Виховна година в початкових класах з елементами театралізації "Небезпека від вогню

Про матеріал

Матеріал виховної години допоможе вчителю початкових класів вчити учнів з'ясовувати причини виникнення пожежі, дотримуватися правил протипожежної безпеки, прагнути правильно діяти під час виникнення пожежі та евакуації з приміщення, знаходити зв'язок : причина – наслідок. Розвивати увагу, мислення, зв'язне мовлення. Виховувати повагу до професії пожежника.Елементи театралізації зроблять урок цікавим і доступним .

Перегляд файлу

Виховна година в початкових класах з елементами театралізації

Тема 

Небезпека від вогню

Мета

Зясувати причини виникнення пожежі. Продовжувати навчати учнів правил протипожежної безпеки, правильно діяти під час виникнення пожежі та евакуації з приміщення, знаходити зв'язок : причина – наслідок. Розвивати увагу, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати повагу до професії пожежника.

Обладнання

Малюнок вогня; таблички для дискусії «Обери позицію»; ілюстрації до вірша про вогонь: костюми для пана Вогника та Відьми – Пожежі; скринька народної мудрості; ілюстрації про пожежників; пластилін; різнокольрові капелюшки.
Форма проведення 
Година спілкування

Хід виховної години

 

І. Повідомлення теми і мети виховної години

Відгадування загадок.          З язиком, а не лає,

                                                без зубів, а кусає.

                                                На своєму шляху

                                                все змітає.       (Вогонь)

Червоне кошенятко по жердочці біжить (Вогонь) 

а) Показую малюнок (вогонь) і вішаю його на дошку; 
б) пояснюю значення слова жердочка 
(це тоненька палка, по якій повзе вогонь). 

- Діти, а що є наслідком вогню? (Пожежа.)

- Сьогодні ми поговоримо про вогонь, про наслідок вогню – пожежу, причини її виникнення , будемо вчитися правильно діяти під час пожежі.

 

ІІ. Активізація опорних знань

1.Слухання вірша

- Діти, послухайте, як про вогонь говорив Дмитро Павличко.

                                               Ватра, вогнище, багаття!

                                               А вогонь один? Та ні!

                                               Різні назви, різні плаття,

                                               Різні лики вогняні.

- Як Д. Павличко у вірші називає вогонь? (Ватра, вогнище, багаття.)

- Як можна назвати ці слова? ( Синоніми.)

- Як ви думаєте, про які різні плаття, різні лики вогняні говорить автор у вірші?

(Вогонь може бути малий і великий, з блідим полум’ям і темним ( чорним) полум’ям.)

 

2. Створення проблемної ситуації. Дискусія «Обери позицію»

- Для вас вогонь - це друг чи ворог? Оберіть позицію і доведіть свої міркування.

( Діти підходять до певної таблички ( ВОГОНЬ – ЦЕ ДРУГ,     ВОГОНЬ- ЦЕ ВОРОГ , ВОГОНЬ- ЦЕ …   ), обговорюють свою позицію у групах, обмінюються  міркуваннями.

Висновок: вогонь може бути і другом, і ворогом. Щоб вогонь не став для нас ворогом, щоб не виникла пожежа, треба дотримуватись певних правил.)

ІІІ. Основна частина

  1. Літературна хвилинка

Учні

Вогник — наш товариш, друг,

Ми без нього як без рук.

Мама їсти нам готує

І за ним весь час пильнує.

А в печі велетенській, у домні,

Плавлять сталь сталевари невтомні.

Ще вогонь смачний хліб випікає.

Він від голоду нас захищає.

Вічний вогонь біля пам'ятника горить,

Так не забудь перед ним голову схилить!

А цей вогонь зі спортом дружить,

Спортсменам-олімпійцям служить.

Діти біля краси-ялини

Бенгальські вогні запалили —

Вмить згоріла прикраса і вата,

Чадним димом наповнилась хата.

  1. Елементи інсценізації

(Звучить музика, до зали входить Пан Вогник).

         Пан Вогник:

Добрий день шановні друзі!

Я здоров’я всім бажаю.

Але будьте обережні –

Вогник завжди тління має.

Якщо виникне десь дим,

Або виникне десь спалах,

Телефон лише один –

«101», «101», «101».

(Під музику забігає Відьма – Пожежа).

Відьма – Пожежа:

Сірники, ви, мої сірники!

Від вогню, від яскравого полум’я,

Я щаслива завжди, залюбки.

І яке маю я задоволення!

Пан Вогник: Тітко, що ти робиш?

Відьма-Пожежа: Ой, налякав! Чому ти кричиш, як на пожежі? Я – твоя тітка, і ти повинен мені допомагати, навчати дітей, як правильно пожежу розпалити. (Підходить до глядачів, смикає за волосся, дає щиглів)

Слухайте уважно, діти!

Як правильно пожежу розпалити:

Спочатку ви по хаті побродіть,

Понишпоріть та сірники знайдіть.

І часу не гайте – розведіть вогонь,

І не гасіть його, Боже боронь!

Хай дим пожежі всі довкіл побачать,

Бо ви – герой, а це велика вдача.

І як герой, сховайтесь тишком-нишком

Подалі від вогню, хоча б під ліжком.

Пан Вогник:

Стій-но, злодюго – Відьмо, стій!

Разом з дітьми про безпеку

Вивчаємо правила нелегкі,

Дітям добре треба знати

Правила протипожежні.

І з вогнем не пустувати,

Бути дуже обережним.

Не розводьте у дворах

Вогонь, попелища.

Особливо коли вітер

Між будівель свище.

Понесе вітер жаринку

На дах у кватирку,

А для спалаху майна

Досить і хвилинки.

Як не будеш за цим стежить,

Може виникнуть пожежа.

  1. Вправа « Закінчить думку»

Пан Вогник:

І малятам і звірятам

Дуже добре треба знати:

Сірники – не для забави,

З ними страшно мати…

         Діти: Справу!

 Пан Вогник:

Розігрілась праска дуже.

Що робити будеш, друже?

За гаряче не хапай,

Із розетки…

         Діти: Вимикай!

Пан Вогник:

Жар з-під заслінки упав,

В хаті – вогонь запалав.

Не дивися, не чекай,

А водою ...

Діти: Заливай.

Пан Вогник:

Як побачиш – малюки

Узялись за сірники,

Як ти маєш їх спиняти?

Сірники у них ...

Діти: Забрати.

Пан Вогник:

Знать повинен учень кожний:

Щоб похід був до ладу,

Жартувати з вогнем не можна –

Ліс потрапить у …

         Діти: Біду!

Пан Вогник:

Як побачиш – десь горить,

Мусиш ти в ту саму мить

До пожежників дзвонити,

Про пожежу ….

Діти: Сповістити!

Пан Вогник:

Вивчить Правила пожежні,

Будьте дуже обережні!

Знає хай дитина кожна!

Жартувати з вогнем не…

Діти: Можна!

(Під час демонстрації знань з Правил пожежної безпеки Відьма – Пожежа зображає свою загибель).

  1. Складання асоціативного куща «Причини пожежі.

Пан Вогник:

Щоб зла Відьма – Пожежа не повернулася до вас, давайте разом згадаємо основні причини пожежі – складемо асоціативний кущ «Причини пожежі»

  Причини пожежі

Ігри із сірниками іскри бенгальського вогню

Саморобні обогрівальні прилади одяг, що сушиться біля ввімкнених

електричних і газових приладів

несправна штепсельна розетка,  залишені без нагляду електричні,
та вилка на електричному шнурі                 газові прилади

  1. Прислів’я та приказки + вправа « Крісло автора»
     Пан Вогник:

Молодці!

На вас чекає « Скринька народної мудрості».

а) читання; 
б) пояснення значень. 
(Прислів’я показувати на таблиці) 
1) Від вогню багато користі і багато шкоди 
2) Криком вогню не згасити 
3) Вітер – рідний брат вогню 
4) Не жартуй з вогнем – обпечешся 
5) Від іскри до пожежі – один крок 

6. Робота в парах

Вчитель
Буває така ситуація, коли пожежа може нас настигнути будь – де. Щоб ви не розгубилися в такій ситуації, давайте складемо пам’ятку

Складання Пам'ятки « Як поводитися під час пожежі»

  1. Ніколи по лякайтеся і не ховайтеся, кличте дорослих на допо­могу, негайно телефонуйте 101.
  2. Якщо вогонь маленький і зайнявся не від електроприладу чи газової плити, швидко залийте його водою так, щоб не зали­шилося жодної іскринки.
  3. Полум'я можете гасити піском, землею, мокрим одягом.
  4. Якщо в помешканні є малі діти, негайно виводьте їх па ву­лицю.
  5. Якщо в приміщенні з'явилося багато диму, пробирайтеся до виходу поповзом.

Гра « Шифрувальники»

Вчитель

Зла Відьма – Пожежа спалила одне з прислів’їв – залишилися від нього маленькі шматочки. Складіть їх та прочитайте ще одне прислів’я.

 

( Криком вогню не загасити)

7.Робота з текстом

Вчитель
Королева Вода надіслала нам листа про своїх добрих знайомих, з якими радить нам познайомитися. Але в ньому треба переставити частини так, щоб вийшов зв'язний текст.

Бійці водяного фронту

  1. Через кілька хвилин під'їхали червоні автомобілі. Люди у вогне­тривких костюмах і сталевих касках за годину приборкали стихію. Це бу­ли пожежні. Вони мужні, безстрашні бійці.
  2. Ми їх любимо, вчимося в них служити Батьківщині, берегти народ­не добро.
  3. Горів великий будинок. Полум'я облизувало його цегляні стіни. Зда­валося, що стихію перемогти важко. (М. Парфьонов)

Порядок частин: 3, 1, 2.

8. Ознайомлення з професією пожежників та діями учнів під час пожежі 

Вчитель
Отже, під час виникнення пожежі дітям потрібно обов’язково не розгубитись і погукати на допомогу дорослих. А ще зателефонувати по телефону за номером 101, щоб вам допомогли пожежники. 
Пожежники, хоробрі люди. Вони за лічені хвилини прибудуть на місце виникнення пожежі і приступлять до своїх обов’язків – гасити пожежу. Пожежними можуть бути вертольоти, кораблі, літаки, поїзди, машини. На всіх видах транспорту працюють пожежні команди, які гасять пожежі. 
(Показую дітям ілюстрації). 
Продовження розповіді 
Це сміливі відважні люди. Віддані народові. З честю виконують свої обов’язки. 
- Чим займаються пожежники, коли немає пожежі? (Це запитання до класу). 
Так, коли немає пожежі, то пожежники тренуються, змагаються на швидкість і силу, спритність, знання, винахідливість, дисципліну, кмітливість, взаємовиручку. 
Найкращий пожежник одягає бойове спорядження за 18 секунд, через 30 секунд він займає місце в кабіні машини. 
Пожежники – професія героїчна. Пожежники – мужні, безстрашні, сильні, спритні бійці, звичайні прості люди. Кожного дня вони готуються до героїчного вчинку. Їх називають бійцями "вогняного фронту”, адже щоразу їм загрожує смертельна небезпека. 

9. Творча робота в парах

Вчитель

А тепер ми будемо малювати пожежника.

10. Пожежна вікторина
Вчитель
Хочу перевірити, чи уважні ви . Проведемо вікторину.
ПИТАННЯ ВІКТОРИНИ

  1. Під час пожежі б'ють …

А) В ОБЛИЧЧЯ; Б) У СКЛО; В) У НАБАТ.

2. На які органи людини небезпечно впливає продукт горіння – дим?

А) ВОЛОССЯ; Б) ЛЕГЕНІ; В) ПЕЧІНКУ.

3. Кого називають пожежником?

А) ПІДПАЛЮВАЧА; Б) РЯТІВНИКА; В) ПОГОРІЛЬЦЯ.

4. Якого кольору пожежні машини?

А) ЧЕРВОНОГО; Б) ЖОВТОГО; В) СИНЬОГО.

5. Що не входить у бойовий одяг пожежника?

А) ВІДРО; Б) КАСКА; В) ПОЯС ІЗ КАРАБІНОМ.

6. Сірники дітям не… А) ІГРАШКИ; Б) МАШИНА; В) ПОДАРУНОК.

7. Ваші дії під час пожежі?

А) ПОДЗВОНИТИ 101; Б) ВІДКРИТИ ФІРАНКИ: В) ВІДКРИТИ ДВЕРІ.

8. Чим супроводжується пожежа?

А) ДИМОМ; Б) ГРОМОМ; В) БЛИСКОВКОЮ.

11. Безпечні сірники - ігри із сірниками

Вчитель
Відгадайте ще одну загадку.

Загадка Живуть у тісній темниці,

Без страху темноти,

Хлоп'ята яснолиці —

Вогню малі брати.

І мають душу щедру,

Хоч дерева сини,

Згораючи до щенту,

Вогонь дають вони. (Сірники)

Заходять хлопчики – сірники

Хлопчики – сірники:

Ми – сірники, з нами гратися неможна – трапиться лихо. Але сьогодні ми небезпечн, бо принесли вам ігри з логічним навантаженням.

  • Перенеси три сірники так, щоб вийшли три однакові квадрати.

https://fc.naurok.com.ua/000o8z-f835/002.png

  • Перенеси два сірники так, щоб будинок повернувся іншим боком.

https://fc.naurok.com.ua/000o8z-f835/003.png

  • Перенеси два сірники так, щоб вийшло чотири однакові квадрати.

https://fc.naurok.com.ua/000o8z-f835/004.png

https://fc.naurok.com.ua/000o8z-f835/005.png

12. Вивчення напам’ять «ГРИЦЕВОЇ ЛІЧИЛКИ»

Пан Вогник
Мені вже час повертатися до своєї тітки – Пожежі. Вона сердиться на вас, треба перевірити, чи не накоїла вона десь лиха.
На прощання хочу вас навчити гарного віршика.

Не вмикай на кухні газ — раз,

Не клади в запіч дрова —- два,

В лісі сірників не три — три,

Не лишай вогонь в квартирі — чотири,

Не лягай при свічці спать — п'ять.

Іскра впала на підлогу — погасіть — шість,

Зачиніть вікно, коли в небі грім, — сім,

У грозу під деревом не стійте в лісі — вісім,

Сірником не забавляйтеся знічев'я — дев'ять, 
Пам'ятайте всі, про що в лічилці йдеться — десять.

(М. Грицько)

Пан Вогник

Не розводьте у дворах

Вогонь, попелища.

Особливо коли вітер

Між будівель свище.

Понесе вітер жаринку

На дах у кватирку,

А для спалаху майна

Досить і хвилинки.

Як не будеш за цим стежить,

Може виникнуть пожежа.

А мені вже час йти. До побачення!

13. Метод « Різнокольрових капелюшків»

Вчитель
А тепер одягніть наші різнокольорові капелюшки.

Білий капелюшок - виділення інформації

Пояснити,що таке «пожежа», «вогонь». Де про це можна дізнатися.

Червоний капелюшок емоції, почуття, передчуття, визначен­ня здібностей, на розвиток яких вплинула ситуація, яку розгля­дають.

Намалювати вогонь, яким ти його уявляєш

Чорний капелюшок критика, негативні аспекти ситуації.

Переконати – «Вогонь – ворог»

Жовтий капелюшок - оптимістичні, позитивні сторони, вміння побачити позитивне в будь-якій ситуації.

Переконати – «Вогонь – друг»

Зелений капелюшок творчість (відображення ситуації у ви­гляді пантоміми ), почуття гумору.

Показати в танці добрий і сердитий вогонь

Синій капелюшок значимість ситуації, її завуальовані сторо­ни, життєвий урок, що з неї випливає.

Розповісти « Грицеву лічилку»

ІV. Підсумок виховної години

  1. Робота в групах - «Буріме»

... знати

... пожежні,

... не пустувати,

... обережним!

Буріме — літературна гра, яка полягає у створенні віршів на задану риму.

( Треба знати
Правила пожежні,
З сірниками не пустувати,
З вогнем бути обережним!)

  1. Вправа «Вільний мікрофон»
  • Які головні причини пожежі в домі?
  • Чому не можна пустувати з вогнем?
  • Як діяти, якщо спалахнула пожежа?
  • Назвіть правила безпечної поведінки під час пожежі.

 

docx
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
1204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку