Виховна година-тренінг «Бути здоровим – значить бути щасливим»

Про матеріал
Виховна година-тренінг «Бути здоровим – значить бути щасливим» розроблений матеріал для вчителів початкових класів.
Перегляд файлу

«Бути здоровим – значить бути щасливим»

(Виховна година-тренінг)

Мета: з'ясувати сутність понять «здоров'я» та «здоровий спосіб життя»; поглибити знання, уміння і навички здорового способу життя підлітків з метою попередження небезпечної поведінки; розвивати вміння роботи в групах; виховували толерантне ставлення один до одного.

Обладнання: ручки, аркуші паперу форматів А4, А1, маркери, фломастери, кольоровий папір, інформаційні повідомлення, невеличкі різноколірні аркуші паперу для об'єднання учнів у групи.

                                                                           Епіграф:

Головним скарбом життя є не землі, що ти їх   завоював,

не багатства, що їх маєш у скринях...

Головним скарбом життя є здоров'я,

і, щоб його зберегти, потрібно багато що знати.

Хід заняття

I.    Організаційний момент.

Емоційне налаштування класу

Хто здоровий, той сміється,

Все в житті йому вдається,

Він долає всі вершини,

Це ж чудово для людини.
II.    Вітання
Учитель (звертаючись до учнів, які стоять у колі):

 - Поміняйтеся місцями з тими, хто:

-   сьогодні поснідав; .
-    займається у спортивних секціях;
-   робить ранкову зарядку;
-   зараз почуває себе здоровим на 100 %; 
-    одягнений у спідничку;
-    носить окуляри;    
-    вважає, що здоров'я — це не тільки відсутність хвороби, а й здорові думки, вчинки, і гарний настрій.

III.    Знайомство
Учням пропонується об'єднатися в пари, протягом 3 хвилин потрібно взяти інтерв'ю один в одного, щоб представити свого «візаві».
Орієнтовні запитання для інтерв 'ю:
-   Життєве кредо.
-   Три найулюбленіші речі.
-    Заповітна мрія, 
Потім відбувається почергове представлення всіх учасників.
Відповіді на запитання бажано записати на аркушах паперу та прикріпити на дошці, до них можна буде звернутись, акцентуючи увагу на тому, що може втратити людина, коли прийме стиль того, хто вживає алкоголь та інші небезпечні для здоров'я речовини.

IV.    Гра «Острів мрій»

Необхідно звернути увагу учнів на те, що в цій грі всі мрії стають реальністю. Проте кожен учень повинен обрати тільки одну мрію з усіх: «Здоров'я», «Багатство», «Слава», «Кохання». «Родина». Усі вони записані на дошці. Це вікторина на зразок «запитання — відповідь». На запитання «Про що ти мрієш?» відповідають по черзі всі, до кого звертається вчитель, на відповідь дається кілька секунд. Усі відповіді записуються на дошці у відповідних категоріях. Декого з учнів можна попросити пояснити свій вибір. Можна поцікавитися, чому окремі учні не обрали мрію «Здоров'я», обговори , чому ставлення до здоров'я впливає на здійснення будь-якої мрії. Потім учитель пропонує визначення поняття здоров'я Всесвітньої організації охорони здоров'я: «Здоров'я — це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороби або фізичних вад».

V.    Вправа «Модель здоров'я»

Учні об'єднуються у 3 групи, кожна з яких отримує завдання: розробити модель здоров'я, виходячи з власного бачення цієї проблеми. У кожній команді обирається той, хто фіксує всі ідеї, — «секретар», той, хто стежить за часом, — «хронометрист», і той, хто презентуватиме роботу групи, — «спікер».
Використовуючи аркуші паперу А1, маркери, фломастери, кольоровий папір, учні протягом 10—15 хвилин розробляють моделі, а потім кожна група презентує свою розробку.

Після презентації вчитель пропонує дітям уявити ті шкідливі, руйнівні фактори, які впливають на здоров'я, і, працюючи в тих самих підгрупах, за 3 хвилини продемонструвати на створених моделях дію цих факторів на ту чи іншу модель.

Завдання для учнів — під час презентацій фіксувати фактори, які формують здоров'я, і фактори, які йому школять. Важливо, щоб учні розповідали, що вони відчували, коли створювали модель здоров'я, що — коли руйнували, і що — коли їхню модель було зруйновано. Важливі також запитання: «Чи можна відновити те, що вже зруйновано?», «Чи буде це мата той самий вигляд?», «Що легше—запобігти руйнуванню чи відновити?».

Обов'язковий висновок після вправи: зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо, і від нас самих залежить, що ми оберемо — шлях до здоров'я чи, навпаки.

VI.    Гра «Подарунок»

Учні стають у коло. їм пропонується зробити подарунок своєму сусідові справа, а саме: подарувати йому гарний настрій за допомогою міміки й жестів.

VII.    Вправа  «Вплив  наркотичних   речовин   на  організм підлітків»
 

Учні об'єднуються у 3 групи. Кожна група отримує завдання: за допомогою інформаційних повідомлень визначити вплив на організм підлітків:
    тютюну;
    алкоголю;
    наркотиків.
Завдання можна виконувати, утворюючи схеми, таблиці, малюнки тощо. Головне, щоб кожна група ознайомила дві інші з інформацією, якою володіє, під час презентації. Інформаційні повідомлення даються кожній групі.

VIII.    Дискусія «Моя особиста позиція»
 

Учні, сидячи у колі, висловлюють свої думки щодо проблемних ситуацій:
-    Ви зайшли у приміщення, а там хтось палить.
-   За святковим столом дорослі запропонували вам алкоголь.
-    До класу принесли невідому речовину — порошок або таблетки.

Важливо надати слово кожному, уникаючи відповідей: «Я зроблю
так...». Доцільними є відповіді: «Я відчуваю...», «Мені хочеться...».
Слід акцентувати увагу дітей на тому, що найважливішим є наше ставлення до вживання наркотиків й усвідомлення того, який розвиток подій можливий у тій чи іншій ситуації.

IX. Гра «Дякую»
Учні сідають у коло і по черзі звертаються один до одного (наприклад: «Іро, я дякую тобі за те, що ти мене підтримуєш»).

А зараз – перевірка – «Правда чи неправда».

1.    Чи правда, що людина, яка викурює пачку сигарет на день, одержує дозу радіоактивного опромінення у 3-5 разів вище норми, встановленої міжнародною угодою із захисту від радіації?

( Правда, бо в тютюновому димі виявлений  радіоактивний елемент – полоній, є у тютюновому димі з’єднання калію, свинцю, стронцію, що призводять до опромінення);

2.    Чи правда, що алкоголь у малих дозах корисний для здоров’я дітей та підлітків?

( Ні, проведені дослідження показали, що в молодому віці алкоголь діє на організм тільки негативно.);

3.    Чи правда, що речовини, що містяться в сигареті, не корисні, але й не містять отрути?

(Неправда. До тютюнового диму входить 4200 речовин, найнебезпечніший – аміак, що сприяє виникненню злоякісних пухлин.)

4.    Чи правда, що можна вилікуватись від наркотичної залежності?

(Ні, вилікуватись неможливо. Тільки 1-2% наркоманів мають шанс вилікуватись від наркотичної залежності за допомогою лікування, інші швидше або повільніше вертаються до вживання наркотиків. Відбувається це тому, що для відновлення атрофованого центра задоволень, що виділяє ендорфіни, потрібно не менше 10 років.)

А ось що говорять про куріння відомі нам усім люди, наші українські зірки, яким було поставлено по 4 запитання:

1.      Чи палите Ви?

2.      Чи палили Ви, коли Вам було 16?

3.      Якими тоді були Ваші захоплення?

4.      Ваші поради — як досягти в житті успіху?

Ось що вони відповіли:

1. Чемпіони світу з боксу брати Клички відповіли, що на куріння просто не було часу, а також і бажання. Вони в 16 років займалися спортом. Порадили старшокласникам знайти заняття по душі. А головне запам'ятати, що в 16 років молодь творить своє майбутнє і потрібно цілеспрямовано працювати, а не тратити час марно, бо результати будуть протилежними.

2. Чотириразова чемпіонка Олімпійських ігор, Герой України Яна Клочкова відповіла, що в неї не те, що бажання, навіть, думки не виникало спробувати закурити. Найголовнішим в 16 років для неї були постійна праця, творча напруга, тренування, бажання досягти перемоги, не підвести своїх наставників. Вона від своїх успіхів завжди була щаслива і горда.

Кожна людина від природи наділена талантом, спробуйте якомога раніше розпізнати його в собі. Треба багато працювати, витрачати енергію на справжнє, корисне, шукати однодумців і вірити в своє покликання. Тоді успіх, визнання, повага від людей прийдуть. А це потрібно кожному.

3. Народна артистка України, переможниця міжнародного конкурсу «Євро бачення - 2004» Руслана Лижичко відповіла, що вона не курить і дуже не любить бути там, де курять. У її студії закон: «Ніякого куріння!». Вона з раннього дитинства захоплювалася музикою і мріяла стати музикантом. Тому присвячувала заняттям з музики багато часу. А щоб досягти успіхів у житті, вона радить бути сміливим і сильним у своїй справі. Причому, сильним потрібно бути передусім до себе. Дуже легко піддатись чиємусь впливу, а відстоювати свою власну думку та ідею, в яку ти справді віриш, працювати над собою - це справжня перемога. Вона особисто завжди робила так.

Х. Заключне слово вчителя

Учитель. Здоров'я — це найбільша цінність кожної людини. Важливо знати, що шкідливі звички, про які ми щойно говорили, шкодять нашому здоров'ю, призводять до хвороби, депресій, деградації особистості, втрати мрій, дорогих людей, речей, які були колись найважливішими. На початку заняття кожен із вас сказав про своє життєве кредо, назвав три улюблені речі, розкрив свою заповітну мрію. (Звертає увагу на дошку, де це все прикріплено.) Про це все може сказати будь-яка людина, і будь-яка людина може все це втратити. Пам'ятайте про це, здобувайте нові знання, робіть правильний вибір.

Міцне здоров’я – одне з головних джерел щастя й радості людини, неоціненне її багатство, яке повільно і важко накопичується і яке можна швидко і легко втратити.

Накопичуйте і бережіть своє здоров’я, навчайтеся цього у людей, що вас оточують, займайтеся улюбленою справою, проводьте кожну хвилину життя з користю для себе та інших! Будьте здорові та щасливі!

На згадку про нашу зустріч прийміть  такі пам’ятки:

7 найважливіших правил здорового способу життя:

Правило №1

Правильно харчуйтесь!

Правило №2

Будьте активними!

Правило №3

Ні шкідливим звичкам!

Правило №4

Правильний режим дня

Правило №5

Хай буде у вас завжди позитивний настрій!

Правило №6

Дбайливе ставлення до себе.

Правило №7

Ведіть здоровий спосіб життя в компанії, а не наодинці!

Дуже хочеться, щоб йдучи з нашої зустрічі, у вашій пам’яті залишився слайд

 «Ми за здоровий спосіб життя!»

Література:

1.     Воронцова Т.В. Основи здоров’я. 6 клас: Посібник для вчителя [Текст] / Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко. – К. : Алатон, 2008.

2. Шевчук О. А. Валеологія. Розробки уроків для 5-7 класів. Метод. росіб. для вчителів та учнів. – Рівне.: Ліста, 2001. -200с.

3. Ящук Г. Ф., Барна Л. С., Фука М. М. Інтегрований предмет "Основи здоров’я" 7 кл. – Тернопіль: СНА "Астон", 1997. – 208 с.

4. Вибирай сам: бути здоровим чи курити… Фонд "Здоров’я для всіх" - К., 2002. – 32с.

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
681
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку