Виховна година «В країні бережливості»

Про матеріал

Поглибити знання вихованців про бережливість та економію. Формувати навички економічного мислення та економічного уявлення. Розвивати уміння аналізувати, давати правильну оцінку вчинкам. Продовжувати знайомити із причинами виникнення пожежі та з елементарними правилами протипожежної безпеки. Прищеплювати навички економічної діяльності в реальному житті. Виховувати гуманне ставлення до природи, повагу до людей праці, бережливість, доброзичливість, взаємоповагу. Виховувати потребу турбуватися про своє життя і здоров'я, власний добробут.

Перегляд файлу

«В країні бережливості»

Економічне виховання

Мета:  Поглибити знання вихованців про бережливість та економію. Формувати  навички  економічного  мислення та економічного уявлення. Розвивати уміння аналізувати,  давати правильну оцінку  вчинкам. Продовжувати знайомити із причинами виникнення пожежі та з  елементарними правилами  протипожежної безпеки.      Прищеплювати навички  економічної діяльності в реальному житті. Виховувати  гуманне ставлення  до природи, повагу  до людей праці, бережливість, доброзичливість, взаємоповагу. Виховувати потребу турбуватися про своє життя і здоров’я, власний добробут.

Обладнання:  ілюстрації природних ресурсів : вода, газ, вода, ліс; атрибути до завдання «Правила економії»; прислів’я; рекламні проспекти.

Попередня    робота:    Читання і обговорення творів В. Сухомлинський  «Гаряча квітка»,  Г. Бойко  «Сірничок»; заучування віршів, прислів’їв по темі; проведення дослідів, експериментів та спостережень; обговорення життєвих ситуацій; екскурсія до магазину «Сільпо»,  перегляд реклами.

Хід заняття.

Привітання

Доброго дня всім, доброго дня.

Доброго вчора, сьогодні, щодня.

Кожному дому щастя бажаємо.

Квітам – цвітіння, житу – врожаю.

Небові – миру.  Голубу – неба.

Дітям бажаємо всього, що треба.

Хай посміхаються діти щодня.

Доброго дня всім! Доброго дня!

Педагог:  Сьогодні ми  поговоримо про бережливість та економію. Пригадайте,  що таке бережливість, економію? (Бережливість, економія це раціональне використання ресурсів природи та держави.)

Повторимо й значення інших економічних термінів.

Економіка – наука про ведення господарства.

Гривня – грошова одиниця України.

Товар – речі, предмети, які купуються або продаються.

Ярмарок - це місце, де можна купити і продати товар.

Реклама   повідомлення та відомості про товар, його якість, можливість придбання.

Валюта – грошова одиниця інших держав.

Ми часто чуємо такі слова:

Берегти треба природу. Економити слід воду.

Світло й газ слід  берегти. Але як? Чи знаєш ти? 

Відповіді на ці запитання ми зможемо одержати, коли виконаємо певні завдання.

У народі кажуть: «Чим більше збережеш, тим краще заживеш». Ми з вами читали дуже багато художніх творів, віршів, казок про економію та бережливість, а саме, як оберігати природу.  Пригадаймо деякі з них.

В. Сухомлинський. «Соромно перед соловейком». ( «Гаряча квітка», стор. 46).

Оля і Ліда, маленькі першокласниці, пішли до лісу. Після втомливого шляху вони сіли на траві відпочити й пообідати.

Витягли з сумки хліб, масло, яєчка. Коли дівчата вже закінчили обідати, недалеко від них сів на дерево соловейко і заспівав. Зачаровані прекрасною піснею, Оля і Ліда сиділи, боячись поворухнутись. Соловейко перестав співати. Оля зібрала недоїдки й шматки газети, кинула їх під кущ. Ліда зібрала недоїдки в газету, загорнула й поклала в сумку.

 -  Навіщо ти зібрала сміття? – запитала Оля? Це ж у лісі… Ніхто не бачить…

  - Соромно перед соловейком, - тихо відповіла Ліда.

 Як ви вважаєте, хто із дівчаток по-справжньому любить і береже природу?

Педагог: В житті бувають і такі випадки. Про випадок, шо стався у лісі нам розповість Руслан.

Як радісно влітку побуть біля річки.

Ведмідь із сім’єю прийшов до водички.

Топтайло й синки наживили вудки.

Ловіться великі й маленькі линки.

Вже рибки рибалки спіймали чимало.

Стара ведмедиця багаття розклала.

І дума про себе: «Скоріше піду  і хмизу сухого у лісі знайду».

Та поки до лісу дійшла ведмедиця,

Вогонь розгорівся, побіг по травиці.

Уже недалеко й кущі загорілись.

Рибалки – ведмеді в тривозі схопились.

Вогонь загасили водою, піском.

Усі натомились і сіли рядком.

Для них це наука. І ви пам’ятайте: 

Розклавши багаття кругом обкопайте.

Педагог:  Що могло б статися, якби ці герої вчасно не погасили вогонь водою, піском? (Відповіді дітей).

Про те, як  потрібно берегти природу,  дуже гарно сказано у вірші «Заповідь». (Вірш читає дитина.)

Природа нам, як рідний дім. Вона усім, як мати.

Щоб лад завжди був в домі тім,про це потрібно дбати.

Не рви трави товсті жмути, не рви в букети квіти.

Все, що навколо бачиш ти, рости повинне й жити.

Ростуть дерева з краю в край, цвітуть сади зелені.

Дерева, друже, не ламай, вони – наші легені.

Зроби шпаківню, посади калину біля хати.

В природу із добром іди, вона ж тобі, як мати.

Не рви, не знищуй, не руйнуй! Цю заповідь слід знати.

 Красу планети не зіпсуй, вона ж тобі, як мати.

Педагог: Розкажіть, будь паска, як ви поводитися в природі.  (Розповідь волонтера М., який приймає участь  в прибиранні сміття в лісі).

Ніколи не забуваймо про те, що кожен із нас і всі ми разом узяті — невід’ємна частинка матінки — природи.  Без неї ми ніщо, бо обійтися ніхто з нас не може ані без повітря, ані без Сонця, ані без землі, ані без її щедрих дарів, якими вона нас годує,  ані без води.

Давайте поговоримо про те, як берегти інші дари природи.

Вода – основа життя і здоров’я. (Виставляються ілюстрації: відкрита водойма, кран з якого тече вода.)  Ми не уявляємо життя без неї.  Вода потрібна скрізь. У народі кажуть: «Без води -  ані туди, ані сюди». Ні помитися, ні їсти зварити, ні одяг випрати не можна без неї. Ні, навіть, руки помити. Для чого потрібно мити руки? Пригадаймо. (Дитина.)

 Як за стіл сідають їсти, миють руки чисто-чисто.

Щоб мікроб хвороботворний, злий, страшний такий, потворний

В організм наш не проник, від води і мила зник.

Він для зору недоступний, але дуже вже підступний.

В організм наш потрапляє, миті слушної чекає,

Щоб колись нас отруїти, може, навіть, з світу зжити.

Педагог:  Безперечно.  Мити руки необхідно. Завдяки цьому ми оберігаємо себе від багатьох страшних недуг, зберігаємо своє здоров’я. Але як  в цьому випадку зекономити воду? Розкажіть, як це робите ви. (Відповіді дітей).

Є такі повчальні слова:

 Вода, вода, водиченька -  в глибокую криниченьку з високої хмаринки, білої хустинки.  Не каламуть, дівчино,  воду, -  скаламутиш щастя й вроду. Воду бережи, козаче, -  і вона тобі віддячить.

Отже, бережіть і економте воду!

 Педагог: Ми знаємо, що електричний струм містам і селам дають електростанції. Тисячі людей різних професій турбуються про те, щоб електроенергія дійшла до кожної квартири, до кожного закладу чи установи. Зварити їсти, закип’ятити чайник, випрати білизну, випрасувати її, подивитися цікаву передачу по телевізору, прибрати в кімнаті -  скрізь ми використовуємо електроенергію.

Електроенергію теж потрібно економити, правильно поводитися з електроприладами.  Але є люди, які не турбуються про це.  Як героїня ось цієї казки. (Дитина.)

Як лагідно сонце сія в високості. Лисичка до Лева збиралася в гості.

Вона біля шафи крутилася радо,свої розглядала багаті наряди.

Ось вибрала сукню найкращу для себе: 

- Хороша, та тільки погладити треба.

Праску ввімкнула. Прасувати як стала,

Сусідка сорока якраз завітала.

Про се і про те, бач, сорока тріщить.

Лисичка все слуха, а сукня горить.

-  Ой! Що я накоїла? Як мені гірко!

На сукні новенькій з’явилася дірка.

- Лисичко-сестричко! Ти друзів стрічай,

Але при розмові праску виключай.

Педагог: Чи була ця лисичка  економною та бережливою? Чи економила  вона електроенергію? В чому це проявляється? (У додаткових витратах на нові праску і сукню.) Недбале ставлення до електричних приладів призводить не тільки до лодаткових витрат, а може спричинити і біду. (Дитина.)

До дзеркала мавпа підходить вдесяте:

- Чи сукня в порядку, пальто не зім’яте?

Взяла ридикюля і двері замкнула.

        А світло тоді погасити забула.

В кіно поспішає вона по дорозі.

Аж чує: «Пожежа!» ,- гукають на  розі.

А мавпа байдужа не знає в ту мить,

Що то електрична проводка горить.

І полум’я в вікнах зловмисно розквітло

В кімнаті, де мавпа залишила світло.

Пожежна машина по вулиці мчить,

Вона поспішає вогонь погасить.

Щоб нам на пожежі з плачем не стояти,

Ми прикладу з мавпи не будемо брати.

Педагог: Ось бачите,  діти,  до чого призводить така бездумна поспішність. В одну мить можна втратити все.  Чи була  ця мавпочка економною,  бережливою?

Педагог:  Ви постійно чуєте інформацію про те, як дорого обходиться газ для держави. Але не всі бережуть його, не всі використовують його економно.  Ось послухайте! (Дитина.)

Поставивши чайник на плитку завзято,

Вогонь запалили малі поросята.

Самі ж веселенькі майнули гуляти.

М’яча у дворі узялися ганяти.

Коли наганялись, згадали про чай.

-  Вже, мабуть, готовий! Іди вимикай!

А чайник тим часом кипів та кипів.

Всю плитку забризкав. Бурчав і шипів.

Вогонь загасив він. І в кухні відразу

Почулось свистіння горючого газу.

Прийшло поросятко, тернуло сірник.

Враз вибух страшенний і жалібний крик…

Це сталась біда. Поросятка малого

В лікарню забрала швидка допомога.

Щоб лиха такого із газом не мати,

Увімкнену плитку не слід залишати.

Педагог:  Що можна сказати про цих поросят, економні вони, чи ні? (Відповіді дітей ). Були вони бережливими?

  Економне, бережливе ставлення до природних ресурсів, продуктів праці людей – важлива вимога сучасного життя.  І  чим краще  ми  усвідомимо те, тим більше берегтимемо дари природи і весь рукотворний світ. Адже ми  прийшли на цю землю, щоб жити, працювати, розвиватися, мислити, творити, економити, берегти. 

Закріплення

Гра « Так чи ні?».

  • Помиєш руки і в ту ж мить  ти вимкнеш воду ? (Так).
  • Чи хай біжить? (Ні).
  • А світло треба вимикати, коли виходиш із кімнати? (Так).
  • На вулицю ти поспішаєш, а двері завжди зачиняєш? (Так).
  • Дерев в природі так багато. То, може, можна їх ламати? (Ні).
  • І квітів навкруги  багато. Чи будеш їх безжально рвати? (Ні).
  • Навколо чисто, гарно так. Ти кинеш папірець? Чи як? (Ні).
  • А як зберегти тепло, щоб нехолодно було?

Треба вікна утепляти,  двері  щільно зачиняти? (Так).

  • А як іще, гадаєш ти,  гроші можна зберегти?  (Так).

(Слідкувати за рекламою, адже вона вказує на товари, які продаютьсязі знишкою, отже можна зекономити гроші).

Педагог:  Так, звичайно ж. Треба знати, що рекламу слід читати.                  Різні акції для нас пропонують повсякчас. Акційний товар дешевший. тож витратиш грошей менше. (Перегляд рекламних проспектів.) Тільки не забувайте, коли купуєте товари зі знишкою, завжди перевіряйте їх строк придатності.

Педагог:  Давайте складемо  правила бережливості та економії. (На мольберті прикріплено два аркуша паперу з написами: «Треба», «Не можна». В дітей – смужки з написами, що треба робити і чого не можна. Діти читають свої написи, визначають, на який аркуш  їх  прикріпити).

Треба:        

  • берегти природу, весь рукотворний світ; 
  • економити воду;   
  • економити електроенергію, газ;
  • берегти життя і здоров я;
  • берегти одяг, взуття.

Не можна:

-  залишати сміття в лісі;  

- ламати дерева, рвати квіти на клумбах;    

- обмальовувати, обписувати стіни будинків, ігрові майданчики; 

- залишати увімкнену плиту, праску, світло, комп’ютер без нагляду;

- руйнувати пташині гнізда, мурашники.

Педпгог: пригадайте прислів’я про бережливість та економію.

-  Природа – наш друг, вбереже від недуг.

-  Чарівна  вода – всім  потрібна  вона.

-  Повітря повинне бути чистим.

-  Повітря, земля і вода – це природа .

   З природою жити повинні ми в згоді.

-  Не брудни воду в криниці    доведеться води напиться.

-  Копійка гривню береже.

-  Без води ані туди, ані сюди.

- Чим більше збережемо, тим краще заживемо.

-  Ми всі господарі природи, тож збережемо її вроду.

- Одяг бережи для холоду, а гроші – для голоду.

Підсумок заняття.

  •    Про що ми сьогодні говорили на занятті? ( Про бережливість та економію).
  •    Що треба робити, щоб примножувати багатства природи та рекотворного світу? (Берегти, економити, працювати).
  •    Чого не можна робити? (Знищувати, руйнувати, смітити…).
  •    Чому потрібно бути економними і бережливими? (Бо ми знаємо, що чим більше збережеш, тим краще заживеш).

 

 

Список використаної літератури:

  1. Бойченко Т. Абетка здоров’я [Текст] / Т.Бойченко. -  К. :  «Освіта»,  1997.
  2. Шведова И.Ф. Экономическая азбука для детей и взрослых [Текст] / И.Ф. Шведова -  М.,   1992.
  3. Смолянцева А.А. Введение в мир экономики или Как мы играли в экономику [Текст] / А.А.Смолянцева. -  СПБ. :  «Детство - пресс»,  2002.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
doc
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
2606
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку