Виховна година з елементами тренінгу "Секрети сімейного щастя"

Про матеріал

Поглибити знання дітей про сім'ю, роль сім'ї в житті людини, створити правила поведінки в родині ; навчати підлітків шукати компроміс у спілкуванні з дорослими ; розвивати вміння займати позицію і висловлювати свою думку; виховувати любов та повагу до своєї родини.


Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Новгород-Сіверська державна гімназія ім.К.Д.Ушинського

 

 

 

 

 

Секрети сімейного щастя

(виховна година з елементами тренінгу)

 

 

 

 

 

 

З досвіду роботи

вихователя 11-б класу

Дупехи Л. І.

 

 

 

 

 

 

 

2014-2015 н.р.

Виховна година з елементами тренінгу «Секрети щасливої  родини»

Мета:   поглибити знання дітей про сім’ю , з'ясувати роль сім’ї  в житті людини, створити правила поведінки в родині ; навчати підлітків шукати компроміс у спілкуванні з дорослими ; розвивати вміння займати позицію і висловлювати свою думку; виховувати любов та повагу до своєї родини. 
 

Епіграф:
Батьки виховують, а діти виховуються тим сімейним життям, яке складається навмисно або ненавмисно. Сім'я тим і сильна, що її враження постійні, повсякденні, що вона діє непомітно, зміцнює або отруює дух людський, як повітря, яким ми живі .                                   

К.Д.Ушинський

 

Хід уроку

 

1.Оголошення теми і мети .

 

- Час плине так швидко, що людина навіть не помічає, як щасливе та безтурботне дитинство залишається позаду, а попереду уже чекає складне та важке доросле життя.

- Ви закінчуєте навчання в школі, попереду у кожного з вас стоїть важливе питання вибору професії . Відповідно від вашого рішення залежить ваше працевлаштування . А далі - сім я , діти , доросле відповідальне життя . Яким воно буде, чи будете ви  щасливими , чи зробите ви  щасливими свою сім ю , своїх майбутніх дітей? Ці питання ми з вами і обговоримо сьогодні . Поговоримо про секрети щасливої родини і що потрібно зробити, щоб щастя було вірним супутником сім’ї та спробуємо створити правила щасливої родини . Отже тема нашого сьогоднішнього заходу «Секрети щасливої родини».

 

- Всі ви знаєте, що найголовніше в житті людини – це її  сім'я , родина.

- Сім`я відіграє найважливішу роль у вихованні дитини. Сім`я – це як той святий вузол, яким пов’язані всі члени родини. І тим міцніша родина, чим міцніша дружба в сім`ї.

2.      Вправа «Мікрофон»

 -         Що для кожного з вас означає  поняття «сім’я»?

 -      Як ви розумієте поняття «щастя»?

(Учні передають мікрофон і по черзі відповідають на поставлене питання).

Сім’я – група близьких родичів, що проживають разом.

 Щастя – почуття цілковитого задоволення життям.

 

Отже , сім’я – це група людей, родичів, які проживають разом, спільно: чоловік і жінка, батьки і діти. Їх об’єднує спільний дім, господарство, спосіб життя.

 В давнину в Україні батьки мали багато дітей . Традиційна українська сім’я була великою : під одним дахом жило декілька сімей , декілька поколінь . Батьки виховували дітей своїм прикладом .

Існує навіть така легенда . Колись давно запитали у батька багатодітної сім’ї , як він так гарно зумів виховати аж дванадцять своїх дітей . «А я ніяк їх не виховував , я робив , а вони – біля мене , я жив , а вони – біля мене .»

Висновок :  значить , змалку для дітей ідеалом ставала сім’я , батьки .

Діти з самого народження вбирають ту атмосферу, в якій вони виросли, та переносять ці враження в майбутньому на свою особисту сім'ю .

3. Вправа«Мозковий штурм».

 
 Учитель пропонує дітям відповісти на запитання «Навіщо людині сім'я

(Хоче, щоб її любили, підтримували, розуміли)

  Висновок : головне, не піти з цього життя непомітно , а залишити частинку себе – дітей та онуків , які могли б гідно продовжити рід . Для цього і створюється сім’я. Але і це ще не все , адже просто створити сім’ю недостатньо. Важливо зберегти теплі стосунки між усіма членами сім’ї , дати дітям хороше виховання . Сім’я повинна стати постійною опорою і підтримкою для людини. Немає нічого краще теплих відносин у родині , щоб завжди , в будь-якій ситуації можна було отримати корисну пораду , підтримку і допомогу.

 4.Творче завдання «Турбота про рідних».

 

Створення сім'ї можна порівняти зі створенням компанії, коли у кожного її співробітника є свої права, відповідальність , обов'язки і вони повинні виконувати  їх якісно і вчасно. Так і в сімейних відносинах  необхідно розділити побутові, буденні обов'язки .

Клас ділиться на 3 групи .

Учитель просить учнів скласти  списки обов’язків: перша група – «Обов’язки батьків», друга – «Обов’язки дітей» ,третя – «У першу колонку доручення ,які ви виконуєте з бажанням , а в другу - які з неохотою» . Кожен список має складатися з п’яти основних найголовніших пунктів.

Потім учитель запитує учнів, які обов’язки, на їхню думку, виконувати легко, а які – важко.

Після обговорення учні разом з учителем визначають, що слід робити, щоб звичайне виконання обов’язків перетворилося на щире піклування про рідних.

 

Висновок : у дружній родині всі піклуються один про одного . Діти шанобливо ставляться до старших членів сім’ї , а батьки  піклуються про своїх дітей .

 

5. Вправа «Постав себе на місце іншого»

Ви зараз в такому віці, коли здається, що батьки оточують вас надмірною увагою.

«Ну чому вони постійно втручаються у моє життя?». Мабуть, ця думка виникає  у вас .

Батьки  радять, із ким дружити, що вдягати, яку музику слухати, стежать за кожним вашим кроком.

А ви сердитесь, ображаєтесь, наполягаєте на своєму. Спробуйте подивитися на себе очима батьків.

Поставте себе на місце  ваших батьків і підберіть аргументи , чому ви щось забороняєте  своїм дітям.

Завдання

1. Ви батьки, і ваша дитина хочете  піти  гуляти ввечері, а ви    не відпускаєте, бо  вважаєте, що вже пізня година для прогулянок. Підберіть аргументи , чому ви  забороняєте, чому не можна.

2. Ви батьки, і ваша дитина просить купити їй нові модні джинси, незважаючи на те, що одягу у неї вистачає. Підберіть аргументи , чому ви  не можете цього зробити.

3. Ви батьки, і ваша дитина, навчаючись в 11 класі, отримує незадовільні оцінки, проявляючи небажання вчитися.Підберіть аргументи, щоб переконати її у необхідності навчання.

- Значить, забороняючи щось, вони проявляють свою любов?

-Отже, батьки роблять для вас і вашого добра усе можливе.

Запам’ятайте : Щасливі діти в сім'ї, коли їх люблять , піклуються. Нещасні ті діти, які не відчувають турботи і любові.

-А тепер побачимо, що ви зможете зробити для них.

1.До вас прийшли друзі прослухати новий диск, але мама прийшла з роботи дуже втомлена, погано себе почуває. Диск вам дали всього на один вечір. Ваші дії?

2. Вам було доручено прибрати в будинку і помити посуд, а ви засиділись за  комп’ютером і не зробили цього. Як поясните це батькам? Що зробите?

3. Ви запланували з друзями  на вихідних  організувати футбольний матч. Але несподівано  зранку тато  повідомляє, що йому потрібна ваша допомога в ремонтних роботах. Ваші дії?

     Висновок : «Шануй батька твого і матір твою , щоб добре тобі було та довголітнім ти був на землі» такі слова були висічені майже три з половиною тисячі років тому на кам’яних скрижалях , які отримав пророк Мойсей від Бога на горі Синай .

   Але не завжди ми дотримуємося цієї заповіді ; не завжди знаходимо порозуміння з ними . Ваша сім’я – це не тільки батько й мати . Це і ви самі . Від сімейної атмосфери , від стосунків між вами і вашими батьками залежить дух сім’ї , настрій , благополуччя і щастя кожного члена вашої родини .

6. Відео про 2 сім’ї : щаслива і нещаслива .

А зараз  давайте  переглянемо відео – сімейне життя двох молодих сімей . А після перегляду обговоримо .

Питання :

  • Про яку з сімей ви можете сказати , що вона щаслива , доведіть ?
  • А чому другу сім’ю ми не можемо назвати щасливою сім’єю ?
  • Чи комфортно почувають себе дорослі члени сім’ї ?
  • Як впливають сварки на психіку маленької дитини ?
  • Що ви можете порадити цій сім’ї ?

7. Вправа «Секрети щасливої родини». 

 

К.Д.Ушинський  говорив: «Лише у щасливих батьків виростають щасливі діти».

- Чи згодні ви з цією думкою?

Давайте  ми з вами спробуємо створити правила, так звані секрети щасливої родини .
 Діти пропонують свої варіанти, учитель записує їх на дошці .

 

8.Вправа «Машина часу».

А зараз я пропоную вам заглянути у майбутнє .
Якою ви хочете бачити свою май­бутню сім'ю? Які сімейні традиції  й особливості стосунків ви хотіли б пе­ренести і в свою майбутню сім'ю? А що ні? 

Продовжіть речення : Я хочу, щоб у моїй майбутній сім'ї ...

Послухайте одну мудру притчу. А ви подумайте і скажіть чого вчить ця притча .

 

В одному маленькому місті живуть по сусідству дві сім'ї. Одне подружжя постійно свариться, звинувачуючи один одного у всіх бідах, а інше  свою половинку обожнюють. Заздрить норовиста господиня щастю сусідки.Каже чоловікові:

- Піди, подивися, як у них так виходить, щоб все гладко і тихо.

Прийшов той до сусідів, зайшов тихенько в будинок і сховався в затишному куточку. Спостерігає. А господиня веселу пісеньку наспівує, і порядок в будинку наводить. Вазу дорогу якраз від пилу витирає. Раптом подзвонив телефон, жінка відволіклася, а вазу поставила на краєчок столу, та так, що ось-ось впаде.

Але тут її чоловікові щось знадобилося в кімнаті. Зачепив він вазу, та впала і розбилася. "Що буде-то?", - думає сусід.

Підійшла дружина, зітхнула з жалем, і каже чоловікові:

- Пробач, дорогий. Я винна. Так недбало її на стіл поставила.

- Що ти, мила? Це я винен. Поспішав і не помітив вазу. Ну да, ладно. Не було б у нас більшого нещастя.

... Боляче защеміло серце у сусіда. Прийшов він додому засмучений. Дружина до нього:

- Ну що ти так довго? Подивився?

- Так!

- Ну і як там у них? - У них-то все винні. А ось у нас всі праві .

 

  • Чого вчить нас ця притча ?

 

Висновок : як бачите без терпіння і поступливості не може бути щасли­вого сімейного життя.

У майбутньому у кожного з вас буде своя родина. І якщо вас не влаштовують стосунки у вашій теперішній родині, то у своїй власній зробіть усе можливе, щоб члени вашої родини були щасливі.

9.  Підсумок .
Ось і підійшла до завершення наша виховна година .

Висловіть свої  думки з приводу почутого .


Продовжіть  речення:

«Сьогодні я вперше заду­мався  ...»

або
«Після сьогоднішньої виховної години я буду намагатися...»

 

Я бажаю вам, щоб ваші сім’ї були щасливими. Запамятайте названі нами сьогодні секрети і живіть у мирі і злагоді .

Сім'я - це візерунчаста павутина. Неможливо торкнути одну її нитку, не викликавши при цьому вібрації всіх інших. Неможливо зрозуміти частинку без розуміння цілого ... 

К.Д.Ушинський

doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
1848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку