Тема: «Що? Де? Коли?»
Мета: формувати вміння учнів застосовувати набуті ЗУН; розвивати і поглиблювати знання та інтерес учнів до логічних задач, розвивати бажання застосовувати здобуті знання для досягнення поставленої мети; виховувати згуртованість повагу до товаришів та їх думки.
Обладнання: малюнки, ноутбук, дошка, музика,
-
Вступна частина.
-
Організація класу.
(Звучання фанфарів.)
-
Привітання.
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно –
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі.
Сядемо рівненько на місця свої.
-
Основна частина
-
Повідомлення теми
-
Добрий день, дорогі учасники гри. Сьогодні ми проводимо нашу гру «Що? Де? Коли?».
У гру «Що?Де?Коли?» грають усі ерудовані люди. Діти,а хто знає,як це: ерудований? Або яка людина є ерудованою?(відповіді дітей). Так, діти, ерудований – означає розумний, допитливий, кмітливий, начитаний. А тепер давайте не зволікати, а починати в цікавинку грати! Зараз ми об’єднаємось у 3 команди. Команда 1, 2 і 3 ряду. Зараз ваша задача вигадати назву своєї команді, але вона повинна відповідати тематиці. Тож у нас є 3 команди: __________, ___________, ____________. За правильністю і кількістю ваших відповідей слідкуватимуть наші журі:………………..
Правила гри «Що? Де? Коли?»
-
По черзі один представник команди виходитиме до столу і крутитиме стрілу. Стрілка зупиняється на секторі із цього сектора учасник тягне конверт з завданням. Вчитель читає завдання (запитання), задачу і команда, представник якої витягував конверт, виконує це завдання. Інші дві команди не допомагають, не викрикують і лише тоді, коли є 3 помилкові відповіді – відповідають інші команди. За кожну правильну відповідь журі нараховує 1 бал.
-
Перелік можливих секторів.
Отже, прийшов час почати нашу гру. Бажаємо всім удачі.
1 ТУР - ЛІТЕРАТУРНИЙ КОНКУРС
Вчитель по черзі задає командам питання.
(звучання гонгу)
1 завдання.
-
Який герой продав абетку і купив квиток в ляльковий театр? (Буратіно)
-
У кого перетворювалися 11 братів-принців з казки Г. Х. Андерсена? (В лебедів)
-
Який герой виріс у зграї вовків? (Мауглі)
-
У кого перетворилося бридке каченя з казки Г.-Х. Андерсена? (В лебедя)
-
Кого першим зустрів колобок? (Зайчика)
-
Що загубила Попелюшка, втікаючи з балу? (черевичок)
2 завдання. Докажи слівце
- Назви найвідоміших літературних героїв. (звучання гонгу)
Баба ... (Яга).
Муха- ... (Цокотуха).
Черепаха ... (Тортилла).
Бджола ... (Мая).
Віслюк ... (Іа).
Братик ... (Кролик).
Лисичка ... (Сестричка).
Зайчик … (Побігайчик)
Курочка- ... (Ряба).
Крокодил ... (Гена).
Домовичок ... (Кузя).
Листоноша ... (Пєчкін).
Червона ... (Шапочка).
Кощій ... (Безсмертний).
Старик ... (Хоттабич).
2 ТУР - ЛОГІЧНИЙ КОНКУРС
-
Ваше завдання уважно слухати завдання і дати відповідь на нього. Ви пам,ятаєте правило піднятої руки і тиші в класі. Відповідати має та команда, для якої звучить питання. Після 3-ї невірної спроби буде надаватися спроба відповісти іншій команді. Починаємо! (звучання гонгу)
-
На груші виросло 5 яблук,а на ялинці – лише 2. Скільки всього яблук виросло? (Жодного. На цих деревах яблука не ростуть)
-
Що станеться з білою хусткою,якщо її занурити в Чорне Море? (Вона стане мокрою)
-
У лютому в нашому дворі розквітли три ромашки та дві троянди. Скільки всього стало квітів? (Аніскількі,бо взимку квіти не ростуть)
-
На ганку гралися 5 мишенят. Прибігла кішка і сіла на ганку. Скількі звірів стало? (1 кішка,бо миші повтікали)
-
Скільки горіхів в порожній склянці? ( В порожній склянці нема горіхів)
-
Поле орали 5 тракторів. У двох закінчилось пальне і вони зупинились. Скільки тракторів залишилось в полі
|
-
У вазі 3 ромашки і 2 тюльпани. Скільки ромашок у вазі? (3)
-
Із якого посуду неможливо їсти? (Із порожнього)
-
Андрійко зсипав разом 3 купки піску,а потім висипав туди ще одну. Скільки купок стало? (Одна велика)
-
Бабуся сплела онукам на зиму шарфи та рукавички. Всього вона сплела 3 шарфи і 6 рукавичок. Скільки онуків у бабусі? (3)
-
Діти ліпили сніговика. Після цього на батареї сохли вісім рукавичок. Скільки дітей ліпили? (4)
-
У ставку плавало 7 качок. Три з них пірнули. Скільки качок залишилось у ставку? (7)
|
-
Гусак важить 2 кг. Скільки він важитиме,якщо стане на одну ногу? (2)
-
З-під воріт виглядає 8 собачих лап. Скільки собак за воротами? (2)
-
Скільки кінців у половини палиці? (2)
-
У мого батька є син. Але мені він не брат. Хто це? (я сам)
-
Що важче: 1 кг вати чи 1 кг каміння? (Вони однакові)
-
Сашко і Сергійко гралися на дворі. Під цеглиною вони знайшли 2 копійки. Скільки копійок знайшов би один хлопчик? (2)
|
-
ТУР «Вгадай мелодію»
-
Діти, підніміть руки хто любить дивитись мультфільми? А ви уважно їх дивитесь? Зараз ми з вами перевіримо як уважно ви слухаєте пісні у мультфільмах! Кожній команді програватиметься пісня і ви повинні назвати м/фільм,де він звучав.
(звучання гонгу)
-
Музика з м/ф «Мадагаскар»
-
Музика з м/ф «Шрек»
-
Музика з м/ф «Бременські музиканти»
-
Музика з м/ф «Буратіно»
-
Музика з м/ф «Простоквашино»
-
Музика з м/ф «Чебурашка»
4 ТУР - МАТЕМАТИЧНИЙ КОНКУРС
✓ У бабусі жив онук Федір, пес Шарик, кіт Васька. Скільки онуків у бабусі? (Один)
✓ Що станеться з вороною через 3 роки? (Їй піде четвертий рік.)
✓ Якщо з'їсти 1 сливу, що залишиться? (Кісточка)
✓ Багато - люди, а один? (Людина)
-
ТУР – Кроссворд
-
Діти, а чи хочете дізнатися наступний наш етап гри? Тоді давайте розгадаємо кросворд і ключове слово нам у цьому підкаже. Усі пам,ятають як розгадувати кросворд? (за потребою нагадати). Запитання задаються кожній команді. (нагадування правила піднятої руки)
✓ Ніс птахи? (Дзьоб)
✓ Перехід через річку? (Міст)
✓ Комаха, що дає мед? (Бджола)
✓ Місце, де ростуть овочі? (Город)
✓ Сильний вітер зі снігом? (Заметіль)
✓ Отруйні гриби? (Поганки)
✓ Суха трава? (Сіно)
✓ Підземна залізниця? (Метро)
✓ Найменший палець? (Мізинець)
Ключове слово – ПЕРЕМОЖЕЦЬ
-
Наша гра прийшла до фіналу.
Ми працювали всі на славу.
Пора підсумки підводити,
Не гріх команди нагродити!
-
Журі,вам слово: хто ж переміг, яка команда? (підведення підсумків)
-
Молодці! Діти,давайте привітаємо оплесками переможців! Команда отримує грамоти переможців,а усі інші отримують грамоти «Найрозумніших» (нагородження).
-
V ТУР - КОНКУРС «Зрозумійте мене»
-
Капітан своєї команди повинен без слів за допомогою пантоміми (жестів, рухів) пояснити своїй команді, яке слово йому йому випало на картку. На це дається 3 спроби. Якщо команда вгадує – отримує 1 очко.
Слова: 1) «портфель», «книга»; 2) «дзвоник», «зошит»; 3) «вчителька», «урок ф/к».
-
Заключна частина
-
Узагальнююча бесіда
-
Діти,чи сподобалась вам гра?
-
Що вам сподобалось найбільше?
-
Чи були складнощі? Які?
-
Настановче слово
-
Діти,ви сьогодні дуже добре попрацювали, ми вами пишаємось. Дякуємо за цікаву виховну годину, до побачення!