Виховна година "Сторітелінг як інструмент подолання тривоги" (з використанням мобільного додатку Story Dice та карток Проппа)

Про матеріал
Практичні вправи на складання історій, які допоможуть дітям подолати стрес та тривогу.
Перегляд файлу

Дистанційна класна година на тему

 “Сторітелінг як інструмент подолання тривоги”

(з використанням застосунку Story Dice та карток Проппа)

 

Мета:

  • ознайомити учнів з поняттями “стрес”, тривога”, познайомити з прийомами сторітелінгу
  • надати учням практичні інструменти подолання стресу та тривоги
  • розвивати у учнів критичне мислення та креативність
  • навчати учнів розпізнавати свої емоції, приймати їх багатогранність, керувати емоціями та пов'язувати їх з самовідчуттями
  • виховувати стрестостійкість та позитивне ставлення до себе та оточуючих

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

І. Налаштування на роботу.

 

Пропоную вам налаштуватись на наше заняття, використовуючи вправу на заземлення*.

Знайдіть зручне для вас положення. Ноги заземлені, ступні розслаблені, обидві максимальною площею стоять на підлозі, в них відчувається енергія. Зробіть  глибокий вдих і подумки видихніть у стопи, уявляючи, як завдяки потоку повітря ноги вростають в підлогу, наче коріння дерева, із кожним видихом все глибше та глибше. Тепер закрийте очі і уявіть місце центрування ― на 5 сантиметрів нижче від пупка. Уявіть себе врівноваженим та спокійним. Подумки намалюйте, як енергія циркулює через ступні до місця центрування та назад.

Розплющіть очі. Зверніть увагу на свої тілесні самовідчуття. Пов’яжіть їх з емоціями, які ви відчуваєте.

 

ІІ. Поблемні запитання. Введення в тему заняття

 

Чи любили ви слухати в дитинстві казки та історії? Чи любите ви слухати їх зараз? Які саме? Які емоції виникали/виникають у вас під час та після прослуховування? Чи пробували ви складати власні історії та казки? Коли це відбувалось, коли вам сумно чи коли радісно?

 

ІІІ. Актуалізація знань учнів

 

Життя складається з різних ситуацій. Іноді бувають неприємними, вони викликають негативні емоції та тривогу. Ці ситуації бувають досить тривалими, що може ввести людину в стан стресу. Психологи стверджують, здоров’я людини залежить значним чином від її психічного стану. Позитивні емоції підвищують імунітет, і навпаки, людина в стані хронічного стресу частіше хворіє. А чи завжди ми з вами знаємо, що нас тривожить? Чи завжди ми можемо відслідкувати прямий зв’язок між самовідчуттями, емоціями та ситуаціями, що їх спричинили? На жаль, не завжди. Як же бути в такому випадку? На щастя, наша підсвідомість - дивовижний інструмент, маленький ліхтарик, що може показати нам вихід зі скрутної ситуації.
Сьогодні ми спробуємо задіяти нашу підсвідомість за допомогою сторітелінгу.

 

ІV. Основна частина заняття. Вправи для складання історій

 

  1. Вправа “Пять літер” ( автор Дж.Родарі)

 

ДІти, давайте всі разом вигадаємо та напишемо слово і в чаті Zoom. Пишемо вертикально, кожен по черзі по одній літері. (Більш складний варіант, коли діти не знають, яке слово вони пишуть, і воно складається по ходу дії)

 Наприклад:
Щ

А

С

Т

Я

На кожну з цих літер придумайте одне слово або словосполучення (за домовленістю). Слова можуть бути з різних тем і будь-якою частиною мови.
Наприклад:

Щ - щелепа
А - авокадо

С - світлий

Т - твердо

Я - який
А тепер давайте всі разом складемо історію, в якій по черзі присутні всі слова.
Наприклад:
Моя щелепа була на підлозі від здивування, коли вранці на столі я побачив гостинець від мами, авокадо - мій улюблений фрукт! Світла радість наповнила мене, і я збирався з'їсти його один. Але згадав, що моя сестра також його любить. Твердо вирішивши не бути жадібним, я дочекався, коли вона закінчить свої справи і поділився з нею смаколиком. Який же він смачний, коли є з кім розділити свою радість!

 

  1. Вправа “Біном фантазії” (автор Дж.Родарі)

 

Давайте оберемо два слова, які найбільш віддалені за тематикою та змістом.
А тепер погляньте на таблицю прийменників:

 

За допомогою таблиці з прийменниками та запитань пов`яжіть слова один з одним.

Наприклад, діти обрали слова “Цуценя” та “каструля”

Цуценя в каструлі (Що робить? За яких обставин опинився? Що відчуває?).

Цуценя під каструлею (Чому? Хто поруч? Від кого ховається? З ким грається). Каструля у цуценя (Що збирається готувати? На кого чекає в гості? ). Цуценя на каструлі (Як там опинився? Чи це трибуна або сцена? Сидить? Грає?)

3) Вправа “Техніка фантастичних гіпотез” (автор Дж.Родарі) на основі додатку “Story Dice”
Зараз я об`єднаю вас на дві групи та розподілю по різним віртуальним кімнатам. За певний проміжок часу (5-7) хвилин перша група придумує присудки, а друга - підмети. Після закінчення часу ми знову об'єднаємось в однугрупу. Після цього ви будете обирати випадковий підмет та присудок та у додатку “Story Dice” кидати віртуальний кубік, отримуючи від 4 до 16 картинок (за попередньою домовленістю). Потім, використовуючи підмет, присудок та малюнки, складете історію, відповідаючи на запитання: “Що б сталося, коли..?
Наприклад, діти обирають “диван” та “влаштовувати свято”. Будують розповідь “Що б сталося, коли б диван вирішив влаштувати свято?”

4) Сторітелінг з використанням карток Проппа
Тепер, коли ми навчились різним прийомам сторітелінгу та як слід розігріли наш мозок, саме час відчути себе авторами та створити власну казку. Можливо, при створенні власної казки вам захочеться обіграти власну життєву ситуацію та розповісти про те, що насправді турбує, не соромтесь це робити та використовуйте підсвідомість та уяву на повну.

З молодшої школи вам відомо, що казка як літературний жанр має свої особливості. Якщо взяти будь яку казку будь якого народу, в ній прослідковується певна закономірність.

 

Зараз я пропоную вам уявити себе казкарями та свторити власну історію, не схожу на інші. Для цього нам в пригоді стануть спеціальні картки
 

Значення карт Проппа

1. Жили-були (створюємо казковий простір).

2. Особливе обставина.

3. Заборона .

4. Порушення заборони.

5. Герой залишає будинок.

6. Поява одного-помічника.

7. Спосіб досягнення мети.

8. Ворог починає діяти.

9. Здобуття перемоги.

10. Переслідування.

11. Герой рятується від переслідування.

12. Дарувальник випробовує героя, з'являється новий персонаж.

13. Герой витримує випробування дарувальника.

14. Отримання чарівного кошти.

15. Відлучки дарувальника.

16. Герой вступає в битву з ворогом.

17. Ворог виявляється переможеним.

18. Героя мітять.

19. Герою дають складне завдання.

20. Герой виконує завдання.

21. Герою дається новий вигляд.

22. Герой повертається додому.

23. Героя не впізнають будинку.

24. З'являється помилковий герой .

25. Викриття помилкового героя.

26. Розпізнавання героя.

27. Щасливий кінець.

28. Мораль. 

 

*Заняття розраховане на учнів, які вже ознайомлені з поняттям емоцій та самовідчуттів та працювали з тілесно-орієнтовними практиками. Ви можете провести підготовче заняття або замінити частину вправ іншими на власний вибір.

 

ГЛОСАРІЙ

Стрес (від англ. stress — напруга, тиск) — неспецифічна реакція організму у відповідь на дуже сильну дію (подразник) зовні, яка перевищує норму, а також відповідна реакція нервової системи.

Крити́чне ми́слення — це наукове мислення, суть якого полягає в ухваленні ретельно обміркованих та незалежних рішень. Головним чином йому притаманні такі властивості, як усвідомленість та самовдосконалення.

Креативність - це творчі здібності, що характеризуються здатністю до створення принципово нових ідей.

Емо́ції (від фр. emotion — «хвилювання», «збудження») — це психічний процес, складний стан організму середньої тривалості, що відображає суб'єктивне оціночне ставлення до існуючих або можливих ситуацій та об'єктивного світу, призводить до дії симпатичної нервової системи і підвищення життєдіяльності організму.

Самовідчуття - відчуття власного морального або фізичного стану.

Стресостійкість - здатність людини адекватно переносити напружену або нестандартну ситуацію, не занурюючись у стан стресу.

docx
Додано
22 квітня 2020
Переглядів
925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку