виховна година "Як вирішити конфліктну ситуацію в класі"

Про матеріал


Матеріал для проведення виховної години у 7 класі.

Мета : розвивати у дітей вміння вирішувати конфліктні ситуаціїї в класі мирним шляхом, формувати акторські здібності,вміння відстоювати свою думку, виховувати лояльність, відповідальність, терпимість у стосунках дітей.

Перегляд файлу

 

Міністерство  освіти  і  науки  України

Департамент  освіти  Дніпропетровської  облдержадміністрації

Відділ  освіти  Васильківської  райдержадміністрації

 

 

 

 

Як  вирішити  конфліктну  ситуацію  у  класі?

 

 

 

Година  спілкування  у  7  класі  Великоолександрівського  НВК

Класний  керівник  Козельська  І.М.

 

 

 

 

 

 

 

Тема :  Як  вирішити  конфліктну  ситуацію  у  класі?

Мета:  Вчити  вмінню  вирішувати  конфліктні  ситуації  мирним  шляхом, поважати  особисте  «я» кожної  людини, виховувати  культуру  мовлення  та  спілкування.

Запис  на  дошці : Жити – значить  мати  проблеми.

                             Вирішувати  їх – значить  рости  інтелектуально.

                                                                          Дж.Гілфорд, психолог.

 

  1. Вступне  слово  вчителя.

       «Спілкування  людей  - це  найбільша  розкіш  у  світі»- так  стверджував  відомий  французький  письменник  Антуан  де  Сент – Екзюпері. Спілкування  - нелегкий  процес, цьому  треба  навчитися, а  іноді  процес   може  тривати  все  життя. Ми  вчимося    спілкуватися    один  з  одним  , здобуваючи  певний  досвід, переживаючи  розчарування. І , на  жаль, часто  ми  потрапляємо  в  неприємні  конфліктні  ситуації.   Чи  часто  трапляються  в  нашому  житті  конфліктні  ситуації?  Як  розпізнати  і  попередити  їх? Про  це  ми  і  поговоримо  сьогодні.

Бесіда.

  •  Чи потрапляли  ви  колись  у  конфліктну  ситуацію?
  • Чи  були  ви  учасниками  конфлікту?
  • Чи  зник  конфлікт  безслідно, чи  ви  ще  довго  згадували  про  нього?
  • Хотіли  б  ви  про  нього  забути?

D:\Рабочий стол\Класс\Фотки\DSC_0190.jpg

Хвилинка  рольової  гри.

  1.  Сценка  «Розірвана  книга»

Перерва  у  школі. Проходячи  повз  парту  однокласника, дівчинка   зачепила  книгу. Книга  упала. Дівчинка  пройшла  повз  і  не  вибачилася, не підняла  книгу.

Хлопчик.  Ти  що  сліпа?  Не  бачиш, куди  йдеш?

Дівчинка. Що  тобі  треба? Чого  причепився?

Хлопчик. Підніми  книгу, бо зараз кину  твою.

Дівчинка. Ану  спробуй.

Хлопець  хапає  її  книгу  і  кидає  її  на  підлогу. Дівчинка  намагається  відібрати  книгу  , після  короткої  суперечки книга  розривається.

D:\Рабочий стол\Класс\Фотки\DSC_0184.jpg

Аналіз   ситуації  за  запитаннями:

  • Чим  може  закінчитися  подібна  сутичка?
  • Чи  вагома  причина  для  конфлікту?
  • Як  можна  уникнути  скандалу?
  • В  чому  помилився  кожен з  учнів?
  • Як  би  ви  вчинили  в  такій  ситуації?

 

  1. Сценка «Дай  списати  задачу»

Однокласник  просить  у  товариша  списати  задачу. Той  відмовляє.

  1. Ти  жадібний, я  тобі  завжди  допомагаю, а  ти  шкодуєш  для  мене  задачу.
  2. Сам  думай. Я  вчора  цілий  вечір  вирішував  , трудився, а  ти   хочеш  задарма.
  1. Я  більше  не  буду  дружити  з  тобою, і  м’яча  свого  більше  не  дам  , коли  після  уроків  грати  будемо.
  2. Налякав, я   з  тобою  теж  не  дружитиму, і  не  приходь  до  мене  в  комп’ютер  грати….

Аналіз   ситуації  за  запитаннями:

  • Чи  можна  вважати  цю  ситуацію  конфліктною?
  • В  чому  помилка  хлопців?
  • Як  би  ви  вчинили  в  такій  ситуації?
  • Який  вчинок  може  згладити  конфлікт?
  1. Виведення  формули  конфлікту.

Конфлікт  складається  з  :

  1. Проблеми.
  2. Учасники.
  3. Причина  для  конфлікту (інцидент)
  4. Конфліктна  ситуація.

D:\Рабочий стол\Класс\Фотки\DSC_0178.jpg

Слово  вчителя.  У  психологів  існує такий  термін  «конфліктна  особистість». Як  би  ви  визначили  риси  характеру  такої  особистості? Після  обговорення  визначаємо  риси  конфліктної  особистості(«Дерево  рішень»)

  • Бажання  домінувати  за  будь – яких  обставин;
  • Бути  занадто  принциповим;
  • Надмірна  прямолінійність  у  висловлюваннях  і  судженнях;
  • Поганий  настрій, який  виміщається  на  інших;
  • Несправедлива  оцінка  дій  та  вчинків  інших;

Запитання  до  класу.

  • Чи подобається  вам  спілкуватися  з  такими  особистостями?
  • А  чи  ви  самі  не  є  такими  особистостями?
  • А  вдома  у  вас  виникають  конфлікти?
  • Хто  є  найчастіше  винуватцем  конфлікту?
  • Як  ви  поводитеся, коли  відчуваєте, що  назріває  конфлікт?
  • Чи  поступаєтесь  ви  батькам  чи  друзям , чи  відстоюєте  власну  позицію?
  • Чи  оптимальна  така  поведінка?  Чому?

Слово  вчителя.

Вчені  довели, що  конфліктна  ситуація  ніколи  не  минає  безслідно  для  організму, може  привести  навіть  до  стресу. А  стрес  значно  скорочує  життя  людини. Людина  переживає  стрес, хвилювання, ,зникає  апетит, настрій, . Кілька  конфліктів – і  життя  скорочується. Тож  чи  варто  витрачати  його  на  сварки?

Д.Карнегі  говорив : « У  суперечці   не  можна  перемогти. Якщо  ви  програли, то  програли. Якщо  перемогли, то  теж  програли,Чому  ці  слова  правильні?

Бо  навіть  коли  ви  перемагаєте, то  приносите  розчарування   товаришеві. А  це  теж  неприємно. Тож  найкращий  спосіб  уникати  конфліктної  ситуації – це  уникати  її  і  вирішити  її  мирним  шляхом.

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2018
Переглядів
1946
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку