ВИХОВНА ГОДИНА «ВЧИМОСЯ БУТИ ОРГАНІЗОВАНИМИ ТА ВСЕ ВСТИГАТИ»

Про матеріал
Мета: сприяти усвідомленню учнями важливості самоорганізації; допомогти дітям навчитися планувати, керувати своїм часом, правильно розподіляти його;
Перегляд файлу

ВИХОВНА ГОДИНА

«ВЧИМОСЯ БУТИ ОРГАНІЗОВАНИМИ ТА ВСЕ ВСТИГАТИ»

 

Мета: сприяти усвідомленню учнями важливості самоорганізації; допомогти дітям навчитися планувати, керувати своїм часом, правильно розподіляти його;

Обладнання: роздрукована пам’ятка «5 порад щоб все встигати».

 

Хід заняття

 

І Організаційна частина.

Повідомлення теми і мети заняття.

Вихователь. Світ навколо змінюється з величезною швидкістю. Людині доводиться встигати виконувати відразу кілька завдань.  Але варто уважно подивитися навколо, як раптом виявляється, що далеко не всі люди живуть «як білки в колесі». Більшість примудряється справлятися з багатозадачністю і з легкістю все встигати. У чому ж секрет таких людей? Можливо, у них існує безліч помічників у вигляді нянь, особистих кухарів та водіїв? Або вони просто чарівники, які змогли додати у свою особисту добу ще кілька годин додаткового часу? Зовсім ні, люди, які все встигають, просто володіють такими якостями, як цілеспрямованість, організованість, а головне – вміння планувати своє життя.

Тому, саме про це ми сьогодні разом з вами поговоримо.

 

ІІ. Основна частина.

Вихователь. Щоб усе встигнути, треба навчитися планувати, керувати своїм часом, правильно розподіляти його. Важливо, щоб цей план був систематизований і записаний в одному місці, а не на десяти клаптиках паперу, які мають властивість губитися у найбільш не відповідний момент. Візьміть щоденник або звичайний товстий зошит і постарайтеся записувати всі справи, які вам необхідно встигнути виконати. Подібне планування можна робити вранці або ввечері. Тут важливо вибрати той час, який більше подобається особисто вам. Протягом дня ви зможете вносити в цей план свої корективи, щось додавати або викреслювати. Крім щоденних планів, пробуйте складати списки довгострокових справ. Заздалегідь продумуйте вихідні, розписуйте особистісні цілі, обмірковуйте, чого б вам хотілося досягти і встигнути.

Щоденник.

Організованість починається зі щоденника. Вони бувають двох видів:

  • З оглядом дня, коли відразу видно погодинний розклад. З чітким розподілом завдань строго по тимчасових проміжках, щоб все встигнути;
  •  З оглядом тижня, що зручно для швидкого розподілу справ по конкретних числах.

 

Який зі щоденників виберете ви, не так вже й важливо. Головне: зробили справу – викресліть її або позначте галочкою. Так вам буде простіше все встигнути. Ведення щоденника дозволяє побачити і усвідомити, яку кількість справ ви встигли зробити за день. Зрозуміти, що упустили, де необхідно докласти зусилля в майбутньому, щоб все встигати.

Навчіться розставляти пріоритети.

Скласти список справ мало – важливо його виконати. Наступний крок до здатності все встигнути – розставити пріоритети. Позначте галочками найважливіші справи, зірочками – заходи, які виконати бажано, але не обов’язково. Подумайте, скільки часу ви можете витратити на ті чи інші справи та як їх краще організувати, щоб все встигати. Не варто засмучуватися, якщо у вас будуть виникати «перекоси», і ви не зможете приділяти передбачуваний час тій чи іншій категорії справ. Щоб навчитися все встигати, доведеться попрацювати над собою. Бути більш зібраним, рухатися швидше. Навчіться балансувати між розставленими пріоритетами. Складіть звіт про минулий день, усвідомте, де були провали. Знайдіть причину таких збоїв і робіть висновки, щоб у майбутньому все встигнути.

Суміщення.

Подумайте, які справи можна поєднати. Наприклад, будь-які дзвінки, що не потребують сильної концентрації уваги, зі справами, які не вимагають глибокого розумового процесу. Припустимо, вам дзвонить подруга, і ви дійсно хочете з нею поспілкуватися 15-20 хвилин. Що заважає одночасно з розмовою запустити прати білизну, попрасувати речі, розібрати ящик у письмовому столі. Крім того, що ви отримаєте насолоду від спілкування, можете встигнути переробити купу повсякденних не дуже приємних справ. Вмикайте аудіо-книги і займайтеся самоосвітою під час приготування їжі.

Розподіляйте обов’язки.

Та людина, яка все і скрізь встигає, не просто звалює на себе обов’язки, а вміє передоручати частину справ колегам і близьким. Немає нічого страшного, якщо частина обов’язків по будинку ляже на плечі ваших близьких. Навчіться у сім’ї підстраховувати один одного, а на навчанні розподіляйте обов’язки в залежності від того, у кого краще виходить це зробити. Так можна все встигнути. Плануючи справи та зустрічі, намагайтеся завжди відводити час з запасом на той чи інший захід. Так у вас буде якась тимчасова подушка безпеки, яка дозволить усе встигнути вчасно.

Намагайтеся приходити на будь-яку зустріч хоча б на 10-15 хвилин раніше, щоб вас ніхто не чекав, і ви могли встигнути освоїтися на місці. На випадок, якщо затримується той, кого ви чекаєте, завжди майте під рукою книгу або щоденник, щоб час очікування для вас проходив зі змістом. Коли ви плануєте відвідати якийсь захід вперше, зайвої інформації просто не може бути. Заздалегідь вивчіть маршрут, запишіть можливі контакти з тими людьми, до яких ви їдете, щоб все встигнути побачити і зробити. Пошукайте в інтернеті розпізнавальні знаки. Чим більше інформації про місце зустрічі у вас буде, тим краще для вас, тим більше справ ви встигнете зробити. Спираючись на ту інформацію, яку ви маєте в надлишку, ви з більшою ймовірністю уникнете попадання у неприємну ситуацію. І вже напевно знайдете потрібне вам місце і людину.

Секрет «як все встигати».

На перший погляд може здатися, що даром передбачення володіють лише екстрасенси. Звичайна людина теж може багато чого передбачити. Подумайте, чому минулого тижня ви не змогли все встигнути зробити вчасно, наприклад, приготувати вечерю? Тоді чому не можна було заздалегідь запастися продуктами, які будуть лежати в якості резерву і чекати свого часу? В екстреному випадку пачку сосисок, заморожені голубці або фаршировані перці, шматок курячої грудки – все це можна легко розігріти і подати з будь-яким гарніром за лічені хвилини.

 

ІІІ. Заключна частина.

Дотримуйтесь цих порад, щоб все встигнути, будьте уважнішими, вчіться зосереджуватися на роботі і повноцінно відпочивати. Приділяйте час особистому розвитку, сну і якісному харчуванню. Не забувайте про близьких. Тоді у всіх сферах життя ви будете відчувати задоволення від результатів. Відчувайте смак життя кожну хвилину, не біжіть за всім і одразу. Живіть тут і зараз, а не вчора і завтра. Коли ви зрозумієте це і навчитеся цінувати кожну мить, тоді ви почнете все встигати і робити у такому темпі, який зручний саме вам.

 

Наталка

docx
Додано
11 травня 2020
Переглядів
1609
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку