Виховна година в 4 класі
Тема: Я люблю свою країну Україну
Мета:
Обладнання: презентація, вислови та плакати про Україну, малюнки про Україну, картки із завданнями, картки з буквами.
Девіз уроку: Може, десь земля є краща й вища,
а над нею - небо золоте, та мені
найкраща та, де вишня,
та, де вишня мамина цвіте.
Богдан Радиш
Хід уроку
І.Організація класу
Привітайте один одного, посміхніться, скажіть своєму сусідові комплімент, потисніть йому руку.
ІІ.Актуалізація опорних знань
1.На землі великій є одна країна
Гарна, неповторна, красна, як калина.
І живуть тут люди добрі, працьовиті.
І скажу, до речі, ще й талановиті.
Землю засівають і пісень співають,
На бандурі грають і вірші складають
То скажіть же
Що це за країна?
Це наша славна ...Україна.
Так, вірно - Україна - це наш рідний край, наша дорога і мила земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку. Україна для кожного з нас одна, як і мама.
ІІІ.Ознайомлення з темою виховної години. Мотивація навчальної діяльності.
-Діти, пропоную вам поміркувати та закінчити рядки з вірша Василя Симоненка.
Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки ... (Батьківщину).
(Діти пропонують свої варіанти відповідей, вчитель закінчує рядок словами поета.)
-Так писав відданий син України Василь Симоненко, поет, патріот і мужній громадянин. Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не вибирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов'ю на все своє життя. От ми з вами і почнемо нашу дорогу до знань з найсвітлішого - з любові до рідного краю.
Асоціативний кущ (слайд)
-А якими ще словами, близькими за значенням, ми можемо її назвати? (Батьківщина, рідна сторона, любий край, земля батьків, отчий дім, рідний дім, отча земля, моя держава)
-Прочитайте тему нашого уроку.
ІV. Осмислення та усвідомлення матеріалу уроку
Утворення груп. Зараз ви об’єднаєтеся у групи за кольором. Учні об’єднуються.
1 група . Пазли карта України (слайд)
Я пропоную вам із пазлів скласти карту України.
2 група . Подорож містами України (слайд)
3 група . Славетні Українці (слайд)
Л. Українка, Л. Каденюк, Б. Хмельницький.
І. Франко, Андрій. Шевченко, Я. Мудрий.
Т. Шевченко, В. Кличко, К. Білокур.
4група. Символи України (слайд)
-Ваше завдання розв’язати кросворд і прочитати слово, яке є одним із символів України. Розповісти все, що ви знаєте про цей символ.
1 кросворд (прапор)
2 кросворд (тризуб)
5група. Український віночок (слайд)
-Які народні символи вам відомі? (рушник, криниця, барвінок, лелека, батьківська хата, верба, український вінок....) (Слайд)
-Знайти у рядках букв назви рослин, що входять в український віночок.
ЯКЛЮБИСТОКТОЗИМІ
БМАЛЬВАКИВАМАКТР
УВЮББЕЗСМЕРТНИКЬ
РОМАШКАІТДЕРЕВІЙ
ЗВЯБЛУНЯНТРОЯНДА
МАСВОЛОШКИЮЛДЖГИ
(Любисток, мальва, мак, безсмертник, ромашка, деревій, яблуня, троянда, волошки). (слайд)
6група. « Народ скаже - як зав'яже » .
V. Узагальнення
Перевірка виконаного завдань.
1 група
Додаткові запитання для групи.
(Що в Україні най – най… . Найбільша річка … (Дніпро). Найбільше місто … (Київ).
Найбільший звір … (зубр). Найвища гора …(Говерла). Найглибше озеро … (Синевір)).
2група
Додаткові запитання для групи.
(Назвіть назви держав, з якими межує Україна (Молдова, Угорщина, Румунія, Словаччина, Польща, Білорусь, Росія).
Назвіть, які моря є на Україні? Гори? Річки? Найбільші міста? (Одеса, Київ, Львів, Харків.)
3група
Вчитель доповнює учнів додатковою інформацією
Ми маємо ким пишатися і ким гордитися. Можливо і ви своїми досягненнями прославите нашу країну. Отримання букв.
4група
Учні розповідають про символи . Вчитель доповнює інформацію. .
VI. Підсумок (слайд)
Любіть Україну, як сонце, любіть,
Як вітер, і трави, і води.
Красу її, вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.
Всім серцем любіть Україну свою –
І вічно ми будемо з нею!
І на завершення - довгоочікуваний сюрприз. Кожна група отримує букви, які ви тримуєте за правильно виконані завдання. Складіть з них слово. А тепер давайте прочитаємо всі слова. Що у нас вийшло?
Молодці
Діти, дякую вам за чудову роботу! І запрошую всіх посмакувати короваєм, адже він теж є народними символом нашої країни. І за народними традиціями жодне свято, обряд не відбувається без короваю. (Учні пригощаються короваєм.)