Сценарій батьківських зборів

Про матеріал

Тема: Щире спілкування – це перший крок в подоланні конфлікту.

Мета: організація процесу конструктивного спілкування вчителів і школярів, батьків з метою залучення їх до співробітництва, співтворчості у розв'язанні загальношкільних та індивідуальних учнівських проблем. Формування вмінь вирішувати конфліктні ситуації, попереджувати їх виникнення, поважати особистість кожної людини.

Перегляд файлу

Тема: Щире спілкування – це перший крок в подоланні конфлікту.

Мета: організація процесу конструктивного спілкування вчителів і школярів, батьків з метою залучення їх до співробітництва, співтворчості у розв’язанні загальношкільних та індивідуальних учнівських проблем. Формування вмінь вирішувати конфліктні ситуації, попереджувати їх виникнення, поважати особистість кожної людини.

Завдання: формувати мікроколективів активістів щодо різних напрямків організаторської діяльності. Розвиток їх лідерських здібностей і вміння позитивно впливати один на одного, переконувати і заражати корисною справою, набуття ними досвіду безконфліктних ділових стосунків.

ХІД ЗУСТРІЧІ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

- Доброго дня всім присутнім! Ми зібралися з вами на батьківських зборах нашого класу, але сьогодні я б хотіла змінити знайомий формат зустрічі на дещо новий незвичний. І запросити вас на родинну зустріч дітей, батьків і вчителів.

- Пропоную вам привітатися.

Вправа «Привіт, я радий тебе бачити…»

  • Присутні звертаються по черзі один до одного,  закінчуючи вислів «Привіт (Доброго дня), я радий тебе (Вас) бачити»
  • Потрібно сказати щось гарне, приємне, але обов’язково щиро і відверто.  

Вправа «Емоційне дзеркало»

Вправа дозволяє виховати соціальну спостережливість, емпатію.

  • Я думаю, що вам буде цікаво дізнатися з яким настроєм зібралися всі присутні, тож хочу запропонувати вам самостійно визначити емоційний стан сусіда, який сидить поруч з вами.
  • Погляньте на сусіда і спробуйте намалювати смайл його настрою. (участь беруть усі присутні)
  • Визначте, на що саме ви звернули увагу в поведінці та виразі обличчя іншого, що вам допомогло «вгадати» внутрішній стан.
  • Подаруйте цей смайл сусідові, а в кінці зустрічі ми зможемо перевірити, чи змінилося наше враження від людей, які знаходяться поряд з нами. 

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ

  • Нашу зустріч я б хотіла розпочати словами відомого французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері, який назвав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі.
  • Спілкування людей – досить тонкий і складний процес. Кожен з нас вчиться цього все життя, здобуваючи досвід часто за рахунок помилок і розчарувань. І на жаль, досить часто ми потрапляємо у конфліктні ситуації. Вони вносять напруженість у стосунки, позбавляють спокою і радості, не дають можливості повноцінно працювати, а конфлікти у школі не сприяють ефективному навчально-виховному процесу. Чим менше виникає конфліктів, тим краще можуть порозумітися вчителі, учні та батьки, тим тепліші їхні стосунки.
  • Тому і тему нашої зустрічі я обрала не випадково: «Щире спілкування – перший крок в подоланні конфлікту.»

Мета:

  • Навчимося попереджувати їх виникнення.
  • Будемо розвивати вміння поважати особистість кожної людини.
  • А також головне завдання, вчитимемось вмінню СПІЛКУВАТИСЯ.

Правила зустрічі.

  • Тож дозвольте познайомити вас з правилами нашої зустрічі, яких повинні дотримуватися всі присутні:
  1. Бути активними.
  2. Бути позитивними до себе та інших.
  3. Дивитися в очі співрозмовнику.
  4. Говорити по черзі, не перебивати (правило руки)
  5. Співпрацювати.
  6. Поважати думку іншого.

Вправа «Самопрезентація. Очікування»

Мета: сприяти зближенню учасників групи та виявити їхні сподівання від роботи в групі.

  • Зараз у нас є декілька хвилин для того, щоб кожен з учнів міг самопрезентувати себе, давши  відповідь на запитання:
  1. Чого я чекаю від цієї зустрічі?
  2. Що я ціную в самому собі?
  3. Що є предметом моєї гордості?
  4. Що я вмію робити найкраще?

(презентація відбуватиметься так: один з учасників називає своє імя і дає відповідь на поставлені запитання, закінчуючи називанням імені свого сусіда ліворуч та словами : «… передаю слово тобі», при цьому злегка торкається його. Наступний учасник дякує попередньому та сам дає відповіді на запитання і т.д.)

Вправа «Моє я»

Мета: усвідомлення важливості сприйняття свого «Я».

  • А щоб краще зрозуміти себе, пропоную зобразити своє «Я» ось на такому деревці. І на гілочках, які вам подобаються найбільше подобаються зобразіть:

« Я в житті»

«Я в школі»

«Я в родині»

«Я в колі друзів»

  • Вийшла дуже екзотична крона.
  • А зараз намалюйте коріння, виписуючи на ньому свої позитивні та негативні риси. (Малюнки вивішують на видному місці.)

Рефлексія

  • Що ви відчували, малюючи дерево?
  • Що вам було найважче зобразити?
  • Які риси вашого характеру є позитивними, а над якими потрібно працювати щоб виправити?
  • Коли людина знає про свої справжні переваги та вади, їй легше домогтися успіху в будь-якій справі, визначити своє місце в колективі, стати кращою.

Для цього потрібно дотримуватися правил: 

  1. Завжди думайте про те, як ставляться до вас люди.
  2. Якщо ви чимось не сподобалися другові, якщо через вас страждають рідні, якщо вами незадоволені вчителі, ви повинні проаналізувати свої дії та вчинки.
  3. Погано не те, що у вашому характері є вади, а те, що ви їх не визнаєте і не намагаєтесь виправити.
  4. Хочете добре пізнати себе, спробуйте свої сили в різних видах діяльності, не втрачайте можливості навчитеся нової корисної справи, беріться за будь-яке громадське доручення.
  • І щоб ви не робили, пам’ятайте: чим більш різнобічна діяльність, тим повніше розвиваються обдарування і здібності, тим точніше ви зможете відповісти на запитання: «В чому моє покликання?»
  • Оцінюйте себе за наслідками своєї діяльності: добрі наслідки свідчать про ваші переваги.
  • Не звинувачуйте інших, якщо у вас щось не вдається, шукайте причину в самому собі.
  • Правильно сприймайте критику, пам’ятайте: ворог ваших вад – ваш найкращий друг.
  • Не вірте людям, які завжди хвалять. Майте мужність визнати справедливу критику, і ви матимете справжніх друзів.

Вправа «Австралійський дощ»

Мета: психологічне розвантаження учасників.

  • Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він і разом відпочинимо. Зараз по колу ланцюжком ви передаватимете мої рухи. Тільки-но вони повернуться до мене, я передам наступні.  Стежте уважно.

 

  • В Австралії здійнявся вітер (ведучий потирає руки)
  • Починає крапати дощ. (клацання пальцями)
  • Дощ посилюється. (плескання долонями по грудях)
  • Починається справжня злива. (плескання по стегнах)
  • А ось град, справжня буря. (тупіт ногами)
  • Але що це? Буря стихає. (плескання по стегнах)
  • Дощ стихає. (плескання долонями по грудях)
  • Краплі падають на землю. (клацання пальцями)
  • Тихий шелест вітру (ведучий потирає руки)
  • Сонце! (руки догори)

Візьміться за руки, нехай тепло ваших рук зігріє тих, хто поряд.

Вправа «На довірі»

Учням, батькам, вчителям пропонується розділитися на дів, три команди по 5-6 чоловік. Потім дається завдання кожному з групи спробувати впасти на руки своїх колег. Завдання інших утримати цю людину в своїх руках.

Далі відбувається обговорення в колі, що кожен відчув.

  • Я хочу, щоб кожен з вас запам’ятав ті відчуття, які виникли у вас коли ви падали отримуючи підтримку: товаришів, батьків, учителів, а також ті відчуття, коли всі разом підтримували свого товариша.
  • Ось так і в реальному житті ми всі повинні довіряти іншим, допомагати, підтримувати свого товариша. Разом – діти, батьки і вчителі.
  • Дякую групі за спільну роботу.

Вправа «П’ять добрих слів»

Мета: отримання зворотного зв’язку  від групи, підвищення самооцінки, самопізнання.

Учасники  діляться на групи ( по 6 осіб). Кожен з вас має обвести свою руку на аркуші і на долоньці написати своє ім’я. Потім ви передаєте свій аркуш сусідові праворуч, а самі отримуєте малюнок від сусіда праворуч. В одному з «пальчиків» отриманного чужого малюнка ви пишете якусь привабливу, на ваш погляд, рису її власника. Інша людина робить запис на іншому пальчику тощо, поки аркуш не повернеться до власника.

Рефлексія:

  •  Які почуття у вас виникли, коли ви читали написи на своїй «руці»?
  • Чи всі ваші переваги, про які написали інші, вам відомі?

Вправа «Я…., Моя дитина…, Мій учень…..»

Вправа спрямована на розвиток емпатії та позитивного ставлення до дитини, допомагає виділити й усвідомити її позитивні риси.

Батькам, учням, вчителям пропоную продовжити речення, називаючи якомога більше позитивних рис:

  • мудрість, наполегливість, надійність
  • активність, безкорисливість, ввічливість
  • сила волі, скромність, сміливість
  • тактовність, терплячість
  • незворушність, чарівність, товариськість

Вправа «Пробачити ближнього»

Мета: розвиток рефлексії, саморегуляції емоційного стану, вміння пробачити іншим.

  • На аркуші паперу напишіть ім’я людини (рідних, близьких, знайомих), які чимось образили вас за минулий тиждень.
  • Аркуш розірвати на клаптики, проаналізувавши причину. І все пробачити, забути.

Рефлексія:

  • Чи легко було згадати провини вашого оточення щодо вас?
  • Чи легко розірвати аркуш?
  • Чому?

ІІІ. ПІДСУМОК.

Вправа «Чарівна скринька»

Мета: підвести підсумок тренінгу

Кожний учасник отримує кольоровий кружечок, який символізує скарб знань, умінь, отриманих упродовж тренінгу.

  • Я пропоную кожному учаснику написати про здобуті скарби. (учасники  по черзі «кладуть скарби» у чарівну скриньку, коментуючи свою дію).
  • А допоможе вам сформувати свою думку ось такі слова:
  • Від зустрічі я здобув….
  • Я дізнався…
  • Я зрозумів …
  • Я навчився …
  • Мені сподобалось …
  • Я не вмів, а тепер вмію…
  • Як ви вважаєте, після нашої зустрічі змінився настрій людей, які знаходяться поруч з вами? Давайте перевіримо, намалюйте смайл настрою людини праворуч від вас. Я вважаю, що ви почали краще розуміти оточуючих, ви не байдужі до почуттів інших.
  • Пам’ятайте, що щире спілкування – це перший крок в подоланні конфлікту.
  • Дякую всім за спільну роботу.
docx
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
4469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку