Мета: Ознайомити дітей з поняттям добра і зла, ласки, байдужості, жорстокості; формувати моральні уявлення в почуття; розвивати духовно- моральне мислення; сприяти вихованню бажання творити добро, співчуття до безпритульних; засуджувати жорстоких, байдужих.
Обладнання: картки з малюнками, дитячі малюнки, картки для складання слів, ребуси.
Виховна година
Тема. В країні Доброти
Мета: Ознайомити дітей з поняттям добра і зла, ласки, байдужості, жорстокості; формувати моральні уявлення в почуття; розвивати духовно- моральне мислення; сприяти вихованню бажання творити добро, співчуття до безпритульних; засуджувати жорстоких, байдужих.
Обладнання: картки з малюнками, дитячі малюнки, картки для складання слів, ребуси.
Хід бесіди
1.Організація класу.
“Здраствуйте!” – мовлю за звичаєм.
“Доброго дня вам” – кожному зичу я.
“Доброго дня вам”- людям бажаю
“Доброго дня ”- гостей вітаю.
“Доброго ранку!”
“Світлої днини!” –
Щедро даруй, ти людям, дитино.
І посміхнуться у відповідь люди!
Добра слова ж бо для кожного любі!
II. Повідомлення теми бесіди.
- Діти, сьогодні ми поговоримо про чарівні слова, що допомагають нам бути ввічливими і чемними.
З давніх-давен люди привчали вживати “чарівні” слова навіть малесеньких дітей. Щоб стати культурною, вихованою людиною, потрібно змалечку привчатись бути ввічливим, добросердечним.
Гра “Чарівні слова”
- Пропоную пограти в гру. Я буду ставити запитання, і той, у кого на парті є стрічка з відповідним написом, повинен прикласти її до промінчика сонця, яке зображене на дошці.
- З якими словами вранці слід звертатися до своїх рідних? ( Доброго ранку)
- Що треба сказати, коли приймаєте подарунки? ( Дякую)
- Ви бігли коридором і випадково когось штовхнули? Що треба сказати? (Вибачте)
- Людина зробила добре діло. Яі слова ви їй скажете? ( Щиро дякую)
- Що ви скажете матусі і татові, коли йдете спати? ( На добраніч)
- Прощаючись, не слід забувати ще одне гарне слово. Яке? ( До побачення)
Учитель. Я дуже задоволена вашими правильними відповідями. Погляньте, як сяє наше сонечко. Це тому, що ви – ввічливі дітки. Складання “Словника чемної людини”
Читання вірша А.Костецького “Як зробити день веселим”
Розповідають 2 учня:
Ти прокинься рано- рано,
Лиш над містом сонце встане,
Привітайся з ластівками,
З кожним променем ласкавим.
Сам гарнесенько умийся,
Сам швиденько одягнися,
Підійди до тата й мами І скажи їм: - Добрий ранок!
Усміхнися всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям,
І тоді обов’язково День тобі веселим буде!
Вчитель: Як приємно бачити усміхнене обличчя, почути лагідні слова. І тоді твій настрій стане веселим, так само і людям приємно почути від вас добрі слова. Адже вони дарують нам і посмішку, і радість подяки, й незручність вибачення. Не забувайте про ці ввічливі слова. Вони завжди принесуть вам успіх.
Дидактична гра “Ввічливі слова”
- Доповнять вірш потрібними словами.
Якщо бажаєш висловити подяку,
Промовити потрібно …
(дуже дякую)
Коли мене сварять, я намагаюсь Завжди казати чемно…
(вибачаюсь)
І в Україні, і в Росії, і в Словаччині Всі кажуть на прощання…
(до побачення)
Прибери мерщій в кімнаті,
И чистим, вмитим за сніданком Привітайся до матусі:
- Рідна ! … (з добрим ранком)
- Усміхнися сонечку: “Здрастуй, золоте”,
Усміхнися квіточці – хай вона цвіте!
Усміхнися дощику: “Лийся, мов з відра”,
Друзям усміхнися, побажай … (добра)
Коли згасає сонце й зоря лягла на плечі,
Серед знайомих голосів ми чуєм….
( добрий вечір)
Якщо ти їсти вже не в силі,
То скажем мамі що? ….(спасибі)
Коли тебе впіймають раптом за підказку,
Ти вчителя розчулиш… ( вибачте, будь ласка)
Щоб зустрітися знову в годину призначену,
Кажу щиро завжди я всім … (до побачення)
Вчитель: Діти! Запам’ятайте: всі чарівні слова необхідно промовляти з усмішкою. Є хороша пісня про усмішку. Давайте заспіваємо разом.
(діти виконують пісню ‘’Усмішка”. Муз. В.Шаїнського, 1л...М. Пляцковського)
- Діти, хто це до нас завітав?
(заходять учні, вдягнені в костюми героїв казок) співають:
- Ми їдем, їдем, їдем
У Ввічливості край.
Ця гра дуже весела
Із нами ти пограй!
Білосніжка: Любі другокласники, запрошуємо вас у повчальну подорож до містечка Ввічливих. Там усі мешканці дійсно ввічливі, чемно говорять, поводяться.
Кіт в чоботях: Я теж люблю вітатися.
Доброго ранку! Всіх я вітаю.
Доброго ранку людям бажаю.
Доброго дня і доброї ночі,
Доброго вечора зичу охоче.
Доброго дня! Щиро вітаюсь.
Будьте здорові! Людям всміхаюсь.
Попелюшка: А чи знаєте хто повинен вітатися першим? Діти чи дорослі? Як вітаються на уроці? На вулиці?
Буратіно: Жабенятко в школу – плюх!
І зняло свій капелюх.
Хлопці, ви також це знайте,
Головний убір знімайте.
У приміщенні – у школі,
чи в музеї, чи в кіно –
в шапці не ходіть ніколи.
Всім відомо це давно.
А у вас це хлопці знають?
Головний убір знімають?
Чебурашка: Якщо хочеш, друже,
Щоб тебе любили,
Чемним і привітним,
Добрим, чесним будь!
Не роби другому,
Що тобі не миле!
Правило це мудре,
Друже, не забудь!
Попелюшка: От і скінчилась наша подорож у місто ввічливе. Сподіваємось, що вона вам сподобалась і дечому навчила. Отже, друзі, прощавайте, Цей урок не забувайте!
Буратіно: На згадку я дарую вам маленькі символічні сонечка. Нехай його теплі промінці нагадують вам сьогоднішню годину спілкування.
До побачення вам, діти.
Будьте всі здорові!
І слова чарівні всюди,
Ви вживайте в мові!