Виховна година "Усе добре переймай, а зла уникай"

Про матеріал

Виховна година допомагає формувати моральні основи дитячої особистості засобами слова; розвивати вміння творити добро у повсякденному житті; виховувати бажання бути добрим, чуйним, відповідальним.

Перегляд файлу

Комунальний заклад

"Підгородненський навчально-виховний комплекс №3"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

"Усе добре переймай, а зла уникай"

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь групи продовженого дня

Борзовець Ганна Володимирівна

 

 

Тема: Усе добре переймай, а зла уникай

Мета: формувати моральні основи дитячої особистості засобами слова; розвивати вміння  творити добро у повсякденному житті; виховувати бажання бути добрим, чуйним, відповідальним.

Обладнання: текст оповідання        В.Сухомлинського, завдання  для  групової  роботи,  кольорові  картки,    плакат  з  написом  «Правила Доброти»,    вислів  Генріха  Гейне,  слова  для  «павутинки»

Запис на дошці.

Життя дається людині на добрі справи.

                                           (Генріх Гейне)

ХІД УРОКУ                                                                                 

              І. Організаційний момент.

- Діти, торкніться один одного, усміхніться одне  одному й подаруйте щиру усмішку та  чудовий  настрій.  (Учитель  торкається  першої  дитини,  а  діти  далі  – своїх  друзів  по  черзі – «ланцюжком»).

У ч и т е л ь. Коли ми даруємо добрі слова, чудовий настрій, тепло своїх долонь іншим,    нам стає також добре, тепло і затишно на душі.

 Актуалізація знань. Повідомлення теми  і завдань уроку.

 Вправа «Послухай своє сердечко».

- Сьогодні у нас урок  особливий  тому, що він  має торкнутися не тільки розуму, а найперше – серця. Зачепити струну кожного сердечка, щоб заговорила душа.

- Покладіть долоньку на груди і послухайте своє сердечко.

Я гадаю, воно допоможе вам давати  відповіді  на запитання

Що таке добро, якою має бути справжня  людина: доброю чи злою,жорстокою чи милосердною. А допоможуть нам відповісти на наші запитання герої творів В.Сухомлинського.  Будемо продовжувати вчитися висловлювати свої думки , працювати в  парах.

Технологія «Асоціативний кущ». Робота  в парах

-З чим у вас асоціюється слово « добро»? Утворіть свій  асоціативний кущ.

 

 

 

 

 

 Бесіда про добро. 

- Молодці, ви правильно визначили значення слів.

- Ми  зробили  перший  крок  до  визначення  поняття  Добро.  Сьогодні  до  нас  завітав кореспондент газети «Шкільний вісник». Він хоче взяти у в вас інтерв’ю.

Технологія «Мікрофон».

- Чи можна доторкнутися до добра? 
- Чи можна його покуштувати? 
- Чи можна понюхати? 
• Отже, це категорія не матеріальна, а духовна. Вона стоїть поруч з такими поняттями, як Дух, Душа. 
- А як ви розумієте, що таке добро? (добра справа, вчинок, щось приємне) 
- Якщо уявити добро у вигляді музики, яка це буде музика? 
- Яким би кольором ви намалювали добро? 
- Що є протилежністю добра? 
- Чого більше в сучасному світі – добра чи зла? 

2. Робота в групах.

- Діти, а як же можна відрізнити добру людину від злої? (Відповіді дітей)

- У доброї  людини добрі очі, у неї добрий погляд. Від такої людини віє теплом. Добра людина поводиться гарно, чемно, не обзиває інших, не б’ється, не вживає поганих слів.

Тому  в  серці  своєму  несіть  до  всіх  любов  і  лагідність,  чуйність  і  співчуття.  Не  чиніть нікому лиха, зла. Умійте прощати.

 Словникова робота
• Отже, добро – це духовна категорія, її не можна торкнутися, понюхати, 
посмакувати. Добро можна тільки відчути: це ласкаве слово, добре, ніжне 
ставлення, готовність допомогти в скрутну хвилину
• Закрийте очі і уявіть, як виглядає добро. (Добро – це ласка, добра 
людина, добрі, теплі руки, котик, собачка, злагода, мир, райдуга, мама, 
родина, сонце) 
• А ще – це почуття, яке виражає людина, коли вона щаслива, це коли робиш добро іншим, це щось таке гарне, що є в людині. 

Доброта – це людська риса, здатність людини творити добро іншим. Добра людина схожа на ясне сонечко, тому що вона всіх вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою,  щирістю та щедрістю. І щоб жилось усім нам добре, у мирі і в злагоді, спокійно і затишно, необхідно щохвилини, щоденно творити добро. Та, власне, людина для того і приходить у світ, щоб творити добро.                                                                                                                             

1. Гра «Чарівні слова»

Перерахувати чарівні словосполучення привітання та побажання зі словом «Добро »

Доброго ранку !

Доброго дня !

Доброго вечора !

Доброї ночі !

Доброго здоров’я !

Всього доброго !

2. Читання вірша.

«Доброго ранку!» - мовлю за звичаєм

«Доброго ранку!» - кожному зичу я.

«Доброго дня вам!» - людям бажаю.

«З вечором добрим!» - стрічних вітаю.І посміхаються у відповідь люди.

Добрі слова ж бо для кожного любі.

Слайд- 4. Портрет В.О.Сухомлинського

 Втілення добра у творах В. О. Сухомлинського

Великий  педагог  В.  О.  Сухомлинський  стверджував:  «Людина  народжується  на світ не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний. І нехай слід цей буде сповнений добра».

- Назвати духовні характеристики людини, які починаються словом

«добро».  (Наприклад:  доброзичливий,  добродушний,  добросовісний,  добросердечний, добросусідський, добропорядний.)

 Народна мудрість про добро.

Здавна  на  Землі  люди  цінували  праведне  життя  – життя  чесне,  щире,

відкрите, правдиве. Потрібно утримувати себе від поганих вчинків, лихих намірів. Зло, як відомо, довго не забувається і породжує зло. А от добро примножує добро. Дуже яскраве поняття добра і зла розкривається в усній народній творчості.                                                                                                       Гра «Склади прислів’я»

На партах конверти з розрізаними на частини прислів’ями .

Кожна група складає своє прислів’я. Як ви розумієте прислів’я.

 

Добре ім’я краще від багатства.

За добро добром платять.

Зла людина зліша від вовка.

- Пригадайте, якомога більше народних висловлювань про добро.

· Не одяг красить людину, а добрі діла.

· Хто людям добра бажає, той і сам добро має.

· Світ не без добрих людей.

· Все добре переймай, а злого уникай.

· За добро добром платять.

· Перший крок до добра – не зроби зла.

· Добре діло роби сміло

Гра «Квітка доброти»

- Які слова «притягуються», як магнітики  до слова «добро»?

  поданих  слів  діти  вибирають  необхідні  і  записують  на  окремих  пелюстках  квітки:   співчуття,  уважність,  байдужість,  вдячність,  жадібність,  ласка,  любов,  злість,  заздрість,  турбота,  ввічливість,  ненависть, брехня.).

- Що ж потрібно для справжньої доброї людини?

Створення  заповідей  «Добрі поради»

- Любити своїх рідних.

- Поважати старших.- Допомагати друзям у біді.

- Шанувати працю інших людей.

- Захищати слабкого.

- Бути завжди привітним.

- Вміти прощати, просити вибачення.

- Не бути жадібним

- Не змушувати хвилюватися за себе.

- Берегти рідну природу та охороняти її.

Учитель. За девіз до  цих заповідей  можна взяти вислів: «Поводьтесь з іншими так, як ви хочете, щоб поводилися з вами».

ГРА «ДОБРІ ЧАРІВНИКИ»

Усі діти – добрі чарівники. Кожний повинен подарувати людям який-небудь добрий подарунок. Діти малюють свої добрі подарунки. Потім ці  малюнки подарують  дітям   старшої  групи.

Підсумок  уроку.

Бесіда.

- З чим познайомилися сьогодні на уроці?

- Що таке добро? Що таке зло?

-  Як ви вважаєте, яка людина сильніша й мудріша – добра чи зла ?

Учитель.

Висновок.  Сильна  людина  ніколи  не  буде  мстити,  відповідати  злістю  на

злість. Тому що «Помста є насолодою душі дрібної та низької» (Ювенал).Так давайте ж рости сильними й мудрими, щоб добро збільшувалося на Землі, а злість, хитрість, неправда зменшувалися.

 

 

Завантаження...
doc
Додано
11 липня 2018
Переглядів
3614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку