу.

1.Вправа «Вітання»

Діти стають коло, беруться за руки, посміхаються один одному. Передаючи в руки обручку по колу, говорять комплімент один одному.

«Добрий день!» — і стає веселіше.

«Добрий день!» — просто й світло стає.

Ці слова — від простого простіше,

Але скільки тепла у них є,

Ласки ніжної й світла ясного.

В двох словах стільки є доброти,

Що від цього вітання людського

У душі можуть квіти цвісти.

То ж вітайтеся просто і щиро,

Хай слова ці всім ласку несуть,

Побажання любові та миру.

Хай у душах постійно живуть.

2.Вправа «Очікування»

Вихователь:

- Діти,що ви чекаєте від нашого заняття?(Діти по черзі висловлюють свої очікування)

 

 

 

 

ІІ. Оголошення теми і мети.

1.Оголошення теми і завдань заняття

Вихователь:

- Сьогодні ми з вами будемо говорити про доброту, з’ясуємо  її значення в житті людини.

ІІІ. Робота над темою.

1. Робота з словником

Вихователь:

- Зараз ми дізнаємось , як пояснює слово «доброта» тлумачний словник.

(Діти шукають пояснення  значення слова)

2. Робота  в групах на картках

Вихователь:

- Слово «добрий» співіснує з багатьма словами. З’єднайте значення слів з  відповідним синонімом.

Добрий будинок

Добра дитина 

Добре ліжко 

Добрий господар

Добрі стосунки                                     

Добра людина

Добра їжа 

Добрий вчинок

Добра дорога 

 Добрий друг

 Добра наука 

 Добра людина                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

 

зручне

комфортний

дбайливий

хороші

слухняна

………..

незабутній

смачна

надійний

цікава

рівна

……….

Вихователь:

- Яка ж вона добра людина?(Діти висловлюють свої думки)  

 

3. Вправа «Сонце доброти». Робота в групах.

Вихователь:

- Давайте засвітимо «Сонце доброти». Для цього на промінцях напишіть риси, які притаманні  добрій людині.(Діти пишуть на сонячних промінцях)

4. Хвилинка поезії

Вірш Д. Павленко «Двоколірний вірш». Звучить музика.

На доброті існує світ,

Із добротою пахне хліб,

І мирне небо в школу йти,

це також вияв доброти.

І до людей любов свята –

 це чистота і доброта.

 

 

5. Робота з прислів’ями в парах. Гра «Збери прислів’я»

Де є добро, там

Доброта кінчається

Від доброго слова                              

Доброму слову

Доброта немає                                       Хто добре починає,той

Добрі діти доброго слова

Добре слово –                                                                                                                                                                            

 

зникає зло.

радістю.

світ радіє.

ціни нема.

кордонів.

добре кінчає.

послухають.

золотий ключ.  

 

6.Вправа «Займи позицію»

Вихователь:

- Існує думка, що головніше в світі багатство, а доброта зовсім не потрібна. Займіть позицію, згодні ви чи ні з цим висловлюванням.(Діти займають місце під відповідними сигнальними картками, пояснюють  свій вибір.

7. Вправа «Сплети павутинку»

Діти стають в коло.

Вихователь:

- А зараз пригадайте,хто з нашого класу і яке добро вам зробив. Ви будете передавати клубочок з нитками тому, хто зробив вам добро, тримаючи нитку в руках, тим самим плести павутинку доброти.

 

8. Мозковий штурм «Інтерв’ю»

Вихователь:

- А зараз проведемо інтерв’ю про добру людину. Дізнаємось, чого ніколи не робить добра людина. Починаємо такими словами:

- Добра людина ніколи не …. (виявляється в образі ближнього)

 

9.  «Магічна свічка»

Вихователь:

- У народі кажуть: «Добро творить дива». Запалимо свічку і уявимо ,що вона магічна, і відтепер всі, хто візьме її в руки, перетворюються на чарівника. Включіть свою фантазію, уявіть, що кожен з вас став добрим чарівником.  

- Щоб ви зробили, ставши чарівником? Почніть так «Якби я став чарівником,я б зробив би …)

ІV. Заключний етап. Рефлексія6. Гра «Добрi i поганi вчинки»

— Зараз я запропоную запитання, а ви, якщо так вчинить добра людина, плеснете в долонi, а якщо так може вчинити невихована людина, то залишитеся сидiти спокiйно.

• Допомагати мамi мити посуд.

• Робити комусь зле, якщо вiн цього не бачить.

• Не вмиватися.

• Берегти рiдну природу та охороняти її.

• Шанувати працю iнших людей.

• Галасувати, коли хтось вiдпочиває.

• Бути вихованою, стриманою дитиною.

• Обманювати, хвалитися.

• Насмiхатися з чужого горя.

• Добре вчитися, багато читати.

• Не слухати батькiв.

• Допомагати друзям у бiдi.

• Дiлитися тим, що є в тебе.

• Ображати iнших.

• Захищати слабкого.

• Спати на уроках.

• Красти,

• Любити своїх батькiв.

• Ображати тварин.

• Сваритися.

   Молодцi! Ви дiйсно виростете хорошими людьми, а вашi вчинки будуть завжди достойними.

 

1. Смислові одиниці контент-аналізу.  Індивідуальна робота.

Вихователь

- Смислові одиниці контент-аналізу це - соціально задані й особистісно значущі "висловлювання". На їх основі виокремлено основні категорії контент-аналізу - об'єктивні характеристики добра і зла (онтологічні, суспільно-політичні, екологічні, морально-духовні):

1. буття, життя, світло / небуття, смерть, темрява;
2. доброта, милосердя / лють, жорстокість;
3. світ, творення, благополуччя / війна, руйнування, злидні;
4. впорядкованість, гармонія / хаос, дисгармонія;
5. осередок як чиста, здорова / забруднена, чахла, засмічена;
6. виконання моральних законів, моральних правил / порушення (невиконання) їх;
7. природа як природна, безпечна / технократія як урбанізована, небезпечна;
8. сонячне, тепле / похмуре;
9. тверезість, відсутність злочинності, наркоманії / пияцтво, злочинність, наркоманія;
10. совісність, цнотливість / безсоромність, розпуста;
11. духовне, божественне / бездуховне, демонічне;
12. красиве, прекрасне / негарне, потворна.

 

2.Стежка доброти

Вихователь

- Слухаючи вас, стає очевидним, які ви добрі  і недаремно кажуть,що добро живе в душі кожної людини. І саме тому душа безсмертна. Зараз на відбитках своїх ніжок ви напишете добрі справи, які зробили комусь. Таким чином ми з вами утворимо стежку доброти.

 - Сьогодні ви протоптали стежку доброти,бажаю вам, дітки, щоб ця стежка перетворилась на широкий шлях, яким ви будете йти впевнено, даруючи усім радість і любов.

 

3.Підсумок Вчитель. Час невпинно біжить вперед. Збігають хвилини, години пливуть роки. Хочеться вірити, що у вас все буде гаразд, хочеться, щоб слова доброти, почуті сьогодні, ви пронесли крізь усе життя. Пам’ятайте, людина на цім світі не вічна, життя коротке і гріх розтринькувати його на погані справи.

 Будьте добрими, людяними, милосердними, терпеливими, нехай не черствіють ваші душі у щоденних клопотах, бережіть своє серце від усього злого. Всім нам не легко у сьогоднішній скрутний час, але пам’ятаймо, що поруч є люди, яким набагато гірше. Бо ми можемо хоч на крихту покращити їхнє життя своїм ставленням, усмішкою, теплим поглядом…

 Закінчити годину спілкування я хочу віршем Василя Симоненка:

 Найогидніші очі — порожні,

 Найгрізніше мовчить гроза,

 Найнікчемніші душі — вельможні,

 Найпідліша — брехлива сльоза,

 Найпрекрасніша мати — щаслива,

 Найсолодші вуста — кохані,

 Найчистіша душа — незрадлива,

 Найскладніша людина — проста.

 Але правди в брехні не розмішуй,

 Не ганьби все підряд без пуття,

 Бо на світі той наймудріший,

 Хто найдужче любить людей і життя.

(Звучить пісня «Злагода»)

 

 

 

 

 

Завантаження...
doc
Додано
16 березня 2018
Переглядів
1497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку