Виховна година "Вчинок і наслідок"

Про матеріал
Сценарій виховної години 6 класу на тему "Вчинок і наслідок". У розробці подані матеріали для класного керівника.
Перегляд файлу

Учитель: Розпочати наш урок я хочу з притчі Василя Сухомлинського.

Вечоріло. Битим шляхом йшло двоє подорожніх - батько и семирічний син. Посеред шляху лежав камінь. Батько не помітив каменя, спіткнувся, забив ногу. Крек­чучи, він обійшов камінь, і, взявши дитину за руку, пі­шов далі.

Наступного дня батько з сином йшли тією ж до­рогою назад. Знову батько не помітив каменя, знову спіткнувся і забив ногу.

третього дня батько й син пішли тією ж дорогою. До каменя було ще далеко.

Батько каже синові : — Дивись уважно, синку, треба обійти камінь. Ось і те місце, де батько спіткнувся й забив ногу.

Подорожні сповільнюють кроки, але каменя немає. Бачать, обабіч дороги сидить сивий старий дід.

Дідусю, — запитав хлопчик, — Ви не бачили тут каменя?

Я прибрав його з дороги.

Ви також спіткнулися й забили ногу?

Ні, я не спіткнувся и не забив ногу.

Чому ж ви прибрали камінь?

Бо я людина.

Хлопчик зупинився у задумі.

Тату, — запитав він, — а Ви хіба не людина?

Вікторина (2 команди)

  1. «Візитка»

«Розкажи про себе»

1. Мені весело, коли ....

  1. Я люблю ____
  2. Я хочу ....
  3. Мені сумно ...
  4. Мені страшно ...
  5. Мені цікаво . . .
  1. «Склади прислів’я »

Оголошую умови конкурсу. Усім вам я вручаю першу частину прислів'я про добро і зло. Другу частинку цих приказок ви повинні знайти самі.

 

До доброї криниці

стежка утоптана.

Слово — ключ,

яким відкривають серця.

Не одяг красить людину,

а добрі діла.

Краще добро робити,

ніж гарно говорити.

Добрі діла тихо ходять,

а злі як дзвони дзвонять.

Хто людям добра бажає,

той і собі його має.

 

Вчися робити добро,

 

тоді погане на розум  не прийде

не прийде.

Хто добре серце має,

спокійно спати лягає.

Людина без добра —

що соловейко без пісні.

Добрі діти — батькам вінець,

а злі діти — батькам кінець.

  1. Гра «Відгадай»
  1. Як в Україні називають добру людину? (Доб­родій)
  2. Людина,   яка  здійснила  вчинок,   пов'язаний з ризиком для життя. (Герой)
  3. Те ж саме, що й неправда. (Брехня)
  4. Норми та приписи поведінки людей у суспіль­стві. (Мораль)
  5. Одне з основних правил у ставленні дітей до своїх батьків. (Повага)
  6. Наука про мораль. (Етика)
  1. «Гра слів».
  • Як ви розумієте слова «Ніхто не є вільним, якщо не є паном самого себе»?
  •       Чим відрізняються між собою люди? (Одні люди ду­мають, а потім роблять, інші зроблять, а потім дума­ють.)
  •       Що значить уміти аналізувати свої дії? порівнювати їх? оцінювати?
  •       Яка спільна думка у прислів'їв: «Є каяття, та нема вороття», «Що посієш, те й пожнеш», «Сім разів відмір, один відріж»?
  •       Чому так важливо бачити зв'язок між вчинком і на­слідком?   
  •       Що таке вчинок? А наслідок? (Учинок це дія лю­дини, скерована на когось чи щось. Наслідок те, що виходить, випливає з певних обставин; результат, під­сумок.)
  1. «Робота з прислів'ями».

Учитель. Вчинок і наслідок – досить актуальна тема. У вашому віці ви особливо цікаветесь, які права дає вам закон, як слід діяти в тих чи інших випадках тощо. Гете писав: «Поведінка – це дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя». Давайте й ми спробуємо розгледіти себе у дзеркалі своїх дій і вчинків.

Куди вітерець, туди й розумець. (1 група)

Шия з намистом, а голова із свистом. (2 група)

  1. «Різні ситуації».

Учитель роздає учням роздруковані картки, на яких по­дані різні ситуації, і пропонує їх розібрати (прокоментувати вчинок і наслідок).

  1. Підліток, демонструючи друзям свою вправність, ці­литься каменем у вуличний ліхтар. Влучивши, вигу­кує: «Є!»
  2. —Алло! Мені Ігоря! Немає? Ну, добре... Хто питає? Так, друг один... Гаразд, я подзвоню пізніше... Розбу­див? А ви що, вже спали? Але ж ще рано...

Чи правильно розмовляв по телефону цей хлопчик? Дайте свій варіант телефонної розмови в цьому ви­падку.

  1. Батьки затримуються на роботі, Сергійкові потріб­но було забрати сестричку з дитсадка. Він загрався у футбол і забув про неї.
  2. Марійка взяла книжку у читальній залі, їй необхідно вивчити на урок вірш. Переписувати його не хочеть­ся. Марійка вирвала сторінку з книжки.
  3. Татко весь вечір сидів біля комп'ютера, готував до­повідь на конференцію. Перед вечерею він попросив нікого не користуватись комп'ютером, бо в нього ще багато роботи. А Юрко хотів пограти у нову гру. Поки татко пив чай, Юрко відключив таткову програ­му і почав грати у свою гру. Але коли батько зайшов до кімнати, хлопчик згадав, що він забув зберегти таткові документи.
  4. Тарас дружив з Андрієм і дуже пишався цією дружбою. Андрій добре вчився, відповідально ставився до виконання домашніх завдань. Тарасові ж часто було ліньки сидіти над уроками. І тоді він звертався до друга з проханням дати списати розв'язані задачі і виконані вправи. Одного разу Андрій йому рішуче відмовив. Між друзями спалахнула суперечка.

Відео ролик («Добрые поступки»)

Оголошення результатів команд

Учитель.

  • На жаль, є такі люди, які роблять погані вчинки.

1 – й учень:

Найпоширенішим серед підлітків є тютюнокуріння. На жаль, цією звичкою захоплюються не лише підлітки, а й діти 9 років. Як одні, так і інші навіть не усвідомлюють, що завдають шкоди своєму організмові, а звідси виникають такі захворювання, як рак горла, легень.

Куріння переслідувалось в давні часи дуже суворо. В Англії курців страчували, у Туреччині їх саджали на кіл, в Італії Римський папа відлучав курців від церкви. У царській імперії  Олексій Романов заборонив ввіз тютюну, а курців карали батогами. На Русі курців засуджували до страти, та ми живемо з вами не у ХІІ сторіччі, а у ХХІ, і не слід судити одне одного, а слід допомагати та підтримувати.

 

2 – й учень:

Серед сучасної молоді є такий прояв як булінг. Все частіше доводиться  чути про булінг в українських, школах жорстокість дітей часто переходить усі межі. Бійки між школярами і психологічне насилля можуть нанести непоправної шкоди дитині. Найчастіше булінґ відбувається в таких місцях, де контроль з боку дорослих менший або взагалі його нема. Це може бути шкільний двір, сходи, коридори, вбиральні, роздягальні, спортивні майданчики. У деяких випадках дитина може піддаватися знущанням і поза територією школи, кривдники можуть перестріти її на шляху до дому. Навіть удома жертву булінґу можуть продовжувати цькувати, надсилаючи образливі повідомлення на телефон або через соціальні мережі.

3 – й учень:

Кібербулінг — нове популярне «захоплення» серед молоді. Агресивність, жорстокість у висловлюваннях,  наклеп з боку однолітків — все це характерно для кіберцькування, який може статися під час підліткового періоду (охоплює вік від 11 до 16 років).  У реальному житті підліток може цього уникнути. Адже дорослі — вчителі, батьки сприяють зміні поведінки дитини на конструктивну.

Наразі Інтернет є досить поширеним явищем у сучасному світі, його неможливо усунути, тут все наше життя, ми вчимося тут спілкуватися, пізнаємо нову інформацію та поповнюємо свій словниковий запас, тому покращувати Інтернет — етику нам просто необхідно. Але кібернасильству досить важко протистояти в світі інноваційних технологій.

(відео ролик «Булінг»)
Сценка «Допоміг»

- Іванку, агов! 
- Агов. 
- Тебе я знайшов? 
- Знайшов. 
- Ти погріб копав? 
- Копав. 
- У яму упав? 
- Упав. 
- Давно ти упав? 
- Давно. 
- Куди ти упав? 
- На дно. 
- А що там на дні? 
- Струмок. 
- А що в глибині? 
- Пісок. 
- Каміння нема? 
- Нема. 
- А холод пройма? 
- Пройма. 
- Нагору спішиш? 
- Спішу. 
- Лежиш чи сидиш? 
- Сиджу. 
- І нудно сидіть? 
- Ага. 
- Що в тебе болить? 
- Нога. 
- Драбину чекав? 
- Чекав. 
- На поміч гукав? 
- Гукав. 
- То, кажеш, сидиш? 
- Сиджу. 
- Посидь…Я гулять біжу! 
Вчитель.  А як би вчинили ви? 
(Стук у двері. Заходять Добро та Зло) 

— Ви хто? 

— Я – Зло, підступне , лихе, сердите, нечемне, безжальне, ходжу по світу і сію в серця людей зерна чортополоху злючого. У чиєму серці воно проросте – стане моїм рабом, прислужником, злою людиною. 

— А я – Добро. Мандрую світом та сію в серденька насіння чарівних квітів доброти. У кого в серці проросте моя зернина, той перемагає зло і стає поборником добра. Стає доброю людиною.

— Ми постійно змагаємось. Нажаль, Добро поки у світі перемагає, але не завжди, там де перемагаю я – ведуться війни, бійки, процвітає чорним цвітом зло. 

— Діти, а як ви думаєте, що відбувається там, де перемагаю я – Добро (відповіді дітей). 

— А що це у вас у руках? 

— Це і є наші символічні квіточки. Зараз ми їх роздамо дітям, а вони нехай вибирають, добро чи зло. 

— У мене квітчки жовті – кольору сонця, блакитні – кольору неба, червоні – кольору кохання, рожеві – кольору яблуневого цвіту. 

— Ой, ой, ой, подумаєш. А у мене лише одного кольору – чорного. Це колір смутку, заздрості, злості, горя, біди. Цей колір найкращий. 

9. Декламування вірша « Доброта»

- То чи ж просто бути добрим, нам допоможе зрозуміти вірш «Доброта.»

Добрим бути просто чи не просто?

Не залежить це від зросту.

І дитина робить добру справу,

Як не кине друга на поталу.

Як людей полюбиш – пошануєш,

Силу для добра в душі відчуєш.

І закрутиться Земля скоріше,

Якщо разом станемо добріші.

Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє.

І якщо вона, як сонце, світить,

То радіють і дорослі, й діти.

5. Інсценівка вірша Б. Грінченка "Зорі".

 (На лаві сидить мати в українському одязі, напроти неї – донечка.)

Донечка:

Мамо, люба, глянь, як сяють ясні зорі золоті!

Мати:

– Кажуть люди: то не зорі,

Сяють душі то святі.

Кажуть, хто у нас на світі

Вік свій праведно прожив,

Хто умів людей любити,

Зла нікому не робив,

Бог послав того на небо,

Ясной зіркою сіять...

Донечка:

– Правда, мамо, то все душі,

А не зорі там горять.

Так навчи ж мене, голубко,

Щоб і я так прожила,

Щоб добро робити вміла,

І робить не вміла зла.

Пам’ятка добрих i корисних справ

• Завжди дотримуйся свого слова.

• Перед виконанням справи подумай.

• Не будь самовпевненим.

• Не лiнуйся.

• Виконуй справу iз задоволенням.

• Нiколи не вимагай винагороди.

• Виконуй все вчасно.

• Допомагай людям сам, не чекай, доки тебе проситимуть.

• Завжди виконуй тiльки добрi справи, за якi нiколи не червонiтимеш.

Заповіді (дерево із сердець)

1. Наодинці з собою роби так, як ти робив би на людях.

2. Не лінуйся.

3. Добросовісно виконуй свої обов'язки.

4. Будь щедрим, безкорисливим, гостинним.

5. Не переоцінюй своїх заслуг, будь скромним.

6. Поважай працю батьків.

7. Будь правдивим і чесним.

8. Не обіцяй того, чого не зможеш зробити.

9. Не бійся відповідати за свої вчинки.

10. Будь чуйним до людського горя, милосердним.

11. Захищай молодшого і слабшого від тебе.

12. Умій сказати, умій і змовчати.

13. Будь сміливим у боротьбі за правду.

14. Поважай дівчаток, жінок.

15. Слухайся батьків.

16. Говори мало, слухай багато.

17. Не глузуй з малих і немічних.

18. Люби і захищай тварин.

 

(видео ролик «Притча о доброте»)

 

docx
Додано
27 листопада 2019
Переглядів
1990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку