Виховна година "Вчимося добротi"

Про матеріал

Федорова Олена Володимирівна,

вчитель початкових класів

Харківської загальноосвітньої

школи І – ІІІ ступенів № 56

ВИХОВНА ГО­ДИНА

Вчимося добротi

Мета: вчити дітей доброті, сприяти через ігри прояв­ленню у них позитивних якостей характеру, виховува­ти морально-етичні норми життя.

Обладнання: смужки із розрізаними прислів'ями, плакати, на дошці написані визначен­ня — доброта, доброчесність, м'яч,сонце та окремо промінці по кількості учнів у класі, альбоми та кольорові олівці.

ХІД ЗАХОДУ

Вчитель. Добрий день! Чому буде присвячена виховна година ви дізнаєтесь, коли складете прислів'я із поданих слів на паперових смужках.

1 група: « Добро всі люблять, та не всі роблять».

2 група: «Без добра і лихо не родить».

3 група: «Доброму скрізь добре».

4 група: «Поживеш серед добрих — сам подобрієш».

  • -Чого навчають ці прислів'я? (Доброті.)

Вчитель. Діти, сьогодні на виховній го­дині ми поговоримо з вами про доброту. Доброта, чуйність, уміння розуміти чужий біль, вчасно підтрима­ти у важку хвилину, підтримати добрим словом та вчин­ками — є характерною особливістю нашого народу.

А зараз я пропоную вам пограти.

Гра перша «Фея доброти»

Діти стають у коло, заплющують очі, простягають пе­ред собою руки, На рахунок: «один, два, три», вчитель не­помітно кладе в долоні одного з дітей «чарівну паличку» і голосно каже: «Хто сьогодні найдобріший, виходь до нас скоріше!» Дитина, яка отримала «чарівну паличку», вихо­дить у центр кола. Ця дитина стає феєю доброти.

(Якщо це дівчинка фея, якщо хлопчик ельф).

Фея доброти або добрий ельф торкається до кого-небудь із дітей «чарівною паличкою» та говорить про ньо­го щось приємне та добре. Та дитина, до якої торкнула­ся фея, повинна сказати що-небудь добре про свого сусіда і так кожен говорить добрі слова наступній по ко­лу дитині. Остання в колі дитина разом із феєю повто­рює все те добре, що вже діти сказали один одному.

Друга гра «Добрі чарівники»

Всі діти — добрі чарівники, які живуть у прекрасній країні Доброзичливості. Чарівники вирішили подарува­ти один одному добрі сюрпризи, Кожен із дітей по черзі починає малювати добрий сюрприз, а інші відгадують. Хто першим відгадає, тому цей подарунок і належить. З цих малюнків робиться виставка: «Добрі сюрпризи від чарівників».

Гра третя «Рецепти доброти»

Всі діти — добрі лікарі, які повинні придумати ре­цепти ліків від «людських хвороб». Діти діляться на па­ри. Кожна пара витягає картку з однією з назв «людсь­ких хвороб». Наприклад: злість, грубість, егоїзм і т. п.

Перемогу отримує та пара, яка придумає най­цікавіший рецепт — засіб, який допоможе позбавитися людям від цієї негативної якості і зробить людей добрішими по відношенню один до одного.

Гра четверта «Чарівне слово: «добро»

Дітям запропоновано перерахувати чарівні словоспо­лучення привітання та побажання зі словом «добро(ий)» та записати їх на дошці.

Наприклад: Привітання: Побажання:

Добрий ранок!Доброї ночі!

Добрий день! Доброго здоров'я!

Добрий вечір! Всього доброго!

Далі діти діляться на декілька груп для виконання та­кого завдання: придумати та намалювати про те чи інше чарівне слово казку. А потім об'єднатися групами — об'єднати декілька казок в одну під назвою: «Чарівна казка добрих слів».

Наступне завдання: назвати духовні характеристики людини, які починаються словом «добро». Діти стають у коло. Вчитель кидає м'ячик дитині за словом — доб­ропорядність. Далі ця дитина називає позитивну якість людини зі словом добро і кидає м'ячик будь-якій дитині, яка стоїть у колі, і так далі.

Наприклад: доброзичливість, добродушність, доб­ропристойність, добросердечність, добросовісність, доб­рочесність і т. п. В кінці гри подякувати дітям за те, що вони знають так багато добрих слів.

Гра п'ята «Добре сонечко»

Запропонувати дітям уявити, що наше сонечко зак­рили хмарки. Сонечко треба врятувати. Для цього тре­ба, щоб кожна дитина по черзі назвала по одній пози­тивній якості людини, які ще не називалися сьогодні. Дитина називає позитивну якість людини і домальовує сонцю промінь (на дошці, на плакаті).

Коли у сонечка вже достатньо променів — воно вря­товане від хмарок, посміхається і дякує діткам. В кінці діти складають казку (пісеньку) про добре сонечко.

Гра шоста «Дари доброти від Золотої Рибки»

Діти стають у коло. Запропонувати дітям уявити, що Золота Рибка подарувала людям скриню з дарами доб­роти. Діти перераховують все, що може бути добрим. Наприклад: добра посмішка, добрий погляд, добре сло­во, добре серце, добрий намір і т. п.

Далі діти допомагають Золотій Рибці оживити її да­ри. Для цього діти повинні посміхнутися один одному, подарувати один одному добрий погляд, сказати добре слово, розповісти із свого життя про який-небудь доб­рий намір.

Домашнє завдання

Намалювати добру чарівну іграшку-тварину, назвати її та скласти про неї казку.

Підведення підсумків

Діти, турботливе та поважне ставлення людини, її доброта завжди приносять радість оточуючим людям. Та навпаки, грубість, черствість, байдужість до самопо­чуття людини, її долі засуджуються дорослими та од­нолітками.

Отже, будьте, діти, добрими, говоріть добрі слова один одному, робіть добрі справи, і добро буде завжди у вашому домі, родині, а головне, у вашому серці. До зустрічі!

Перегляд файлу

    Федорова  Олена  Володимирівна,

вчитель початкових класів

Харківської  загальноосвітньої

 школи  І – ІІІ ступенів № 56

 

ВИХОВНА   ГО­ДИНА

 

Вчимося  добротi

 

Мета: вчити дітей доброті, сприяти через ігри прояв­ленню у них позитивних якостей характеру, виховува­ти морально-етичні норми життя.

Обладнання: смужки із розрізаними прислів'ями, плакати, на дошці написані визначен­ня — доброта, доброчесність, м’яч,  сонце та окремо промінці по кількості учнів у класі, альбоми та кольорові олівці.

 

ХІД  ЗАХОДУ

 

Вчитель. Добрий день! Чому буде присвячена виховна година ви дізнаєтесь, коли складете прислів’я із поданих слів на паперових смужках.

           1 група: « Добро всі люблять, та не всі роблять».

           2 група: «Без добра і лихо не родить».

           3 група:  «Доброму скрізь добре».

                   4 група:  «Поживеш серед добрих — сам подобрієш».

  • Чого навчають  ці  прислів’я? (Доброті.)

Вчитель. Діти, сьогодні на виховній го­дині ми поговоримо з вами про доброту. Доброта, чуйність, уміння розуміти чужий біль, вчасно підтрима­ти у важку хвилину, підтримати добрим словом та вчин­ками — є  характерною  особливістю  нашого  народу.

                 А зараз я пропоную вам пограти.

 

                                                Гра перша «Фея доброти»

Похожее изображение          Діти стають у коло, заплющують очі, простягають пе­ред собою руки, На рахунок: «один, два, три», вчитель не­помітно кладе в долоні одного з дітей «чарівну паличку» і голосно каже: «Хто сьогодні найдобріший, виходь до нас скоріше!» Дитина, яка отримала «чарівну паличку», вихо­дить у центр кола. Ця дитина стає феєю доброти.

(Якщо це дівчинка фея, якщо хлопчик ельф).

         Фея доброти або добрий ельф торкається до кого-небудь із дітей «чарівною паличкою» та говорить про ньо­го щось приємне та добре. Та дитина, до якої торкнула­ся фея, повинна сказати що-небудь добре про свого сусіда і так кожен говорить добрі слова наступній по ко­лу дитині. Остання в колі дитина разом із феєю повто­рює все те добре, що вже діти сказали один одному.

 

Картинки по запросу дети в кругу картинки                                         Друга гра  «Добрі чарівники»

           Всі діти — добрі чарівники, які живуть у прекрасній країні Доброзичливості. Чарівники вирішили подарува­ти один одному добрі сюрпризи, Кожен із дітей по черзі починає малювати добрий сюрприз, а інші відгадують. Хто першим відгадає, тому цей подарунок і належить. З цих малюнків робиться виставка: «Добрі сюрпризи від чарівників».

 

                                       Гра третя «Рецепти доброти»

         Всі діти — добрі лікарі, які повинні придумати ре­цепти ліків від «людських хвороб». Діти діляться на па­ри. Кожна пара витягає картку з однією з назв «людсь­ких хвороб». Наприклад: злість, грубість, егоїзм і т. п.

         Перемогу отримує та пара, яка придумає най­цікавіший рецепт — засіб, який допоможе позбавитися людям від цієї негативної якості і зробить людей добрішими по відношенню один до одного.

 

                                Гра четверта «Чарівне слово: «добро»

         Дітям запропоновано перерахувати чарівні словоспо­лучення привітання та побажання зі словом «добро(ий)»  та записати їх на дошці.

Наприклад:        Привітання:                         Побажання:

                         Добрий ранок!                 Доброї ночі!

                          Добрий день!            Доброго здоров'я!

                          Добрий вечір!    Всього доброго!

         Далі діти діляться на декілька груп для виконання та­кого завдання: придумати та намалювати про те чи інше чарівне слово казку. А потім об'єднатися групами — об'єднати декілька казок в одну під назвою: «Чарівна казка добрих слів».

 

Похожее изображение         Наступне завдання: назвати духовні характеристики людини, які починаються словом «добро». Діти стають у коло. Вчитель кидає м'ячик дитині за словом — доб­ропорядність. Далі ця дитина називає позитивну якість людини зі словом добро і кидає м'ячик будь-якій дитині, яка стоїть у колі, і так далі.

      Наприклад: доброзичливість, добродушність, доб­ропристойність, добросердечність, добросовісність, доб­рочесність і т. п. В кінці гри подякувати дітям за те, що вони знають так багато добрих слів.

 

                                          Гра п'ята «Добре сонечко»

Картинки по запросу солнце          Запропонувати дітям уявити, що наше сонечко зак­рили хмарки. Сонечко треба врятувати. Для цього тре­ба, щоб кожна дитина по черзі назвала по одній пози­тивній якості людини, які ще не називалися сьогодні. Дитина називає позитивну якість людини і домальовує сонцю промінь (на дошці, на плакаті).

         Коли у сонечка вже достатньо променів — воно вря­товане від хмарок, посміхається і дякує діткам. В кінці діти складають казку (пісеньку) про добре сонечко.

 

 

 

                           Гра шоста  «Дари доброти від Золотої Рибки»

Картинки по запросу золотая рібка         Діти стають у коло. Запропонувати дітям уявити, що Золота Рибка подарувала людям скриню з дарами доб­роти. Діти перераховують все, що може бути добрим. Наприклад: добра посмішка, добрий погляд, добре сло­во, добре серце, добрий намір і т. п.

         Далі діти допомагають Золотій Рибці оживити її да­ри. Для цього діти повинні посміхнутися один одному, подарувати один одному добрий погляд, сказати добре слово, розповісти із свого життя про який-небудь доб­рий намір.

 

                                                    Домашнє завдання

                  Намалювати добру чарівну іграшку-тварину, назвати її та скласти про неї казку.

 

                                                     Підведення підсумків 

             Діти, турботливе та поважне ставлення людини, її доброта завжди приносять радість оточуючим людям. Та навпаки, грубість, черствість, байдужість до самопо­чуття людини, її долі засуджуються дорослими та од­нолітками.

            Отже, будьте, діти, добрими, говоріть добрі слова один одному, робіть добрі справи, і добро буде завжди у вашому домі, родині, а головне, у вашому серці. До зустрічі!

Похожее изображение 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ганюкова Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 березня 2018
Переглядів
1419
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку