5 липня о 18:00Вебінар: «Щоденні-3» та «Щоденні-5»: незамінна частина уроку в Новій українській школі

Виховний захід "Дружба чи булінг?"

Про матеріал
Мета проведення виховного заходу "Дружба чи булінг?" : Прищеплювати повагу до цінностей дружби. Формувати негативне ставлення до проявів булінгу. Вчити спілкуватись, товаришувати, розуміти справжню дружбу. Сприяти розвиткові критичного ставлення до себе і до своїх особистих якостей. Виховувати відповідальність за наслідки своєї поведінки. Сприяти формуванню дружніх стосунків між однокласниками.
Перегляд файлу

Виховний захід на тему: «Дружба чи булінг?»

 

Мета: Прищеплювати  повагу до цінностей дружби.  Формувати негативне ставлення до проявів булінгу. Вчити спілкуватись, товаришувати, розуміти справжню дружбу.  Сприяти розвиткові критичного ставлення  до себе і до своїх особистих якостей. Виховувати відповідальність за наслідки своєї поведінки. Сприяти формуванню дружніх стосунків між однокласниками.

 

Хід заняття

 

Епіграф:  Дерево міцне корінням, 
А людина — друзями. 
(Народна мудрість)

 

І. Організаційна частина.

1. Привітання.

2. Щоб спілкування було приємним, треба створити в класі атмосферу довіри і взаємоповаги, досягти цього можна, зокрема, посилаючись на «Правила спілкування»:

 

  • Коли хтось говорить — слухай.
  • Кожен говорить по черзі, а не всі водночас.
  • Якщо хочеш висловитись, підніми руку.
  • Не перебивай того, хто говорить.
  • Не смійся, коли хтось говорить (тільки якщо хтось жартує).

 

ІІ. Основна частина.

 

      Робота в групах

 

  1. Привітання з компліментом …

Від кожної групи придумати привітання з компліментом для однокласників;

 наприклад: «Вітаємо добрих друзів!»

 

  1. Вправа «Чи уважні ми один до одного?»

З кожної групи по два учасники стають спинами один до одного і відповідають на запитання:

1 – Якого кольору у вас одяг?

2– Якого кольору у вас волосся?

3 – Якого кольору у вас очі?

4 - Якого кольору у вас рюкзаки?

 

Учитель: Наша уважність один до одного свідчить про нашу небайдужість, зацікавленість. Ваші правильні відповіді доводять те, що ви досить часто спілкуєтесь, добре знаєте один одного, давно товаришуєте. Дружні стосунки між вами сприяють єдності нашого класу, а єдність придає сил.

Давайте згадаємо казку «Батьківський заповіт». У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілочці в руки та попрохав переламати. Сини виконали батькову волю, переламавши ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев’язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переломити цей оберемок.Батько сказав: «Ось так і в житті: кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають, і всі негаразди ви легко здолаєте».

 

3. Вправа « З ким я хочу дружити?»

 

Учитель: Кожен з нас прагне спілкування, хоче мати справжніх друзів, а яким, на вашу думку, повинен бути справжній друг?

 

Кожна група записує на дошці  по дві характеристики справжніх друзів.

 

З кожної групи учасники пропонують обирають по одному представнику, який, на їхню думку, найбільше відповідає визначеним характеристикам.

 

 Аплодисменти, тим кого обрали і визнали такими – хто вміє дружити.

 

Поради від тих, кого обрали:  Що треба, щоб з тобою дружили?

 

 

4.Гра «Детектор брехні»

 

Учитель: Усі ми з вами любимо, коли до нас відносяться позитивно: захищають, розуміють, допомагають, а як ми самі ставимось до інших? 

 

Бажаючі  учасники витягають картку з певним твердженням про їхню поведінку.  Отримане твердження вони мають підтвердити чи спростувати словами «так» чи «ні». Якщо учасник говорить правду -  група отримує бал, а якщо неправду – бал знімається. Неправду мають довести свідки з інших груп. Виграє група, яка набрала більшу кількість балів.

 

                                                                    Зразок карток з твердженнями:

 

  1. Я не люблю збирати негативну інформацію про інших
  1. Я частенько підмовляю інших не дружити з тими, хто мені не подобається
  1. Я ненавиджу пліткувати
  1. Я ніколи не поводжусь агресивно
  1. Я завжди шантажую тих, про кого знаю щось погане
  1. Якщо з когось насміхаються, я завжди втручаюсь і намагаюсь це припинити
  1. Я ніколи не стою осторонь чужої біди
  1. Я ніколи не допомагаю іншим
  1.  Мене називають миротворцем
  1.  Я дружу тільки з тими, хто має дорогі речі
  1.   Моє улюблене заняття – насміхатись над іншими
  1.  Я завжди підкреслюю  недоліки інших
  1.  Я частенько не повертаю речі, які позичаю
  1.  Я частенько поширюю в соц.мережах негативну інформацію про інших
  1.  Я ніколи не псую чужих речей
  1.  Я завжди намагаюсь комусь підставити підніжку чи прибрати стільця
  1.  Я завжди намагаюсь когось штовхнути чи вдарити
  1.  Я мрію надавати комусь стусанів
  1.  Я частенько вживаю нецензурні слова
  1.  Я ніколи не придумую образливих прізвиськ

 

 5. Вправа «Метелики»

Учитель: На дошці прикріплені паперові метелики, яких ви виготовляли. Ви як ті метелики – всі різні. Ми по-різному сприймаємо інформацію, по-різному мислимо.

А як же нам таким різним жити, навчатись і працювати разом, та ще й не сперечатись одне з одним, не робити одне одному зла?

 

 

6.Вправа «Дружба чи булінг?»

 

Учитель: З якою поведінкою асоціюється термін: булінг?

Кого називають булерами? Хто може пояснити?

Пояснення бажаючих учасників.

 

Серед запропонованих ознак, позначених на картках, учасники груп вибирають ознаки булінгу та ознаки дружби і закріпляють картки на дошці:

 

 

                          Булінг                                            Дружба

 

                          

                                                                                                 

                                                                                                Зразки карток:

 

Для групи 1:

Для групи 2:

Для групи 3:

Для групи 4:

утиски

цькування

насмішки

стусани

насильство

бойкот

тілесні ушкодження

приниження

погрози

вимагання

штовхання

ігнорування

псування речей

підніжки

ляпаси

шантаж

доброзичливість

ввічливість

чуйність

взаємовиручка

агресія

приховані зйомки

погрози розправи

образливі прізвиська

знущання

погрози

поширення образливих чуток

Зацікавленість в успіхах

щирість

взаємодопомога

повага до думки інших

підтримка

уміння вислухати

спільні інтереси

взаєморозуміння

взаємоповага

довіра

милосердя

надійність

бійки

розуміння проблем

уміння вибачати

доброта

відвертість

Обговорення результатів вправи:

Учитель: Булінг та дружба протилежні одне одному.

В яких класах немає проявів булінгу?

 

Обговорення в групах:

  • Чому стають булерами?
  • Поради булерам
  • Поради свідкам булінгу
  • Як уникнути булінгу?

 

Висновок:

 Булінг там -  де не вміють дружити.

 

7.Жартівлива вправа «Намалюй портрет за описом»

 

Колись давно росла собі дівчинка Ягуся. Була вона лінивою і неслухняною, завжди говорила неправду, не хотіла вчитися, а до батьків і друзів ставилася дуже грубо! І сталося неприємне диво: чим більше по­ганих вчинків вона коїла, тим більше змінювався її зовнішній вигляд — почали швидко рости нігті, видовжився ніс і став горбатим, на обличчі з'явилися зморшки, старіли руки, а на спині виріс горб. Всього за рік дівчинка перетворилася у справжню стареньку бабусю, яку назвали Бабою Ягою.

     Вона не могла більше жити серед людей і оселилася в лісі.

 

Хто  з вас хоче стати схожим на цей портрет і оселитися в лісі?

 

 

ІІІ.Підсумки заняття

За якими принципами обирають друзів?

 

Учасники мають розставити по ролевантності критерії за якими бажано обирати друзів.

  • Зовнішність
  • Спільність інтересів
  • Приваблива поведінка
  • Матеріальне становище
  • Рівень інтелекту
  • Взаємодопомога
  • Довіра
  • Надійність
  • Взаєморозуміння

 

 

docx
Додано
28 листопада 2019
Переглядів
817
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку