Виховна година на тему:
«Смакові перегони»
Мета:
- ознайомити учнів з правилами етикету щодо подарунків, їх вибору та оформлення;
- сформувати вміння виготовляти подарунки своїми руками;
- виховувати повагу, ввічливість, доброзичливість, тактовність, щирість у спілкуванні з іншими, естетичні смаки.
Обладнання: картки-завдання, фрукти для конкурсів, тарілки
Хочеш бути успішною та визначною людиною – стань першокласним кухарем.
Хочеш стати усіма шанованою людиною – стань шеф-кухарем.
Хочеш, щоб тебе любили всі жінки і діти у світі – стань майстром куховарської справи.
Хід проведення виховної години
І ведучий:
Добрий день вам, добрі люди,
Хай вам щастя всюди буде.
Вік вам радіти, в щасті рости,
Нивам українським щедро родити. І вічно цвісти!
ІІ ведучий: Вітаємо вас на найсмачнішому святі – «Смакові перегони»!
Земля тому щедра,
Що в світі кухарі існують.
Прості в них долі і серця,
А руки для людей працюють.
І ведучий: Недаремно в народі кажуть:
∙ Хочеш бути успішною та визначною людиною – стань першокласним кухарем.
∙ Хочеш стати усіма шанованою людиною – стань шеф-кухарем.
∙ Хочеш, щоб тебе любили всі жінки і діти у світі – стань майстром куховарської справи.
ІІ ведучий: А зараз я запрошую до зали учасників нашої шоу-програми – команди «Фрукти» та «Овочі»
І ведучий: Сьогодні вас чекає весела завзята боротьба за право називатися кращою командою серед професіоналів. Визначити переможців нам допоможе компетентне журі.
Склад журі: _______________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
ІІ ведучий: До слова запрошується команда «Овочі», а потім «Фрукти»
(Журі оцінює представлення команд)
І ведучий: Розпочинаємо нашу конкурсну програму. Перший конкурс – інтелектуальний. Кожній команді по черзі ставляться запитання. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
І конкурс «Я знаю»
Запитання до команди «Овочі»
1. Що, за народним повір’ям, означає початок усього живого? (яйце)
2. Ц е листовий овоч і холодна страва (салат)
3. У середні віки лицарі цей овоч носили на грудях як талісман (цибуля)
4. Це і дипломат і спосіб приготування оселедця (посол)
5. Мікроелемент, що додають у сіль (йод)
6. Маленький гіркий брат цибулі (часник)
7. Цей злегка накусаний фрукт став символом комп’ютерів (яблуко)
8. Один глечик з молоком поставили в холодильник, інший – залишили в кімнаті. У якому глечику вершки відстояться швидше? (у холодильнику)
9. Дерево-медонос (липа)
10. Коли краще солити картоплю «в мундирі»? (на початку варіння)
Запитання до команди «Фрукти»
1. Як називається маленький бутерброд на шпажці? (канапе)
2. З якої мови запозичене слово «кулінарія»? (італійська)
3. Які овочі не рекомендують солити у процесі варіння? (буряки, горошок)
4. Найсмачніша страва, яку можна приготувати з редьки? (салат)
5. Що таке фритюр? (суміш жирів)
6. Скільки яєць можна з’їсти натощак? (одне)
7. Які показники якості продуктів визначають очі й ніс? (зовнішній вигляд і свіжість)
8. Завдяки яким речовинам збільшується вага людини? (вуглеводи)
9. Що необхідно вийняти з приготованого супу? (лавровий лист)
10. За переказами О.Македонський завжди вважав необхідним перед боєм підкріпити сили своїх легіонерів саме нею (капуста)
(Журі оголошує результати конкурсу)
ІІ ведучий: Дивина така в природі:
У бабусі на городі
Різні овочі ростуть,
Розповзаються, цвітуть.
Ось гарбуз тут і квасоля, і поважна бараболя.
І ведучий: І капуста, і салат,
Він шпинату рідний брат,
Помідори й кабачки
Дружно стали у рядки,
І зелені огірочки
Виглядають з-під листочків.
ІІ ведучий: В наступному конкурсі командам пропонується знайти назви 4-х овочів, які зашифровані в таблицях. Перша літера кожного слова виділена червоним кольором – ходити можна як по горизонталях, так і по вертикалях у будь-якому напрямку.
І ведучий: На виконання завдання відводиться 3 хв. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
ІІ конкурс «Розшифруй»
Завдання до команди «Фрукти»
К |
А |
Ш |
Т |
У |
У |
Р |
Т |
О |
П |
Б |
Я |
К |
Я |
Л |
А |
К |
А |
Б |
О |
П |
И |
К |
А |
С |
У |
С |
Л |
О |
Н |
Ф |
Т |
А |
Ж |
А |
Відповіді: картопля, буряк, капуста, баклажан
Завдання до команди «Овочі»
М |
У |
В |
А |
Б |
О |
Р |
К |
К |
А |
А |
Р |
К |
О |
Ч |
Г |
Б |
У |
З |
Т |
А |
И |
Л |
С |
В |
Б |
Ц |
Я |
Ю |
О |
Р |
О |
М |
Н |
У |
Відповіді: морква, кабачок, гарбуз, цибуля
(Журі оголошує результати конкурсу)
ІІІ конкурс «Склад страви»
ІІ ведучий: В наступному конкурсі командам пропонується проявити свої смакові здібності. Із зав’язаними очима вам треба вгадати, які інгредієнти входять до складу страви. За кожний правильно названий інгредієнт – 1 бал.
(Журі оголошує результати конкурсу)
ІV конкурс «Шеф-кухар»
І ведучий: Вам пропонується ситуація. Ваш знайомий працює шеф-кухарем. У вас є унікальна можливість приготувати улюблену страву на професійній кухні. Яку страву ви запропонуєте? Розкажіть детально про етапи її приготування. При оцінюванні враховується складність страви. Максимальний бал – 5.
(Журі оголошує результати конкурсу)
V конкурс «Малюнок»
ІІ ведучий: Як ви відноситесь до малювання. Пропонуємо вам намалювати страву своєї мрії. На виконання 5 хв. Максимальна кількість балів – 5.
(Журі оголошує результати конкурсу)
VІ конкурс «Помічник»
І ведучий: На столах перед вами овочі: картопля, буряк, морква, капуста. За 5 хв. вам потрібно почистити та нарізати овочі. Враховується якість. Максимальна кількість балів – 10.
(Журі оголошує результати конкурсу)
VIІ конкурс «Ваше замовлення»
ІІ ведучий: А зараз попрацюємо із фруктами. На тарілку треба викласти фрукти, створивши картину. На виконання 10 хв. Максимальна кількість балів – 10.
(Журі оголошує загальний результат змагань)