Виховна година Тема. Хліб – усьому голова.

Про матеріал

Мета.прищепити учням бережливе ставлення до хліба; виховувати повагу до людей праці; ознайомити з історією виникнення хліба, народними звичаями нашого краю. Формувати вміння аналізувати та робити висновки з прослуханого, прочитаного. Розвивати вміння оперувати знаннями користуючись різними джерелами інформації.



Перегляд файлу

   Виховна година

Тема. Хліб – усьому голова.

 

        

Мета. прищепити учням бережливе ставлення до хліба; виховувати повагу до людей праці; ознайомити з історією виникнення хліба, народними звичаями нашого краю. Формувати вміння аналізувати та робити висновки з прослуханого, прочитаного. Розвивати вміння оперувати знаннями користуючись різними джерелами інформації.

Обладнання: паляниця на вишитому рушнику, вироби з тіста, колоски з пшениці, плакати з висловами про хліб, малюнки.

                                 

 

 

 

                ХІД  ЗАНЯТТЯ
І. Організація групи.
ІІ. Повідомлення теми і мети заняття.
 

      Сьогодні ми поведемо мову про те, без чого не можна уявити ні степової далі, ні світанку, ні рідного дому, ні самого життя. Про що піде наша розмова, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.


Він і чорний. Він і білий.

І завжди він загорілий.

Як до столу ми йдемо,
То без нього не їмо.(Хліб)       

 

    1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.


    Хліб усьому голова. Мабуть, раніше ці слова ви вже чули багато разів, і вони стали звичними і буденними. Але до хліба не можна ставитись 
по – буденному. Це святиня людська. І скільки не проходить років і тисячоліть, а він залишається святим і величним завжди. 

В народі кажуть: важка праця хліборобська, але люди раділи за свою працю. Ще з пелюшок дитину привчали любити і шанувати хліб. Замість сучасних сосок дітям-малюкам давали обгорнуту тканину м’якушку-смоктунця. Старі люди казали дітям: „Їжте на здоров’я та сил набирайтеся”.                                                                                                                                                                                                                                                 Давно так склалося в Українi, що хлiб у хатi — це достаток, добробут, упевненiсть у завтрашньому дні.

 3 роду в рiд народ наш виховує своїх дiтей у пошанi до хлiба, прищеплює дiтям поняття що хлiб святий. Не годилося розкидатися хлiбом, не годилося змiтати зі столу крихти — це суперечило народнiй моралi, це було образливим для душi хлiбороба.

 Хлiб здавна вважали символом святостi, символом радості, щастя, здоров'я та багатства. Iз хлiбом зустрiчали новонароджене дитя з хлiбом вiтали й породiллю. Пiзнiше з хлiбом виряджали дитя «до Христа», а коли пiдросте, то з хлiбом виряджали й до школи. 3 хлiбом одружували молодих, хлібом благословляли батьки дiтей до шлюбу. В останню дорогу виряджають людей, теж з хлібом. Наше життя нерозривно пов’язане з хлібом. Він з нами в повсякденному житті; в горі і в радості.
           Діти, ви коли-небудь нюхали, як пахне хліб?

 

54439902
 

 

 

 

2. Читання віршів про хліб.

PGOCCCA9GKA3XCAWKLOVWCA1N8KLBCA18VWFTCALQDEC1CA2PLWNYCAS16APTCATC84HLCAZG8B2HCAR9J6V0CA2EKB0QCAAGR1L7CADBYLDVCA02AN4XCAE240TVCAFAPH64CA4XONRCCA5EF3KG1.Чи знаєш ти, чим пахне хліб? 
   Коли весною кілька діб 
   Гуркоче трактор за рікою? 
   Хліб пахне працею людською. 
   Чи знаєш ти, чим хліб землі 
   Пахтить на вашому столі 
   Весною, влітку і зимою? 
   Хліб пахне радістю людською. 
   Пахне хліб, як тепло 
   Пахне хліб! 
   Любов’ю трударів 
   І радістю земною, 
   І сонцем, що всміхалося 
   Весною, 
   І щастям наших 
   Неповторних діб – 
   Духмяно пахне хліб!


  

 2.Ви знєте, як пахне хліб?

    Диханням сівача, вогнем безсонних діб.
    Трудом і творчістю, людським потом гарячим

    Він пахне так, як пахнуть медом соти.
 

 3.Він пахне степом, сонцем у жнива,

     Коли, мов князь, сповзе з лопати,
     Вже хліб печуть і дух життя багатий.
     Поволі завойовує права.
 

3. Відстеження шляху хліба від зернини до столу.

- Сьогодні ми пройдемо той шлях, яким проходить хліб з поля до столу.

- З чого починається хліб? 

мо

- Я виріс із зернятка, яке восени посіяли у землю.

Взимку спочивав під пухким шаром снігу.

Весною проріс маленьким росточком. Ріс, ріс, набирався сил і став прекрасним колоском.

У жнива мене скосили, обмолотили і відвезли на елеватор, посушили. У млені змололи і я перетворився на біле борошно.

 На хлібопекарні мене спекли духмяний хліб.

4. Діти читають вірші
 

1. На весні посію

    Зерна в полі чистім,
    Хай над ними світить
    Сонце променисте.

 

12. На веселім вітрі

    Зашумить колосся,
    Стане долотою
    Урожайна осінь.

                                                                         
3. І зерно в комори

    Річкою поллється,
    А люди помелють –
    Борошном назветься.


4. На заводі пекар

    Хліб спече з любов’ю,
    Скаже: „Любі діти,
    Їжте на здоров’я”.

 

bread2

      Іноді, на жаль, буває так, що хліб, в який вкладено працю багатьох людей, залишається, черствіє, пліснявіє, його викидають на смітник. 
      У жодному разі не кидайте хліб під ноги, у сміття, навіть якщо він не придатний для вживання. Є багато тварин – собак, птахів, які зможуть його з’їсти. 
 

5. Виконання пісні „як діждемо літа та нажнемо жита”.

 

 

 

 

 

6. Спогади про голодомор.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Діти, хто з вас і вашої родини приймали участь в акції „Засвіти свічку”?
24 листопада відбулася всеукраїнська акція „Засвіти свічку”. Вона проводилася на знак вшанування пам’яті невинних жертв Голодомору.

Великий голод 1932-1933 років в Україні забрав життя від 7 до 10 млн. невинних людей. Це Були страшні часи в Україні, коли у людей не було чого їсти. Хліб людям тільки снився. Це був страшний рік, коли такі хлопчики і дівчатка, як ви не бачили хліба в очі. Вмирали від голоду малі й старі, вмирали сім’ями, вмирали селами. А радянська влада вивозила зерно за кордон.
                    _Picture_file_path_7326
7.Притча про хліб

Якось один чоловік знайшов велику грудку золота. У своєму господарстві він, звичайно, не міг його застосувати і вирішив продати, але боявся продешевити. І пішов чоловік до мудреця з проханням допомогти визначити вартість золота. І сказав йому мудрець:

 -Ти що – небудь  сьогодні їв?

 -Нічого не їв.

 -А вчора?

 -І вчора не їв.

 -А позавчора?

 -Позавчора їв.

 -От коли поголодуєш  три доби, своє золото віддаси за шматок хліба.

Уміймо цінувати не примарне, а справжнє наше багатство – хліб. Кожного разу, беручи в руки запашну скибку хліба, згадуймо його творців. Шануймо їхню працю!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 8. Складання правил поводження з хлібом


ПАМ’ЯТКА


     1. Пам’ятаю, що хліб – святий.

2. Бережу хліб, не викидаю.

3. Пильную, що не падав додолу.

4. Як упаде хліб, підніму його, перепрошу і поцілую.

5. Недоїденим хлібом пригощаю пташок.

6. Беру хліба стільки, скільки подужаю з’їсти.

7. Шаную працю людей, які виростили хліб.

http://svitppt.com.ua/images/29/28774/960/img20.jpg

9. Робота над загадками та прислів’ями

Відгадати легко і швидко: м'який, пишний і духмяний, 
Він і чорний, він і білий, а буває підгорілий. 
(Хліб) 

Живим зерном народжений,
Живу я на землі.
Щодня рум’яним сонечком
Я сходжу на столі.

(Хліб)

Був зерном він у землі,

Став із сіллю на столі.

З ним їсти ми сідаємо,

 І гостей стрічаємо.

(Хліб)

Хто в дальню путь іде без нього,

 либонь, голодний буде там

А як узяв його з собою, —

Будеш їсти й прославлять.

(Хліб)

 Виріс у полі на добрій землі,

місце почесне зайняв на столі.

 (Хліб) 

Хвалить його кожен,

Любить його кожен.

 І дня ми без нього,

 Прожити не можем.

 (Хліб)

 

Був би хліб, а зуби знайдуться.

Без солі, без хліба - половина обіду.

Брат-то ти мій, та їж хліб свій.

Бережи хліб в кутку, а гроші - в вузлу.            

            http://svitppt.com.ua/images/1/477/960/img3.jpg                                                                                                                                                                         

10.Підсумок заняття

-Що нового дізналися?

- Що запамяталося?

- Чому ви навчилися?

 

 

 

 



 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Білоєдова Любов Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 липня 2018
Переглядів
11942
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку