Виховна година "Я люблю свою країну Україну"

Про матеріал
Розширити і поглибити знання учнів про Україну, виховувати любов до рідного краю.
Перегляд файлу

Виховна година в  4 класі

 

Тема: Я люблю  свою країну Україну

Мета:

  • Розширити  і поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій;
  • Розвивати в учнів пам'ять, творчі здібності, критичне мислення та прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом;
  • Виховувати любов до рідного краю, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу.

Обладнання: презентація, вислови та плакати про Україну, малюнки про Україну, картки із завданнями, картки з буквами.

 

                                             Девіз уроку: Може, десь земля є краща й вища,                

                                                                    а над нею - небо золоте, та мені

                                                                    найкраща та, де вишня,

                                                                    та, де вишня мамина цвіте.

                                                                                                                    Богдан Радиш

                                                                             Хід уроку

І.Організація класу

         Привітайте один одного, посміхніться, скажіть своєму сусідові комплімент, потисніть йому руку.

ІІ.Актуалізація опорних знань

1.На землі великій є одна країна

Гарна, неповторна, красна, як калина.

І живуть тут люди добрі, працьовиті.

І скажу, до речі, ще й талановиті.

Землю засівають і пісень співають,

На бандурі грають і вірші складають

То скажіть же

Що це за країна?

Це наша славна ...Україна.

Так, вірно  - Україна - це наш рідний край, наша дорога і мила  земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку. Україна  для кожного з нас одна, як і мама.

ІІІ.Ознайомлення з темою виховної години. Мотивація навчальної діяльності.

-Діти, пропоную вам поміркувати та закінчити рядки з вірша Василя Симоненка.

Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки ... (Батьківщину).

(Діти пропонують свої варіанти відповідей, вчитель закінчує рядок словами поета.)

-Так писав відданий син України Василь Симоненко, поет, патріот і мужній громадянин. Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не вибирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов'ю на все своє життя. От ми з вами і почнемо нашу дорогу до знань з найсвітлішого - з любові до рідного краю.

 

Асоціативний кущ (слайд)

  • Які почуття викликає у вас саме слово Україна?  Давайте  складемо  асоціативний кущ. (Відповіді дітей.)

 

-А якими ще словами, близькими за значенням, ми можемо її назвати? (Батьківщина, рідна сторона, любий край, земля батьків, отчий дім, рідний дім, отча земля, моя держава)

-Прочитайте тему нашого уроку.

 

ІV. Осмислення та усвідомлення матеріалу уроку

  • Сьогодні у нас  незвичайний урок  - урок – квест. Зараз клас об’єднається у   групи і буде виконувати завдання.  За  правильно виконане завдання група  отримає букви, і  зможе скласти слово з цих букв. В кінці уроку ми дізнаємось, що це за слово.
  • Виконуючи завдання квесту ми систематизуємо свої знання, ще раз переконаємось, яка чудова  і унікальна наша Батьківщина.  Вирушаємо у подорож Україною, щоб дізнатися якими саме скарбами володіє наш народ. 

 

Утворення груп. Зараз ви  об’єднаєтеся у  групи за кольором. Учні об’єднуються.

1 група .  Пазли  карта України (слайд)

Я пропоную вам із пазлів скласти карту України. 

2 група . Подорож  містами України (слайд)

  • Ваше завдання позначити маршрут подорожі Україною, що пролягає через міста, назви яких мають:
  • Маріполь – Донецьк – Луганськ – Харків – Суми – Запоріжжя – Сімферополь – Херсон- Миколаїв – Одеса – Кіровоград- Черкаси – Чернігів – Житомир – Вінниця – Хмельницький – Чернівці – Тернопіль-    Івано-Франковськ-  Ужгород –Львів – Луцьк-Рівне - Київ

3 група .    Славетні Українці  (слайд)

  • Українська земля багата також талановитими людьми. Скільки поетів та художників, спортсменів та співаків прославляють Батьківщину на рідних теренах та в усьому світі.
  • За  портретами назвіть українських діячів. Розкажіть,  чим вони прославили Україну.

 Л. Українка, Л. Каденюк, Б. Хмельницький.

 І. Франко, Андрій. Шевченко, Я. Мудрий.

Т. Шевченко, В. Кличко, К. Білокур.

4група.   Символи України  (слайд)

-Ваше завдання розв’язати кросворд і прочитати   слово, яке є одним із символів України. Розповісти все, що ви знаєте про цей символ.

  • Учні виконують завдання, а потім розповідають про символи . Вчитель доповнює інформацію. .

1  кросворд (прапор)

  1. Найбільша річка України (Дніпро).                                             Дніпро
  2. Державний герб України (тризуб).                                                   тризуб
  3. Скільки кольорів має український прапор? (два).                         два
  4. Назва гір на заході України (Карпати).                                        Карпати
  5. Синій колір українського прапора символізує … (небо).          небо
  6. Жовтий колір прапора – це колір … (зерна).                                 зерна

2 кросворд (тризуб)

  1. Основний Закон України (Конституція)                              Конституція
  2. Державною мовою України є …(українська)                          українська
  3. Символ України – кущ. (калина)                                           калина
  4. Найбільший звір в Україні. (зубр)                                               зубр
  5. Державний герб України (тризуб)                                         тризуб 
  6. Найрідніше, найкраще місце на землі (Батьківщина)                 Батьківщина

5група.   Український віночок  (слайд)

-Які народні символи вам відомі? (рушник, криниця, барвінок, лелека, батьківська хата, верба,  український вінок....) (Слайд)

-Знайти у рядках букв назви рослин, що входять в український віночок.

ЯКЛЮБИСТОКТОЗИМІ

БМАЛЬВАКИВАМАКТР

УВЮББЕЗСМЕРТНИКЬ

РОМАШКАІТДЕРЕВІЙ

ЗВЯБЛУНЯНТРОЯНДА

МАСВОЛОШКИЮЛДЖГИ

(Любисток, мальва, мак, безсмертник, ромашка, деревій, яблуня, троянда, волошки). (слайд)

6група.   « Народ скаже - як зав'яже » .

  • Рідна сторона - мати, а чужа - ... ( мачуха )
  • Людина без Батьківщини, що ... ( пташка без пісні )
  • Та земля мила, де ... ( мати народила)
  • Всюди добре, а ... (дома краще)
  • Без верби і калини ( нема України)
  • За рідний край ... ( життя віддай)
  • Тільки в ріднім краї. ( солов'ї співають)

 

V. Узагальнення

 

Перевірка виконаного завдань.

1 група

Додаткові запитання для групи.

(Що в Україні най – най… .  Найбільша річка  … (Дніпро). Найбільше місто … (Київ).

Найбільший звір … (зубр). Найвища гора …(Говерла). Найглибше озеро …  (Синевір)).

 

2група

Додаткові запитання для групи.

(Назвіть назви держав, з якими межує Україна (Молдова, Угорщина, Румунія, Словаччина, Польща, Білорусь, Росія).

Назвіть, які  моря є на Україні? Гори? Річки? Найбільші міста? (Одеса, Київ, Львів, Харків.)

3група

Вчитель доповнює учнів додатковою інформацією

 

Ми маємо ким пишатися і ким гордитися. Можливо і ви своїми досягненнями прославите нашу країну. Отримання букв.

4група

Учні  розповідають про символи . Вчитель доповнює інформацію. .

 

  • Які з названих символів є державними? (Прапор та тризуб).
  • Який ще державний символ ви знаєте? (гімн).
  • Що ви про нього знаєте? (Учні відповідають, вчитель доповнює.)

 

VI. Підсумок  (слайд)

  • Ми переконалися, що про країну, де народилися і живемо, необхідно знати якомога більше. Її потрібно любити, шанувати, також поважати звичаї та традиції. А знання, отримані в школі, допоможуть нам принести користь Вітчизні в майбутньому.
  • Отже, нехай палає і не згасає в наших серцях любов до України. Ви майбутнє України.

Любіть Україну, як сонце, любіть,

Як вітер, і трави, і води.

Красу її, вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

Всім серцем любіть Україну свою –

І вічно ми будемо з нею!

І на завершення - довгоочікуваний сюрприз. Кожна група отримує букви, які ви тримуєте за правильно виконані завдання. Складіть з них слово. А тепер давайте прочитаємо всі слова. Що у нас вийшло?

Молодці

 

Діти, дякую вам за чудову роботу! І запрошую всіх посмакувати короваєм, адже він теж є народними символом нашої країни. І за народними традиціями жодне свято, обряд не відбувається без короваю. (Учні пригощаються короваєм.)

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 лютого
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку