Берестовецький НВК
Борзнянського району Чернігівської області
Година класного спілкування
проведена в 9 класі
З досвіду роботи Больбат Н.В.
Тема Подорож у світ професій
Мета Розглянути з учнями алгоритм вибору професії, допомогти учням прийняти
правильне рішення стосовно вибору професії.
Виховувати свідомість, впевненість, інтерес до професій, почуття
відповідальності, самостійність, цілеспрямованість, прагнення досягти
певної мети.
Форма проведення Круглий стіл
Обладнання Комп’ютерна презентація, вислови про професії, прислів′я про
працю, картки з тестами та вправами, виставка «У світі професій»
План
Світ професій надзвичайно великий. Професія – це наше життя. Можливо, ви ще не замислювались, яке то щастя мати хорошу роботу, займатися улюбленою справою, одержувати достойну зарплату.
Сьогодні ми спробуємо розібратися у великому розмаїтті професій, обговорити ті професії, які найбільше відповідають вашим здібностям і потребам суспільства, максимально корисні для розвитку економіки.
Вибір професії у наш час – велика справа. Важливо прийняти правильне рішення, усвідомити формулу вибору професії:
1. Добровільність та активність. Не хочеш виконувати якесь завдання, не роби цього, але пам′ятай, що навчитися чомусь можна лише проявляючи активність
2. Не перебивай того, хто говорить ні словом, ні жестом, ні мімікою. Кожен хоче бути почутим
3. Чесність та правдивість
4. Будь доброзичливим до інших
3. Вправа «Знайомство»
Учні роблять презентацію власної особистості, де вказують свої імена, інтереси, захоплення, думки, погляди, індивідуальні особливості
4. Вправа «Дерево мети»
Учні по черзі повинні дати відповідь на питання
5.Вправа на повторення «Типи професій»
Залежно від предмету праці всі професії поділяються на п′ять типів: «Людина – людина», «Людина – художній образ», «Людина - техніка», «Людина – природа», «Людина – знакові системи» (Комп’ютерна презентація)
6. Перевірка домашнього завдання
Учні розповідають про професії, які їх зацікавили після перегляду виставки «У світі професій» (виставка проводилась протягом тижня до початку години спілкування)
7. Тест «Хто я? Капітан? Рульовий? Пасажир?» (Комп’ютерна презентація)
8. Вправа «Конкурс хвастунів і хвастух»
Виграє той, хто краще розрекламує, розхвалить професію своїх батьків, родичів чи сусідів
9. Робота у групах. Підготувати розповідь «Вибір професії і шкідливі звички»
10. Вправа «Про професії жартома» (Комп’ютерна презентація)
1).Смішні професії
1. Розбивач яєць
Основний обов′язок рабітника цієї професії – відділять білки від жовтків за допомогою спеціальної машини, в яку він повинен класти цілі курячі яйця.
2. Ловець мурашок
Ловець мурашок повинен відловлювати в мурашнику кращих особин, які вподальшому послужать для продовження роду на штучних мурашиних фермах.
3.Доглядач за пожежами
Работа полягає в сидінні на верхівці высокої башти, яка знаходиться в одному з національних парків США і слідкувати за тим, чи не почалася де-небудь в окрузі пожежа.
4. «Опікун» королеви
Так званий «опікун» пчолиної королеви повинен слідкувати за тим, щоб вона була жива-здорова отримувала харчування, необхідне для продовження пджолиного роду.
5. Розгладжувач зморщок
В дорогих взуттєвих бутіках є люди, які спеціально займаються тим, щоб на взутті, яке приміряють покупці, не залишалось зморщок, вони їх разгладжують.
6. Вирівнювач подушок
В меблевих магазинах, які спеціалізуються на продажу спальних гарнітурів, є вакансії вирівнювачів подушок. Ці люди повинні ходити в торгівельній залі і слідкувати за тим, щоб на подушках не булоло складок.
7. Кава-леді
В обов′язки кава-леді входить забезпечення офісу чаєм і кавою і своєчасна їх подача. Тому, можна трудитись-не запилитись. В принципі, ця дама суміщає обов′язки секретарки, офіціантки і бармена. Кава-леді подає напої в переговорні кімнати, разливає каву і чай на виїзних конференціях и семінарах. Заодно слідкує за закупівлею напоїв, офисною кухнею і станом кавоварок і чайників, а також іноді зустрічає гостей.
8. Тестер елітних ліжок
Студентка Roisin Madigan, 22 роки, отримує $1.000 за те, що кожен день спить на ліжках фірми Savoir Beds, компанія виробляє ліжка для розкішних готелів. Свої враження від ліжок вона описує в своєму блозі.
9.Тестер цукерок.
Школяр Harry Willshe виграв конкурс кондитерської фабрики і став головним тестером по цукерках, він пробує цукерки із секретними рецептами і розповідає, що сподобалось, а що ні. Мабуть до випускного стане товстуном.
2).Гумористичні сценки
***
Якось зайшла размова про майбутні професії. Таня сказала, що вона хоче стати стюардесою.
- А ти знаєш, чим займається стюардеса? - запитала її вчителька.
- Стюардеса подає пассажирам їжу і напої, - відповіла Таня, - а коли їм погано, вона виводить їх на свіже повітря…
***
- Я мрію стати дитячим лікарем, лікувати цуценят і кошенят…
***
- Петя, ким ти хочеш стати, коли виростеш?
- Міліціонером
- А ты, Коля?
- Бандитом, щоб ми знову могли гратись разом…
***
- Я буду двірником, коли виросту.
- Чому?
- Тоді цілий день буду на вулиці гулять.
***
Дочка вчиться на повара. Мати:
- А вам дозволяють їсти те, що ви приготували?
Дочка (крізь сльози): - Нас заставляють...
***
Сидять у пісочниці дітки, їдят цукерки і розмірковують про майбутнє.
Маша:
- Коли я вираосту, буду продавцем на базарі, як моя мама.
Оля:
- А я буду директором магазину, як мій тато.
Петя:
- А я буду президентом великої торгової фірми, як мій дядя Гриша!
- А ти що скажеш? – питають у Васі.
- А ну, гоніть конкретно мені всі по дві цукери!!!
***
У школі:
-Ким ти будеш, Петя, коли виростеш?
-Генералом.
-Так тебе ж можуть убити на війні?
-Хто?
-Недруги
-Тоді я буду недругом!
11. Тест «Нумерологія і вибір професії» (Комп’ютерна презентація)
Як стверджують спеціалісти, точність оцінювання становить 80%
Наприклад дата народження 27.01.1989р.
2+7+0+1+1+9+8+7=10=1+0=1
Результати:
Число 1
У будь-якій роботі людина індивідуальна, динамічна, з діловою хваткою. Цінує час, мислить і діє чітко, самостійна в оцінках і не змінює їх. Для неї важливе відчувати свою значимість у справі, вона прагне до успіху і визнання.
Їй підійде активна, різноманітна робота, де можна проявити рішучість, відповідальність, втілювати нові ідеї. Робота із спілкуванням, відрядженнями, поїздками, соціальна і духовна робота, юриспруденція – все, що пов′язане з генеруванням ідей.
Не підходить одноманітна робота, де людина не зможе приймати самостійні рішення, експериментувати.
Число 2
Працює повільно, але відповідально. Все робить спокійно і планомірно, вникаючи в усі тонкощі роботи. Володіє інтуїцією, бачить багато які подробиці і деталі. Надійна людина, ніколи не підведе. Її здібності краще всього проявляються в роботі з людьми.
Гарно працює там, де можна побачити результат своєї праці, їй подобається виготовляти речі довготривалого використання і гарної якості. Підходить робота в соціальній сфері і сфері обслуговування.
Не підходить робота, де потрібна швидкість реакції; де умови праці постійно міняються; де треба бути жорстким, першопрохідцем і експериментатором.
Число 3
Людина вирізняється уявою, різносторонніми інтересами, енергійністю, інтелектуальністю, оптимістичністю. Може генерувати величезну кількість конструктивних ідей. Володіє великим ентузіазмом і здатністю до успіху.
Людині подобається інтелектуальна, цікава робота, яка має в наявності кожного разу щось нове. Підійде будь-яка справа, яка вимагає винахідливості, розумового напруження, управління, поїздок, активної роботи з комп′ютером. Це може бути робота в засобах масової інформації, у структурах із швидким оборотом фінансів.
Не підходить робота монотонна, а також пов′язана з відповідальністю.
Число 4
Людині притаманна серйозність, терплячість, свідомість. Надає перевагу стабільній і надійній справі. Бере на себе відповідальність. Є для інших підтримкою і охороною. Прагне до порядку і планомірності. Звертає увагу на найдрібніші деталі. Нові проекти і справи починає тільки після детальної підготовки.
Підходить виробництво чогось матеріального, промисловість,, будівництво, землеробство, торгівля, а також робота, пов′язана з охороною і контролем.
Не підходить робота, на якій треба приймати швидкі рішення в часто змінюваних умовах, короткострокова і емоційно нестабільна робота.
Число 5
Добре виявляє себе в усьому, де необхідні організаторські здібності і вміння спілкуватися з людьми. Дотримується законів і встановлених порядків. Надає перевагу роботі, яка пов′язана з різноманітністю, вимагає швидкого прийняття рішень, дає можливість слідкувати за загальним ходом справ виробництва.
Підходить робота, де можна проявити себе,свої організаторські здібності: адміністратор, розпорядник. Менеджер, підприємець, директор, громадський діяч і т.д. Не боїться міняти сферу діяльності.
Не підходить робота в великій організації, якщо не має перспектив просування по службі.
Число 6
Організований, гнучкий, розумний і надійний працівник. Великий трудівник. Добре проявляє себе в роботі, де потрібна ретельність, старанність, комунікабельність. Розуміння чужих проблем. Його приваблює зручне і приємне місце роботи. Підходить будь-яка діяльність, що потребує практичного виконання конкретних завдань, пов′язана з навчальними закладами, громадськими організаціями, медициною. Діяльність, де можна проявити турботу про навколишніх. А також пов′язана з привнесенням у життя гармонії і краси.
Не підходить робота, де потрібна швидкі. Рішучі міри, адміністрування, організація людей, а також широкомасштабна діяльність.
Число 7
Дуже самовпевнена, терпляча, врівноважена, інтуїтивна людина. Володіє неординарним аналітичним розумом. Фінансовий успіх приходить у результаті кропіткої професіональної індивідуальної роботи. Вміння зосередитись. Здатність до аналізу, проникливість сприяють просуванню і успішності.
Без зусиль може стати спеціалістом в цілому ряді галузей. Підходить будь-яка робота. пов′язана з розповсюдженням знань, з наукою, юриспруденцією, законом, контролем, фінансами. Підвищена цікавість до психології, людських стосунків. Робота, пов′язана із створенням краси і гармонії: дизайнер, стиліст, перукар іт.д.
Слід уникати роботи у великому колективі. Роботи з дуже бурхливим темпом.
Число 8
ЇЇ здоровий глузд, сміливість. Тверді принципи, якнайкраще підходять для великих проектів і досягнення довгострокових цілей. Володіє здатністю надихати людей і об′єднувати їх для виконання роботи. Успіх приходить лише у співпраці. До фінансового успіху схильна більше, ніж інші.
Підходить все, пов′язане з відповідальністю, аналізом, розв′язанням складних задач, керівництвом, фінансами.
Прагнення зробити гроші і статус своїми єдиними пріоритетами може привести до втрат. Володіє здатністю переборювати подібні ситуації краще за інших.
Число 9
Людина, наділена широким кругозором, багатою інтуїцією, розвиненою творчою уявою, почуттям краси і гармонії. Краще бачить справу в цілому, перспективи розвитку, ніж дрібні деталі. Її інтереси дійсно всебічні, і їй все вдається. Воліє працювати самостійно і з власної ініціативи.
Цікава будь-яка робота, де є можливість продемонструвати свої здібності, знання. Робота, пов′язана з втіленням ідей, поїздками, захистом інтересів людей. Надає перевагу діяльності із вільним розпорядком дня.
Не підходить робота, яка вимагає ретельності і уваги до деталей, монотонності і повторення
12. Вправа «Ланцюжок-настанова» (Комп’ютерна презентація)
(Діти по одному виголошують одне твердження та сплітають руки, як у танку «маленьких лебедів». Утворюється нерозривний «ланцюг»)
Наведемо деякі навички, яких у школах не вчать, але які для нашого життя мають неабияке значення:
Бережіть години, бережіть хвилини,
Кожну мить, будь ласка, бережіть.
Адже час наш, друзі, дуже швидко плине,
Можна і не встигнути гарне щось зробить.
Справ у нас багато, треба гарно вчитись,
Щоб розуму набратись і корисним стать,
Дбати про Вкраїну, нашу Батьківщину,
Мріями й ділами до зірок дістать
13. Вправа «Надбання»
Кожен учень висловлює думку про те, що цікавого дізнався, чому навчився під час заняття, що для нього було найактуальнішим та найважливішим
14. Вправа «Об′єднуюча нитка побажання»
Діти передають одне одному клубок ниток так, щоб усі, хто вже тримали клубок, взялися за нитку.
Передача клубка супроводжується побажаннями, які учні висловлюють один одному
Починає вчитель, показуючи тим самим приклад.
Коли клубок повернеться до вчителя, учні натягують нитку та закривають очі, уявляючи, що вони утворюють єдине ціле, що кожний з них єдиний та неповторний
15. Заключне слово вчителя
Минуть роки. Здійсняться всі ваші заповітні мрії. Ви станете дорослими! Де б ви не працювали, любіть свій край, свій народ. Своєю невтомною працею примножуйте багатства Вітчизни. Вчіться не гаяти марно жодної хвилини. Нехай кожна мить дає вам щось нове, потрібне, корисне. Я впевнена: кожен із вас обере собі правильний і прекрасний зоряний шлях і ніколи не схибить із нього.
Додаток
Вислови про працю, гроші та професії
Жити – значить працювати. праця є життя людини.
Вольтер
Ліниві завжди бувають людьми посередніми.
Вольтер
Багатством живиться лише тіло, а душу звеселяє споріднена праця.
Г.Сковорода
І труд, і піт благословен.
М.Рильський
Кожна людина народжується для якогось діла.
Е.Хемінгуей
Лиш праця світ таким, як є, створила. Лиш в праці варто і для праці жить.
І.Франко
Люди, які вважають, що гроші спроможні все зробити, самі спроможні все зробити за гроші.
П.Буаст
Чим більше знаєш, тим більше можеш.
Е.Абу
Освіта – скарб; праця – ключ до нього.
П.Буаст
Використані ресурси
1. Журнал «Позакласний час» №№11-12,2009р.
2. Журнал «Позакласний час» №№11-12, 7-8, 9-
10, 2010р.
3. http://www.google.com.ua/search
4. Газета «Магнат», 19 липня 2007р.