«Вивчаємо годинник»
Виховна година з пріоритетом логіко-математичних завдань
З дітьми першого класу (7-й рік життя)
В. В. ХАРЧЕНКО
Вихователь ДНЗ № 2 «Іскорка»
Завдання: розвивальні: вправляти у визначенні часу за циферблатом годинника, розвивати мислення, математичні здібності.
Навчальні: формувати в учнів математичну компетентність – а саме визначати час, вміння читати.
Виховні: виховувати активність під час спілкування, самостійність, викликати позитивні емоції від спільного процесу.
Демонстраційний матеріал: ілюстрації годинників, друковані слова, відео презентація на смарт дошці, мультфільм.
Роздатковий матеріал: залізні будильники, друковані ігрові завдання до гри, олівці.
Попередня робота: бесіда про міри часу, про професію годинникаря.
Хід виховної години
Діти заходять до класу, стають півколом.
Добрий день, хай буде він
Світлим і казковим.
І хай надія і мрія у серці горить,
І всім нам щастить.
Вихователь. – Чи дійсно зараз день? Як це перевірити? За допомогою чого можна визначити точно частину доби? Назвіть котра зараз година. (Діти звертають увагу на годинник у класі і називають час, але поміркувавши, роблять висновок, що годинник зупинився.)
Перегляд відео презентації «Надійні друзі – час і годинник» (You Tube).
Вихователь. – Що таке режим? Розкажіть про свій.
Гра «Назви годинник».
(Робота з ілюстраціями, на яких зображені види годинників.)
Вихователь. – Як правильно визначати час нагадає нам перегляд мультфільму «Пригоди Хмаринки та друзів».
Перегляд мультфільму «Пригоди Хмаринки та друзів» (You Tube).
Робота з годинником. Гра «Котра годинна».
(Діти самостійно виставляють на своїх будильниках, називають його.)
Вправа «Визнач час».
(Діти отримують ігрове завдання, визначити час приїзду автобуса на кожну станцію, сказати і записати цей час.)
Вправа «Збери речення».
(Серед поданих слів зібрати речення.)
Гроші, не повернеш, наживеш, час, пропали – .
Відповідь. Гроші пропали – наживеш, час пропав – не повернеш.
Вправа «Прочитай прислів’я».
(Прочитати прислів’я.)
Невідкладайназавтрате, щоможназробитисьогодні.
Відповідь. Не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні.
Вправа «Думай – не помились».
(Розставити міри часу від найменшої до найбільшої: доба, секунда, століття, місяць, тиждень, година, тисячоліття, хвилина, рік.)
Вихователь. – Поділіться своїми враженнями, задаючи собі питання: «Що про час я розкажу рідним?», «Для мене час – це…»