Заняття за інтересами в ГПД

Про матеріал

Дана розробка допоможе вихователю групи продовженого дня продовжувати вчити дітей виконувати аплікації з крупи, дає можливість познайомити учнів із різними видами грибів, учити розрізняти отруйні гриби за зовнішнім виглядом; розвивати уяву, фантазію школярів, дрібну моторику рук.

Перегляд файлу

Тема  заняття: Аплікація з круп «Грибочок». (Слайд 1)

 Мета: продовжувати вчити дітей виконувати аплікації з крупи, познайомити учнів із різними видами грибів, учити розрізняти отруйні гриби за зовнішнім виглядом; розвивати уяву, фантазію школярів, дрібну моторику рук.

Обладнання: кольоровий картон, клей ПВА, крупи: манка, гречка, горох, пшоно, пшенична; шаблони грибочків,  копіювальний папір, серветки, ємності для круп, пензлик.

Дидактичний матеріал: ілюстрації з зображеннями грибів, картки з малюнками  грибів їстівних та отруйних, кошик, презентація  Pover Point «Грибочок», готові вироби (кілька видів).

Хід заняття

І. Організаційний момент

Сьогодні на занятті ми помандруємо з вами до осіннього лісу. В дорогу нам треба взяти гарний настрій, спостережливість, уважність.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності  (Слайд 2)

Починається казка

к.jpegОсіння так тихо,

Вона ходить по лісу

Неначе лосиха

Ми не бачим, не чуєм,

Як іде по гілкам,

Але за нею ми з вами

Поквапимось скоріш,

Бачиш спалахнули

Грона вересневої горобини,

Бачиш гриб почервонів

Під дзвінкою осикою

Висне легким димком

На сосні павутина

В ній заплуталося літо

Листочком осики.

                                              Г. Новицька

  • Хто з вас був в осінньому лісі? (Слайд 3)
  • Які зміни відбуваються восени в лісі?
  • Які дари  осені ми збираємо в лісі?
  • Так, діти , це грибочки.

ІІІ. Повідомлення теми і мети заняття

Сьогодні на занятті ми виконаємо аплікацію «Грибочок», використовуючи різноманітні крупи.  Але спочатку познайомимось з грибочками, які ростуть у наших лісах.

IV. Вивчення нового матеріалу

Восени  до лісу за грибами ідуть і дорослі, і діти. В нас на Україні існує дуже багато видів грибів.

Гриби поділяються на їстівні (ті, що можна їсти людині) та отруйні   (небезпечні).

index.jpegЗ давніх -  давен гриби товаришували з деревами і від них отримали свої назви – підберезовик, піддубник, вишньовки. Відгадавши загадки, ми дізнаємось, які грибочки  ще ростуть у нашій місцевості. (Слайд 4)

Із найперших своїх днів
Найбіліший із грибів.
По властивостях він цінний,
Лікар від хвороб відмінний.

                             (Білий гриб, боровик)

Білий гриб - один з найкращих і цінних грибів.
Він  росте в ялинових, березових, дубових і змішаних лісах. Молодий гриб має напівкулястий, із віком - опуклий капелюшок. Колір капелюшка залежить від лісу. У дубовому лісі у білого гриба капелюшок блідий, майже білий, в сосновому – темно - коричневий, у ялиновому - майже чорний, у листяному - світлий. Капелюшок каштанового (червоно - коричневого) кольору у зрілого гриба і блідо-жовтуватого -  у молодого. Нижня губчаста поверхня зрілого гриба зеленувато - жовта, у молодого - біла.

7.jpeg Пеньок (корінець) білого гриба товстий, щільний, як би роздутий біля основи.

  • Відгадайте наступну загадку:

(Слайд 5)

Обліпили всі пеньочки
Мами – тата, сини й дочки:
Мов гвіздочки всі тоненькі,
Вишукані й чепурненькі.

                                   (Опеньки)

Опеньки, або осінні гриби, зустрічаються по всій території України: ростуть у листяних та хвойних лісах, садах – на пеньках, стовбурах, корінні дерев та чагарників групами. Особливо смачні засолені й мариновані опеньки, але їх можна і смажити, і варити.  В  опенька шапка коричнево-жовта,  в отруйного може бути яскраво-жовта, червонувата, сіро-зелена. «Виворіт» шапочки їстівних опеньків – світло-бурий, отруйних – сіро-зелений, тимчаcто - чорний або іншого кольору. На ніжках справжніх опеньок є білий мох (його потрібно знімати).

  • 159.jpegПослухайте наступну загадку:

(Слайд 6)

Красень гриб цей хоч куди,
Та у руки не бери!
Кожна муха його знає,
Як побачить - геть втікає!

                                   (Мухомор)

Мухомор - це  отруйний гриб, який попереджає оточуючих про небезпеку своїм яскравим зовнішнім виглядом. Він  володіє яскраво - червоним  забарвленням капелюшка, на зовнішній поверхні присутні білі плями, які утворюються нашаруванням чешок. Колір капелюшка може варіюватися від яскраво-оранжевого до криваво-червоного кольору. Ніжка щільна і досягає у висоту до 20 см. Діаметр може досягати 4 см. Основна зона вирощування - листяні і хвойні ліси, поля, луки і парки.  Росте червоний мухомор практично по всій території нашої країни. Для людини гриб отруйний, а лісовим мешканцям згодиться. Олені жадібно шукають мухомори і з’їдають їх. Равлики і слимаки прогризають у капелюшках мухоморів дірки. Білки навіть сушать їх на зиму.

  • п.jpegВідгадайте й таку загадку:

(Слайд 7)

Ці грибочки невеличкі,
Із близнючок у них сестрички.
По лісах мандрують пішки,
Носять рижі босоніжки.

                                      (Лисички)

Лисички -  широко розповсюджені гриби, ростуть у хвойних і змішаних лісах. Рясний їх ріст починається з липня і триває до кінця осені. Як виглядають гриби лисички  знає практично кожна людина. Форма капелюшки у цих помаранчевих представників лісового світу має вигляд загорнутої парасольки. Ніжка лисички щільна, гладка і суцільна. Вона практично зростається з капелюшком. Зовнішній вигляд у лисичок незвичайний, ось чому ці гриби складно переплутати з якими-небудь іншими.

  • Будьте уважні, наступна загадка: (Слайд 8)
  • 753.jpegЦе справжнісінька актриса:
    В капелюсі, шапці, лиса...
    Різні ролі в лісі грає,
    Перевтілень безліч знає!

                                   (Бліда поганка)

Іноді поруч із лісовими печерицями можна помітити їх отруйного двійника - бліду поганку. Це страшний гриб: невеликий його шматочок, який потрапив у суп, здатний викликати сильне, часом навіть смертельне отруєння. Відмінними ознаками поганки є білі пластинки (у печериці вони рожеві або фіолетові) і білий чохол біля основи ніжки.

554_1.jpgОтруйна біла поганка - досить великий гриб. Капелюшок може досягати в діаметрі 12 см, він - білий, із легкою жовтизною в центрі. У молодому віці капелюшок білої поганки має форму дзвіночка, але згодом стає відкритою, хоча ніколи не розкривається повністю. Ніжка поганки - також біла - прикрашена кільцем, розташованим майже під самим капелюшком. Капелюшок гриба гладкий, тоді як на ніжці помітні великі лусочки, які роблять її шорсткою. Бліда поганка росте в листяних або змішаних лісах, зазвичай росте під дубом, грабом, березою та буком.

  • Відгадайте останню загадку:

 (Слайд 9)

Слизьку шапку одягнув,

І під деревом заснув...

З задоволенням збирають.

І на зиму закривають.      

                                       (Маслюк)

Маслюк - гриб, що любить світло, росте в соснових (переважно молодняках) і змішаних лісах, по краях галявин, на узліссях та біля доріг. Іноді на одній галявині можна набрати повний кошик. Капелюшок діаметром 3-12 см, напівсферичний, потім опуклий або плаский, голий, клейкий, каштановий або жовтувато-коричневий; шкірочка легко знімається.

Ось ми познайомилися з найпоширенішими грибочками, тепер давайте пограємось.

Гра «Наповни кошик»  (Слайд 10)

Учні повині обрати картинки лише їстіивних грибів та покласти їх до кошика. Пояснити, чому не взяли до кошика гриби, які залишилися на галявині.

  • Діти, а чи чули ви казки або дивились мультфільми про гриби?
  • Пропоную до вашої уваги українську народну казку «Гриби».

V. Демонстрація та аналіз зразка

  1. Розгляд зразка виробу  (Слайд 11 - 17)

Тепер , коли ми знаємо майже все про гриби, давайте розглянемо зразок виробу, який будемо сьогодні виконувати.

DSCN1148.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Визначення послідовності виконання роботи: (Слайд 19)
  •  Обрати зображення гриба, яке найбільше сподобалося. Використовуючи кальку, перенести  зображення на картон. (Слайд 20)

 

DSCN1142.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

  • Підібрати необхідні крупи: манка, гречка, горох, пшоно, пшенична.
  • Нанести клей на верх шапочки, присипати гречкою.

(Слайд 21)

 

 

DSCN1143.jpg 

 

 

 

 

 

  • Залишки крупи зсипати в ємність, обережно згинаючи картон.

(Слайд 22)

  • Дати підсохнути, залишки клею промокнути серветкою.
  • Краплинку намащуємо клеєм, посипаємо пшеничною крупою, дати підсохнути.

 

 

DSCN1144.jpg 

 

 

 

 

 

 

  • Зовнішню частинку  гриба можна заповнити пшоном. (Слайд 23)

DSCN1145.jpg 

 

 

 

 

 

 

  • DSCN1147.jpgНа ніжку грибочка наносимо клей ПВА, присипаємо манкою, рештки крупи зсипаємо в ємність, чекаємо поки підсохне. (Слайд 24)

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Травичку заповнюємо горохом чи пшоном. (Слайд 25)

DSCN1148.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

При виконанні аплікації крупи можна змінювати  за власним бажанням, підбираючи різноманітні кольори.

  1. Повторення правил техніки безпеки (Слайд 26)
  • Перед виконанням аплікації давайте пригадаємо правила безпечної роботи з клеєм, крупами.

VI. Гімнастика для пальчиків

  • Майже  все готове до роботи : ми  дізнались, які є грибочки;  правила повторили, але пальчики наші не підготували. Тож давайте виконаємо пальчикову гімнастику. (Слайд 27)

image008.pngПальчику, пальчику,

Де ти бував?

Я з цим братом в ліс ходив,

А з цим братом борщ варив,

З цим я кашку скуштував,

А з найменшим  я співав.

 

Вихователь декламує віршик і показує долоню, а потім по черзі з'єднує з великим пальцем усі інші, починаючи зі вказівного. Діти повторюють.

 VIІ.  Практична робота

(Слайд 28)

Звучить тиха, спокійна музика

Вихователь індивідуально допомагає учням, попереджує можливі помилки.

VIІI. Фізкультхвилинка

(Слайд 29)

Проводиться під час проведення практичної роботи. Своєчасність проведення визначає вихователь по працездатності класу.

Дружно в ліс ми всі пішли, (ходимо на місці)

Скільки тут грибів знайшли! (імітація збирання грибів)

В кошики ми їх збирали, (кладемо в кошик)

Доки повними не стали. (кругові рухи руками)

Ще й побігали там трішки. (біг на місці)

Натомили свої ніжки. (присіли)

Поверталися бадьорі, (крутимось)

А про це вже знали в школі. (сідаємо за парти)

IX. Виставка робіт

  • Пропоную створити виставку наших робіт «У грибному королівстві» або «На грибній галявинці» . (Слайд 30)

X. Підсумок заняття

  • Що ми сьогодні робили на занятті?
  • Які матеріали використовували?
  • Які помилки своїх товаришів ви помітили?
  • Яка робота сподобалась найбільше?

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 березня 2018
Переглядів
3950
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку