Виховна година "Вікторина. А вже весна..."

Про матеріал

Розробку "Вікторина. А вже весна..." можна використати під час проведення виховної години для учнів 2 класу. У розробці використані вірші, ребуси, прислів"я про весну. В ігровій формі діти пригадують явища природи, весняні квіти, авторські та народні казки, прикмети.

Перегляд файлу

Розробка  виховної  години
для учнів 2 класу

 

Підготувала

учитель початкових класів

Харківської ЗОШ

Щербина О.М.

 

 

Тема: Вікторина. А  вже  весна…

Мета:    В  ігровій  формі  пригадати  явища  природи, весняні  квіти,                
                авторські  та  народні  казки, прикмети.
               Розвивати   кмітливість, вміння  аналізувати, збагачувати 
                словниковий  запас .
               Виховувати  дружні  стосунки, наполегливість  у  досягненні  
                мети.
                                        Хід  вікторини

І. Організаційний  момент.
     1. Слухання  вірша.
                        Весна
Крутими  верховинами, 
Барвистими  долинами, 
Лугами,  сінокосами, 
Гаями  стоголосими, 
Степами,  перелогами, 
Широкими  дорогами, 
Барвінками  уквітчана, 
Піснями  закосичена, 
Гучна,  ясна,  красна 
Прийшла  до  нас  весна.
- Завітала  весна  і  до  нас   у  клас. Але  прийшла  не  сама,  а  з  своїми  помічниками, братами-місяцями.
2. Відгадування  ребусів.
  

 

 


- Ось  перед  вами  їхні  назви,  зашифровані  в  ребуси. Давайте  прочитаємо  в  тому  порядку,  в  якому  вони  приходять  до  нас. (Березень, квітень, травень.)

ІІ. Повідомлення  теми  і  мети  вікторини.
- Отже, мова  сьогодні  буде  йти  про  весну. І  наші  команди  також  мають  гарні  весняні  назви. ( Капітани  представляють  команди: «Пролісок», «Фіалка»).
- І  працювати  ми  з  вами  будемо  під  таким  девізом (діти  хором  читають):
                            «Весна  іде – красу  несе,
                              і  тій  красі  радіє  все».
 

ІІІ. Бесіда  про  зміни  в  природі.
- Квітуча, багатоголоса  українська  весна. Що  ж  відбувається  навколо  нас  навесні?
 

Сонце  з  кожним  днем  піднімається  вище  і  все більше  обігріває  землю.
Небо  вже  не  сіре,  а  голубе. Хмари  купчасті.
З  приходом  весни  дерева  прокидаються  після  довгого  зимового  сну. 
З’являються  перші  квіти, повертаються  додому  птахи  з  теплих  країв.
-  Усі  ці  зміни  в  природі  люди  підмічали  впродовж  дуже  багатьох  років. І  виражені  вони   у  народних   прислів’ях.

Молодці ,  діти! Багато  знаєте  прикмет  та  прислів’їв  про  весну. Народна  мудрість  закликає  нас  берегти, любити  природу  і  примножувати   її  багатства.

ІV. Конкурс  «Пригадай  прислів’я».
☻ У  березневу  днину  сім  погод  на  годину.
☻ Березневе  тепло  мов  мачухи  добро.
☻ Від  березневих  дощів  земля  квітне.
☻ Цвітень – переплітень, бо  переплітає  трохи  зими, трохи  літа.
☻ Теплий  квітень, мокрий  май – буде  хліба  урожай.
☻ Сухий  квітень – голодний  рік.
☻ Квітень  із  водою – травень  із  травою.
☻ Весна  ледачого  не  любить.
☻ Проспиш  весно – заплачеш  зимою.
☻ Весна – наш  отець  і  мати: хто  не  посіє – не  буде  жати.
☻ Побачив  грака – весну  зустрічай.
☻ Ранній  приліт  жайворонків – на  теплу  весну.
☻ Багато  води  -  багато  трави .
Горнися  до  природи – не  матимеш  пригоди.
Від  природи  бери  те, що  вона  дає, та  й  за  те  дякуй.
До  природи  не  неси  шкоди.


V. Митці  про  весну.
    - Весна  -  прекрасна  пора  року. Її  неповторну  красу  зображають  у  своїх  картинах  художники, описують  письменники, поети. Створено  багато  пісень, музичних  композицій  про   весну. І  зараз  ми  з  вами  послухаємо  прекрасну  мелодію  композитора  П.І.Чайковського  із  циклу  «Пори  року. Весна.»

   (Діти  слухають  запис  мелодії).
- Ми   відчули  з  вами  і  дзюрчання  весняних  струмочків, і  щебетання 

 

пташок. Слухаєш  цю  мелодію  і  ніби  вдихаєш  свіжий  аромат  весни.
- А  давайте  пригадаємо,  як  писав  про  незрівнянну  красу  весни  великий  поет  України  Т.Г.Шевченко.

                  Світає,
                  Край  неба  палає.
                  Соловейко  в  темнім  гаї 
                 Сонце  зустрічає.
                 Тихесенько  вітер  віє,

                Степи,  лани  мріють. 

                Між  ярами,  над  ставами 
                Верби  зеленіють…
- А  яку ж  красу   весни  зобразять  наші  художники.

VІ.  Конкурс  «Кращий  художник».
                                                                       
VІІ. Конкурс   «Диктор».

  •    Учні  декламують  вірші  про  весну,  відмічаються  кращі. 

    VІІІ. Змагання  «Шифрувальник».
  • Я  бачу, що  ви  багато  читаєте  і  знаєте, що  не  може  бути  весни  без  веселого  пташиного  щебету. Але  трапилася  біда. Не  всі  птахи  можуть  повернутися  до  нас  із  теплих  країв. Підступна  зима  зашифрувала  імена  птахів, давайте  їм  допоможемо.  Яка  ж  команда  швидше  допоможе  птахам?  (Естафета)

     

Ш……..К                                                С…Т…Ж

Ж..Й…Р..Н..К                                         С..Л…В…Й
Ч..П..Я                                                     Л..Л…КА
Ж..Р..В..ЛЬ                                              З..З..Л..
ІВ..Л..А                                                    П..Р..П..Л..А
М..Х..Л..В..А                                            Л..СТ..В..А                       
           

 - Молодці. Швидко  впорались  із  завданням. Птахи  тепер  можуть  вільно  повернутися  додому.

 

ІХ. Конкурс  «Весняна  квітка».
- Відгадайте  загадки-вірші. Відгадки  знайдіть  серед  малюнків.
1. З  цибулини  виростають                       2.Має  гарні  жовті  вічка,
Жовті  й  ніжно-білі  квіти,                          Фіолетову  спідничку,
Й  ніжні  голівки  схиляють,                        Запах  ніжний  і  духмяний
Їх  дарують  мамам  діти. (Нарциси)           Наповняє  ліс  весняний. (Фіалка)
 

3. З-під  снігу  з’явився,                            4.Із  малої  цибулини
прокинувсь  од  сну,                                     Виріс  весняної  днини,
Усіх  запросив                                               До  нарциса  привітався
Зустрічати  весну. (Підсніжник)                 Та  на  грядці  запишався. (Тюльпан)

5.Дзвіночки  в  лісі  ніжні-ніжні,             6.Лікувальну  силу  маю,
Немов  сніжинки  білосніжні,                      жовтим цвітом  розцвітаю.
В  зеленім  листі  спочивають,                     Називають-ключ  весни.

П’янкий  весняний  запах  мають.               Як  я  звуся? Ти  скажи!
                                        (Конвалія)                               (Первоцвіт,або примула)
7. Я-перша  квіточка  весни,                     8.Станув  сніг  на  землі -

небесний, ніжний  цвіт.                               Вже  листочки  малі
Я  пережив  зимові  сни                               і  стебельця  в’юнкі  виростають.
і  знов  родивсь  на  світ.                              На   стебельцях  тонких,
У  мене  очі  голубі,                                      Проте  сильних, гінких,
росту  між  кленів  і  дубів.                          Синюваті  квітки  зацвітають.
                                       (Пролісок)                                           (Барвінок)

9. Рано  навесні – не  влітку,                   10.Квітне-веснує  земля,
    Зацвіла  у  лісі  квітка -                             Цвітом  синіють  поля.
    Фіалкова, волохата,                                   В  небі,  у  ріках  блакить,

    Та,  що  дуже  любить  спати.  (Сон)       Як  цю  красу  не  любить. (Ряст)
                

Х. Конкурс  «Весняна  поляна».
- Утворіть  квітучу  поляну  з  квітів,  які  є  у  вас  на  парті. Розфарбуйте. Дайте  назву  квіткам.

ХІ. Конкурс «Моя  казка».
- Складіть  казку  про  весну, весняні  квіти, птахів.
                    
                                       «Як  діти  Весну   лікували »

     Сталося  це  тоді,  коли  Зима  вже  закінчилася  і  мала  прийти  Весна. Але  вона  все  не  приходила. Зима  раділа  і  все  більше  засипала  землю  снігом.
    Занепокоїлися  діти. Хоч  і  добре  на  лижах  та  ковзанах  кататися, але  як  же  бути  без  Весни?
    Як  же  прилетять  пташки  до  нас,  коли  так  холодно?

   Звернулися  вони  до  Сонечка. І  воно  повідомило  їм, що  підступна  Зима  підіслала  до  Весни  холод,  мороз,  і  красуня  Весна  захворіла.
    «Що  ж  робити,  щоб  її  вилікувати?» - запитали  діти.

  Потрібно  розбудити  одного  з  її  синів, теплого Вітра, щоб  він  її  обігрів.
   Теплий,  ласкавий  Вітер  спав  у  темному  лісі,  в  глибокому  яру.
    Нелегкою  була  до  нього  дорога. Але  діти  розбудили  його  і  повідомили 

 

про  біду. Вітер  негайно  полетів  до  весни,  обігрів  її. Одужала  Весна-красна, прогнала  Зиму. Потекли  струмки,  зацвіли  квіти,  зашуміли  трави. І  Діти  раділи  теплу  і  сонечку.
                                       «Зернятко»
  Одного  разу  впало  зернятко  на  землю. Довго  воно   лежало  на  ній  і  було  б  загинуло. Та  пожаліла  Земля  Зернятко., розкрилася  і  прийняла  його  до  себе.
    Усю  зиму  Зернятко  спало. Крізь  сон  чулося  йому  завивання  хуртовини.

    Та  ось  одного  дня  відчуло  Зернятко  тепло  - це  Сонечко  піднялося  вище  й  обігріло  Землю. Потім  теплий  дощ  поливі  дав  Зерняткові  вологу. І  захотілося  йому  побачити,  що  ж  там  відбувається  нагорі. Випручалося  воно  і  пустило  маленький  паросток.
    І  що  ж  побачив  цей  паросточок? Усе  навкруги  зазеленіло,  зацвіли  дерева,  зашуміли  трави.

   Засміялося  Сонечко  до  паростка: «Рости, набирайся  сили, Весна-красна  настала».
 

ХІІ. Підбиття  підсумків. Нагорода  переможців  вікторини.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Голуб Яна Іванівна
    А вже не весна, ще ж бо зима :))))) Як завжди дуже цікаво!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
11075
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку