Виховна година "Як вести розмову"

Про матеріал

Тема:Як вести розмову

Мета: озброїти учнів знаннями і практичними рекомен­даціями про основи спілкування; формувати в них навички тактовно, цікаво гово­рити, установлювати тісні стосунки із співроз­мовником; виховувати в них високу мовну куль­туру.

Перегляд файлу

Тема:Як вести розмову
Мета: озброїти учнів знаннями і практичними рекомен­даціями про основи спілкування; формувати в них навички тактовно, цікаво гово­рити, установлювати тісні стосунки із співроз­мовником; виховувати в них високу мовну куль­туру.

Хід заняття

І. Організаційна частина
Доброго дня, діти! Сьогодні виховне заняття проведу я, Анастасія Романівна. Щоб дізнатися тему нашого заняття я пропоную переглянути малюнки . Діти, що роблять ці люди? А щоб вміти спілкуватися ми розглянемо сьогодні тему «Як вести розмову» для того, щоб знайти способи взаємодії з оточуючими.
ІІ. Основна частина
1.Чому ж спілкування важливе для людей? Бо спілкування допомагає людині вирішити деякі проблеми, приймати рішення в різних ситуаціях і іноді без поради просто не обійтися, а якщо  не має з ким спілкуватися, то можна взагалі зійти з розуму. Для людини спілкування настільки важливо, як дихати. Без повітря ми загинемо і без спілкування людина теж загине, як особистість. Вона перетвориться в рослину, в овоч. При спілкуванні, коли ми заряджаємося оптимізмом, хорошим настроєм від інших людей. Розширюйте коло знайомих, запрошуйте до себе гостей, самі будьте гостем, даруєте позитив і заряджайтеся їм від інших. Діти, а як ви думаєте, що таке спілкування? А в тлумачному словнику поняття «спілкування» пояснюється як складний процес взаємодії між людьми, що полягає в обміні інформацією, а також у сприйняті і розумінні партнерами один одного.
Під час спілкування потрібно дотримуватися багатьох правил, а яких саме ми з  вами дізнаємося в кінці нашого заняття, зробивши висновки. А зараз ми з вами проаналізуємо ситуації.
Ось у лісі зустрілися лисичка і ведмедик, давайте послухаємо їхню розмову. Будьте уважні, спробуйте визначити, чи правильно розмовляють між собою.
Ведмідь. Привіт, лисичко!
Лисичка. О, яка в тебе шубка тепла, ведмедику!
Ведмідь. Ось вийшов пройтися, може, де медку знайду.
Лисичка. Я щойно повернулась із полювання. Ой, щось мені заважає!
Лисичка починає чухати за вухом, витрушувати щось із черевичка, виймати скалку з лапи. Чи сподобалась вам розмова?  Чи уважною була лисичка? Чи ввічливою? (Ні. Вона не привіталася, не дивилася на ведмедика під час розмови.) А треба було? Як думаєте, що неправильного в спілкуванні?
А зараз послухаємо розмову Петрика і Вови
-Здрастуй, Петю!
-Здрастуй, Вова!
-А знаєш, я вчора…
-Що, дивився бокс?
-Ні, я…
-Ага, то це ти у футбол грав з Максимом! А я сумував. Негарно так з товаришем…
-Та ні, я…
-Що, ходив до річки купатися?
-Ні. Дзвонив тобі кілька разів, але так ніхто і не взяв слухавку.
Які помилки були допущені у спілкуванні хлопчиків? Поведінка якого співрозмовника може стати причиною сварки? Чому?
2.Зараз пограємо в гру. Я буду називати завдання, а ви будете їх виконувати:
1)привітайся із вчителькою
2)привітай тата з днем народження
3)попроси вибачення в сусіда по парті за зламану ручку
4)побажай на добраніч батькам
5)привітайся з мамою подруги
6)запитай у перехожого котра година
7)попроси сусіда по парті допомогти з домашнім завданням
8)перепроси за запізнення на урок
9)побажай гарного дня сусіду по парті
10)зроби зауваження хлопчикам, які ображають першокласника
11)зроби зауваження хлопцю, який не поступається місцем в автобусі старенькій бабусі.
Молодці! Ви гарно впоралися, знаєте багато слів ввічливості, отже ви майже ідеальні співрозмовники.
3.Щоб, спілкуючись з незнайомими людьми, відчувати себе легко і невимушено, без зусиль зав’язати розмову і вільно її  вести, необхідна певна підготовка. При цьому треба пам’ятати, що в будь-якому суспільстві ваша поведінка має бути природною. Для того, щоб розмова дійсно вийшла цікавою, змістовною і привернула до себе увагу більшості людей, треба викликати на допомогу всю вашу винахідливість і почуття гумору.
4. В ході спілкування що важливіше навчитися говорити чи слухати? А чому треба вміти слухати? Бо ти будеш підтримувати розмову, розуміти стан людини. У той час, коли хто-небудь говорить з вами, негарно ритися в сумці, вивчати власні кишені, поглядати на телевізор, в дзеркало.
5. Часто ми зустрічаємося з різними людьми, тому і вітатися з ними потрібно відповідно. До старших від вас потрібно звертатися на «ВИ» або на ім’я й по-батькові, до батьків- «мама» і «тато», до друзів та братиків(сестричок) на ім’я.
6. Бувають ситуації, коли наш співрозмовник на великій відстані і тоді на допомогу приходить телефон. Ви часто спілкуєтеся по телефону? Зараз ми з вами обговоримо правила користування телефоном.
1) Коли телефонуєте Ви, то треба спочатку привітатися або вибачитися.
2) Якщо телефонуєте незнайомій людині, потрібно обов’язково представитися, запитати ім’я і по-батькові того, з ким розмовляєте.
3)Говорити слід без поспіху, але стисло і чітко.
4)Розмовляючи по телефону, уникайте паралельних розмов з людьми, які перебувають біля вас.
5)Уважно слухайте співрозмовника, не перебивайте його.
6) Зазвичай закінчує розмову той,хто телефонує, а не той, кому телефонують.?
7. А чи є важливими емоції в спілкуванні? Чому ви так вважаєте? Велику роль у спілкуванні  відіграють жести. Коли розмовляєте старайтеся контролювати свої рухи. Ведіть себе стримано, не розмахуйте руками.
8. Зараз ми з вами обговоримо прислів’я про спілкування.
1)Треба знати, що і де казати.-Всі слова повинні відповідати темі і місцю перебування та в який момент це говорити.
2) Гостре словечко коле сердечко.- Потрібно правильно підбирати те, що говорити.
3) Говорить п'яте через десяте.- Говорити потрібно на певну тему, а не переводити її через кожне речення.
4) Хто каже до ладу, то вухо наставляй, а хто без ладу, то теж не затикай.- Потрібно прислухатися до того, хто говорить обдумані фрази, а не ті, що вигадані «на бігу», а якщо вже пішло на те, то не перебивай співрозмовника, а зроби йому зауваження тоді, коли він закінчіть свою думку.
5) Менше говори — більше вчуєш.- Потрібно не відволікатимя на оточуючі подразники, а уважно слухати співрозмовника
6)Яка головонька . така й розмовонька !- Якщо людина освідчена, то і розмова з нею буде цікавою.
7)Умієш говорити - умій слухати .-Щоб розмова була цікавою, то потрібно слухати співрозмовника, щоб підтримати розмову.
8)Умій вчасно сказати і вчасно замовкнути .-Щоб не зіпсувати розмову, потрібно продумувати слова, які збираєтеся сказати.
9.Зараз ми з вами спробуємо скласти діалог. Але одна пара продемонструє нам правильне спілкування, а інша-зі сваркою.
10.На останок хочу з вами закріпити основні правила спілкування
1. Під час розмови з іншими людьми намагайся бути ввічливим.
2. Поважай співрозмовника, будь уважним, доброзичливим. 
3. Уважно слухай того, з ким говориш, не перебивай його без вибачення. 
4. Спілкуючись з іншими намагайся не виявляти свого поганого настрою. 
5. Не розмовляй без потреби голосно, не вживай грубих слів. 
6. Під час розмови не викрикуй, не розмахуй руками.
ІІІ. Підсумок заняття
Зараз ми з вами виконаємо творче завдання. Ми намалюємо «сонце доброти» у якому стільки променів, скільки правильного спілкування у вас було на протязі минулого тижня. Діти, що ви запам’ятали на занятті? На цьому заняття закінчено. До побачення!

docx
Додано
12 грудня 2018
Переглядів
1996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку