Виховна година "Я не ображу рідної землі"

Про матеріал
формувати знання учнів про Всесвітній день Землі та Всесвітній день Води, розширювати та збагачувати знання учнів про природу та довкілля; - розвивати емоційність, небайдужість, інтерес до збереження багатств природи; - виховувати екологічну культуру, бережливе ставлення до природи, та бажання примножувати її багатства.
Перегляд файлу

1

 

Комунальний заклад

«Матвіївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів»

Запорізької обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

20 березня - Всесвітній день Землі » Болехівська міська рада

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вихователь 6 класу:

Людмила ФРОЛОВА

спеціаліст «вищої категорії»

 

 

 

 

 

 

 

 

Матвіївка 2021

Тема: Я не ображу рідної землі

Мета: - сформувати знання учнів про Всесвітній день Землі та Всесвітній день Води, розширювати та збагачувати знання учнів про природу та довкілля;

- розвивати емоційність, небайдужість, інтерес до збереження багатств природи;

- виховувати екологічну культуру, бережливе ставлення до природи, та бажання примножувати її багатства.

Форма заходу: виховна година.

Обладнання: фотовиставка, презентація, аудіо записи з піснями про Землю, народні прислів’я.

Хід виховної години:

І. Вступна частина.

 1. Вступне слово вихователя: Доброго дня шановні вихованці. Нехай ваші серця відчують доброту й радість сьогоднішнього дня.

        2. Перший ведучій:

Послухайте, як дихає земля,

Як щирістю і ласкою розкрилась,

 Немов маленьке сонне немовля,

 Неначе мати, що над ним схилилась.

 І навіть всі замовкли солов’ї,

 Бо дихання землі зачарувало.

 А ні шелест, замріялись гаї

 І зорі з неба падати перестали.

 Здається, сам немов у землю вріс,

 Як грудочка, а чи мала піщина.

  • Ти до землі всім серцем прихились, -

Мені шепоче рідна Україна.

         3. Другий ведучій: 

Летить Земля у просторі космічнім,

Закутана у сяйво голубе,

І в русі цьому щохвилиннім, вічнім,

Життя розквітло буйно, як ніде.

Наша Батьківщина – ненька Україна.

Адреса її – Європа, Земля.

Для Джона ж і Мері Америка мила,

Це їх батьківщина. Планета ж – одна!

4. Оголошення теми, мети та форми проведення виховної години.

Вихователь. У всі часи дзвони були вісниками тривоги. Вони лунали у дні людських бід, коли людському голосу не під силу було глосити від болю.

За ким б’ють дзвони сьогодні? Вони дзвонять за кожним з нас, хто живе на планеті Земля.

Уявімо нашу планету! Відтепер вона не здається нам великою та неосяжною. Зараз її здоров’я, її життя у небезпеці. Вона потребує швидкої невідкладної екологічної допомоги.

Наша сьогоднішня класна година з нагоди свята – Всесвітнього дня Землі – свята чистої води, землі і повітря. Це день нагадування про страшні екологічні катастрофи, день коли кожна людина повинна замислитися про те, що вона може зробити у подоланні екологічних проблем. Тому сьогодні ми будемо говорити про охорону природи та довкілля нашої планети Земля. Будемо вчитися милуватися чарівним світом навкруги нас.

А допоможе нам у цьому живий журнал, сторінки якого підготували кореспонденти нашого класу та наші чарівні ведучі.

 ІІ. Основна частина.

1. Всесвітній день Землі.                                            (Перша сторінка)

1-ий ведучий. Сьогодні ми святкуємо маловідоме але важливе свято – Всесвітній день Землі.  Отже, наша перша сторінка має назву «Всесвітній день Землі». Давайте послухаємо наших кореспондентів.

Коротке повідомлення учнів про Всесвітній день Землі.

1 учень. З матеріалів Вікіпедії: Всесвітній день Землі відзначається щорічно в день весняного рівнодення, 20-21 березня. Свято проголошено Генеральним секретарем ООН у березні 1971 році. За традицією кожного року у штаб-квартирі ООН у Нью-Йорці при проведенні свята дзвонить Дзвін Миру.

Символіка свята – прапор Землі та символ Дня Землі.

Прапор Землі не є офіційним символом чогось (бо офіційно не існує всепланетного уряду). Він являє собою фотографію планети з космосу (нині використовують знімок, зроблений астронавтами Аполлона-17 дорогою до Місяця) на темно-синьому тлі. Традиційно Прапор пов'язаний з Днем Землі і багатьма іншими природоохоронними, миротворчими та громадянськими міжнародними заходами.

Символом Дня є зелена грецька буква Θ (тета) на білому тлі.

2 учень. Важливою віхою зміни сезонів є день весняного рівнодення – астрономічне, початок весни. Як відомо, навесні день збільшується, а ніч коротшає, і 20-21 березня настає момент, коли тривалість дня і ночі виявляються рівні. Такий день називається днем весняного рівнодення.

В 2012 році Всесвітній день Землі припадає на 20 березня.

Настання весни наші предки вважали святом і однаково пишно відзначали його у різних частинах Європи і Азії. Язичницькі святкування приходу весни були сповнені важливим сакральним сенсом перемоги світла над темрявою, пробудження всього живого і початку нового життя. Стародавні весняні фестивалі проходили з веселощами та ритуалами.

Зараз свято Всесвітній день Землі носить екологічний характер і призиває об’єднатись людей всього світу у справі по захисту довкілля. У цей день продовж хвилини лунає Дзвін Миру, під час якої люди повинні замислитись над тим, як зберегти планету та покращити життя усіх істот, що живуть на ній. Дзвін Миру – символ спокою, мирного життя та дружби, вічного братерства і солідарності народів. І водночас – це заклик до дії в ім'я збереження миру і життя на Землі, збереження Людини і Культури.

2. Охорона природи на Землі                                     (Друга сторінка)

2-ий ведучий


 


Усе менше залишається на Землі місць де б не ступала нога людини. І все більше природа потерпає від її діяльності. Колись життя людей залежало від бажання природи. Наші предки схилялись перед силою природи, гостро відчуваючи залежність від неї, і те що природа сильніша за людину. Більше того людина стала намагатись «полонити» природу, стати її господарем. Таке ставлення призвело до забруднення повітря і води, руйнування і знищення ґрунтів, загибелі лісів знищення тварин і рослин. З часом людина почала розуміти що вона не панує над природою а просто знищує її. Знищивши навколишнє середовище людина й сама не виживе, бо вона є частинка природи , а не її повелитель.

Перегляд презентації «Бережімо Землю»

(коментування вихователем).

1-й ведучий. Щоб зберегти нашу планету придатною для життя, міжнародна спільнота розпочала плідне співробітництво в економічній галузі в 50-60-х роках минулого століття. Протягом останніх років під егідою ООН створено десятки організацій, пов’язаних з охороною навколишнього середовища.

3. Вода – умова життя на Землі                                 (Третя сторінка)

1-й ведучий. Як свідчать космонавти, при погляді на Землю з висоти космічної орбіти очі бачать в основному два кольори – білий колір хмар і льодових шапок Землі та блакитний колір Світового океану. Він вкриває 71% поверхні Землі. Отже, третя сторінка нашого журналу «Вода – умова життя».

Виступи учнів з повідомленнями.

1 –й  учень. Вода – найпоширеніша на Землі речовина. Життя без неї неможливе. В Україні головними постачальниками води є такі річки як Дніпро, Дунай, Дністер, Південний Буг, Тиса, Прут та інші. Україна багата і на невеличкі річки, яких нараховується 63 тисячі. Збереження і оздоровлення цих річок – одна з найгостріших проблем нашої молодої держави.

З перших кроків людина не могла обійтись без води, розвитку людство пізнавало суть однієї з найнезвичайніших речовин на світі – води – і усвідомлювало головну істину: вода є всюди і без неї не може обійтися ніщо живе.

2-й учень. Визначаючи роль водних ресурсів у забезпеченні сталого соціально-економічного розвитку суспільства Генеральна асамблея ООН на своїй сорок сьомій сесії в листопаді 1992 році прийняла рішення відзначати 22 березня кожного року як "Всесвітній день води". Усвідомлюючи обмеженість та вразливість водних ресурсів, 2005 - 2015 роки проголошені Міжнародним десятиріччям дій "Вода для життя". Враховуючи значення, яке вода має для життєдіяльності людини і всього живого на землі, вже в 15-й раз проводяться заходи, присвячені Всесвітньому дню води. Вода – це не просто мінеральна сировина, це жива кров, яка створює життя, де його не було. Вода є основою всього живого - і людей, і тварин, і рослин, це багатство кожної держави. Вона бере участь у всіх сферах нашої господарської діяльності і робить наше життя більш легким і приємним.

       3 – й  учень. Вода є необхідною умовою існування життя на Землі, це важливий природний ресурс для задоволення життєвих потреб людини. Її вживають для пиття, приготування харчових продуктів, напоїв та для задоволення інших потреб. Основна кількість забруднень з навколишнього природного середовища надходить в організм людини завдяки харчовим продуктам і напоям (до 80%).

З якістю питної води пов'язаний стан здоров'я людей, екологічно безпечне харчування, вирішення проблем медичного і соціального характеру.

Ще в 19 столітті відомий французький вчений Луї Пастер сказав, що 80 відсотків усіх своїх хвороб ми випиваємо.

Питна вода може стати однією з головних проблем 21 століття. Вода є найпоширенішою речовиною на землі і потреба у воді значна. Населення на землі за добу використовує 7 мільярдів тон води.

4 – й  учень. Згідно з даними ЮНЕСКО на сьогодні у світі понад 1,5 млрд. людей не мають доступу до якісної питної води, а за прогнозами Всесвітньої метрологічної організації до 2020 року з нестачею питної води може зіткнутися все населення планети Земля.

На думку вчених, вже у цьому столітті, у багатьох країнах світу може з'явитися "водний голод", а тому спеціалісти розробляють всілякі проекти – аж до використання льодових запасів Антарктиди.

Світове співробітництво з тривогою спостерігає за глобальним забрудненням навколишнього середовища, вичерпанням природних ресурсів і особливо головного з них - води.

5 –й  учень. Потреба у воді має тенденцію до зростання. З ростом попиту на воду виникає ціла низка екологічних проблем, що стосується річок, озер, підземних вод і водоносних шарів.

У води є багато чудових властивостей, одна з них – здатність до самоочищення, але при значному забрудненні, зменшення кисню у воді не сприяє процесам самоочищення.

Забруднення в наш час стало всесвітнім лихом. Зараз майже у всіх країнах виникає проблема відсутності достатньої кількості чистої води, так як повна зміна води в атмосфері здійснюється через 9 днів, річкова вода в середньому змінюється 20 разів на рік, а для повної зміни підземних вод необхідно не менше 8 тис. років.

Довгий час вважалось, що запаси прісної води невичерпні, що вони мають здатність до самовідновлення. У результаті безконтрольної господарської діяльності кількість придатної для пиття води різко зменшилась. Так, якщо в 1900 році людством було використано лише 5% запасів прісних вод, то у 2005 році вже 35%.

6 –й  учень. Більше мільярда жителів нашої планети живуть в умовах постійного гострого дефіциту питної води, а до 2050 року біля 7 млрд. чоловік відчуватимуть нестачу якісної прісної води. Вже сьогодні у країнах, що розвиваються, кожен третій житель страждає від нестачі питної води і відсутності належних санітарних умов, без яких неможливе нормальне життя. У цих країнах приблизно 80% усіх хвороб та одна третина смертних випадків викликані споживанням забрудненої питної води. Вже тепер у багатьох країнах світу спостерігається гострий дефіцит води, а ще більше країн наближаються до цієї ситуації.

Серед країн Європи Україна є однією з найменш забезпечених водними ресурсами. Більш ніж 75 відсотків населення України споживає воду з поверхневих джерел водопостачання, тобто якість води в них є фактором санітарного та епідемічного благополуччя населення. Найважливішими джерелами водопостачання в Україні є річки.

7-й  учень.  Як людина, так і вся планета Земля на 70% складається з води. Людське тіло в середньому на 70% складається з води. Ми розпочинаємо наше життя у вигляді плоду, який складається на 99% з води. Коли ми народжуємося, вода складає 90% нашого тіла, а до того часу, коли ми досягаємо дорослого віку, зміст води знижується до 70%. Якщо ми помираємо в глибокій старості, то наше тіло складається з води приблизно на 50%. Отже протягом всього життя ми існуємо головним чином у вигляді води.

2 – й ведучий. За останні десятиліття вода втратила нашу повагу. Вона вже не предмет людського поклоніння та захисту, вода стала продуктом споживання, який ми грубо зневажаємо та безсоромно забули, хоча дві третини земної поверхні вкриті водою. Вода - це наша культура і наше життя.

1-й ведучий. Свята вода є серцем багатьох релігій, вона використовується в різних обрядах та церемоніях.

З давніх-давен вода, як і інші природні стихії, була об'єктом поклоніння наших пращурів. Літописи згадують про поклоніння джерелам, струмкам. У містах і селах зберігаються святі криниці з цілющою водою, які й досі користуються великою славою серед людей. Давайте зараз пригадаємо народні прислів’я про воду.

Учні класу.

  1. Як небесна височина, – так морська глибина.
  2. Де вода, там і верба.
  3. З брудної води ще ніхто чистим не вийшов.
  4. Де вода, там і біда. 
  5. І вода як на місці стоїть, то засмерджується.
  6. Не виливай каламутну воду, доки чисту не найдеш.
  7. Хто хоче чистої води, нехай іде до джерела пити.
  8. В морі тому води багато, що її ніхто не п'є.
  9. По морі плавав, а води не бачив.
  10. Хвали море, а держися землі.
  11. Хоч річка і невеличка, а береги ламає.
  12. Без води й борщу не звариш.
  13. Вода в одного бере, а другому дає.
  14. Без води і не туди, і не сюди.

2-й ведучий. Кожен із нас повинен дбайливо ставитись до природи, раціонально використовувати водні ресурси нашої Дніпропетровщини. Це не лише покращить екологічну ситуацію, але й створить прекрасний настрій, принесе величезне моральне задоволення, викличе почуття поваги до себе та інших.

3-й ведучий. Посадити деревце, розчистити джерельце – ось завдання кожної людини ще з дитинства. Пригадаймо як говорив про це М.Рильський

Щоб росли ми, щоб цвіли ми,

Щоб садами ще й рясними

Цвів навколо вільний світ.

ІІІ. Заключна частина.

Учні класу. Прислів’я про природу

  1. Природа одному мама, а другому мачуха.
  2. Той, хто рубає дерево – скорочує власне життя
  3. Земля дає все і забирає все.
  4. Земля багата – народ багатий.
  5. Земля – наша мати: всіх годує.
  6. Земля – тарілка: що покладеш – те й візьмеш.
  7. На чиїй землі живеш – того і воду п’єш.
  8. Доглядаєш землю плідну, як матір рідну.
  9. Хто на землі сидить – той не боїться, що впаде.
  10. Хто про землю дбає, вона тому повертає.
  11. Людина і природа – то одне єдине,

І годує нас природа, як матінка сина.

1-й ведучий. А щоб тобі було затишно і добре на Землі треба поводити себе мудро, оберігати довкілля, бо без нього ми не можемо жити. Треба допомагати природі відновлювати свої сили.

2-й ведучий. Як же відзначати День Землі?

"Встав вранці, привів себе в порядок,

приведи в порядок свою планету "

1-й ведучий. Пройдуть роки і, можливо, хтось із теперішніх учнів стане господарем і охоронцем лісу, а може, просто доброю людиною, яка поведе своїх дітей на природу і навчить її любити. Давайте сьогодні спробуємо з вами вирішити, чим ми можемо допомогти природі, давайте виведемо свій «Екологічний Кодекс».

Записи на дошці пропонованих учнями пунктів «Кодексу»

Приблизні пункти

  1. Посади дерево. (щоб очищувалося повітря).
  2. Посій квіточку. (щоб радувала твій зір).
  3. Розчисти джерельце. (воно чекає твоєї допомоги).
  4. Змайструй годівницю. (для пташок на зиму).
  5. Будь другом усіх живих істот, не муч i не вбивай тварин.
  6. Не спалюй опале листя. (воно забруднює повітря).
  7. Не мий машину біля водойм. (це забруднює воду).
  8. Не кидай сміття де тобі захотілось. ( це засмічує землю).
  9. Люби цей світ. (він чекає твоєї доброти ласки і любові)

2-й ведучий.

Учись любити

Учись любити все навколо себе:

Траву і квіти, кущик, деревце,

Жучка і пташку, і блакитне небо,

І синьооке чисте джерельце.

1-й ведучий.

Усе прийшло на білий світ, щоб жити,

Щоб дарувати радість і красу.

Учитись дивуватись і любити

Чистеньку мов перлиночка, росу.

Вихователь. Ось і склали ми чудовий живий журнал «Бережімо Землю». ХХІ століття. Яким воно буде для нас, жителів планети Земля? Це залежить від нас із вами. Настав час керуватись у всіх своїх вчинках правилами екологічного гуманізму. Основна його ідея – ми з вами – лише частка природи, Космосу, законами і правилами якого ми повинні керуватись у повсякденному житті. Не владарювати над природою, а співпрацювати з нею, бути не царем природи, а її невід’ємною часткою.

Так навіщо ж потрібні ці свята – День Землі та День Води?

Щоб і ми жили довго, і Землі проблем робили менше ...

Яка земля! Чарівна, пречудова!

Вона нам мати. Ми – її дитя!

Летить на землю весняна обнова,

Бурлить, вирує на землі життя!

1-й ведучий.

Усі однаково ми плачем, сміємося,

Усім потрібен кисень і вода.

Поляк, іспанець, українець – зберемося!

І збережем планету – бо вона одна!

2-й ведучий.

То ж бережіть планету, діти,

ЇЇ озон, річки, сади, ліси…

Щоб проліскам з онуками радіти

І випити джерельної води!

 


 

Завантаження...
docx
Додано
1 квітня 2021
Переглядів
1405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку